Gå til innhold

Dere med menskopp..


Fremhevede innlegg

Skrevet

men er det vondt å sette den i? må du kjøre den langt oppi slik som tampongen?

Det finnes mange bretteteknikker. Prøv deg frem og finn det som fungerer for deg. Jeg pleier å skyll emin i varmt vann før jeg setter den inn, da er den fuktig, så glir lett inn. Når den er innenfor, trykker jeg på motsatt side av bretten (jeg bruker push down fold), så den folder seg ut, trekker den litt ned, så den fylles med vakuum og dytter den inn, skal bare være noen cm inn. Gjør ikke vondt i det hele tatt når man har teknikken inne. De er ikke så fryktelig dyre :)

Er det farlig om man setter den for langt inn?

Anonymous poster hash: a2123...376

Ikke farlig :)

Anonymous poster hash: fe86b...25d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menskopp er genialt, men det funker ikke for alle, så man må bare prøve seg frem.

For min del er det faktisk ganske vondt å sette den inn første gang i en syklus. Da kløner jeg mye, og ting er ubehagelig. Men så snart den er på plass går det problemfritt resten av syklusen. Det er akkurat som at koppen må bli "varm" for å bli medgjørlig. Pleier å skylle i varmt vann først, men det hjelper ikke nok.

Første gang jeg brukte den lakk det, fordi jeg ikke visste om den satt riktig i eller ikke. Og det gjorde den altså ikke. Men etter det har jeg aldri hatt lekkasje, ikke i nærheten en gang. Livet er noe helt annet, jeg kan sove uten å tenke på lekkasjer eller at jeg må stå opp for å skifte, jeg kan snorkle og dykke eller ligge på stranda uten å stresse med hvor nærmeste do er. Har brukt den i 6 år nå.

Syns ikke det er noe ekkelt heller, og det er greit å slippe å fylle søppeldunken med blodige greier. Ingenting som lukter eller noe.

Det finnes en del nettsider som sammenligner de ulike typene, så jeg ville sett etter de. Er man nybegynner kan det kanskje være greit å finne en litt liten og myk kopp, og når man får teken på den heller vurdere om man skal ha større kopp (det er stor forskjell på de ulike merkene).

Gjest BettyBoop
Skrevet

Menskopp er genialt, men det funker ikke for alle, så man må bare prøve seg frem.

For min del er det faktisk ganske vondt å sette den inn første gang i en syklus. Da kløner jeg mye, og ting er ubehagelig. Men så snart den er på plass går det problemfritt resten av syklusen. Det er akkurat som at koppen må bli "varm" for å bli medgjørlig. Pleier å skylle i varmt vann først, men det hjelper ikke nok.

Første gang jeg brukte den lakk det, fordi jeg ikke visste om den satt riktig i eller ikke. Og det gjorde den altså ikke. Men etter det har jeg aldri hatt lekkasje, ikke i nærheten en gang. Livet er noe helt annet, jeg kan sove uten å tenke på lekkasjer eller at jeg må stå opp for å skifte, jeg kan snorkle og dykke eller ligge på stranda uten å stresse med hvor nærmeste do er. Har brukt den i 6 år nå.

Syns ikke det er noe ekkelt heller, og det er greit å slippe å fylle søppeldunken med blodige greier. Ingenting som lukter eller noe.

Det finnes en del nettsider som sammenligner de ulike typene, så jeg ville sett etter de. Er man nybegynner kan det kanskje være greit å finne en litt liten og myk kopp, og når man får teken på den heller vurdere om man skal ha større kopp (det er stor forskjell på de ulike merkene).

men om man blør mye så er vel den minste for liten eller?

Skrevet

men om man blør mye så er vel den minste for liten eller?

