AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #21 Skrevet 12. februar 2014 Det er jo fryktelig vanskelig det der. Det blir aldri optimalt samme hva en gjør i forbindelse med barn som må leve med to hjem. Hva sier gutten selv? Gir han uttrykk for at han savner faren når han ser han såpass lite? Snakker han om at han ønsker å være mer sammen med pappa? Anonymous poster hash: 68366...ef4
Studenten1503 Skrevet 12. februar 2014 Forfatter #22 Skrevet 12. februar 2014 1) Hvor gammel er barnet? 2) 50/50 deling er en fordeling som favoriserer foreldrene, ikke barnet. Tenk om dere måtte flytte hjem 1 gang i uka? Ved en slik fordeling så tenker man ikke på barnets beste, men på foreldrene. Det vil alltid være 1 som taper mest i en barnefordelingssak, og ved 50/50 er dette barnet, og det er bare så feil som du kan få det til. Skulle vært forbudt. Anonymous poster hash: bd1f1...a0c Mitt barn er 4 år.
Studenten1503 Skrevet 12. februar 2014 Forfatter #23 Skrevet 12. februar 2014 Hadde ikke gått med på 50/50 med så lite barn. Mitt barn er hos far kun annen hver helg. Men er fleksibel når det er ferier. Det er viktig at barnet har god kontakt med begge foreldre men har en fast plass å bu. Helt enig. Vi deler alle ferier, så da får de mer tid sammen. Og i sommerferien har han tre uker i strekk.
Studenten1503 Skrevet 12. februar 2014 Forfatter #24 Skrevet 12. februar 2014 Det er jo fryktelig vanskelig det der. Det blir aldri optimalt samme hva en gjør i forbindelse med barn som må leve med to hjem. Hva sier gutten selv? Gir han uttrykk for at han savner faren når han ser han såpass lite? Snakker han om at han ønsker å være mer sammen med pappa? Anonymous poster hash: 68366...ef4 Gutten sier egentlig ikke noe om dette. Han er vant til at det er slik. Han sier aldri at han savner faren.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #25 Skrevet 12. februar 2014 ?? Annenhver uke hos mor? Blir det ikke 50/50 da?Anonymous poster hash: bd1f1...a0c Haha, unnskyld- mente annen hver helg skrivefeil :-)Anonymous poster hash: 2b9f0...4af
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2014 #26 Skrevet 12. februar 2014 Sende ungen frem og tilbake som en pakke... Nei, seriøst det blir for dumt. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #27 Skrevet 12. februar 2014 Sende ungen frem og tilbake som en pakke... Nei, seriøst det blir for dumt. Det passer sikkert bedre for noen enn andre, men her i huset funket det ikke i det hele tatt. Tror "drømmen" til stesønnen min var noe alla å kunne gå helt fritt mellom hjemmene uten noen planlegging (som naturligvis ikke var spesielt aktuelt med en 9åring, greit å vite når han er hvor). Og han har alltid likt seg så godt sammen med pappaen at han ville være mest her, selv om det er hjemmet med mest regler (ingen fri barneoppdragelse her i huset, men alt er lett å forstå for han- alle regler har en begrunnelse). Ser for meg han kommer til å "flyte mer" mellom hjemmene når han blir større, mer moden og ansvarsbevvist ;-)Anonymous poster hash: 2b9f0...4af
