Gå til innhold

Hvor mye godteri, brus og potetgull osv. spiser du i uka?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spiser alt for mye desverre. Det går sjelden en dag uten at jeg ikke har spist noe som helst usunt...

Bare idag har jeg rukket og spist en 1/3 pose salte peanøtter og drukket en kopp kakao. Igår var det melkesjokoladepudding. Dagen før det var det litt cola og potetgull. Og sånn går no dagane.

Endret av miaw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Drikker pepsi max hver dag. Liker ikke annet godteri enn sjokolade, så det blir litt av det på lørdagskvelden (med mindre jeg skal ut). Da blir det i blant litt potetgull også.. Spiser det ikke andre dager i uka.

Holder på å slanke meg, og har nettopp gått ned 10 kg. Skal ned 10 til :)



Anonymous poster hash: a69c4...8a2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser aldri chips. Spiser 100-150 gr mørk sjokolade i uken helgen. Spiser også endel nøtter som snacks, kanskje 200-400 gr som snacks i løpet av ei helg. Spiser kaker og annet søtt i selskaper o.l.

Drikker aldri brus, men blir fort 2 flasker vin og kanskj en bayleis eller irish coffe i løpet av uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper aldri inn brus selv, med unntak av litt julebrus i desember for stemningas skyld. Når jeg er hjemme på ferie/besøk er det alltid pepsi max i kjøleskapet, og da blir jeg fort litt avhengig og kan gjerne drikke et glass med det daglig når jeg er hjemme. Men når jeg er tilbake igjen til byen så stopper jeg tvert. Så drikker ikke brus ca 10 mnd i året da.

Men elsker sjokolade, og det går minst en stor sjokoladeplate i uka. Gjerne i helga, men imellom får jeg så sinnsykt lyst på sjokolade andre ukedager, men da begrenser jeg meg og kjøper en liten en. Men en dag i helga er det lov med en stor sjokoladeplate. Det er min last. Jeg unner meg som regel noe godt på både fredag og lørdag. F.eks sjokolade på fredag og kanskje finner jeg ut at jeg vil ha chips eller ostepop på lørdagen, men det blir ikke hver helg. Andre gonger prioriterer jeg f.eks. å bake en kake eller spise noe annet. Noen uker/helger skjer det likevel flereting, f.eks. blir det ofte mye kalorier på en vennekveld eller når jeg er hjemme. Spiser mer snacks i feriene, gjerne fordi jeg da får det servert.

Spiser nesten aldri smågodt og ellers søtsaker jeg oppfatter som alt for søtt. Liker ikke vingummi og den slags godteri noe særlig, føler det er lite smak og dermed tomme kalorier. Jeg føler jeg får mer igjen for å spise sjokolade.

Spiser sjeldent is da jeg har laktoseintoleranse, men når jeg først spiser blir det som regel youghurtis som jeg innbiller meg er littegrann sunnere enn vanlig is.

Har ellers et ganske balansert kosthold vil jeg si og kutter der jeg kan kutte. Drikker sjeldent juice, spiser grovt brød og prøve å lage sunne middager med mye grønt i ukene. Spiser også en del frukt i uka. Drikker mye kaffe og te.

Er normal slank (BMI på 22) med potensiale til å bli supersmekker om jeg bare hadde kutta ut mer av godsakene.

Ellers er det ikke så ønskelig å leve et liv uten. I perioder spiser jeg lite noen dager fordi jeg har det så travelt/glemmer å spise. Blir ofte til at jeg sløyfer middagen fordi jeg kommer så sent hjem, og dermed kompenserer jeg med en sjokolade enkelte ukedager også, for å ikke gå ned i vekt. Noen uker trener jeg ganske mye også, og da spiser jeg også flere kalorier også.

Endret av lillsunshine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det minste merkelig at folk har kronisk søtsug og sier de er avhengig av sjokolade og godis når de spiser det mange ganger i uka. Man blir faktisk sukkeravhengig, og da bør man virkelig kutte ut en periode, for så å kunne spise litt en gang i blant. Selv om man gumler godis og snacks daglig og er tynn, er det like usunt som for en overvektig.

Jeg spiser aldri godteri lenger, og jeg har gått ned over 20 kilo på under et halvt år. Om jeg må ha noe, blir det usaltede nøtter og bær/fruktsalat med vaniljekesam. Så mye bedre for kroppen, og jeg holder blodsukkeret stabilt, slik at jeg ikke får søtsug.



Anonymous poster hash: 73ac7...413
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke det minste merkelig at folk har kronisk søtsug og sier de er avhengig av sjokolade og godis når de spiser det mange ganger i uka. Man blir faktisk sukkeravhengig, og da bør man virkelig kutte ut en periode, for så å kunne spise litt en gang i blant. Selv om man gumler godis og snacks daglig og er tynn, er det like usunt som for en overvektig.

