Gå til innhold

Dere med menskopp..


Fremhevede innlegg

Skrevet

Er jo rene menskopp-mafiaen her inne :) Jeg skriver om min opplevelse og det må være lov å komme med andre erfaringer enn kun de uttalt positive.

Om du leste det jeg tidligere skrev ville du også sett at jeg valgte den størrelsen jeg ifølge produsenten skulle ha. At jeg har "gått meg vill" i noe jungel stemmer derfor ikke.Jeg har også prøvd den flere ganger og det var like jævlig hver gang.

Om du har lite mens som du skriver, så kan nok det også påvirke opplevelsen. Jeg blør veldig mye, og da blir det straks mer ekkelt å håndtere en slik kopp.

Anonymous poster hash: 67c9b...98f

Ja, det er lett å bli litt fanatisk når det gjelder menskopp, for når man finner sin match så er det så bra! :laugh:

Det finnes heldigvis flere enn én produsent. Min første kopp var noen ganger ubehagelig slik du beskrev. Leste et par guider og fant ut at et annet merke med en annen størrelse og fasthetsgrad antagelig ville passe meg bedre. Det tok meg to sykluser å bli helt vant til innsetting av den nye koppen, måtte bla. endre litt på brettemetoden.

Stilken skal ikke stikke ut for å gnage, den skal du klippe til passende lengde. Men det tror jeg egentlig du vet. ;)

Anonymous poster hash: ee168...25b

  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo rene menskopp-mafiaen her inne :) Jeg skriver om min opplevelse og det må være lov å komme med andre erfaringer enn kun de uttalt positive.

Om du leste det jeg tidligere skrev ville du også sett at jeg valgte den størrelsen jeg ifølge produsenten skulle ha. At jeg har "gått meg vill" i noe jungel stemmer derfor ikke.Jeg har også prøvd den flere ganger og det var like jævlig hver gang.

Om du har lite mens som du skriver, så kan nok det også påvirke opplevelsen. Jeg blør veldig mye, og da blir det straks mer ekkelt å håndtere en slik kopp.

Anonymous poster hash: 67c9b...98f

Hvis du bare har sjekket en produsent har du jo ikke kikket på jungelen en gang. ;)

Men menskopp passer ikke for alle, det er det ingen tvil om. Akkurat som tampong ikke gjør det. Jeg syns koppen er fantastisk, men opplever flere problemer enn det de fleste her ser ut til å gjøre, og noen perioder bruker jeg tampong fordi det passer bedre. Litt hipp som happ.

Men at koppen kan "utvide" deg nedentil og gi permanent skade er altså overhodet ikke riktig.

  • Liker 1
Skrevet

Om du leste det jeg tidligere skrev ville du også sett at jeg valgte den størrelsen jeg ifølge produsenten skulle ha.

Det sier seg jo selv at det produsentene sier er bare veiledende. Jeg prøvde først den største str. fordi det var det produsentene anbefalte for kvinner som har barn. Da hadde jeg også problemer med at det føles som jeg måtte tisse konstant og forferdelige menssmerter. Prøvde den minste str. og da var problemet helt løst.

  • Liker 2
Skrevet

Det er jo ikke poenget. Førstenevnte har en naturlig plass der,mens menskoppen har det ikke.

Den utvider skjeden voldsomt og på sikt ser jeg ikke bort ifra at dette er noe som kan gi permanent skade og gjøre sex mindre følsomt for mannen.

Og til deg som lurte på om det er mulig å plassere den for langt oppe:

Det er lite sannsynlig,da dette vil gjøre såpass vondt at du stopper lenge før det går så langt.

En menskopp skal ikke dyttes langt opp som en tampong,men sitte ganske lavt nede. Den gnagende og ubehagelige stilken skal komme like utenfor åpningen.