Tante-Sofie Skrevet 12. februar 2014 #28 Skrevet 12. februar 2014 Vel har barnet to hjem, men hvorfor gjøre om noe som fungerer bra fra før? Mye bitre mennesker her gitt.. Er det noen av dere som er/har vært i samme situasjon selv egentlig? Alle som et i trygge, stabile forhold vil hevde at de ved et evt brudd med barnets mor/far vil dele 50/50, men bare vent til dere står i samme situasjon selv.... Så dere mener det er best for et barn å flytte annenhver uke, bruke to-tre dager hver uke på å slå seg til ro, før det skal sendes til den andre noen dager senere for så og gå gjennom det samme? Er det trygt og stabilt mener dere?!? Jeg er skilt og har barn som har samvær med faren sin annenhver helg, og jeg hadde blitt veldig glad, for min sønns del, om faren hans ville se ham mer. For min del hadde det vært grusomt, men det er mitt problem, ikke gutten. Dersom det er hold i dette med å bruke 3-4 dager på å slå seg til tro, burde dere jo ikke hatt samvær i det hele tatt, i og med at barnet da bruker torsdag - søndag annenhver uke på å være urolig. Det er ikke mindre stressende å "flytte" for bare 3 netter enn for 7. 3
Bolla* Skrevet 12. februar 2014 #29 Skrevet 12. februar 2014 Jeg har en sønn fra et tidligere forhold, hvor jeg har hovedomsorgen. Barnet tilbringer tors-man annenhver helg hos faren. Nå vil barnefar at vi skal diskutere en utvidelse av hans samvær. Han ønsker 50/50 deling. Jeg er i utgangspunktet negativ til at han skal ha mer, da jeg synes det er viktig at gutten har et fast og stabilt tilholdssted, i dette tilfellet hos meg og min samboer. Er jeg urimelig som ikke vil gi han mer? Vil ikke være vanskelig, og forstår godt at han vil ha gutten mer, men jeg har ingenting til overs for å dele 50/50, da jeg mener det er usunt for barnet. Vet at dette nå vil gå mot meklingsmøter hvis jeg nekter å gi han mer. Vi var gjennom dette i fjor også, da han truet med rettssak hvis jeg ikke frivillig gikk med på deling. Da klarte jeg å stå i mot, kontaktet advokat, og BF ga seg. Han innså vel at han ikke hadde noe å komme med i en evt rettssak. Han har alltid brukt trusler for å få viljen sin, og er ekstremt manipulerende. jeg er gravid med min samboer, og min eks vet ikke dette enda, vil det ha noen innvirkning på dette tror dere? Er det positivt eller negativt for min sak at gutten skal få et søsken? Eksen har ingen andre barn enn vår sønn. Selv om jeg innerst inne VET at eksen ikke har noe å bruke mot meg i en evt rettssak, pluss at ingen ting har endret seg siden i fjor da vi var gjennom det samme, så blir man jo så himla redd og usikker...... Kan du da forklare hvorfor du mener det er mere sunt for barnet å være hos far tors-man annenhver uke, kontra 50/50? Bare lurer, for det henger ikke helt på greip for meg. Og siden noen nevnte på at barnet bruker så og så mange dager på å slå seg til ro, vil det da si at barnet såvidt rekker å slå seg til ro hos far, før det må tilbake til deg? Om han i det hele tatt får slått seg til ro, vel og merke.. Siden gutten nå bare har annenhver tors-man. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #30 Skrevet 12. februar 2014 For vår del (igjen) hadde det nok ikke mest med det å slå seg til ro, selv om det også tok en dag eller to.. det var ulikhetene mellom hjemmene som gjorde det vanskelig- tror jeg. Oppfølging av lekser, fritidsaktiviteter og kontinuitet i det han gjorde. Når han er hos mammaen sin nå, er det som regel helt leksefri og tiden blir brukt til lek og morro hele dagen lang :-) og dette er snakk om ulikheter som det ikke er mulig å få bort- fokuset er på vidt forskjellige stadier hos mor og far.. Nå er det "det samme" mesteparten av tiden, og siden det er lite "hverdagsrutiner" hos mor nå går det jevnt over greiere. Har ingen "tilvenningsdager" nå lenger..Anonymous poster hash: 2b9f0...4af
Studenten1503 Skrevet 12. februar 2014 Forfatter #31 Skrevet 12. februar 2014 Kan du da forklare hvorfor du mener det er mere sunt for barnet å være hos far tors-man annenhver uke, kontra 50/50? Bare lurer, for det henger ikke helt på greip for meg. Og siden noen nevnte på at barnet bruker så og så mange dager på å slå seg til ro, vil det da si at barnet såvidt rekker å slå seg til ro hos far, før det må tilbake til deg? Om han i det hele tatt får slått seg til ro, vel og merke.. Siden gutten nå bare har annenhver tors-man. Gutten skal jo ha et forhold til faren sin, det er jo naturlig. Men han skal ikke være der 50/50, det er STOR forskjell på en langhelg og 50/50, hvis du ikke forstår det så håper jeg ikke at du har barn! Jeg vil at min sønn skal ha de samme, faste og trygge rutinene over lengre tid i ett hjem, mot null rutiner hos far. 1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #32 Skrevet 12. februar 2014 "Kan jeg gi han det?" Hva søren? Du er da ikke mer forelder for barnet enn det han er! Hva om det var du som skulle ha barnet hakket mindre? Hadde du likt det? Anonymous poster hash: 4334e...26a 3
Studenten1503 Skrevet 12. februar 2014 Forfatter #33 Skrevet 12. februar 2014 "Kan jeg gi han det?" Hva søren? Du er da ikke mer forelder for barnet enn det han er!Hva om det var du som skulle ha barnet hakket mindre? Hadde du likt det? Anonymous poster hash: 4334e...26a Hvem er det du siterer egentlig?? Ikke vanskelig å forstå at du er en bitter mann....
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #34 Skrevet 12. februar 2014 Studenten1503, on 12 Feb 2014 - 15:16, said: Mange barn har det kanskje bra ved å bo 50/50, men det kommer jo helt an på barnet.. Jeg tror ikke mitt barn har godt av det. Det er jeg uansett ikke alene om å mene, det blir jo aldri dømt 50/50 i rettssaker, er vel en grunn til det også? Uansett så hører det med til historien at BF aldri har stilt opp noe særlig, jeg kastet han ut før gutten var 1 år, pga at han aldri var hjemme, kun på fest, var utro, mistet jobben uten å prøve å få ny, tenkte kun på seg selv, stakk av i flere dager for å feste, brøt avtaler etc.. Etter han flyttet ut hadde han gutten fre-søn annenhver helg, han byttet ofte helger for å feste/reise på ferier/besøke nye bekjentskaper(jenter) fremfor å ha samvær. Nå har han fått samboer og ønsker mer samvær. Skal jeg virkelig belønne hans dårlig oppførsel med mer samvær pga ny samboer??? Barnet er nå knapt 4 år. Og jeg mener han har det bedre hos meg. Beklager å måtte si det men det er nok nye regler.... En i min familie nektet 50/50 deling med far til sitt barn. I det tilfellet nektet hun pga mistanke om at far misbrukte barnet seksuelt. Det var barnevern, leger og alt mulig i bildet, far sto på sitt å nektet for at noe var galt og kjempet for delt omsorg. De fant ingen bevis annet enn det barnet sa og i en alder av 3 år så er man ikke alltid troverdig... Så selv om barnet gråt og mor var helt fortvilt så ble det under rettsaken dømt 50/50.... Poenget mitt er at når de kan gi en forelder 50/50 etter en såpas drøy sak, hvor alle andre innsatser enn dommer og jury er enig med og tror på mor, så skal det mye ekstremt mye til for å ikke få 50/50 i vår tid om det er det man ønsker. Så akkurat her det vel heller du som ikke har så mye å stille opp med hvis far virkelig er innstilt på å se barnet oftere. Anonymous poster hash: c6ea2...6e1
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #35 Skrevet 12. februar 2014 Hvem er det du siterer egentlig?? Ikke vanskelig å forstå at du er en bitter mann.... Er jeg en bitter mann bare fordi jeg gir deg ett svar du ikke vil ha? Jeg er en jene på 22 altså. Du spør om du er urimelig, og jeg svarer; JA. Anonymous poster hash: 4334e...26a 3
Studenten1503 Skrevet 12. februar 2014 Forfatter #36 Skrevet 12. februar 2014 Beklager å måtte si det men det er nok nye regler.... En i min familie nektet 50/50 deling med far til sitt barn. I det tilfellet nektet hun pga mistanke om at far misbrukte barnet seksuelt. Det var barnevern, leger og alt mulig i bildet, far sto på sitt å nektet for at noe var galt og kjempet for delt omsorg. De fant ingen bevis annet enn det barnet sa og i en alder av 3 år så er man ikke alltid troverdig... Så selv om barnet gråt og mor var helt fortvilt så ble det under rettsaken dømt 50/50.... Poenget mitt er at når de kan gi en forelder 50/50 etter en såpas drøy sak, hvor alle andre innsatser enn dommer og jury er enig med og tror på mor, så skal det mye ekstremt mye til for å ikke få 50/50 i vår tid om det er det man ønsker. Så akkurat her det vel heller du som ikke har så mye å stille opp med hvis far virkelig er innstilt på å se barnet oftere. Anonymous poster hash: c6ea2...6e1 Nye regler og nye regler...tror nok den saken heller var unntaket enn regelen. Joda, det KAN skje at det blir dømt 50/50, men det er ekstremt sjelden. Og så lenge barnefar ikke kan bevise/dokumentere at jeg ikke gir sønnen vår den nødvendige omsorg, eller mishandler han, så så har ikke far noen sak....
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #37 Skrevet 12. februar 2014 AnonymBruker, on 12 Feb 2014 - 19:16, said: Beklager å måtte si det men det er nok nye regler.... En i min familie nektet 50/50 deling med far til sitt barn. I det tilfellet nektet hun pga mistanke om at far misbrukte barnet seksuelt. Det var barnevern, leger og alt mulig i bildet, far sto på sitt å nektet for at noe var galt og kjempet for delt omsorg. De fant ingen bevis annet enn det barnet sa og i en alder av 3 år så er man ikke alltid troverdig... Så selv om barnet gråt og mor var helt fortvilt så ble det under rettsaken dømt 50/50.... Poenget mitt er at når de kan gi en forelder 50/50 etter en såpas drøy sak, hvor alle andre innsatser enn dommer og jury er enig med og tror på mor, så skal det mye ekstremt mye til for å ikke få 50/50 i vår tid om det er det man ønsker. Så akkurat her det vel heller du som ikke har så mye å stille opp med hvis far virkelig er innstilt på å se barnet oftere. Anonymous poster hash: c6ea2...6e1 Glemte forøverig å legge til at hvis far har ny samboer så kan det tale positivt for hans sak. Det at det er ennå en stabil voksenperson til å være med om omsorgen. Du skal få baby og vil få fullt opp en periode, far og samboer vil ha bedre tid og kapasitet til å ta seg av gutten deres enn deg. En annen ting, hvordan skal du bevise alle utskeielsene du sier far har hatt? Jeg skjønner hvordan du føler det og jeg sier ikke dette for å være jævlig men, jeg vet hvordan systemet funker så vær beredt på at du fort kan få deg en på trynet her. Anonymous poster hash: c6ea2...6e1 1
Studenten1503 Skrevet 12. februar 2014 Forfatter #38 Skrevet 12. februar 2014 Er jeg en bitter mann bare fordi jeg gir deg ett svar du ikke vil ha? Jeg er en jene på 22 altså. Du spør om du er urimelig, og jeg svarer; JA. Anonymous poster hash: 4334e...26a Synes du er usaklig. Svar hva du vil du, bare vær saklig.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2014 #39 Skrevet 12. februar 2014 Pappa er ikke helt god hvis han vil sende en liten unge frem og tilbake.
AnonymBruker Skrevet 12. februar 2014 #40 Skrevet 12. februar 2014 Pappa er ikke helt god hvis han vil sende en liten unge frem og tilbake. Hvorfor er mammaen den som skal ha ungen mest? Pappaen er da like mye forelder som moren. Anonymous poster hash: 4334e...26a 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå