Gå til innhold

Når kommer strekkmerkene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når får man strekkmerker i graviditeten, og kan man få det før magen har begynt å vokse?? Altså feks pga hormonene osv??



Anonymous poster hash: 530e0...ed0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk aldri strekkmerker.
Tror det har med hormoner å gjøre. FIkk moren/søsteren din strekkmerker feks? Det kan ha litt å si.
Min mor hadde ingenting :)



Anonymous poster hash: 2ae47...98b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke sett noen før etter fødselen. Lurer på om det kom under riene (?) Ingen i familien min som fikk strekkmerker. Hele magen min er full :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan vel i teorien komme når som helst. Noen legger mye på seg i starten og får strekkmerker på rumpe, lår og pupper tidlig. Men er jo ikke alle som får. Jeg har ingen etter tre svangerskap selv om jeg gikk opp 20-30 kg hver gang.

Anonymous poster hash: 1c056...17b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist gang syns jeg at jeg kunne se antydning til et par små merker de siste par ukene, men det var ikke synlig etter fødsel. Vet ikke om det bare var blodårer som ble veldig synlige eller om det var strekkmerker som bare ikke syntes lengre. Denne gangen er også magen litt småspraglete som høygravid, men klarer ikke å si om det er strekkmerker eller blodårer/marmorering i huden. Så den endelige "dommen" får man vel ikke før etter fødsel. Men har inntrykk av at de fleste som får, (og det er vel de fleste som får) får helt mot slutten. Men at de pleier å blekne veldig og bli lite synlige på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig individuelt. Noen får til og med etter fødselen. Selv fikk jeg bare to helt lyse, små strekkmerker som jeg ikke la merke til før etter graviditeten, så jeg vet ikke når de kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk av p-pillebruk i tenår(selv om jeg fikk ned i vekt, altså hormonelt betinget - og da fikk jeg alle steder det er vanlig å få strekkmerker) - og alle i familien min har fått noe/mye strekkmerker i alle svangerskap.

Likevel fikk ikke under/etter graviditet(eller; fikk ett svakt og lite på hoften), gikk også over termin og fikk relativt stor mage.

Dog gikk jeg veldig lite opp i vekt, tror det hadde noe innvirkning for min del.

Pluss hormonelt betinget sikkert.

Andre jeg kjenner har fått dype lilla strekkmerker over hele mageområdet som bleknet etterhvert ganske tidlig i svangerskapet selv om de ikke gikk mye opp i vekt, de ble dog gravide i sene tenår/tidlig 20år, og det skal visstnok også ha betydning.



Anonymous poster hash: dc2ee...0a7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk det første i uke 25! Etter det kom de som perler på en snor.. Helt rundt til korsryggen..

Jeg fikk mye stekkmerker på hofter, lår og pupper i puberteten, så var veldig forberedt på at jeg kom til å få strekkmerker i svangerskapet og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk noen ytterst få rundt navlen med første, vet ikke når de kom. Og noen på puppene når jeg begynte å amme. Var veldig tynn før graviditeten med små pupper, la på meg 25 kg. Det gikk bare noen uker før man ikke så noen av merkene.

Denne gangen ser det ut til at de rundt navlen vil bli tydeligere. Begynte i uke 20. Men har lagt på meg langt mindre enn ved første svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor var født 3 og fikk ingen strekkmerker, jegg har født 1 og fikk ingen. Så er ikke sikkert at du får TS, spør din mor om hun fikk :)

Anonymous poster hash: df46b...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Det er ofte hormonelt betinget. Gikk selv ned i egenvekt under svangerskapet, men fikk likevel noen strekkmerker på korsryggen rundt uke 25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg fikk ingen under graviditeten.

men fikk mange på puppene når brystene ble enorme av all melken.

hadde ganske små pupper i utgangspungtet.



Anonymous poster hash: 46f78...cba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Mine kom vel som et skudd rundt uke 30. Store, lange og deilige strekkmerker over hele magen :P Trodde jeg hadde sluppet unna, men plutselig kom monstermerkene.

Til sammenligning hadde min mor null strekkmerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 31 og ikke fått på magen enda. Men fikk på innsiden av lårene i tenårene og var ikke overvektig eller noe... Min mor fødte 9 barn og fikk ingen strekkmerker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...