Gå til innhold

Førstegangsfødende.. Når fødte du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, så lurer jeg på når du fødte i forhold til termin, som førstegangsfødende? :)

Og hvordan det hele startet?

Her er det 4 uker til termin, og jeg er såååå spent på når det vil skje :sjenert

Anonymous poster hash: 50b5d...290

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fødte i uke 37+2, 17 dager før ul termin og 9 dager før menstermin.

Startet med at vannet gikk tidlig om morgenen og ca. 8 timer senere var lillegutt på puppen :)

Edit, måtte fjerne leif :)

Endret av FrøkenMånestråle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte på menstermin, 5 dager før UL-termin. Tok ca 12 timer fra første tegn på at fødselen var igang, til babyen var ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte seks dager før menstermin, åtte dager før ultermin. Startet med at vannet gikk ca 07.30, kl 20.55 var han ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 dager etter termin. Fikk en blødning på dag 4, natt til dag 5 begynte riene og vannet gikk, ca 12 timer fra første ri til han var ute :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som tittelen sier, så lurer jeg på når du fødte i forhold til termin, som førstegangsfødende? :)

Og hvordan det hele startet?

Her er det 4 uker til termin, og jeg er såååå spent på når det vil skje :sjenertAnonymous poster hash: 50b5d...290

mFødte ti dager før termin. 14 dager før termin med andremann. Begge småttisene var litt tynne, så termin var nok riktig begge ganger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41+0

Hadde hatt maserier siden uke 37, men så forsvant de i uke 39 og følte ikke en dritt før dagen fødselen startet =)

Jeg hadde vært hos jordmor på 40+6 og hun ville gjerne prøve å strippe meg, men jeg var fullstendig umoden så hun fikk ikke gjort noe. Kjente at hun prøvde og det var vondt (var jo ikke moden) var skuffa og dro hjem.

Våknet dagen etter etter å ha hatt stikninger i hva som kjentes ut som livmorhalsen/tappen i løpet av natten, men akkurat da tenkte jeg ikke at det skulle ha noe med fødse å gjøre siden jordmor hadde satt opp time for meg for evt å bli satt igang.

Fødsel var det siste jeg trodde skulle skje, vi dro for å kjøpe noe til huset, husker at jeg sa til mannen at jeg kunne ikke gå så fort for det føltes som om hun skulle falle ut mellom beina. Jeg stoppet og sto med beina i kryss :)

Så på ettermiddagen kjente jeg litt koselige sammentrekninger, tenkte fremdeles ikke det var fødsel. Hadde jo hatt mye maserier i uke 37 og 38 så tenkte det var falske rier igjen. Puttet de i rie-telleren og de var rundt 4 minutter mellom de og de varte omtrent 1 minutt. De var ganske fine rier ganske lenge, før det rundt klokka 22.30 plutselig ble litt vondere =) Da dro vi!

Merkelig, her går man og venter så lenge på at fødsel skal starte, men når det først starter så er man så lei eller tror ikke at det skjer =)



Anonymous poster hash: 535a8...20b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 dager før oul-termin (1dag før menstermin). Startet med vannavgang på kvelden, og hun var ute 8,5timer etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest shockgirl

Ifølge menstermin: 1 uke på overtid

Iflge UL-termin: Akkurat på termin

Dagen før fødselen startet hadde jeg litt problemer med å gå p.g.a vondt i bekkenet/lysken.

Begynte å blø om morgenen, dro til jordmor - hadde da en halv cm åpning, og ble sendt til sykehuset i ambulanse (bodde noen timers kjøretur unna). Riene begynte ca. 2 timer etter at jeg hadde begynt å blø.

Vannet gikk i badekaret på sykehuset. Begynte å blø ca. kl. 06.30, riene begynte ca. kl. 08.30, vannet gikk på kvelden rundt kl.21 (litt usikker, var ikke så opptatt av klokken :P ).

Ungen kom ut 00.15.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte på menstermin, men to dager før UL termin. I min familie har både min mor og søster født på termin +/- 2 dager. SÅ er kanskje noe arvelig?

Fødselen begynte med at slimproppen gikk dagen før, og om morgenen dagen etter så gikk vannet. Minutter etter begynte riene. Fra 4 cm åpning til gutten var ute gikk det ca 5-6 timer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...