Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014

Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Hei!

I dag var vi på UL. De avslørte at det bor ei lita jente i magen denne gangen, superstas siden vi har gutt fra før! Termin ble satt til 20.12.14. Mamma'n er såååå happy :nigo::strix::bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

I dag var vi på UL. De avslørte at det bor ei lita jente i magen denne gangen, superstas siden vi har gutt fra før! Termin ble satt til 20.12.14. Mamma'n er såååå happy :nigo::strix::bolledeig:

HUrraaaa, gratulerer med jente!! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tilbudet skal vi sjekke ut. IkEA er nesten nærmeste nabo her, så det er jo verdt å undersøke:-)

Varmen tar nesten livet av meg. Drikker maaassse isvann. Svetter meg gjennom natta, sover i laken. Må bade i sjøen hver dag!!! Men, skal vel strengt talt være glad for at jeg ikke er lenger på vei ;-)

Uff.. studenten, du opplever så mye rart. Er dette samme jordmor som sist? Hva betyr det når det kan være spor av blod i urinen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takler varmen med å drikke nye vann :) Når jeg er ut velger jeg også å sitte masse i skyggen, eller bade. Men ja, det er ikke veldig behagelig..

Btw, tenkte å informerer dere om at de denne uken har 50% på en babyseng og madrass fra IKEA, hvis ikke man er medlem i IKEA familiy må man melde seg inn for å få rabatten. Den er i utgangspunktet billig, men alltid kjekt å spare noen ekstra kroner :) Sengen ble forresten best i test i en dansk undersøkelse i fjor http://m.side2.no/3562025.html

Vi var å kjøpte sengen i dag :)

Takk for tipset :) Kommer til å bestille denne, ble bare 149,- i levering så fortsatt billigere en vanlig pris. Sparer meg en tur til IKEA nå, hadde egentlig tenkt meg en tur neste uke sammen med søstern, men nå bestiller jeg den heller på nett og ser om vi trenger noe annet utover høsten. Var hovudsakelig den sprinkelsenga og et vitrineskap jeg skulle ha, og igår fant jeg et annet skap jeg heller vil ha på jysk. ( nærmeste IKEA er 5-6 timer unna)

Hei!

Gratulerer så mye med jente :babyjente: kjekt med en av hver :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som vet ca hvor ofte det er vanlig å ha kynnere? Eller ca hvor mange om dagen?

Har nylig kommet hjem fra ferie, og siden formen har vært bittelitt bedre den siste tiden har jeg dermed brukt kroppen litt mer enn jeg har gjort i alle disse månedene med Hyperemesis'en. Jeg kjenner jo at jeg fort blir veldig sliten, men vil jo prøve å komme meg litt ut nå som jeg ikke ligger og spyr hele tiden. Føler jeg får kynnere veldig lett, og ofte. Har hatt 3 kynnere bare på den lille tiden jeg brukte på å skrive dette :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

så gøøy! Hihi... ja, tenk at det bor noen inni oss :-)

Tror magen min vokser og strekker seg fælt om dagen. Føler meg helt sprengt! Men det er vel naturlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen her som vet ca hvor ofte det er vanlig å ha kynnere? Eller ca hvor mange om dagen?

Har nylig kommet hjem fra ferie, og siden formen har vært bittelitt bedre den siste tiden har jeg dermed brukt kroppen litt mer enn jeg har gjort i alle disse månedene med Hyperemesis'en. Jeg kjenner jo at jeg fort blir veldig sliten, men vil jo prøve å komme meg litt ut nå som jeg ikke ligger og spyr hele tiden. Føler jeg får kynnere veldig lett, og ofte. Har hatt 3 kynnere bare på den lille tiden jeg brukte på å skrive dette :(

det er vel muligens signaler fra kroppen på at du må roe ned? Kynnere er vanlig. Men det skal ikke være vonde kynnere. Jeg fikk beskjed om at så lenge kynnerne roet seg når jeg roet meg, så var det ufarlig. Men at det var kroppens måte å si "ro ned" på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vel muligens signaler fra kroppen på at du må roe ned? Kynnere er vanlig. Men det skal ikke være vonde kynnere. Jeg fikk beskjed om at så lenge kynnerne roet seg når jeg roet meg, så var det ufarlig. Men at det var kroppens måte å si "ro ned" på.

De er heldigvis ikke vonde :) Idag har jeg tatt det helt med ro hele dagen, men har hatt mange kynnere.. Det eneste jeg har gjort idag er å henge opp en klesvask, og etter det var jeg så sliten at jeg bare måtte legge meg.

Jordmor har ferie helt til uke 34, så jeg får ringe føden hvis jeg føler det ikke gir seg eller hvis det blir vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt med kynnere. Jeg hadde mye i første svangerskap, men synes det er mye denne gangen. Det eneste som funker er å være helt i ro. Strekk, bøy, legge seg ned, reise seg opp, gå, stå, sitte osv.. Fikk kynnere av alt. Verst var det mens vi :humpe: . Heldigvis påvirket det ikke livmorhalsen noe.