Anonymous poster hash: 67c9b...98f

:fnise::fnise::fnise:

Gi permanent skade og føre til mindre følsomt for mannen?! Haha, det er det dummeste jeg har hørt! Hva skjer da når du trykker et helt menneske ut gjennom den samme kanalen? Best å ikke gjøre det heller da vel? :ler:

Er jo rene menskopp-mafiaen her inne :) Jeg skriver om min opplevelse og det må være lov å komme med andre erfaringer enn kun de uttalt positive.

Om du leste det jeg tidligere skrev ville du også sett at jeg valgte den størrelsen jeg ifølge produsenten skulle ha. At jeg har "gått meg vill" i noe jungel stemmer derfor ikke.Jeg har også prøvd den flere ganger og det var like jævlig hver gang.

Om du har lite mens som du skriver, så kan nok det også påvirke opplevelsen. Jeg blør veldig mye, og da blir det straks mer ekkelt å håndtere en slik kopp.

Anonymous poster hash: 67c9b...98f

Klart det er lov å komme med egne erfaringer, men når du snakker om permanent skade, utvidelse, smell og nedsatt nytelse for sex går det ikke an å ta deg seriøst på akkurat dette :ler: Del heller de faktiske dårlige erfaringene du har! :jepp:

ok au.smeller? Høres ikke godt ut

Ops, det ble jammen meg en pluss på deg da jeg prøve å trykke multisitat :bond: Som noen andre har nevnt skal man ha lovlig dårlig teknikk for å få til smelling. Jeg har hatt kopp i snart seks år og aldri opplevd det, selv ikke som nybegynner. Prøv deg på en av de litt mykere variantene om du er bekymret :)

Anonymous poster hash: fe86b...25d

  • Liker 4
Skrevet

Hvis du bare har sjekket en produsent har du jo ikke kikket på jungelen en gang. ;)

Men menskopp passer ikke for alle, det er det ingen tvil om. Akkurat som tampong ikke gjør det. Jeg syns koppen er fantastisk, men opplever flere problemer enn det de fleste her ser ut til å gjøre, og noen perioder bruker jeg tampong fordi det passer bedre. Litt hipp som happ.

Men at koppen kan "utvide" deg nedentil og gi permanent skade er altså overhodet ikke riktig.

Jeg sa ikke at jeg kun hadde sjekket en produsent, gjorde jeg vel?

Det har jeg nemlig ikke skrevet noen steder.

Valget måtte jo falle på en eller annen produsent, og valget ble Lunette. Dette er nå 6-7 år siden og menskopp-sammenlignings skjemaer o.lignende var det lite av på nettet på den tiden. Det var derfor ikke så enkelt å sammenligne og finne erfaringer,slik det er i dag.

Når produsenter skriver at alle over en viss alder skal bruke den eller den størrelsen, så er det egenlig en altfor grov generalisering,det ser jeg nå i ettertid.Men den gangen stolte jeg altså på det som ble anbefalt. Jeg vet jo ikke hvilke mål jeg har innvendig..men vil i ettertid anta jeg er mindre/trangere enn gjennomsnittet.Siden jeg dessuten blør ganske mye, var det også noe som talte for å velge den største størrelsen, da den minste var forbeholdt de med lette blødninger stod det.

Hvis du går med en menskopp som er alt for stor sier det seg selv at du vides ut etterhvert.

Anonymous poster hash: 67c9b...98f

Skrevet

:fnise::fnise::fnise:

Gi permanent skade og føre til mindre følsomt for mannen?! Haha, det er det dummeste jeg har hørt! Hva skjer da når du trykker et helt menneske ut gjennom den samme kanalen? Best å ikke gjøre det heller da vel? :ler:

Klart det er lov å komme med egne erfaringer, men når du snakker om permanent skade, utvidelse, smell og nedsatt nytelse for sex går det ikke an å ta deg seriøst på akkurat dette :ler: Del heller de faktiske dårlige erfaringene du har! :jepp:

Ops, det ble jammen meg en pluss på deg da jeg prøve å trykke multisitat :bond: Som noen andre har nevnt skal man ha lovlig dårlig teknikk for å få til smelling. Jeg har hatt kopp i snart seks år og aldri opplevd det, selv ikke som nybegynner. Prøv deg på en av de litt mykere variantene om du er bekymret :)

Anonymous poster hash: fe86b...25d

Selvfølgelig vides du ut da, og det går bare delvis tilbake. Du blir aldri like trang igjen etterpå.

