Gå til innhold

Hvor lenge ble du på sykehuset etter fødsel som flergangsfødende?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min andre fødsel er rett rundt hjørnet og jeg tenker at om alt står bra til, så ønsker jeg å dra hjem igjen så fort jeg får lov etter fødsel... Bor bare ti minutter unna sykehuset uansett.

Dere som har født tidligere og ikke måtte bli pga komplikasjoner, når dro dere hjem og evt hvorfor?

Anonymous poster hash: 963ad...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var der i akkurat 1 døgn. Kunne fint reist før for min del, men måtte vente på legesjekk. Hadde rask fødsel og var i kjempefin form etterpå.

Reiste fordi vi ikke fikk ha familierommet lenger og jeg måtte på flermannsrom. Det hadde betydd null søvn og avslapping for min del. Da hadde jeg det bedre hjemme.

Endret av Merlion
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte sent på kvelden, så måtte vente med å dra til neste morgen, siden vi måtte ha legesjekk.

Avtalen var å dra hjem så raskt som mulig etterpå.

Var veldig godt å komme seg hjem så tidlig, der får man jo kost seg og slappet mye mere av.

Ved første fødsel måtte jeg bli i 3 døgn, ammingen kom tregt i gang. Og jeg holdt på å bli sprø av å være på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 døgn. Synes det er fint å være på barsel og hvile, få mat, ingen klesvask som roper på meg, får et friminutt fra den virkelige verden til å bli kjent med babyen. Bruker all vår tid på baby, som blir overøst med nærhet og kjærlighet. Får hjelp med amminga så den er etablert hos mor og barn før hjemreise. De veier og passer på at vi får en god start sammen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dro hjem et døgn etter fødsel. Kunne dratt rett etterpå, men for storebrors del valgte vi å gjøre det slik.

Anonymous poster hash: 5c6c1...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småen ble født kl to om natten, jeg reiste hjem tolv neste dag, etter å ha snakket med jordmor.

Men med en storesøster hjemme og besøker, ville jeg blitt lenger om jeg hadde valgt igjen. Hadde trengt noen dager med bare fokus på baby, amming og soving...

Anonymous poster hash: b6454...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dro hjem drøye 12 timer etter fødsel med nr to. Bare stress med flermannsrom og vond seng på barsel, kjempegod form på både mor og barn så ingen grunn til å bli. Ville også hjem til huset, mannen og ikke minst storesøsteren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der i to netter fordi jeg fikk familierom. Hadde jeg fått flermannsrom slik jeg gjorde med første hadde jeg reist hjem så snart jeg hadde hatt mulighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar ikke hjem et minutt før jeg må! :ler:

Faktisk var dette med barselhotell så viktig denne gangen at jeg valgte å føde på Ullevål igjen, selv om jeg har ymse erfaringer fra fødeavdelingen der. Lekte en stund med tanken på Riksen, men i og med at de bare har vanlig barselavdelingen må det bli Ullevål igjen, så viktig er det for meg å få noen dager alene i fred og ro med babyen på pasienthotellet.

Dette varierer sikkert fra familie til familie, med hvor mange barn man har, hvor travel timeplan det er, og hvor mye eller lite støtte man kan få fra resten av familien. Men hjemme hos oss er det absolutt ingenting som stopper opp bare fordi jeg har fått en baby, så så fort jeg er innenfor døra hjemme er det hverdag, matpakker, leksehjelp, klesvask og kjøring hit og dit. Så de tre dagene på hotell, med maten servert og uten noen praktiske gjøremål, er gull verdt for meg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare født en gang og neste gang drar jeg hjem så fort som mulig etter legesjekk, om det ikke er barselhotell der ennå. Det var tortur å dele rom med en annen, hun snorket høyt hele natta og babyen hennes skrek hele døgnet. Så jeg sov ikke og det var nok med på å ødelegge melkeproduksjonen min. Søvnmangelen knuste meg nesten psykisk (og hormoner ja) så det skal ikke gjenta seg! Var der i 5 døgn etter fødselen, 1,5 døgn før fødselen.

Trur de holder på å bygge barselhotell nå her jeg bor :)

klesvask ol kan vente hos oss og samboer kan bidra. Søvn er kjempe viktig for meg og melkeproduksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var 2 døgn begge gangene. Deilig å få ferdig mat, slippe alt av huslige sysler og bare kunne kose seg med babyen og prøve å bli litt kjent. I tilegg skal babyen ha legesjekk etter fødsel og føllings prøve 48 timer etter fødsel, så var liksom greit å bli der til alt var ordnet.

For meg var det også betryggende å være der til melken kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med nr 2 lå jeg der 2,5 døgn.

Lå på barselhotell så slapp å dele rom med andre enn mannen min.

Så absolutt ingen grunn for å dra hjem til hverdagsmaset før føllingsprøven var tatt. Greit å være ferdig med alt, og slippe å styre tilbake til sykehuset for det...



Anonymous poster hash: 1fd9c...523
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 dager første gang og bare 8 andre gang, så det gikk seg til.. (bør tre timers kjøring unna nærmeste sykehus)

Anonymous poster hash: 24dfc...0b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 døgn på sykehuset hvor jeg fødte, 3 dager på lokal fødestue. Herlig å bare slappe av. Når jeg kom jeg med nr.2 var det rett tilbake til hverdagen med klesvask, matlaging osv. Ikke som med førstemann da alt var tilpasset babyen og meg.



Anonymous poster hash: 6b6fa...b5e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble der i 2 døgn (det vanlige), var deilig med ferdiglaga mat og litt fred og ro :-) Var på barsel på ABC så hadde hotellrom. Hadde det vært snakk om vanlig barselavdeling med flermannsrom hadde jeg nok reist hjem med en gang da fødselen var ukomplisert og rask og jeg kom meg fort!



Anonymous poster hash: 4196e...e12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: Så ikke at det sto flergangsfødende før nå :-/ Beklager!

Endret av Longgone
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble to netter (fødte på formiddagen). Storebror var med bestemor (+ pappa ved legging) eller på besøk på sykehuset. Vi ble på barselhotellet de to nettene for å få litt tid alene med den nyfødte og for å ikke forhaste oss og angre på for tidlig hjemreise selv om vi strengt tatt kunne dratt tidligere. Vi var veldig fornøyd med avgjørelsen og alt gikk veldig "smooth" både for oss og med storebror.

Endret av siebaeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...