Gå til innhold

Ok å være skeptisk til "FrP-ere"?


Odriks

Anbefalte innlegg

Gjest constance90

Synes det merkelig at du vil dømme noen på den måten. Hva så om han er FRP, SV eller AP? Burde du ikke heller finne utav om karen er en som fester mye, bråker og utfører hærverk? Det trenger ikke være at han er noen hardnakka politisk menneske heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han er en type FRP velger, typisk Fredrikstad-velger med lite peiling på politikk generelt men uten sans for myndighetenes overformynderi. Hadde han ikke stemt FRP hadde han sannsynligvis stemt AP, jobber sikkert med noe mekanisk og har sannsynligvis helt grei inntekt, de som råner og er svært bilinteresserte pleier ofte å begynne å jobbe i svært tidlig alder og selv om de skjelden er de skarpeste knivene i skuffen gjør de gjerne en god jobb.

Jeg ville ha vert skeptisk med tanke på musikkvolum og liknende, det er ikke uvanlig at rånere er glad i feks Cervin Vega og kjører på med fest og fyll men mange er også i langvarige forhold og ganske så stabile alt i alt.

Ta deg en prat med fyren, spør litt, han kan være en god leietaker, en grei leietaker eller muligens en dårlig en.

Anonymous poster hash: b0057...77e

Noen gang vært i Fredrikstad? For utifra den beskrivelsen der så kan jeg ikke si at jeg kjenner igjen byen. Kan forøvrig legge til at jeg kjenner flere som var rånere i ungdomsårene, vell, de fleste er ingeniører i dag innenfor bla elektronikk og mekanikk. Min samboer var blant annet en sånn en. Du kan jo se på tickeren min hvor lenge vi har vært sammen, fast god jobb har han også.

Skjønner skepsisen din godt!

De fleste som stemmer frp er totale motsetninger av meg. Trygdede eller dårlig betalt jobb, ofte smårasistiske, og brenner for å ikke betale avgifter på alkohol og tobakk, og bomring.

Anonymous poster hash: 89f5b...768

Ikke alle er sånn. Selv studerer jeg på masternivå, min samboer har 2 bachelorgrader, men klart, vi er jo bare trygdede mennesker. Hva jobber du med og hvor mange/hvor høy grad har du tatt innenfor akademia?

Nå er jeg selv FrP'er, bosatt i Fredrikstad og har grei oversikt over både de unge og de eldre. Greie folk alle sammen, selvfølgelig med svingende personligheter hver og en, som vanlige folk. Vil ikke legge vekt på at han stemmer FrP. Man er heller ikke automatisk råner selv om man stemmer FrP (ville heller sagt en god del "sosser" enn rånere.)

Slapp av, sikkert en grei kar :)

Enig med deg der, bor ikke så langt unna Fr.stad selv :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde håpet på noe litt "bedre". Ikke at partivalget hans er avgjørende, men jeg har bare fordommer mot det. Vanskelig å forklare, he-he. I min krets så spøker vi en del mer harry FrP'ere, og er dermed kanskje litt påvirket av det. Men at han råner og liker biler gjør det ikke akkurat bedre :)

Å hellige enfold....

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er skeptisk til alle som støtter FRP, og i tillegg er åpne om det.

Jojo, men du er vel egentlig for et samfunn der alle som ikke er enige med deg nektes talerett ?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle er sånn. Selv studerer jeg på masternivå, min samboer har 2 bachelorgrader, men klart, vi er jo bare trygdede mennesker. Hva jobber du med og hvor mange/hvor høy grad har du tatt innenfor akademia?

Jeg foreslår at du leser hva innlegget til den andre AB'en nok en gang. H*n sa ikke at alle var sånn.

''Skjønner skepsisen din godt!

De fleste som stemmer frp er totale motsetninger av meg. Trygdede eller dårlig betalt jobb, ofte smårasistiske, og brenner for å ikke betale avgifter på alkohol og tobakk, og bomring.''

Anonymous poster hash: 9f67e...e7d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho:

Det gjør det. Som du ser av innlegget mitt er jeg på ingen måte Frp-vennlig, men det er klart det finnes en og annen oppegående person som stemmer Frp. Slik det finnes en og annen oppegående KrF- eller Sp-velger også, selv om det er langt mellom dem. Stort sett er det da snakk om intelligente folk med høy inntekt som stemmer Frp på grunn av skatte- og avgiftspolitikken. Du kan flire alt du vil, men det fremstår bare arrogant og uopplyst å hevde det motsatte. Gidder ikke ta noen lang diskusjon om det, all den tid du åpenbart har bestemt deg for å lukke øynene, men det er altså ett og annet oppegående menneske i de fleste partier, det bare varierer hvor langt det er mellom dem.

Det TS beskriver er uansett den klassiske lavt utdannede, lite oppvakte råner-Frp-eren som stemmer Frp for billig sprit, lavere avgifter på bil og å bli kvitt han brune naboen. Han hadde jeg aldri i verden leid ut til.

Anonymous poster hash: 3a544...581

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Riskjeks

Jeg er langt fra FrP-sympatisør, men her synes jeg du bør skjerpe deg. Så lenge han har en inntekt (=sannsynligvis vil betale leie) og du ikke har grunn til å tro han er kriminell etc, er vel resten ett fett.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva folk stemmer har neppe stort å si for hvordan de er som leietakere. En annen sak er at dersom du ikke har en god følelse ved fyren så ikke lei ut til ham. Det er opp til deg hvem du leier ut til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jojo, men du er vel egentlig for et samfunn der alle som ikke er enige med deg nektes talerett ?

