Gå til innhold

usikker på hvem faren er :(


chania88

Anbefalte innlegg

Ikke bry deg om disse blåste kommentarene, det er helt sykt hvor lite som skal til for at vilt fremmede mennesker tror de har en rett til å bedømme om du skal ta abort eller ei, når du ikke har bedt om deres mening. Du er voksen og har full rett til å ta det valget du tar. Flott at du også har snakket med mannfolka om situasjonen.

Lykke til, kan dessverre ikke gi noe klokt svar, syns bare ikke du fortjener så mye refs. Abort er ikke svaret på alt...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så du mener at han ikke burde informeres om situasjonen??

Selv om jeg takker for at du driver skremselpropaganda for one night stands og forhåpentligvis har fått fyren til å bruke prevensjon neste gang, synes jeg det er veldig merkelig at du opplyser en fyr som sannsynligvis ikke skal bli far at du er gravid. Snakk om å gi folk angst.

Anonymous poster hash: a66c0...394

Anonymous poster hash: f7d23...03e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke TS også lært om det? Det er vanlig at kvinnen går på prevansjon, og hun burde brukt kondom med mindre sexpartnerne sa de ville ha unge.

TS sier jo at hun tar imot barnet med åpne armer ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne var det mange umodne kommentarer. Skjerp dere! Spørsmålet dere fikk var ikke om vedkommende skulle ta abort, det er ene og alene hennes avgjørelse, og ikke noe noen av dere har noe med.

Eneste måte å vite hvem som er faren er å ta en test, ta. Det er størst sannsynlighet for at det er den siste, men muligheten er der for at det er den første.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg takker for at du driver skremselpropaganda for one night stands og forhåpentligvis har fått fyren til å bruke prevensjon neste gang, synes jeg det er veldig merkelig at du opplyser en fyr som sannsynligvis ikke skal bli far at du er gravid. Snakk om å gi folk angst.

Anonymous poster hash: a66c0...394

Hva hvis han er faren da? Skulle TS kommet ni måneder etterpå og bedt om DNA test? Eller skulle hun bare satse på at det var nr 2 og potensielt føre to menn bak lyset?

Nei fysj så kjipt med ærlige damer...

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke TS også lært om det? Det er vanlig at kvinnen går på prevansjon, og hun burde brukt kondom med mindre sexpartnerne sa de ville ha unge.

Uenig. Man kan ikke forvente at kvinnen går på prevensjon, med mindre hun eksplisitt sier det.

Burde de brukt kondom? Helt sikkert, men det var ikke kun hennes ansvar! Som hun sier har hun mulighet til å ta var på barnet alene, så dersom barn var helt uaktuelt for potensiell far, burde han tatt ansvar for bruke kondom.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor det? Det er jo svært egoistisk å tvinge en mann til å bli far om han ikke vil.

Det burde han tenkt på før han får utløsning i ei jente (om han viste hun ikke gikk på noen form for prevansjon)

Anonymous poster hash: 0ea11...73f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som om det er svært liten sannsynlighet for at det er han første.

Dere kan jo ta en DNA-test for sikkerhets skyld. Husk at de ikke alltid viser riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg fant ut for 3 uker siden at jeg er gravid. Men jeg er veldig usikker på hvem barnefaren er. Jeg håper dere kan hjelpe meg litt.

Siste mens var fra 22-27.des. jeg hadde samleie med nr.1 den siste dagen da jeg hadde sluttet å blø, altså den 27. Han fikk ikke utløsning.

Fra og med den 30. Desember til ca. 10. Januar hadde jeg samleie med nr.2, med utløsning hver gang. I følge mens så skal jeg ha hatt eggløsning rundt den 5. Januar.

Tidlig ul den 28. Jan (5+2) viste kun en plommesekk på 3mm.

Er det mulig at samleie med nr1 har ført til dette? Skulle ikke jeg ha sett mer på ultralyden om det var nr 1?

Jeg tror det må være nr 2, men jeg blir usikker.

I dag er jeg 6+6 uker. Skal på ny ul i neste uke. Kan denne ultralyden gi meg mer svar på når unnfangelse har skjedd?

Jeg vet at dette er en veldig uheldig situasjon, og at det er min feil. Jeg trenger ikke masse stygge kommentarer.

