Gå til innhold

Var det ekkelt?


Kine86

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid hatt en slik frykt for åvære gravid,selve følelsen avdet. var det ekkeltpånoen måte? Bare tanken på at noe vekser inni deg. Hvordan var det og finne ut at du var gravid? Ble du redd?

Vill ikke høres teitut,men lurer virkli på dette:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er fascinerende og superkult! Man får følge tilblivelsen av et menneske, sitt eget barn, fra orkesterplass. Man ser hva som skjer utenpå, man føler hva som skjer inni, og er man littebitt interessert i biologi så går det med litt tid til undring :) Kjenne på egen mage, hvor er livmoren? Når vil jeg kjenne noe og hvordan vil det være? Er det hodet eller rompa?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida det var koselig og kult! Tenk at det går an å ha et menneske inni seg :)



Anonymous poster hash: 42414...0f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortsett fra elsrem kvalme gjennom hele svangerskapet, så synes jeg det er utrolig kult å kjenne hvordan babyen blir større og hvordan den rører på meg. Skikkelig kult da jeg endelig kunne se at magen rørte på seg også. Ikke noe ekkelt med å bære på en baby i magen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp født og savner skikkelig det å være gravid. At du er det tryggeste stedet or dette lille mennesket, som er helt uskyldig og avhengig av deg.



Anonymous poster hash: 9d7c7...ae8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det var ikke (og er ikke) ekkelt på noen måte. Men ubehagelig kan det være.. Det er derimot noe helt forskjellig. Fødselen er ca 20% ekkel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det var klaustrofobisk til tider, men heldigvis ikke så lenge av gangen.

For meg er det ikke fødsel eller foreløpig barselperiode som gir tanker om revurdering av flere barn, men graviditeten.

Men å kommunisere med den lille inni der, se/kjenne spark og se babyen på ultralyd er virkelig magisk - og rart :) Men på en veldig bra måte.

På slutten var det ganske smertefullt med bevegelser og spark, men helt frem til da var det virkelig bare koselig.



Anonymous poster hash: 50363...a38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var egentlig litt små bekymret for hvordan det skulle føles å være gravid før jeg ble det. Trodde det skulle være litt ekkelt på en måte. Vanskelig å forklare hva jeg egentlig prøver å få frem uten at det høres veldig feil ut.

Men når jeg ble gravid og kjente babyen inni meg så kjentes det bare rett ut. Det var en fantastisk følelse, og ikke ekkelt på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel en av dem som ikke syns det er herlig å være gravid.. I perioder er det virkelig herlig, men jeg vil si ca 70% av graviditeten er noe jeg personlig ikke er glad i. Jeg elsker at jeg KAN bli gravid, og syns det er magisk å kunne få være med å skape et menneske, og jeg elsker den lille i magen, men graviditeten er jeg mindre glad i; føler meg "fanget" på en måte og syns på slutten det føles klaustrofobisk og veldig veldig ubehagelig.. Ekkelt er kanskje ikke rette ord likevel...

Anonymous poster hash: 26a45...1b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske kult å være gravid ja. Ultralyd overgår vell det meste da, det er virkelig kult! Og herregud så glad man blir i den magen.

Men sann veldig gøy å være gravid, det er det ikke. Masse bekymringer, fysiske begrensninger, tårer, dårlig matlyst, føler seg stygg og jævlig.

Føles derimot veldig rett å være gravid. etter graviditeten føles faktisk alt bare feil ut, noe som mangler på en måte, nesten som å miste en del av seg. Haha

Endret av solch
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er vel en av dem som ikke syns det er herlig å være gravid.. I perioder er det virkelig herlig, men jeg vil si ca 70% av graviditeten er noe jeg personlig ikke er glad i. Jeg elsker at jeg KAN bli gravid, og syns det er magisk å kunne få være med å skape et menneske, og jeg elsker den lille i magen, men graviditeten er jeg mindre glad i; føler meg "fanget" på en måte og syns på slutten det føles klaustrofobisk og veldig veldig ubehagelig.. Ekkelt er kanskje ikke rette ord likevel...Anonymous poster hash: 26a45...1b9

Ja er litt dette jeg tenker på. Åføle seg "fanget". Klaustrofobisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det skal sies jeg har vært sammen med sambo i 2 år og aldri brukt prevansjon. Og aldri vært inærheten av å være gravid. Lure på om æ har skremt meg selv så mye at kroppen bare sir nei takk hehe. Kanjo være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei det var ikke (og er ikke) ekkelt på noen måte. Men ubehagelig kan det være.. Det er derimot noe helt forskjellig. Fødselen er ca 20% ekkel :P

Hehe 20% ekkel. Digge det svaret hehe!! Bæsja du på deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekkelt? Ja, det var ekkelt. På den måten at jeg ble livredd for å komme borti magen, hva jeg spiste, å falle osv. Men det å HA en baby i magen var ikke ekkelt, man blir så oppslukt v andre følelserog planlegging at manikke rekker å tenke på det på den måten.

Anonymous poster hash: 8cefe...d6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Synes slett ikke det er ekkelt å være gravid (noe jeg virkelig hadde trodd på forhånd, da jeg ikke er spesielt glad i barn, iallefall ikke andres :P ). Eller jo, synes av en eller annen grunn at det var sykt ekkelt når det helt uforberedt rant "melk" fra ene brystet mitt her om dagen, da var det nesten så jeg kastet opp.

Derimot så er jeg også en av de som ikke kjenner noen ekstrem glede over å være gravid. Føler ikke en ekstrem kjærlighet for den i magen, og går ikke og snakker og stryker til/på den i det hele tatt. Å høre hjertelyd hos legen var ingen gudelig opplevelse, og ultralyd er bare surrealistisk. Jeg er vel heller en av de personene som trives bedre når ungen er ute, og jeg faktisk skjønner at det er et menneske det er snakk om. Akkurat nå kunne det på en måte ha vært "hva som helst" inni der, men ekkelt? Slettes ikke, bare rart og uvant.

(Men det beste med å være gravid, iallefall for meg, er min samboers interesse, undring og glede. Han er fantastisk og jeg er glad for at han skal bli far til mitt barn :hjertesmil: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe 20% ekkel. Digge det svaret hehe!! Bæsja du på deg?

Synes det var ekkelt med fostervann som drev å piplet utav meg i en time før riene satte skikkelig inn... Og så var det litt ekkelt å ha noen akupunkturnåler i hender, føtter og armer (de stod i 10 sek før jeg klikket)... Og det med blod og gørr og sånt når barnet kom ut. Men toppen var når jeg fikk noen pyntesting etterpå. Fikk bedøvelse, men synes det var driiiiiiiitekkelt å kjenne hvordan tråen ble dratt gjennom huden. Verre enn mye av fødselen det der.... Så tidsbruk mtp ekkelt = 20% ca ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde også det ville bmi litt ekkelt, men når barnet er planlagt og ønsket et det jo elsket fra første stund.

Men jeg likte ikke å være gravid pga plagene jeg fikk, og jeg syntes det var tungt på koppen, men det var ikke det med baby i magen i seg selv som var ekkelt. Søvnmanlel, sterke smerter, oppkast ja det var ganske ekkelt derimot

Anonymous poster hash: c5059...bee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er litt dette jeg tenker på. Åføle seg "fanget". Klaustrofobisk.

Det var symptomene som gav meg klausfølelse til tider, ikke selve babyen.

De færreste blir såpass immobile, selv om det for endel kjennes tungt på slutten.

Men etter hva jeg har sett fra andre og lest her så er det ikke vanlig mm man har langvarig sterk kvalme/ oppkast eller kraftig bekkenløsning, hvilket igjen hører fåtallet til.

Jeg fikk bare rare smerter/vondter som hindret særlig bevegelse de siste 2-3 mnd, samt delvis i starten.

Selv fryktet jeg mest kvalme, og det var jeg knapt en eneste dag :)

Anonymous poster hash: 50363...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...