AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #1 Skrevet 15. februar 2014 Jeg har nå prøvd menskopp for første gang. Det har fungert OK, men bekymringsmenneske som jeg er har jeg noen spørsmål.. - Det står at man må fjærne vakuumet før man drar i den. Jeg kan ha kommet til å dradd litt mens vakuumet var i (gjorde ikke vondt) men er redd jeg skal ha ødelagt noe oppi der? - En annen ting er at når det er vakuum der så kommer det jo ikke luft inn? Er det virkelig bra å blokkere lufttilførselen oppi der i opptil 12 timer? Kan ikke noe "råtne" bort oppi der da hvis dere skjønner hva jeg mener? - I går ble litt travel dag og jeg hadde den sikkert i i 16 timer, er redd jeg har hatt den der for lenge og at jeg derfor har ødelagt noe? Skrekken min er at jeg skal ødelegge mine forplantningsevner. Har ingen barn, men vil gjerne ha det om ikke alt for lenge.. Så tror dere at menskoppen kan skade meg på noen som helst måte? Jeg er også litt skeptisk siden menskopp er såpass uvanlig i Norge.. Er den godkjent av helsemyndigheter? Håper noen der ute kan "roe" meg ned litt angående dette Anonymous poster hash: a2123...376
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #2 Skrevet 15. februar 2014 Du kan ikke ødelegge noe der oppe med vakuumet Ikke farlig å ha den inne i 16 timer Du risikerer ikke reproduksjonsevnen din Og du kommer ikke til å råtne Velkommen som koppbruker Anonymous poster hash: fe86b...25d 13
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #3 Skrevet 15. februar 2014 Haha, takk for svar! Det er så typisk meg å bekymre meg for sånne ting Tenker på alt som kan gå galt Men noen som vet hvorfor den ikke er så vanlig i Norge? Anonymous poster hash: a2123...376
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #4 Skrevet 15. februar 2014 Gudene vet, det er jo uten tvil den mest geniale måten å håndtere mensen på! Jeg kjøpte min kopp for fem/ seks år siden og jeg har ikke brukt en eneste tampong siden. Det blir nok mer av den i Norge etterhvert tenker jeg. De jeg kjenner som har en sverger til den. Folk blir vel fort litt "skremt" av tanken på å ha en kopp oppi der som samler blod, som man skal bruke igjen og igjen. Tror det er uhygiensk og skittent, selv om det faktisk er den mest hygienske og reneste løsningen. Da jeg først hørte om det var det ikke snakk om at jeg skulle ha noe sånt. Måtte venne meg til det i tankene, før jeg kjøpte en. Men det er i allefall ingenting farlig med den, heller omvendt, så ikke bekymre deg Anonymous poster hash: fe86b...25d 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #5 Skrevet 15. februar 2014 Jada, det å håndtere en gammel, blodmarinert menskopp er nok mye mer hygienisk enn å bruke ny tampong og kaste i søpla etterpå. Men jeg bruker en pakke tamponger hver mnd, TENK så mye man forsøpler :( Anonymous poster hash: 8cdaf...14c 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #6 Skrevet 15. februar 2014 Jada, det å håndtere en gammel, blodmarinert menskopp er nok mye mer hygienisk enn å bruke ny tampong og kaste i søpla etterpå. Men jeg bruker en pakke tamponger hver mnd, TENK så mye man forsøpler :(Anonymous poster hash: 8cdaf...14c Ja, det er det Blodet ligger trygt inni koppen, så du får ikke blod på deg selv i det hele tatt. Heller ut og skyller, før du setter den inn igjen. Ingen kontakt med blod. Koppen samler kun blodet, og trekker ikke ut den kroppsvæsken som skal være der, slik tamponger gjør. Tamponger inneholder også mye giftstoffer, og skjeden har det mest absorberende hudlaget på hele kroppen. Det betyr at giftstoffene går rett i blodet. Ikke har koppen en bomullstråd som kryper rundt rumpehullet og får spor av urin og avføring på seg heller. Anonymous poster hash: fe86b...25d 12
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #7 Skrevet 15. februar 2014 Men jeg skjønner ikke.. Når du tar den ut, fosser det blod ut da? Anonymous poster hash: 146e5...f04 1
Hugtatt Skrevet 15. februar 2014 #8 Skrevet 15. februar 2014 Fosser det blod ut når du tar ut en tampong? Nei, det fosser ikke blod ut. Det holder seg i koppen som du bare tømmer i do. 6
Gjest avocadoen Skrevet 15. februar 2014 #9 Skrevet 15. februar 2014 Jeg bruker menskopp og har ikke noen problemer selv om jeg drar og sliter i den mens vakuumet er i Ingenting som har råtna i min vagina i alle fall 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #10 Skrevet 15. februar 2014 aldri sett en sånn faktisk. Hvordan ser den ut/hvordan bruker man den og hvordan fungerer den? Anonymous poster hash: b1902...e78
AnonymBruker Skrevet 15. februar 2014 #11 Skrevet 15. februar 2014 Menskopp? Hva i he... Anonymous poster hash: 146e5...f04 1
Gjest Hyssingen Skrevet 15. februar 2014 #12 Skrevet 15. februar 2014 Jeg er redd for å ikke få den ut igjen jeg. Satte engang tunga skikkelig fast i en brusflaske, gav meg vakuumskrekk