Anonymous poster hash: 67c9b...98f

  • Liker 1
Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg sa ikke at jeg kun hadde sjekket en produsent, gjorde jeg vel?

Det har jeg nemlig ikke skrevet noen steder.

Valget måtte jo falle på en eller annen produsent, og valget ble Lunette. Dette er nå 6-7 år siden og menskopp-sammenlignings skjemaer o.lignende var det lite av på nettet på den tiden. Det var derfor ikke så enkelt å sammenligne og finne erfaringer,slik det er i dag.

Når produsenter skriver at alle over en viss alder skal bruke den eller den størrelsen, så er det egenlig en altfor grov generalisering,det ser jeg nå i ettertid.Men den gangen stolte jeg altså på det som ble anbefalt. Jeg vet jo ikke hvilke mål jeg har innvendig..men vil i ettertid anta jeg er mindre/trangere enn gjennomsnittet.Siden jeg dessuten blør ganske mye, var det også noe som talte for å velge den største størrelsen, da den minste var forbeholdt de med lette blødninger stod det.

Hvis du går med en menskopp som er alt for stor sier det seg selv at du vides ut etterhvert.

Anonymous poster hash: 67c9b...98f

Nei, du vil ikke utvides.

Men kjøp deg en mindre menskopp da vet du så kanskje du får litt bedre erfaringer! :) Jeg har en fra et merke som heter mooncup (i minste strl) og noe smelling har jeg aldri erfart i alle fall :P

Selvsagt passer ikke menskopp for alle, men det blir feil å spre usanne ting som at det utvider skjeden osv. En stor tampong utvider da ikke skjeden den heller vet du. Jeg skjønner jo det at det muligens ikke er alle som har at like "naturlig" forhold til kropp og mensen og synes at det blir for "intimt" og det er selvsagt helt OK. Men for meg er menskopp en redning

  • Liker 3
Skrevet

Nei, du vil ikke utvides.

Men kjøp deg en mindre menskopp da vet du så kanskje du får litt bedre erfaringer! :) Jeg har en fra et merke som heter mooncup (i minste strl) og noe smelling har jeg aldri erfart i alle fall :P

Selvsagt passer ikke menskopp for alle, men det blir feil å spre usanne ting som at det utvider skjeden osv. En stor tampong utvider da ikke skjeden den heller vet du. Jeg skjønner jo det at det muligens ikke er alle som har at like "naturlig" forhold til kropp og mensen og synes at det blir for "intimt" og det er selvsagt helt OK. Men for meg er menskopp en redning

Vurderer en mindre kopp etter å ha lest her :) men er fortsatt litt usikker...

På en av sidene som sammenligner de ulike koppene og størrelsene fant jeg ut at den jeg har er blandt de største og stiveste/hardeste...så kanskje jeg bare var veldig uheldig.

Forøvrig er det jo fint at så mange er fornøyd med denne oppfinnelsen :)

Min motivasjon for å kjøpe den var jo som flere andre nevner her: at den er miljøbesparende, kan være bedre for kroppen og er økonomisk besparende. Det var en kjempenedtur når det gikk som det gikk men jeg har likevel nevnt den som alternativ når venninner har klaget over at de ikke liker tamponger.

Anonymous poster hash: 67c9b...98f

  • Liker 2
Skrevet

Selvfølgelig vides du ut da, og det går bare delvis tilbake. Du blir aldri like trang igjen etterpå.

