Gå til innhold

Oppdage graviditet sent - alkohol


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber med barn med ulike vansker, og ganske ofte har vi mistanke om ators rusbrus kan ha vært bidragsytende til barnas vansker. Det vil ikke si at barna har de synlige tegnene på FAS (føtalt alkoholsyndrom), men mer diffuse skader som oppmerksomhetsproblematikk, impulsivitet, sosiale vansker etc. Dette er imidlertid vansker som kan ha mange årsaker og hvor det er vanskelig å peke på, og forklare rene sammenhenger. For eksempel kan en rusmisbrukende mor også ha hatt en mer genetisk underliggende vanske selv ift impulsivitet, og barnet kan ha arvet dette trekket etc . Det er i tillegg vanskelig å få gode, ærlige opplysninger om rusbruk i svangerskapet da det er såpass tabubelagt. Mange under-rapporterer nok. Dette betyr ikke, TS, at jeg mener du har skadet barnet ditt. Du er nok i samme situasjon som mange andre som har funnet ut sv graviditeten sent ( meg selv inkludert). Jeg reagerer bare når det hevdes at man aldri har sett at barn av rusmisbrukere har tatt skade!

Anonymous poster hash: bcc8d...cd5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anonym bruker over her: "mors rusbruk" skulle det stå. Hersens stavekontroll!

Anonymous poster hash: bcc8d...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når begynner man dele blodomløp?

Anonymous poster hash: 32058...df8

Mor og barn deler aldri blodomløp. Næringsstoffer og annet utveksles i morkaka, men blodomløpene er adskilte hele svangerskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor og barn deler aldri blodomløp. Men, det er slik at alkohol fordeles i alle kroppens celler, også fosteret, med én gang - det der med "plommesekk" og at fosteret ikke får alkohol i seg før det er festet, er en myte og stemmer ikke.

Men TS, det er jo ingenting du kan gjøre nå. Hvis du er gravid, går det forhåpentligvis bra - jeg ville ikke tatt abort dersom barnet er ønsket. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...