Gå til innhold

Hvor lenge ble du på sykehuset etter fødsel som flergangsfødende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Etter andre fødsel venta me på føllingsprøven, så eg var der i to netter. Baby hadde også mild gulsott, så me fekk uansett ikkje reise før, pga mulig behandling. Fleirmannsrom og 2 timar kjøring heim.

Etter tredje fødsel vurderte eg å reise til barselopphold på det lokale sjukehuset etter 1 døgn, men pga kjøreturen (2 timar) venta me til etter føllingsprøven, og reiste direkte heim likevel. Fekk ingen besøk av andre enn sambo heller, så det var rett og slett trist å bli på sjukehuset lengre. Blei altså i 2 netter. Fleirmannsrom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fødte i 20-tiden på kvelden, dro hjem klokken 15 dagen etter. Kunne fint reist før det også, men vile at storesøsteren skulle få hente oss på sykehuset, så mannen måtte dra og hente henne først :) Syntes det var deilig å komme hjem så fort, selv om vi hadde kjempefint familierom som vi kunne hatt i to netter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som hadde familierom/hotell, var mannen med dere eller sov han hjemme med storesøsken? Vi tenker at pappa skal dra hjem når alt har roet seg, slik at ting blir mest mulig normalt. Jeg vil også hjem fort hvis alle er friske tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som hadde familierom/hotell, var mannen med dere eller sov han hjemme med storesøsken? Vi tenker at pappa skal dra hjem når alt har roet seg, slik at ting blir mest mulig normalt. Jeg vil også hjem fort hvis alle er friske tror jeg.

Mannen sov der med oss :) Siden jeg fødte på kvelden sov storesøsteren uansett hos oldeforeldrene sine, så da kunne mannen være med oss. Så leverte oldeforeldrene henne i barnehagen dagen etter, og mannen hentet henne i 14-tiden så hun kunne være med å hente hjem meg og lillebroren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som hadde familierom/hotell, var mannen med dere eller sov han hjemme med storesøsken? Vi tenker at pappa skal dra hjem når alt har roet seg, slik at ting blir mest mulig normalt. Jeg vil også hjem fort hvis alle er friske tror jeg.

Han sov med oss de tre første nettene, deretter hjemme sammen med storebror. De kom på besøk hver dag.

Anonymous poster hash: 6b6fa...b5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som hadde familierom/hotell, var mannen med dere eller sov han hjemme med storesøsken? Vi tenker at pappa skal dra hjem når alt har roet seg, slik at ting blir mest mulig normalt. Jeg vil også hjem fort hvis alle er friske tror jeg.

Han sov sammen med oss. Vi hadde bestemor på besøk hjemme som er veldig flink til å finne på morsomme ting med storebror. Så de koste seg sammen. Og så var de på besøk noen timer. Pappaen ble med hjem på ettermiddagen og til storebror var lagt, så kom han tilbake. Vi bor 10 min fra sykehuset :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her drar mannen hjem når fødselen er vel overstått (ikke hvis det skjer veldig sent på kvelden eller på natta, da). Vi ønsker ikke å belaste besteforeldrene med barnevaktplikter mer enn nødvendig, og så synes jeg det er helt greit å være alene på hotellet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte like over midnatt natt til søndag. Reiste hjem til lunch mandag. Syntes det var godt å komme hjem til storesøster istedenfor at hun skulle oppleve at ulike folk var sammen med henne når det skjedde så mye ( selv om det var besteforeldre og tante som var der). Vi bor bare 10 min unna sykehuset og kunne derfor dra tilbake for å ta Føllings-prøven uten for mye styr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen lå forresten på sykehuset sammen m meg, men dro hjem for å kjøre storesøster i bhg, hente henne tidlig for å være med og hente lillebror på sykehuset, og han dro også hjem søndag kveld for å legge henne slik at ting var mest mulig som vanlig for storesøster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...