Anonymous poster hash: 67c9b...98f

Nei, selvfølgelig ikke. Men du lar jo ikke være å føde barn av den grunnen? Sammenligne det med penis, koppen er ikke større enn omkretsen på penis. Skal man ikke ha sex ofte, fordi da vies skjeden ut og skaper permanent skade? Koppen er laget av tøyelig silikon, ikke i nærheten av hvor hard en erigert penis er ( :rodmer: )

Vurderer en mindre kopp etter å ha lest her :) men er fortsatt litt usikker...

På en av sidene som sammenligner de ulike koppene og størrelsene fant jeg ut at den jeg har er blandt de største og stiveste/hardeste...så kanskje jeg bare var veldig uheldig.

Forøvrig er det jo fint at så mange er fornøyd med denne oppfinnelsen :)

Min motivasjon for å kjøpe den var jo som flere andre nevner her: at den er miljøbesparende, kan være bedre for kroppen og er økonomisk besparende. Det var en kjempenedtur når det gikk som det gikk men jeg har likevel nevnt den som alternativ når venninner har klaget over at de ikke liker tamponger.

Anonymous poster hash: 67c9b...98f

Har kommet veldig mye på markedet siden den tid! Jeg synes også at min første (mooncup B for 6 år siden) er i hardeste laget. Kjøpte en ruby cup (pga veledighetsformålet) i fjor og ble overrasket over hvor "slarkete" den var. Den er ikke mindre enn mooncupen, men mye mer tøyelig. Den kan jeg bruke i evigheter uten å merke at den er der i det hele tatt. Bruker den der jeg ville brukt truseinnlegg også. Enklere :)

Anonymous poster hash: fe86b...25d

  • Liker 2
Skrevet

Jeg er fornøyd med menskoppen min, men blør såpass lite at jeg ikke gidder bruke den, og heller stapper inn en tampong.

Anonymous poster hash: a15e6...d25

Gjest BettyBoop
Skrevet

Bestiller man dette på nettet eller kan man få tak i det på apoteket eller noe?

Skrevet

Jeg er fornøyd med menskoppen min, men blør såpass lite at jeg ikke gidder bruke den, og heller stapper inn en tampong.

Anonymous poster hash: a15e6...d25

Det er vel nettopp da du heller burde bruke menskoppen? Hvis du blør lite, så vil jo tampongen suge til seg alt av væske ellers i skjeden din, sånn at det tørker litt ut og du kan feks. bli sår der. Jeg blør lite og synes det er ubehagelig å bruke tampong. Menskoppen fungerer veldig bra for meg :)

Anonymous poster hash: 6b9e8...193

  • Liker 3
Skrevet

Er det farlig om man setter den for langt inn?

Anonymous poster hash: a2123...376 [/acronymNei,

For det første, nei, og for det andre, det klarer du ikke. Det blir som med en tampong - det er ingenting som bare "forsvinner" oppi der. Dessuten skal menskoppen sitte lengre ned enn en tampong, det er der den er formet for å passe, så såfremt du ikke gjør noe veldig rart når du setter den inn så vil den justere seg til riktig plass!

Skrevet

Det er jo ikke poenget. Førstenevnte har en naturlig plass der,mens menskoppen har det ikke.

Den utvider skjeden voldsomt og på sikt ser jeg ikke bort ifra at dette er noe som kan gi permanent skade og gjøre sex mindre følsomt for mannen.

Og til deg som lurte på om det er mulig å plassere den for langt oppe:

Det er lite sannsynlig,da dette vil gjøre såpass vondt at du stopper lenge før det går så langt.

En menskopp skal ikke dyttes langt opp som en tampong,men sitte ganske lavt nede. Den gnagende og ubehagelige stilken skal komme like utenfor åpningen.

Anonymous poster hash: 67c9b...98f

Hvor har du dette fra? Permanente skader og utvidelse av skjeden?

Gjest BettyBoop
Skrevet

Hvor har du dette fra? Permanente skader og utvidelse av skjeden?

om man ikke tåler å trappe oppi en menskopp, så tåler man iallefall ikke en barnefødsel.

Skrevet

Bestiller man dette på nettet eller kan man få tak i det på apoteket eller noe?

Kommer vel an på hvor du bor i landet. Er noen få steder i Oslo som har, Røtter feks har Divacup. Ellers kan du bestille på nettet, jeg tror det er det de fleste gjør :)

Anonymous poster hash: fe86b...25d

  • 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Må bare legge inn en kommentar her. Etter å ha vært en useriøs og "æsj så ekkelt det er"-skeptiker i lang tid, så bestilte jeg min første menskopp for 1 måneds tid siden. Nå er jeg ferdig med min første mensperiode og menskoppbruk, og det å ha mensen har nesten vært en fryd! Det er så deilig og ikke bekymre seg for lukt, underlivsplager i etterkant av mensen, lekkasje og you name it. Det er heller IKKE sånn at blodet spruter over alt når man tar den ut, og jeg føler meg faktisk mye renere med denne koppen enn bind og tamponger.

Men jeg har noen spørsmål:

1. Hvor lenge har dere den i? Jeg blør ikke så veldig mye, så jeg føler ikke jeg har behov for å skifte den så ofte. (jeg har ikke turt å sove med den ennå)

2. Jeg får den virkelig ikke opp uten bittelitt glidemiddel, jeg. Er det vanesak?

3. Koker dere den etter en mensperiode? Der har jeg fortsatt litt problemer med den "ekle" tanken. Holder det egentlig med å skylle den i kokvarmt vann?



Anonymous poster hash: bc121...72d
AnonymBruker
Skrevet

Bare ordet menskopp gjør meg ganske kvalm.....



Anonymous poster hash: b0f4e...aa3
Skrevet

Hva skjer med koppen dersom man legger seg ned, da renner vel det oppsamlede ut igjen? Kan man bade og ha samleie?

AnonymBruker
Skrevet

Må bare legge inn en kommentar her. Etter å ha vært en useriøs og "æsj så ekkelt det er"-skeptiker i lang tid, så bestilte jeg min første menskopp for 1 måneds tid siden. Nå er jeg ferdig med min første mensperiode og menskoppbruk, og det å ha mensen har nesten vært en fryd! Det er så deilig og ikke bekymre seg for lukt, underlivsplager i etterkant av mensen, lekkasje og you name it. Det er heller IKKE sånn at blodet spruter over alt når man tar den ut, og jeg føler meg faktisk mye renere med denne koppen enn bind og tamponger.

Men jeg har noen spørsmål:

1. Hvor lenge har dere den i? Jeg blør ikke så veldig mye, så jeg føler ikke jeg har behov for å skifte den så ofte. (jeg har ikke turt å sove med den ennå)

2. Jeg får den virkelig ikke opp uten bittelitt glidemiddel, jeg. Er det vanesak?

3. Koker dere den etter en mensperiode? Der har jeg fortsatt litt problemer med den "ekle" tanken. Holder det egentlig med å skylle den i kokvarmt vann?

Anonymous poster hash: bc121...72d

Jeg blør lite og tømmer morgen og kveld. Bruker også glidemiddel til å få den inn om jeg ikke gjør det i dusjen. Det er ikke noe problem, så det fortsetter jeg med. Jeg koker den i egen kjele. Har en sånn bitteliten smørmeltekjele jeg koker den i, den brukes aldri til noe annet. Men i teorien er det jo ikke egentlig noe i veien for å koke den i vanlig kjele.

Ullpledd: Den sitter på plass ved hjelp av vakuum, så man kan ligge, sitte, hoppe, sprette, danse, løpe, svømme osv. så mye man vil. Samleie tror jeg neppe går, den er jo ganske langt ned i skjeden.

Anonymous poster hash: f5cfb...7a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...