Ring føden hvis det blir verre og du er bekymret, men de sier sikkert bare at det ikke er farlig så lenge det ikke gjør vondt og blir regelmessig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slitsomt med kynnere. Jeg hadde mye i første svangerskap, men synes det er mye denne gangen. Det eneste som funker er å være helt i ro. Strekk, bøy, legge seg ned, reise seg opp, gå, stå, sitte osv.. Fikk kynnere av alt. Verst var det mens vi :humpe: . Heldigvis påvirket det ikke livmorhalsen noe.

Ring føden hvis det blir verre og du er bekymret, men de sier sikkert bare at det ikke er farlig så lenge det ikke gjør vondt og blir regelmessig.

De er ikke vonde, men de kommer og går konstant.. Kan strekke litt ned mot lysken, men vet ikke om det er ene og alene pga kynnerne eller om det bare er bekkenløsninga som gjør det.. Nøys for litt siden mens jeg hadde kynnere, DET var vondt!

Jeg får kynnere uansett om jeg ligger, sitter, står eller går. Får det også nesten hver gang lille sparker :( Har hatt mye vondt i ryggen idag også, men vet ikke om det bare er bekkenløsninga som gjør det eller om det faktisk har noe med kynnerne å gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på ultralyd, og det bor en liten jente i min mage! :gravid::babyjente: Gleden er stor!

Gratulerer, så stas med jente! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke vonde, men de kommer og går konstant..

Uff, føler med deg. Og det er så guffent når det er så ofte fordi man blir så usikker. Og så synes jeg det er utrolig irriterende med folk som bare avfeier det med at det er helt normalt med kynnere og at det bare er sunt at livmora trener til fødsel. Når man har hyppige kynnere er det jo et tegn på at man må ta det med ro.

Edit: Gratulerer med jente, Sommerfuglen og Rosenrød! :biggrin:

Endret av Mohair
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært på ultralyd, og det bor en liten jente i min mage! :gravid::babyjente: Gleden er stor!

gratulerer ♡ liten prinsessegjeng inne her nå :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå holder jeg på å bli gal, det er så mye FINT å finne på nett! Har bestilt noen nydelige Burberrykjoler på finn og ebay, og sjekket ut mothercare, da jeg reiser til London om halvannen uke. Det skal bli så GØY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg på føden for sjekk. Fult utslag på blod i urinen. Virker ikke som de bryr seg stort om kynnere, men sitter å venter på lege nå..

Edit: Ble sendt hjem med resept på antibiotika og de ville ikke ta flere sjekker enn den ene urinprøva. Fikk det høyeste utslaget man kan få for blod i urinen, men har altså ikke merket noe som helst som tydet på urinveisinfeksjon..

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg på føden for sjekk. Fult utslag på blod i urinen. Virker ikke som de bryr seg stort om kynnere, men sitter å venter på lege nå..

Edit: Ble sendt hjem med resept på antibiotika og de ville ikke ta flere sjekker enn den ene urinprøva. Fikk det høyeste utslaget man kan få for blod i urinen, men har altså ikke merket noe som helst som tydet på urinveisinfeksjon..

Er blodprøva til "dyrking"? Eller er du "friskmeldt"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff.. studenten, du opplever så mye rart. Er dette samme jordmor som sist? Hva betyr det når det kan være spor av blod i urinen?

Ser at det samme skjedde med Lilleløvetann. Jeg googlet det, og det var visst ikke uvanlig med litt spor av blod.. Prøven min er ferdig dyrket og var helt fin. Må levere ny imorgen for å se om det er borte.

Ja, dette er samme jordmor som sist gang, her jeg bor finnes det bare en! Hun sa at vi hadde veldig skjøre slimhinner når man er gravid, så mest sannsynlig er det bare det.

Vet ikke hva det kan bety egentlig, men det kan være tegn på at en urinsveisinfeksjon er på vei, likegodt som det ikke trenger å bety noe som helst - så da ble det sistnevnte på meg heldigvis :)

Gratulerer så mye med jente! :blomst::blomst:

-------

I går var jeg på behandling for bekkenet. Det hadde sklidd ut, så vi fikk satt det på plass igjen! Ryggen er helt utrolig vond om dagen (ok, ikke ryggen, men bekkenet).. Fikk beskjed om å ta det med ro, men dumme meg.... fikk IKEA stellekommoden i posten igår, så da begynte jeg med den igår, heelt alene og satt opp den før jeg la meg, etter en laang dag til behandling og på stranda... Så, den behandlinga var nesten litt bortkastet da jeg "ødela" alt igjen allerede samme dag. Ååååe. Sliter veldig med bekkenet om dagen! Dette lover ikke godt. Spørs om jeg må ty til fysio i tillegg.

Endret av studenten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...