Gå til innhold

frysing av babymos


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Laget gulrotmos og hadde i en isbitform, er første gang jeg har gjort det. Det var et mareritt å få ut en bit når det var stivnet, måtte tine hele brettet og da forsvinner jo meningen med å fryse det ned i biter, måtte hive alt jeg ikke brukte. Holder på å la babyen få teste forskjellige smaker.

Går det bra å bruke isbitposer istedenfor? Andre forslag :) Er snakk om bittesmå porsjoner.



Anonymous poster hash: afd2c...303
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjøpte små bokser på Nille og Europris. Fylte de med ca 1 ss mos og frøs ned.



Anonymous poster hash: ff646...6aa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte isbitposer først. Var et mareritt å få det ned i dem.

Endte med å spare opp barnematglass og bruke dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen små bokser som jeg tenker å bruke når det blir større porsjoner, når jeg bare trenger en liten tering innimellom så blir det så mange bokser. Er det vanskelig å få mos i poser som er veldig moset? Veldig tynt altså?

Takk for tips!

Uff, babymos...

Hva skal man ellers gi til en baby på 4 mnd uten tenner? Bortsett fra melk som den skal fortsette å få.

Anonymous poster hash: afd2c...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint an å få ut en og en terning. Ha varmt vann på baksiden av den terningen som skal ut og ta en kniv og lirk ut etter en liten stund :)

Anonymous poster hash: a6654...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvis du bor i nærheten av ikea, kan du kjøpe isbitfat der som er greie å få ut en og en av. De har noen myke som har funket veldig bra her i alle fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babymos :haar:

Anonymous poster hash: 9136a...04d

Ja jeg får vel begynne å gi babyen uten tenner brødskiver siden du syns at gulrotmos og potetmos er så grusomt.

Anonymous poster hash: afd2c...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du bor i nærheten av ikea, kan du kjøpe isbitfat der som er greie å få ut en og en av. De har noen myke som har funket veldig bra her i alle fall.

Av silikon? Bor langt unna men skal bestille noe annet derfra :)

Anonymous poster hash: afd2c...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg får vel begynne å gi babyen uten tenner brødskiver siden du syns at gulrotmos og potetmos er så grusomt.

Anonymous poster hash: afd2c...303

Jeg tror de bare tuller litt. Babymos som i most baby, liksom!
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg får vel begynne å gi babyen uten tenner brødskiver siden du syns at gulrotmos og potetmos er så grusomt.

Anonymous poster hash: afd2c...303

Babyer trenger ikke tenner for å tygge mat, så det går helt fint an å gi brødskiver hvis man ønsker det.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror de reagerer på ordet babymos og ser for seg moste babyer ;)

Jeg frøs mosen i isbitformer og hadde bitene i zip-loc poser etterpå.

Anonymous poster hash: 4a6b7...9a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal ikke gi en 4 mnd gammel baby brødskiver :) Og jeg skrev ikke babymos i hovedinnlegget, skrev gulrotmos.

Anonymous poster hash: afd2c...303

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke gi en 4 mnd gammel baby brødskiver :) Og jeg skrev ikke babymos i hovedinnlegget, skrev gulrotmos.

Anonymous poster hash: afd2c...303

Gikk ut i fra at ungen var 6 mnd men jeg blander sikkert med et annet innlegg. Min feil. Forøvrig står det babymos i tittelen :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Av silikon? Bor langt unna men skal bestille noe annet derfra :)

Anonymous poster hash: afd2c...303

Ja, tror det er det. vi har noen formet som hjerter som er stor suksess i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, babymos! Gulrotmos, bananmos, babymos… ;)

Mat i isbitformer løsner enkelt ved at du tapper litt varmt vann på baksiden av biten du vil ha ut!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...