Gå til innhold

Faste i en uke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ok, nå er det et par måneder siden jeg fastet for første gang. Har nå bestemt meg for å faste igjen, i en uke, men denne gangen har jeg lest en del om fasting, og har bestemt meg for å begynne med fasting i morgen.

Er det noen andre som faster, eller har planer om å gjøre det?

Anonymous poster hash: 7c29a...480

Nei :sjokkert: Jeg er altfor glad i mat og helsa mi til å faste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er med :) Men kun i tre dager i første omgang.

Anonymous poster hash: 23904...714

Så bra :) Oppdater gjerne her, syns det er gøy å lese om hvordan andre har det under fasting. Skal oppdatere selv!

Anonymous poster hash: 7c29a...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei :sjokkert: Jeg er altfor glad i mat og helsa mi til å faste.

Jeg er veldig glad i mat og helsen min jeg også, men én uke uten mat klarer jeg, og det skader ikke helsen :-)

Anonymous poster hash: 7c29a...480

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått greit med fastingen i dag, men nå merker jeg at jeg har en mild hodepine, men hodepinen går vel over etter de første dagene?



Anonymous poster hash: 7c29a...480
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har klart 4 dager. Prøvde igjen for 2 uker siden, dag tre fikk jeg skikkelig feber og måtte avbryte. På den 4 dagers fasten veide jeg mer, og tålte det dermed bedre (tror jeg) gikk ned 5kg og holdt vekta faktisk:-) cluet er å bryte fasten riktig.

Anonymous poster hash: 4568e...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

En stund siden sist dere skrev ser jeg.

 

Jeg tenkte å faste i tre dager framover (men får se om jeg klarer mer enn det etterpå). Noen andre som er med?



Anonymous poster hash: 89f1b...5bc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tidligere fastet over flere dager, men ikke så lenge som 7 dager etter hva jeg kan huske. Det er jo tungt, men jeg følte meg veldig frisk etterpå. Men synes det høres litt drastisk ut med bare vann og te, det må jeg si..

Kan du ikke heller drikke smoothies og juice? Da får du jo en kikkstart med vitaminer :)



Anonymous poster hash: 06ea9...5c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En stund siden sist dere skrev ser jeg.

 

Jeg tenkte å faste i tre dager framover (men får se om jeg klarer mer enn det etterpå). Noen andre som er med?

Anonymous poster hash: 89f1b...5bc

 

 

Oj, det var jeg som startet tråden, men det er lenge siden tråden har vært aktiv.

 

Hva er årsaken til at du ønsker å faste? Nå har ikke jeg fastet på lenge, men har lyst til å faste igjen, men tror det er lurte å starte på en fredag og faste til søndag, den første gangen, i hvert fall. 

 

Sist gang jeg fastet gikk det greit, men jeg opplevde hodepine/kvalme og hadde VELDIG lite energi på morgenen, men det ble bedre utover dagen. 

Anonymous poster hash: 7c29a...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, jeg så ikke at tråden var så gammel :fnise:



Anonymous poster hash: 06ea9...5c3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fastet i 15 dager tidligere. Pga veddemål :-p Hadde ulvehunger etterpå, og mat smakte rett og slett magisk den første dagen etter.... jeg begynte faktisk å grine for var så fantastisk å spise mat igjen.

Anonymous poster hash: caa3e...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå har ikke jeg fastet på lenge, men har lyst til å faste igjen, men tror det er lurte å starte på en fredag og faste til søndag, den første gangen, i hvert fall. 

 

Sist gang jeg fastet gikk det greit, men jeg opplevde hodepine/kvalme og hadde VELDIG lite energi på morgenen, men det ble bedre utover dagen. 

Anonymous poster hash: 7c29a...480

 

 

Hvorfor ønsket/ønsker du å faste? Hva vil du oppnå? 

Anonymous poster hash: 8ace3...be8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En tredagers burde være uproblematisk hvis du drikker nok (3-4 liter væske) og ikke har helseproblemer av noe slag.

 

Hvis du vil holde forbrenningen i gang, lønner det deg antakelig å få i seg noe flytende næring. Helsekostbutikker vet hva du bør drikke under en faste. Drikker med salt (og sukker) skal unngås. Start pent med spising etterpå, magen må få en rolig start med fast føde.

 

Å slutte og spise over lengre tid er ikke alltid det lureste. Spiseforstyrrelser kan oppstå (faktisk..) og du kan også på andre måter skade kroppen hvis du går for lenge uten mat - spesielt hvis du ikke har legekontakt. Jeg tviler egentlig på om jeg når frem, så lykke til. Drikk som sagt mye.



Anonymous poster hash: 8b523...fcc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Oj, det var jeg som startet tråden, men det er lenge siden tråden har vært aktiv.

 

Hva er årsaken til at du ønsker å faste? Nå har ikke jeg fastet på lenge, men har lyst til å faste igjen, men tror det er lurte å starte på en fredag og faste til søndag, den første gangen, i hvert fall. 

 

Sist gang jeg fastet gikk det greit, men jeg opplevde hodepine/kvalme og hadde VELDIG lite energi på morgenen, men det ble bedre utover dagen. 

Anonymous poster hash: 7c29a...480

 

Nå blir jeg sikkert å få kjeft fra folk her, men faster fordi jeg må ta av meg fort til en fest på lørdag..

Anonymous poster hash: 89f1b...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt jeg ber om er at folk som driver med tull som dette ikke setter seg bak rattet mens de holder på.

Hvorfor??

Anonymous poster hash: 89f1b...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor?? Anonymous poster hash: 89f1b...5bc

På grunn av vanlige bivirkninger som svimmelhet, tretthet, dårlig konsentrasjon og koordinasjon, så klart.

Jeg vil helst ikke at noen som fort kan få et stort blodtrykksfall sitter i en maskin som har krefter nok til å drepe andre mennesker hvis føreren mister evnen til å manøvrere eller fokusere på omgivelsene sine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...