Jeg spiser aldri godteri lenger, og jeg har gått ned over 20 kilo på under et halvt år. Om jeg må ha noe, blir det usaltede nøtter og bær/fruktsalat med vaniljekesam. Så mye bedre for kroppen, og jeg holder blodsukkeret stabilt, slik at jeg ikke får søtsug.

Anonymous poster hash: 73ac7...413

Kan ikke folk bare spise sjokolade om det er det de vil ha? Det er ikke det som er trådens tema her :)

Anonymous poster hash: 3ea97...83c

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser en pose helgepotetgull ca hver andre/tredje helg. Kjøper en pose smågodt til hver helg stort sett, spiser litt fredag og lørdag og en bit eller to mandag og tirsdag.. drikker sjeldent brus, kanskje en halvannenliter pr tre mnd. Og is har vi hele tiden på sommeren. Veldig glad i is.. kjøper aldri 200g sjokoladeplater. Prøver også å kjøpe mindre chipsposer, styrer unna de gigantiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

#Denfølelsen når du ikke husker hvordan godteri smaker :-) Den kommer SNART føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Crazycatlady

Drikker ca to flasker med brus i uka, og vanligvis 100 gr sjokolade.

Spiser også litt chips på lørdager, men det varierer hvor mye jeg spiser.

Denne uken har det blitt mer siden jeg skal ha mensen snart og da blir det alltid litt ekstra.

Å erstatte sjokolade med frukt og grønt hadde ikke gitt samme opplevelsen, og det gidder ikke jeg å prøve å innbille meg engang. Ja, det er godt, men det er ikke det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye at jeg ikke tør å tenke på det :((((

Spiser usunn mat nesten hver dag, ganske mye også..

Bare i dag har jeg spist: 3/4 pose med sørlandschips, 160 g sjokolade, en bolle. I tillegg til en halv frossenpizza.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hulderjenta

Akkurat nå: Ingenting (pga et veddemål). Kuttet tvert i det nye året, og det har så og si gått problemfritt. Nå har jeg aldri vært noen brusdrikker uansett, men sjokolade og potetgull, derimot... Men jeg savner det ikke så mye som jeg ville ha trodd, koser meg med andre ting som ikke er snop i stedet. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I uke dagene spiser jeg ikke skjokolade eller drikker brus. Men i helgene etter kl 20:00 spiser jeg akkurat det jeg vill av snop, kaker og brus. Grunnen til at jeg ikke spiser noe før kl 20:00 er at da små spiser jeg ikke utover dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På en uke drikker jeg omtrent 1,5 liter brus, tre-fire hekto med smågodt (både sjokolade, vingummi og drops), et par hekto yoghurtnøtter, og kanskje et kakestykke eller tre. Drikker også litt alkohol, men ikke hver uke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popcorn 1-2 ganger i måneden.

Og så går det ca en pose med surt snop fra Malaco på en mnd ( spiser 1 ting omtrent hver dag)

1,5 liter Pepsi max i uken

Utenom dette lager jeg div lavkarbodesserter og blåbærsmoothie om jeg får lyst på noe godt.

Sjokolade og søtt har jeg egentlig aldri vært glad i

Endret av Miss Lucky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før spiste jeg litt sjokolade hver dag. Smågodt hver helg. Ingen overspising, ble kvalm av for mye om gangen, men det gikk ikke en dag uten noe søtt.

Så gikk det opp for meg at jeg var sukkeravhengig. I over ett år har jeg nesten ikke spist godteri. Mørk sjokolade kan jeg ta et par ruter av innimellom, ellers blir vanlig sjokolade for søtt.

Chips og brus har jeg aldri likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor mye godteri, potetgull og brus ogsånt spiser du i uka?

Får helt sjokk av enkelte venninner som spiser to store poser med potetgull og en stor melkesjokoladeplate og masse brus på kvelder. I tillegg til dette er det ofte is osv osv.

Hva er egentlig vanlig?

Jeg spiser vel kanskje mindre enn det som er vanlig. Ikke fordi jeg er så fryktelig opptatt av kosthold, men jeg har rett og slett ikke lyst på. Så kanskje det er derfor jeg reagerer litt mer enn vanlig siden jeg ikke er vant til det. Mener ikke at folk ikke skal kose seg altså, bare ren nysgjerrighet :)

Anonymous poster hash: 77df8...ccc

Sjelden. Prøver å ha et balansert kosthold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 100g potetgull og 150g godter + en storflaske med lettbrus fordelt på en helg (fredag til søndag) tenker jeg.
Spiser ikke eller sjeldent godter i ukedagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Spiser aldri godter eller potetgull. Spiser litt mørk sjokoalde og soyais i helgen.

Brus drikker jeg kun når jeg er syk/kvalm. Da går det i Pepsi Max ellers drikker jeg kun vann og te.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...