Gjest avocadoen Skrevet 15. februar 2014 #13 Skrevet 15. februar 2014 aldri sett en sånn faktisk. Hvordan ser den ut/hvordan bruker man den og hvordan fungerer den? Anonymous poster hash: b1902...e78 Dette er en menskopp. Den kan være laget i silikon, gummi eller TPE (vet ikke hva sistnevnte er) tror min er laget i gummi. Jeg kjøpte den da jeg var i Trondheim. Du bretter den på en spesiell måte og så putter du den oppi der og så samler den opp menstruasjon oppi den koppen. Det som er så bra med menskopp er at den ikke tørker ut vagina som en tampong gjør, og du får derfor mindre risiko for soppinfeksjon og annet. Jeg har brukt det i et halvt år ca og jeg likte det absolutt ikke i begynnelsen og fikk panikk da jeg ikke fikk den ut igjen osv, men øvelse gjør mester Nå er det min store redning 8
Gjest avocadoen Skrevet 15. februar 2014 #14 Skrevet 15. februar 2014 Jeg er redd for å ikke få den ut igjen jeg. Satte engang tunga skikkelig fast i en brusflaske, gav meg vakuumskrekk Haha Det jeg lærte da jeg fikk pannikk var at jeg bare måtte slappe av, sette meg på huk og trykke litt (som du gjør når du tisser nesten) så får du tak i den skikkelig, bretter den mens den er inni og drar den ut. Om jeg drar sakte får jeg vondt da, så jeg drar ganske fort Det er ikke noe å være redd for egentlig, for du kan da dra til legen eller noe om du absolutt ikke klarer det, men du klarer det nok om du tar ting med ro og ikke stresser med det
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #15 Skrevet 16. februar 2014 Men en annen ting: Er det normalt at det kommer slim sammen med blodet? Merka det etter at jeg begynte å bruke mensopp at på de dagene med størst/mest blødning kom det en del slim også, litt som eggløsningsslim bladet med blod. Ekle detaljer, ja jeg vet.. Har ikke merket dette før, men kan hende det er pga at det ikke viser på bind/tamponger? Eller kan det være et tegn på noe galt..? Anonymous poster hash: a2123...376
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #16 Skrevet 16. februar 2014 Menskopp er noe av det vondeste jeg har utsatt underlivet mitt for! Det gjorde fryktelig vondt å sette den inn, for ikke å snakke om når jeg måtte stikke halve hånden inni der for å klare å bryte vakuumet når den skulle ut. Med hendene full av slim og blod skulle jeg deretter prøve å folde den sammen, men på vei ut glapp jeg grepet rundt den. Da foldet den seg helt ut igjen med det resultat at jeg fikk en brist i mellomkjøttet. Skjønner ikke hvordan folk har plass til å bære en såpass stor greie inni kroppen? Jeg kjente den hele tiden, den la seg skjevt og begynte å lekke. Anonymous poster hash: 67c9b...98f
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #17 Skrevet 16. februar 2014 Menskopp er noe av det vondeste jeg har utsatt underlivet mitt for! Det gjorde fryktelig vondt å sette den inn, for ikke å snakke om når jeg måtte stikke halve hånden inni der for å klare å bryte vakuumet når den skulle ut. Med hendene full av slim og blod skulle jeg deretter prøve å folde den sammen, men på vei ut glapp jeg grepet rundt den. Da foldet den seg helt ut igjen med det resultat at jeg fikk en brist i mellomkjøttet. Skjønner ikke hvordan folk har plass til å bære en såpass stor greie inni kroppen? Jeg kjente den hele tiden, den la seg skjevt og begynte å lekke. Anonymous poster hash: 67c9b...98f Det finnes vel forskjellige størrelser, om jeg ikke tar helt feil. Anonymous poster hash: 934db...369 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #18 Skrevet 16. februar 2014 Menskopp er noe av det vondeste jeg har utsatt underlivet mitt for! Det gjorde fryktelig vondt å sette den inn, for ikke å snakke om når jeg måtte stikke halve hånden inni der for å klare å bryte vakuumet når den skulle ut. Med hendene full av slim og blod skulle jeg deretter prøve å folde den sammen, men på vei ut glapp jeg grepet rundt den. Da foldet den seg helt ut igjen med det resultat at jeg fikk en brist i mellomkjøttet. Skjønner ikke hvordan folk har plass til å bære en såpass stor greie inni kroppen? Jeg kjente den hele tiden, den la seg skjevt og begynte å lekke. Anonymous poster hash: 67c9b...98f Hvilken kopp brukte du? Anonymous poster hash: 5bfb4...45d
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #19 Skrevet 16. februar 2014 Finnes forskjellige merker også, kanskje du hadde en av dårlig kvalitet? Min sitter på plass, og synes ikke den er vanskelig å ta ut/sette inn så lenge jeg klarer å slappe av der nede. Skjeden er veeldig tøyelig Kjente den heller ikke når jeg hadde fått den på plass, eneste den tappen jeg kjente litt innimellom, men den kan man jo klippe av og da. Men tror ikke jeg skal gjøre det, greit å ha noe å ta tak i for å finne bunnen Anonymous poster hash: a2123...376
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #20 Skrevet 16. februar 2014 Men en annen ting:Er det normalt at det kommer slim sammen med blodet? Merka det etter at jeg begynte å bruke mensopp at på de dagene med størst/mest blødning kom det en del slim også, litt som eggløsningsslim bladet med blod. Ekle detaljer, ja jeg vet..Har ikke merket dette før, men kan hende det er pga at det ikke viser på bind/tamponger? Eller kan det være et tegn på noe galt..? Anonymous poster hash: a2123...376 Jepp, helt normalt. Mesteparten av menstruasjonen er faktisk slim, men det ser man som du ser ikke så tydelig fordi tampongen absorberer mye av vesken. Anonymous poster hash: 7ef8c...046 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå