AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #21 Skrevet 16. februar 2014 Ok, det var bra Bare ikke vant til å se det så tydelig hva som kommer ut.. Når jeg tok ut koppen så hang det liksom litt slim ut av skjeden og ned i koppen.. Ble litt småstressa da at det var noe galt.. Anonymous poster hash: a2123...376
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #22 Skrevet 16. februar 2014 Hvilken kopp brukte du? Anonymous poster hash: 5bfb4...45d Jeg brukte en Lunette i største størrelsen (str.2 tror jeg?),fordi denne str.var anbefalt alle på min alder (de over 30 og alle som har født barn vaginalt uansett alder).Den føltes alt for stor. Anonymous poster hash: 67c9b...98f
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #23 Skrevet 16. februar 2014 Finnes forskjellige merker også, kanskje du hadde en av dårlig kvalitet? Min sitter på plass, og synes ikke den er vanskelig å ta ut/sette inn så lenge jeg klarer å slappe av der nede. Skjeden er veeldig tøyelig Kjente den heller ikke når jeg hadde fått den på plass, eneste den tappen jeg kjente litt innimellom, men den kan man jo klippe av og da. Men tror ikke jeg skal gjøre det, greit å ha noe å ta tak i for å finne bunnen Anonymous poster hash: a2123...376 Jeg kjente den hele tiden.Den presset veldig på urinblæren slik at jeg følte meg konstant tissetrengt. Stilken nederst gnagde også veldig og jeg hatet følelsen av å bli helt uttøyet der nede. Anonymous poster hash: 67c9b...98f
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #24 Skrevet 16. februar 2014 Da er det tydelig at den ikke passet. Jeg bruker mooncup i str B, for de som ikke har født og under 30, merker ikke noe til den. Stilken skal klippes til slik at man ikke kjenner den. Anonymous poster hash: 5bfb4...45d 5
Gjest BettyBoop Skrevet 16. februar 2014 #25 Skrevet 16. februar 2014 Ja, det er det Blodet ligger trygt inni koppen, så du får ikke blod på deg selv i det hele tatt. Heller ut og skyller, før du setter den inn igjen. Ingen kontakt med blod. Koppen samler kun blodet, og trekker ikke ut den kroppsvæsken som skal være der, slik tamponger gjør. Tamponger inneholder også mye giftstoffer, og skjeden har det mest absorberende hudlaget på hele kroppen. Det betyr at giftstoffene går rett i blodet. Ikke har koppen en bomullstråd som kryper rundt rumpehullet og får spor av urin og avføring på seg heller. Anonymous poster hash: fe86b...25d men ulempen er at du kan ikke bytte denne på et offentlig toalett da. Er jo ikke vask inni båsen som regel. 1
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #26 Skrevet 16. februar 2014 Du kan ha den i opptil 12 timer i strekk, så da er det ikke sikkert at du har behov for å tømme den på offentlige toaletter. Om du må det så kan man jo isåfall bare tømme den der og ta den ut å vaske den ved neste anledning. Anonymous poster hash: a2123...376 4
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #27 Skrevet 16. februar 2014 men ulempen er at du kan ikke bytte denne på et offentlig toalett da. Er jo ikke vask inni båsen som regel. Man kan ta med seg en vannflaske. Vask den i do og skyll av hendene, så klarer du deg til du kommer ut til vasken. Anonymous poster hash: 2e2ab...bfa 1
Gjest BettyBoop Skrevet 16. februar 2014 #28 Skrevet 16. februar 2014 Man kan ta med seg en vannflaske. Vask den i do og skyll av hendene, så klarer du deg til du kommer ut til vasken. Anonymous poster hash: 2e2ab...bfa njaaa, høres stress ut. men siden man kan ha den i så mange timer er det gjerne ikke nødvendig å bytte før man er hjemme
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #29 Skrevet 16. februar 2014 Hipp hurra for menskopp! Lykke til TS, det blir bare bedre etterhvert som du blir vant med den Anonymous poster hash: bae21...601 3
Gjest BettyBoop Skrevet 16. februar 2014 #30 Skrevet 16. februar 2014 Dere er sikre på at den ikke lekker? for grunnen til at jeg ikke bruker tampong er fordi jeg opplever at de lekker. Og hvordan finner man rett str?
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #31 Skrevet 16. februar 2014 Den lekker når den er full eller feil satt inn. Jeg bruker minste størrelsen så de to dagene jeg blør kraftig må jeg tømme koppen hver 3-4 time. Anonymous poster hash: 5bfb4...45d
snusmumriken Skrevet 16. februar 2014 #32 Skrevet 16. februar 2014 (endret) Dere er sikre på at den ikke lekker? for grunnen til at jeg ikke bruker tampong er fordi jeg opplever at de lekker. Og hvordan finner man rett str? I starten var det vanskelig å vite og jeg fikk litt lekasjer (ikke mer enn at et truseinnlegg holdt), nå klarer jeg å kjenne med fingeren (det tok ca. 2 "mens-omganger" å lære seg) om den sitter riktig, og når den gjør det kommer det ikke en dråpe! Nå som jeg kan det, føles den sikrere enn tampong. Edit: Lagt til - det er bare 2 størrelser (på de merkene jeg kjenner til) - en for de som har født eller er over 30 år gammel, og en for alle andre. Endret 16. februar 2014 av snusmumriken 2
Gjest BettyBoop Skrevet 16. februar 2014 #33 Skrevet 16. februar 2014 I starten var det vanskelig å vite og jeg fikk litt lekasjer (ikke mer enn at et truseinnlegg holdt), nå klarer jeg å kjenne med fingeren (det tok ca. 2 "mens-omganger" å lære seg) om den sitter riktig, og når den gjør det kommer det ikke en dråpe! Nå som jeg kan det, føles den sikrere enn tampong. Edit: Lagt til - det er bare 2 størrelser (på de merkene jeg kjenner til) - en for de som har født eller er over 30 år gammel, og en for alle andre. men er det vondt å sette den i? må du kjøre den langt oppi slik som tampongen?
Gjest avocadoen Skrevet 16. februar 2014 #34 Skrevet 16. februar 2014 Jeg kjente den hele tiden.Den presset veldig på urinblæren slik at jeg følte meg konstant tissetrengt. Stilken nederst gnagde også veldig og jeg hatet følelsen av å bli helt uttøyet der nede. Anonymous poster hash: 67c9b...98f Stilken kan du klippe
Gjest BettyBoop Skrevet 16. februar 2014 #35 Skrevet 16. februar 2014 men hvordan vet jeg om jeg trenger den minste eller en større?. gjetter på at denne koppen koster litt så er jo dumt å kjøpe feil
Gjest Chlorophyll Skrevet 16. februar 2014 #36 Skrevet 16. februar 2014 men ulempen er at du kan ikke bytte denne på et offentlig toalett da. Er jo ikke vask inni båsen som regel. Velger dassene med omhu. Ellers bruker jeg våtservietter. Godt å vaske seg litt ekstra på røde dager uansett. Etter at jeg begynte med menskopp, ble det slutt på sopp, og ekkelt blodsøl i senga. Trening og bading har også blitt mye mer behagelig 2
snusmumriken Skrevet 16. februar 2014 #37 Skrevet 16. februar 2014 men er det vondt å sette den i? må du kjøre den langt oppi slik som tampongen? Det er kanskje ørlittegrann ubehagelig, men ikke vondt, på noen måte. Den sitter mye lengre ned enn tampong, så det er litt uvant sånn når man setter den inn (ca 1-2 cm inn tror jeg?) Men du skal ikke kjenne den når den sitter på plass, da må man evnt. klippe litt av den lille stilken som sitter på. Jeg har klippet av nesten hele, men trenger den ikke.
snusmumriken Skrevet 16. februar 2014 #38 Skrevet 16. februar 2014 Velger dassene med omhu. Ellers bruker jeg våtservietter. Godt å vaske seg litt ekstra på røde dager uansett. Etter at jeg begynte med menskopp, ble det slutt på sopp, og ekkelt blodsøl i senga. Trening og bading har også blitt mye mer behagelig Signerer denne. Sjelden jeg behøver å bruke offentlige toaletter, hvis jeg må så klarer man å oppdrive ett med vask inne på båsen, evnt. bruke HCen.
Hugtatt Skrevet 16. februar 2014 #39 Skrevet 16. februar 2014 men ulempen er at du kan ikke bytte denne på et offentlig toalett da. Er jo ikke vask inni båsen som regel. Det holder at du tørker den ren en sjelden gang, om du ikke har vask i nærheten.
AnonymBruker Skrevet 16. februar 2014 #40 Skrevet 16. februar 2014 Er det farlig om man setter den for langt inn? Anonymous poster hash: a2123...376
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå