Gå til innhold

frysing av babymos


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller du kan kjøpe konfektformer i silikon på Europris. Ca samme størrelse, men individuelle. Jeg har kjøpt slike og putter de i en boks som fryses ned. Da er det veldig enkelt å ta opp en og en.

Benyttet de for første gang i dag ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller du kan kjøpe konfektformer i silikon på Europris. Ca samme størrelse, men individuelle. Jeg har kjøpt slike og putter de i en boks som fryses ned. Da er det veldig enkelt å ta opp en og en.

Benyttet de for første gang i dag ;-)

Den rosa? Holdt på å kjøpe men den var så tynn og stor og ser for meg at de vil være vanskelig å plassere i fryseren som er ganske full uten å grise.

Anonymous poster hash: afd2c...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er i forskjellige farger. Jeg setter de små formene nedi en større boks slik at de holder seg på plass

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ikke den jeg tenker på for den er stor og så tynn at når man holder i en ende så henger resten nedover som et ark. Kan dra innom å se i morgen. Takk for tips :)

Anonymous poster hash: afd2c...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brettet kjapt under varmt vann slik at alle isbitene tiner litt. Så har jeg dem oppi en platpose med glidelås slik at jeg kan ta etter behov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, babymos! Gulrotmos, bananmos, babymos ;)

Mat i isbitformer løsner enkelt ved at du tapper litt varmt vann på baksiden av biten du vil ha ut!

Turtermos! :lol:

Vi bruker silikonformene fra IKEA. Fyller og legger et matpapir over (sikkert ikke nødvendig..). Veldig lett å brekke ut etter en liten runde varmt vann på silikonsiden av biten som skal ut.

Har også frosset større porsjoner i morsmelkposer som jeg aldri brukte til mm. ;)

Biter i zip-lock poser var smart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...