Gå til innhold

Aage Thor! Middagen er klar! (Hva er galt med Thor Aage?)


Pringle

Anbefalte innlegg

Gjest bustyvel

Jeg har lest såpass mye juridisk litteratur og artikler av Thor og Aage Thor Falkanger at jeg ikke klarer å gjøre noe narr av navnet i respekt. De er fantastiske jurister!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har lest såpass mye juridisk litteratur og artikler av Thor og Aage Thor Falkanger at jeg ikke klarer å gjøre noe narr av navnet i respekt. De er fantastiske jurister!

I dette tilfelle har de nok valgt rekkefølgen for at de skulle ha hvert sitt daglignavn, iom at første navnet pleier å være det som gjelder. I min familie kaller man opp annenhver far og sønn, og det ble rett og slett litt upraktisk med den økte levealderen vi har i dag.

Anonymous poster hash: 5be60...f3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er åpenbart et fenomen i Aust- agder også.. Er selv fra Vest- agder, men der har vi "normale" dobbelnavn. Husker jeg stusset fælt når jeg møtte mennesker som het Gunnar Jan, André- Kristian og Erik Kim. Det høres forresten fortsatt galt ut, jeg kan bare ikke vende meg til å kalle noen André- Kristian... Det verste er at de alle insisterer på og bruke begge navnene!

Anonymous poster hash: f1205...c77

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart dere sier det er et fenomen på Møre, for jeg er Sunnmøre og kjenner ingen med "bakvendtnavn".



Anonymous poster hash: 4f360...30b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart dere sier det er et fenomen på Møre, for jeg er Sunnmøre og kjenner ingen med "bakvendtnavn".

Anonymous poster hash: 4f360...30b

???

?

Anonymous poster hash: 1e2f4...a47

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...