Gå til innhold

Ok å være skeptisk til "FrP-ere"?


Odriks

Anbefalte innlegg

Ja, det er greit.

FrP`ere flest er slik som du beskriver. De klager på skatter og avgifter, vil ha billigere alkohol, og restriktiv innvandringspolitikk. De er ofte unge, og har lite peiling på saker og ting.

Sier en Man-U fan.........

Anonymous poster hash: 7c853...284

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Morsomt hvordan (kanskje spesielt AP'ere) synes det er greit å være direkte diskriminerende mot FrP'ere, men griner så det spruter når FrP er en anelse fremmedfientlig...

ja, kanskje FrP har mange velgere med lav utdannelse og som kanskje bør defineres som "white-trash" hvis de flyttet over dammen, men gir det disse menneskene mindre rett til å avgjøre hvem som "har rett" i et demokrati?

AP er ikke så mye bedre med en halv generasjon som sier "pappa stemmer AP, og han sier at FrP er farlige så derfor stemmer jeg AP". Det hjelper lite med en utdanning hvis du enda ikke har lært deg å tenke selv. Og ja, jeg stemmer FrP og er åpen om det, men jeg liker bøker og et teknisk evneveik når det gjelder bil, røyker ikke og begge mine foreldre er frp-ish med høy utdannelse. Selv falt jeg litt av etter vgs, men ingen har noen sinne sagt at det er noe i veien med kapasiteten min, bare viljen.

Og ja, de siste årene har jeg blitt mer skeptisk til FrP, men de er enda 1000 ganger bedre en fucking løgner-AP. Noe mer korrupt og ubrukelig kan jeg ikke tenke meg. De lover og lover og gjøre det motsatte. Og da snakker jeg ikke om direkte valgløfter, men de vil f-eks gjøre det lettere for de som har lite. Hva gjør de? Øker f.eks bomepengene som treffer nettopp de fattigste hardest. Fuckings idioti! Så ikke kom her å si at FrP'ere er treigere enn andre. AP folk er akkurat like hjernevasket som resten av oss, om ikke mer!



Anonymous poster hash: 7c853...284
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit med noe annet enn AP. AP er en kompis gjeng som har skapt ett tungt byråkrati.

Anonymous poster hash: bec35...f80

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRPere er spesielle. Vet om en familie/slekt der en av de er politiker i FRP, de er spesielle, hele gjengen....



Anonymous poster hash: d025f...85a
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ganske selvmotsigende setning.

Mer utfyllende edit:

Om TS faktisk hadde respektert at folk har andre meninger enn henne, så hadde hun ikke hatt betenkeligheter med å leie ut bolig til en mann basert på at han har et annet politisk syn enn henne.

Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor du har et så stort problem med det? :klo: De aller aller fleste av oss, er generelt oppegående nok til å forstå at andre er ok med andres politiske ståsteder eller status, men likevel har noen reservasjoner angående enkelte partier. Jeg er enig med TS, på et generelt grunnlag så bryr jeg meg ikke mye om hva du stemmer, men om jeg må ha en nær relasjon/forhold til noen så er jeg litt skeptisk til enkelte eksempelvis de som stemmer FrP eller Rødt, da disse noen ganger faktisk er litt "ute å kjøre". Det er da ingenting i veien med det?

Anonymous poster hash: b6899...13d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en AP familie...veldig spesiell familie...så da er sikkert alle APer spesielle...jepp jepp ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår fremdeles ikke hvorfor du har et så stort problem med det? :klo: De aller aller fleste av oss, er generelt oppegående nok til å forstå at andre er ok med andres politiske ståsteder eller status, men likevel har noen reservasjoner angående enkelte partier. Jeg er enig med TS, på et generelt grunnlag så bryr jeg meg ikke mye om hva du stemmer, men om jeg må ha en nær relasjon/forhold til noen så er jeg litt skeptisk til enkelte eksempelvis de som stemmer FrP eller Rødt, da disse noen ganger faktisk er litt "ute å kjøre". Det er da ingenting i veien med det? Anonymous poster hash: b6899...13d

Jeg reagerer fordi det er svært selvmotsigende å i det ene åndedraget si "jeg syntes alle skal få mene hva de vil" for å i neste åndedrag si "jeg ønsker ikke leie ut til en som har et annet politisk syn som meg"

Da sier man en ting og gjør noe helt annet, og det reagerer jeg på.

Jeg lurer også veldig på hva politisk syn har med leieforhold å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mange fordommer jeg har, men man har jo alltid noen. Jeg respekterer at folk stemmer ulikt og har forskjellige meninger, men i hodet er jeg litt skeptisk til FrP'ere.

Saken er den at jeg skal leie ut en leilighet. Jeg har fått napp, og jeg gjorde dermed litt research på denne. Han er en mann (23), og ut fra liker-funksjonen på Facebook liker han FRP, biler og slikt. Oppdateringene hans inneholder mest meldinger om biler, råning etc. Han skriver også ganske dårlig norsk og har nok lite/ingen utdanning.

Jeg ser det som litt typisk FrP-aktig, og jeg er skeptisk til å leie ut leilighet til han. Ser for meg litt harry typer som kommer med biler utenfor leiligheten og lager bråk. Han kan sikkert være hyggelig, men er veldig skeptisk.

Er det helt ok å være det, eller er jeg bare fordommsfull og generaliserende?

Han er det motsatte av en typisk frp'er. Dersom du ønsker betalingsdyktige leietakere er det at de stemmer frp en positiv pekepinn. ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så sier man noe mot FrP er man automatisk en bastant altelskende AP'er?

FrP mener ikke engang at global oppvarming er menneskeskapt, de er ikke en gang sikker på om det finnes..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 års utdannelse eller bodd der i 5 år?

Fem års utdannelse, kunsthøgskolen tre år, et år på BI og et år kulturledelse. Klart jeg er anti-frp!

Anonymous poster hash: 89f5b...768

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fem års utdannelse, kunsthøgskolen tre år, et år på BI og et år kulturledelse. Klart jeg er anti-frp!

Anonymous poster hash: 89f5b...768

Hvorfor er det klart? :fnise: Ingen grad altså... Jaja :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier en Man-U fan.........

Anonymous poster hash: 7c853...284

Sier en Man-U fan.........

Anonymous poster hash: 7c853...284

Gjerne utdyp den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det klart? :fnise: Ingen grad altså... Jaja :blomst:

Har bachelor fra khio. Økonomi og lederutdannelse har jeg fordi jeg driver med handel og ledelse i kunstbransjen. Og man er ikke kvalifisert som leder med master i min bransje :)

Selvfølgelig er jeg motstander av frp når de er i mot å bruke penger på kunst og kultur ;)

Anonymous poster hash: 89f5b...768

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo snakk om en leilighet du skal leie ut, og ikke tale om å inngå et partnerskap med denne fyren?

Syns du heller bør være opptatt av inntekt og betalingsmuligheter enn politisk standpunkt og interesser.

Så lenge han oppfører seg bra og betaler husleia er det vel det samme om han stemmer FRP og liker biler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No offence, men er du mann og FrP'er er det no go. Brautende harry typer med mindreverdighetskomplekser.



Anonymous poster hash: e83c8...4b2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eneste stedet jeg har hørt om frp-ere som dere beskriver er på dette forumet. Får meg til å lure hvor oppegående gjengen her inne egentlig er :-p

Anonymous poster hash: 25c5c...307

Hvorfor det? Er allmennkjent er vel FrP er litt småharry.

Anonymous poster hash: e83c8...4b2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg deler litt av samme oppfatning som TS. Hører jeg en stemmer FrP, blir jeg automatisk litt mer skeptisk. Jeg tror dette er naturlig, ser man på historien til partiet etc., og hvilken oppførsel mange av politikerne og sympatisørene har på sosiale medier.

Jeg kjenner flere som stemmer FrP, blant annet en kamerat jeg er sammen med veldig ofte. Men det forhindrer ikke mine små fordommer mot de som stemmer på dette partiet. Jeg har også, dessverre, fått bekreftet fordommene mine i det daglige liv gjennom en del helt hårreisende uttalelser, oppførsel og meninger.

Jeg respekterer det FrP står for. Men jeg tror, dessverre, fordommene som TS nevner er ganske utbredt i det norske samfunnet. Man hører f.eks. sjelden kjendiser, idrettsutøvere osv. si offentlig at de stemmer FrP. De som har sagt det, kan jeg telle på en hånd. Mange av de har siden uttalelsen om FrP-sympater også senere sagt at de stemmer langt mer liberale og aksepterte Høyre.

Hvorfor? Jo, fordi det ofte fører til en (indirekte) sosial stigma å være FrP'er, med mindre du er veldig ung. Da er det ofte "kult" å ha sterke meninger. Synd kanskje, men sant.



Anonymous poster hash: e83c8...4b2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier ikke gå rundt å si dette her høyt akkurat, men jeg har lagt merke til at ALLE de jeg vet om som stemmer FrP (ikke at det er så mange, men noen er det gitt.. )har noen ting til felles:

Ingen utdannelse utover videregående skole.

Av en eller annen grunn har alle dysleksi :klo:

Veldig opptatt av streng innvandringspolitikk, helst skulle det ikke vært noen innvandring i det hele tatt, samtidig som de selv ALDRI I VERDEN kunne tenkt seg en vaskejobb eller jobb i hjemmesykepleien og ikke skjønner de at uten innvandring hadde Norge faktisk stoppet opp fordi det er mange av dem som faktisk tar seg av "drittjobbene".

Flere av dem mottar stønader fra NAV......... og de syntes det er ille at "disse innvandrerne kommer å stjeler trygda deres".

De er ikke spesielt smarte, faktisk ganske ignorante, har veldig lite kunnskap om de temaene de skriker høyest om.

De drar til f eks Spania og forventer at det er norske menyer på restaurantene, at man skal få kjøpt norsk mat i supermarkedene (hvordan skal de liksom klare seg en hel uke i Spania uten brunosten fra Synnøve Finden..)

Jeg hadde ikke sagt høyt at jeg stemte FrP i hvertfall, for sorry, men de fremstår som en gjeng mennesker som rett og slett er litt mindre smarte.. :/



Anonymous poster hash: 5ea72...e3e
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller aldri møtt slike folk som blir beskrevet i dene tråden... men det handler vel om hvem man omgir seg meg.

Det har jeg, og de er helt vilt lite sympatiske mennesker, som bretter ut alle sine idiotiske meninger på Facebook (type hver gang en innvandrer begår lovbrudd og det står om det i mediene, så skriker de HØYT om at alle skal kastes ut, eller hver gang de har kjøpt snus eller alkohol, så klager de som om verden skulle gå under fordi de synes det er dyrt). Det er ikke dermed sagt at alle som stemmer FrP er slik, men ingen andre av mine Facebook-bekjentskaper holder på sånn. Har slettet de fra Facebook by now, da.

Anonymous poster hash: f5434...dd4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...