Gå til innhold

Var det ekkelt?


Kine86

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt en slik frykt for åvære gravid,selve følelsen avdet. var det ekkeltpånoen måte? Bare tanken på at noe vekser inni deg. Hvordan var det og finne ut at du var gravid? Ble du redd?

Vill ikke høres teitut,men lurer virkli på dette:)!

Jeg skjønner hva du mener!! Synes selv det er utrolig rart og lurte på dette selv. For det er jo en helt syk ting i grunn!

Men da jeg ble gravid var det ikke ekkelt i det hele tatt :) Det var spennende og koselig! Gleder meg til neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noe sier meg at TS burde vente en god stund på å bli gravid!

Anonymous poster hash: 2f154...dac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var ekkelt, men jeg synes alt sånt er ekkelt også da. Som om noe kommer borti beina mine ellernoe sånn, som babyen alltid gjorde, kom borti ribbena mine.

Og jeg følte også denne klaustrofobien, noen dager hadde jeg ikke tid eller krefter til å gå med denne magen, men jeg kunne jo ikke bare ta den av meg! Det likte jeg ikke :fnise:

Sånnsett slet jeg litt. :)



Anonymous poster hash: dff80...a95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elvira Madigan

Eg likte ikkje kjensla av å vere gravid i det heile tatt. No kom eg aldri lenger enn fyrste trimester, men kjende meg «utanfor», nesten som om eg hadde influensa. Den kjensla av at ein er litt i tåka. Eg var veldig mykje kvalm, kjende oppkasten i halsen berre eg tenkte på 95% av all mat, hadde ømme bryst og var trist og hormonell.

Tok abort, og hugser kor letta eg var allereie dagen etter. Inga kvalme eller noko! Åh, det var herleg. Kanskje det blir annleis den gongen eg blir gravid og tenkjer å behalde, og når andre trimester som skal vere lettare. Då har eg jo dessutan noko fint å sjå fram til som gjer alt verd det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort oppsummert TS, så kan man si at alle opplever det forskjellig, både underveis og etterpå, og alt er like normalt. Du kommer nok til å takle det fint når du kommer dit, så lenge du og samboeren er innstilt på at dere VIL ha barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes slett ikke det er ekkelt å være gravid (noe jeg virkelig hadde trodd på forhånd, da jeg ikke er spesielt glad i barn, iallefall ikke andres :P ). Eller jo, synes av en eller annen grunn at det var sykt ekkelt når det helt uforberedt rant "melk" fra ene brystet mitt her om dagen, da var det nesten så jeg kastet opp.

Derimot så er jeg også en av de som ikke kjenner noen ekstrem glede over å være gravid. Føler ikke en ekstrem kjærlighet for den i magen, og går ikke og snakker og stryker til/på den i det hele tatt. Å høre hjertelyd hos legen var ingen gudelig opplevelse, og ultralyd er bare surrealistisk. Jeg er vel heller en av de personene som trives bedre når ungen er ute, og jeg faktisk skjønner at det er et menneske det er snakk om. Akkurat nå kunne det på en måte ha vært "hva som helst" inni der, men ekkelt? Slettes ikke, bare rart og uvant.

(Men det beste med å være gravid, iallefall for meg, er min samboers interesse, undring og glede. Han er fantastisk og jeg er glad for at han skal bli far til mitt barn :hjertesmil: )

Så koslig å høre han gleder seg så. Du er veldig heldig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en stor påkjenning. Noe jeg aldri kommer til å glemme.



Anonymous poster hash: db1bb...2e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at TS burde vente en god stund på å bli gravid!

Anonymous poster hash: 2f154...dac

Det tenkte jeg også. Ekkelt? Når man tar avjørelsen om å få barn, virker det rimelig umodent å lure på om det er ekkelt. Merkelig tanke.

Ikke engang jeg, som den gang 19 år gammel, hadde noen som helst tanke om at det skulle være ekkelt. Men så var jeg nok mer voksen i hodet allerede da, enn mange andre her i denne tråden, som er både i 20-og 30-åra.

Anonymous poster hash: 9cd64...ec4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg også. Ekkelt? Når man tar avjørelsen om å få barn, virker det rimelig umodent å lure på om det er ekkelt. Merkelig tanke.

Ikke engang jeg, som den gang 19 år gammel, hadde noen som helst tanke om at det skulle være ekkelt. Men så var jeg nok mer voksen i hodet allerede da, enn mange andre her i denne tråden, som er både i 20-og 30-åra.

Anonymous poster hash: 9cd64...ec4

Og den konklusjonen kommer du til, fordi andre har en annen oppfatning av ting, enn du har? Morsomt... Eller skal jeg si, voksent?

Endret av LempikasPromise
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elvira Madigan

Det tenkte jeg også. Ekkelt? Når man tar avjørelsen om å få barn, virker det rimelig umodent å lure på om det er ekkelt. Merkelig tanke.

Ikke engang jeg, som den gang 19 år gammel, hadde noen som helst tanke om at det skulle være ekkelt. Men så var jeg nok mer voksen i hodet allerede da, enn mange andre her i denne tråden, som er både i 20-og 30-åra.

Anonymous poster hash: 9cd64...ec4

Eller kanskje andre i denne tråden hadde ei heilt anna graviditet enn du? Det er då ganske stor variasjon i kor sterke symptom og plager ein får. Å vere kvalm, tissetrengd, kvisete og ha mykje utflod kan godt opplevast som ekkelt. Nokon vert heller ikke heilt komfortabel med kjensla av å ha eit anna, lite menneske inni kroppen. Kanskje utan å kunne forklare kvifor.

Det er då slett ikkje alt ein reagerar negativt på som er like rasjonelt, eller representativt for kor oppegåande og moden ein er. Kjenner fleire gode og vaksne mødre som ikke trivdes så godt som gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gravid nå, 14 uker. Jeg tenker litt det samme som deg, ts. Ikke at det er ekkelt, men jeg har mange rare tanker om dagen.

Det er bare veldig rart å tenke på. Det vokser noe levende inni magen min nå, som skal bli stor som en baby, som jeg skal så presse ut, og som skal bli ett flott menneske.

Jeg syntes det er sprøtt, rett og slett. Og litt sykt:P Det er jo virkelig store greier. En kvinne lager ett menneske, ved hjelp av mannens sædcelle, men resten gjør kroppen vår helt selv.

Bare det er liksom helt sykt å tenke på, og jeg syntes det er helt utrolig og en fantastisk følelse. Ekkelt blir ikke riktig ordet, men jeg kan forstå litt av hva du tenker på.

Jeg vet jo at det er slik mennesker lages osv, men tror ikke så mange virkelig tenker over det...

Virkeligheten slo inn når jeg fikk se et spell levende vesen på ul i uke 11. Vi fikk nesten ikke tatt bilde av h*n fordi h*n var så livlig! Fantastisk.

Anonymous poster hash: cf81d...c04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tenkte jeg også. Ekkelt? Når man tar avjørelsen om å få barn, virker det rimelig umodent å lure på om det er ekkelt. Merkelig tanke.Ikke engang jeg, som den gang 19 år gammel, hadde noen som helst tanke om at det skulle være ekkelt. Men så var jeg nok mer voksen i hodet allerede da, enn mange andre her i denne tråden, som er både i 20-og 30-åra. Anonymous poster hash: 9cd64...ec4

Oida.

Er ikke en barslig tøtte. E voksen og tåle det meste. Må vell ikke akkorat vente med barn fordi æ lure på om noen synes det var ekkelt. Var jo noen som sa de skjønte ha jeg mente. Så synes dere er litt dømmende uten å kjenne meg. Og bare anta at æ ikje e klar or arn bare fordi æ lure på d:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av dem som misliker å være gravid. Følelsen når man ser barnet på ul og kjenne den beveger seg er flott, men alt annet var pyton. Men ikke ekkelt :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...