Da må man bytte oftere. Så det er helt klart ulempen med en mindre kopp. Men om man har råd til det kan det være greit å begynne med den, og så gå over til en større en. Eventuelt begynne med en større/normal en, men ikke gi opp om den føles for stor og heller prøve en annen størrelse. Det finnes så mange varianter nå at de fleste burde finne en som fungerer. :)

Skrevet

jeg kan ikke noe for det, men jeg syns menskopp er det ekleste jeg noen sinne har vært borti! klarer meg fint uten å måtte tømme ut blodet. da tar jeg heller tampong og pakker den inn i papir... men fint den funker for noen :)



Anonymous poster hash: 91f2f...714
Skrevet

Bruker dere menskopp om natta også? Jeg vurderer å kjøpe selv, men vet ikke helt. Det er jo temmelig trangt oppi der... Så om jeg klarer å få en sånn på plass vet jeg virkelig ikke.

Gjest avocadoen
Skrevet

Bruker dere menskopp om natta også? Jeg vurderer å kjøpe selv, men vet ikke helt. Det er jo temmelig trangt oppi der... Så om jeg klarer å få en sånn på plass vet jeg virkelig ikke.

Jeg har brukt menskopp på det verste om natta ja med bind i tillegg.. Du får plass til en sånn altså. Jeg bruker den minste og den passer helt fint (er 2 størrelser) og jeg er så trang at gynekologen sliter med å få opp 2 fingre oppi der

Skrevet

Hvis det er plass til en penis så er det nok plass til menskopp og ;)



Anonymous poster hash: a2123...376
  • Liker 3
Gjest boblebrus
Skrevet

Jeg har nettopp hatt min første runde med menskoppen. Jeg er superfornøyd! Jeg bruker mooncup str. B, og etter noen prøverunder fikk jeg det til helt fint. Var også bekymret for om den ville passe, men etter litt øvelse satt den helt fint. Jeg blør mye de to første dagene, men likevel opplevde jeg ikke lekkasje e.l (og jeg kunne sove med den om natten uten problem). Synes overhodet ikke det er ekkelt, og det blir mindre lukt og søppel enn med bind/tampong :Nikke:

Skrevet

Bruker dere menskopp om natta også? Jeg vurderer å kjøpe selv, men vet ikke helt. Det er jo temmelig trangt oppi der... Så om jeg klarer å få en sånn på plass vet jeg virkelig ikke.

Ja, det er på natta den virkelig er genial for min del...

Og den får jo plass, den er jo myk og bøyelig.

  • Liker 1
Gjest Chlorophyll
Skrevet

Er det farlig om man setter den for langt inn?

Anonymous poster hash: a2123...376

nei, det går ikke an

Skrevet

Hvis det er plass til en penis så er det nok plass til menskopp og ;)

Anonymous poster hash: a2123...376

Det er jo ikke poenget. Førstenevnte har en naturlig plass der,mens menskoppen har det ikke.

Den utvider skjeden voldsomt og på sikt ser jeg ikke bort ifra at dette er noe som kan gi permanent skade og gjøre sex mindre følsomt for mannen.

Og til deg som lurte på om det er mulig å plassere den for langt oppe:

Det er lite sannsynlig,da dette vil gjøre såpass vondt at du stopper lenge før det går så langt.

En menskopp skal ikke dyttes langt opp som en tampong,men sitte ganske lavt nede. Den gnagende og ubehagelige stilken skal komme like utenfor åpningen.

Anonymous poster hash: 67c9b...98f

Skrevet

Det er jo ikke poenget. Førstenevnte har en naturlig plass der,mens menskoppen har det ikke.

Den utvider skjeden voldsomt og på sikt ser jeg ikke bort ifra at dette er noe som kan gi permanent skade og gjøre sex mindre følsomt for mannen.

Og til deg som lurte på om det er mulig å plassere den for langt oppe:

Det er lite sannsynlig,da dette vil gjøre såpass vondt at du stopper lenge før det går så langt.

En menskopp skal ikke dyttes langt opp som en tampong,men sitte ganske lavt nede. Den gnagende og ubehagelige stilken skal komme like utenfor åpningen.

Anonymous poster hash: 67c9b...98f

Utvider skjeden voldsomt?? Hvor sterk tror du egentlig en sånn kopp er? Det er ikke akkurat en kopp av stål...

  • Liker 6
Skrevet

Utvider skjeden voldsomt?? Hvor sterk tror du egentlig en sånn kopp er? Det er ikke akkurat en kopp av stål...