Klart.

Vi i Rødt er jo for væpnet revolusjon og greier.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette en trolletråd? Nekter å tro at det finnes voksne mennesker som tar så irrasjonelle avgjørelser. Hva har noens interesse for lavere skatter og avgifter å gjøre med deres egenskaper som leietakere? (I fall noen trenger hjelp: Svaret er "ingenting")

Nei, er ingen trolletråd. Er oppriktig. Har fordommer mot FrP, som jeg tydeligvis må bli kvitt. Det er ikke nødvendigvis fordi han stemmer FrP som gjør at jeg er skeptisk, men helheten. Jeg er ganske opptatt av at det er en leilighet som stelles pent med, og jeg ønsker ikke høy musikk om nettene, bråk og dritt. Det er også slikt at jeg skal trives med han jeg leier ut til, og FrP står meg så langt unna ideologisk politisk at jeg er i tvil. Er ganske naturlig, tror jeg. Helheten råner, harrytass, dårlig norsk og FrP gjorde meg skeptisk. Bare skeptisk, ikke nødvendigvis at det ER slikt. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva folk stemmer har neppe stort å si for hvordan de er som leietakere. En annen sak er at dersom du ikke har en god følelse ved fyren så ikke lei ut til ham. Det er opp til deg hvem du leier ut til.

Helt enig der. Men helheten gjorde meg skeptisk. :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, er ingen trolletråd. Er oppriktig. Har fordommer mot FrP, som jeg tydeligvis må bli kvitt. Det er ikke nødvendigvis fordi han stemmer FrP som gjør at jeg er skeptisk, men helheten. Jeg er ganske opptatt av at det er en leilighet som stelles pent med, og jeg ønsker ikke høy musikk om nettene, bråk og dritt. Det er også slikt at jeg skal trives med han jeg leier ut til, og FrP står meg så langt unna ideologisk politisk at jeg er i tvil. Er ganske naturlig, tror jeg. Helheten råner, harrytass, dårlig norsk og FrP gjorde meg skeptisk. Bare skeptisk, ikke nødvendigvis at det ER slikt. :)

Jeg skjønner bare ikke hva partitilhørighet har å si for et menneskes egnethet som leietaker. Dette kommer fra en som leier ut, og som ikke kjenner ett oppegående menneske som stemmer frp. Det har bare absolutt ingenting med saken å gjøre. Trives med han du skal leie ut til? Du kan vel det selv om han stemmer noe annet enn deg? Mener du at han skal bli en del av omgangskretsen din, slik at de politiske sympatiene hans kommer til å ha noe å si for hverdagen din?

La meg bare understreke at årsaken til at jeg fortsetter å spørre, selv om du insisterer på at det er "helheten" du er så skeptisk til, er at overskriften din handler om skepsis mot frp-velgere.

Endret av spewdonym
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gang vært i Fredrikstad? For utifra den beskrivelsen der så kan jeg ikke si at jeg kjenner igjen byen. Kan forøvrig legge til at jeg kjenner flere som var rånere i ungdomsårene, vell, de fleste er ingeniører i dag innenfor bla elektronikk og mekanikk. Min samboer var blant annet en sånn en. Du kan jo se på tickeren min hvor lenge vi har vært sammen, fast god jobb har han også.

Ikke alle er sånn. Selv studerer jeg på masternivå, min samboer har 2 bachelorgrader, men klart, vi er jo bare trygdede mennesker. Hva jobber du med og hvor mange/hvor høy grad har du tatt innenfor akademia?

Fem år, så er greit fornøyd :)

Anonymous poster hash: 89f5b...768

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja. Hadde jeg sett en stemte FrP og hadde de interessene, hadde jeg blitt småskeptisk....



Anonymous poster hash: e83c8...4b2
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Det er så utrolig morsomt at folk makter å ha slike fordommer mot tilhengere av en politisk gruppe.

Dere som mener de fleste FrP'ere ikke er så oppegående, bør ta dere en bolle og se dere i speilet. Skulle jeg tippe er dere den samme gruppa som for tiden hyler: "Ja, SE! Nå har vi hatt blå regjering i FIIIIRE måneder, og landet er jo helt forferdelig nå! Nei, disse kvinnelige lederne altså, jeg har ikke tiltro til dem! Fysj og fy, se å få gode game Jenselensemannen tilbake, han var jo så utrooooolig flink og karismatisk! Det var jo ikke hans feil at landet ble absolutt rævkjørt de 8 årene med rødgrønn regjering, må skjønne, det var disse FrPerne!"

Skam dere.

Men til TS: Jeg forstår deg, men samtidig synes jeg du er litt vel fordomsfull. Det er lov å kalle inn fyren til en prat før du bestemmer deg for å leie ut. Det er tross alt utleiers marked i dag, dra litt nytte av det! Slik sikrer du at du får en leieboer du er fornøyd med (og som vil skape minst mulig problemer for ditt vedkommende).

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fem år, så er greit fornøyd :)

Anonymous poster hash: 89f5b...768

5 års utdannelse eller bodd der i 5 år?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste stedet jeg har hørt om frp-ere som dere beskriver er på dette forumet. Får meg til å lure hvor oppegående gjengen her inne egentlig er :-p

Anonymous poster hash: 25c5c...307

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste stedet jeg har hørt om frp-ere som dere beskriver er på dette forumet. Får meg til å lure hvor oppegående gjengen her inne egentlig er :-pAnonymous poster hash: 25c5c...307

Jeg har heller aldri møtt slike folk som blir beskrevet i dene tråden... men det handler vel om hvem man omgir seg meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...