Da jeg så den på bildet i nettbutikken før jeg kjøpte den,innbilte jeg meg at det var et materiale omtrent så mykt som en babysmokk. Det er mye,mye stivere enn det og ringen øverst er så hard at det "smeller" inni der når jeg brettet den ut. Er overbevist om at det kan utvide skjeden.

Nå skal det da også sies at noen merker visstnok er mykere enn andre men likevel..

Anonymous poster hash: 67c9b...98f

Skrevet

Da jeg så den på bildet i nettbutikken før jeg kjøpte den,innbilte jeg meg at det var et materiale omtrent så mykt som en babysmokk. Det er mye,mye stivere enn det og ringen øverst er så hard at det "smeller" inni der når jeg brettet den ut. Er overbevist om at det kan utvide skjeden.

Nå skal det da også sies at noen merker visstnok er mykere enn andre men likevel..

Anonymous poster hash: 67c9b...98f

OK. Vi har tatt poenget: Du har kjøpt en menskopp i for stor størrelse og brukt feil teknikk når du har satt den inn/tatt den ut. Derfor er du ikke fornøyd, og benytter dine dårlige erfaringer til å spre eder og galle om hvor ekkelt, vondt, skummelt og teit det er å bruke menskopp... Kan du ikke heller prøve en med riktig størrelse, riktig mykhet og riktig form? Ja, det er en jungel å finne frem i, men bare fordi du går deg vill er det ingen grunn til å avskrive menskoppen som et alternativ for alle andre.

------------------------------

Jeg er ung og bruker den minste Meluna-menskoppen, som har diameter 38 mm (dvs koppens tykkeste område har samme diameter som en gjennomsnittlig erigert penis), 45 mm lengde og tar 15/23 ml. Jeg blør tydeligvis veldig lite, for når jeg har hatt koppen i en hel dag (11-12 timer) har jeg aldri opplevd at den har vært mer enn halvfull :P Kunne nok brukt en størrelse større kopp, men ser ingen grunn til det så lenge den ikke lekker og jeg ikke fyller den opp i løpet av en dag. Jeg har ingen plager med koppen: minimalt med ubehag når jeg setter den inn/tar ut, kjenner den ikke når jeg har den i, kan være aktiv og glad hele dagen uten å tenke på at jeg har mensen i det hele tatt :)

Anonymous poster hash: 6b9e8...193

  • Liker 4
Gjest avocadoen
Skrevet

Er det farlig om man setter den for langt inn?

Anonymous poster hash: a2123...376

Du kan ikke sette den for langt inn.

Gjest avocadoen
Skrevet

Det er jo ikke poenget. Førstenevnte har en naturlig plass der,mens menskoppen har det ikke.

Den utvider skjeden voldsomt og på sikt ser jeg ikke bort ifra at dette er noe som kan gi permanent skade og gjøre sex mindre følsomt for mannen.

Og til deg som lurte på om det er mulig å plassere den for langt oppe:

Det er lite sannsynlig,da dette vil gjøre såpass vondt at du stopper lenge før det går så langt.

En menskopp skal ikke dyttes langt opp som en tampong,men sitte ganske lavt nede. Den gnagende og ubehagelige stilken skal komme like utenfor åpningen.

Anonymous poster hash: 67c9b...98f

Det er en myte. Du kan ikke utvide skjeden verken med en penis eller en menskopp. Du vet at skjeden er tøyelig? Det er også en menskopp. Siden jeg er trang så blir menskoppen ganske klemt hos meg oppi der, men det går helt fint.

Du kan ikke sette den for langt opp uansett. Du har noe som heter livmortapp i tilfelle du ikke vet det, så du kan ikke stappe den oppi livmora heller. Er også helt fint om den er helt oppe med livmortappen. Er ikke akkurat som om at vaginaen er 50 cm lang heller.. Med meg er den så langt oppe som det går an og få den, og det blir ubehagelig om den er lengre ned enn dette.

  • Liker 2
Skrevet

OK. Vi har tatt poenget: Du har kjøpt en menskopp i for stor størrelse og brukt feil teknikk når du har satt den inn/tatt den ut. Derfor er du ikke fornøyd, og benytter dine dårlige erfaringer til å spre eder og galle om hvor ekkelt, vondt, skummelt og teit det er å bruke menskopp... Kan du ikke heller prøve en med riktig størrelse, riktig mykhet og riktig form? Ja, det er en jungel å finne frem i, men bare fordi du går deg vill er det ingen grunn til å avskrive menskoppen som et alternativ for alle andre.

------------------------------

Jeg er ung og bruker den minste Meluna-menskoppen, som har diameter 38 mm (dvs koppens tykkeste område har samme diameter som en gjennomsnittlig erigert penis), 45 mm lengde og tar 15/23 ml. Jeg blør tydeligvis veldig lite, for når jeg har hatt koppen i en hel dag (11-12 timer) har jeg aldri opplevd at den har vært mer enn halvfull :P Kunne nok brukt en størrelse større kopp, men ser ingen grunn til det så lenge den ikke lekker og jeg ikke fyller den opp i løpet av en dag. Jeg har ingen plager med koppen: minimalt med ubehag når jeg setter den inn/tar ut, kjenner den ikke når jeg har den i, kan være aktiv og glad hele dagen uten å tenke på at jeg har mensen i det hele tatt :)

Anonymous poster hash: 6b9e8...193

Er jo rene menskopp-mafiaen her inne :) Jeg skriver om min opplevelse og det må være lov å komme med andre erfaringer enn kun de uttalt positive.

Om du leste det jeg tidligere skrev ville du også sett at jeg valgte den størrelsen jeg ifølge produsenten skulle ha. At jeg har "gått meg vill" i noe jungel stemmer derfor ikke.Jeg har også prøvd den flere ganger og det var like jævlig hver gang.

Om du har lite mens som du skriver, så kan nok det også påvirke opplevelsen. Jeg blør veldig mye, og da blir det straks mer ekkelt å håndtere en slik kopp.

Anonymous poster hash: 67c9b...98f

  • Liker 2
Gjest avocadoen
Skrevet

Er jo rene menskopp-mafiaen her inne :) Jeg skriver om min opplevelse og det må være lov å komme med andre erfaringer enn kun de uttalt positive.

Om du leste det jeg tidligere skrev ville du også sett at jeg valgte den størrelsen jeg ifølge produsenten skulle ha. At jeg har "gått meg vill" i noe jungel stemmer derfor ikke.Jeg har også prøvd den flere ganger og det var like jævlig hver gang.

Om du har lite mens som du skriver, så kan nok det også påvirke opplevelsen. Jeg blør veldig mye, og da blir det straks mer ekkelt å håndtere en slik kopp.

Anonymous poster hash: 67c9b...98f

For meg er det perfekt når jeg blør mye! En gang (var vel i oktober 2013) så blødde jeg så mye at jeg måtte ligge hele tiden og var syk en hel måned etterpå fordi jeg fikk anemi, og da var menskoppen en redning! De største OB-ene blødde jeg gjennom på mindre enn en halvtime, så når jeg brukte en stor OB + nattbind første natta så våkna jeg i en seng full av blod, mens når jeg brukte menskopp var alt fint og flott og jeg kunne gjøre ting uten å bytte hver halvtime da, selv om den var full i løpet av noen timer.

Jeg har et veldig naturlig forhold til mensen dog, så gjorde ikke meg noe at hånda var full av blod når jeg skulle ta ut koppen :fnise:

  • Liker 3
Gjest BettyBoop
Skrevet

Da jeg så den på bildet i nettbutikken før jeg kjøpte den,innbilte jeg meg at det var et materiale omtrent så mykt som en babysmokk. Det er mye,mye stivere enn det og ringen øverst er så hard at det "smeller" inni der når jeg brettet den ut. Er overbevist om at det kan utvide skjeden.

Nå skal det da også sies at noen merker visstnok er mykere enn andre men likevel..

Anonymous poster hash: 67c9b...98f

ok au.smeller? Høres ikke godt ut
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...