1. BRUK KONDOM og FORNUFT

2. Ta abort...... Synes barnet er best i et forhold med trygghet og kjærlighet.

Anonymous poster hash: 9243d...78e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. BRUK KONDOM og FORNUFT

2. Ta abort...... Synes barnet er best i et forhold med trygghet og kjærlighet.

Anonymous poster hash: 9243d...78e

Hva du synes er best for et barn er fullstendig irrelevant her; dette er ikke ditt bord. Som du sier selv: bruk fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Kvinner som tar abort er fostermordere

Kvinner som ikke tar abort er uansvarlige og stakkars, stakkars menn som potensielt kan bli far

Kvinner med et aktivt sexliv er uansvarlige.

Så hva med menns ansvar? Her er det to menn som har hatt sex uten å tenke over ansvaret sitt for å bruke prevensjon. Hva er de da?

Trådstarter har spurt om hvor sannsynlig det er at kandidat nr en er faren. Hun har ikke bedt om råd vedrørende abort eller ei og i hvertfall ikke moralpreken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var mange dumme svar i denne tråden!
Så dere mener at man bør ta abort fordi man ikke vet hvem faren er? Et foster fortjener ikke å vokse opp og leve om man ikke har et nært forhold til faren? Hva om det viser seg at det er nr 2 som er faren og han er forberedt på den rollen og ansvaret som følger med?
TS er nok helt klar over at hun selv har satt seg selv i denne situasjonen, da trenger ikke dere straffe henne noe mer for det.

TS, det er nok størst sjans for at barnet tilhører nr 2, men det kan man ikke vite før man får testet DNA. Det er i hvert fall godt å høre at nr 2 støtter deg.
Jeg vet ingenting om hva man kan forvente å se på UL, så jeg avslutter med å ønske deg lykke til, uansett hva du velger å gjøre.

Endret av linkan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Hei. Jeg fant ut for 3 uker siden at jeg er gravid. Men jeg er veldig usikker på hvem barnefaren er. Jeg håper dere kan hjelpe meg litt.

Siste mens var fra 22-27.des. jeg hadde samleie med nr.1 den siste dagen da jeg hadde sluttet å blø, altså den 27. Han fikk ikke utløsning.

Fra og med den 30. Desember til ca. 10. Januar hadde jeg samleie med nr.2, med utløsning hver gang. I følge mens så skal jeg ha hatt eggløsning rundt den 5. Januar.

Tidlig ul den 28. Jan (5+2) viste kun en plommesekk på 3mm.

Er det mulig at samleie med nr1 har ført til dette? Skulle ikke jeg ha sett mer på ultralyden om det var nr 1?

Jeg tror det må være nr 2, men jeg blir usikker.

I dag er jeg 6+6 uker. Skal på ny ul i neste uke. Kan denne ultralyden gi meg mer svar på når unnfangelse har skjedd?

Jeg vet at dette er en veldig uheldig situasjon, og at det er min feil. Jeg trenger ikke masse stygge kommentarer.

Siden du snakker om utløsning vs. ikke-utløsning på mannen: Hadde dere virkelig ikke prevensjon i noen av disse tilfellene? :sjokkert:

Jeg tror ikke du får vite 100% sikkert hvem som er faren før en DNA-test kan bli tatt av barnet når det er ute.

Til senere nytte: Prøv å la det gå 2-3 uker mellom samleie mellom ulike menn. Da er det lettere å ta en graviditetstest som man er sikker på at kan vise et gyldig resultat før man hopper videre til neste mann. (Det er ikke alltid slik at en test viser at man er gravid om man tester seg svær tidlig i svangerskapet.) I disse ukene er det også smart at du tester deg for klamydia osv. For din egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her inne var det mange umodne kommentarer. Skjerp dere! Spørsmålet dere fikk var ikke om vedkommende skulle ta abort, det er ene og alene hennes avgjørelse, og ikke noe noen av dere har noe med.

Eneste måte å vite hvem som er faren er å ta en test, ta. Det er størst sannsynlighet for at det er den siste, men muligheten er der for at det er den første.

Signerer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke TS også lært om det? Det er vanlig at kvinnen går på prevansjon, og hun burde brukt kondom med mindre sexpartnerne sa de ville ha unge.

Det er like vanlig at kvinnen ikke går på prevensjon, som at hun går på prevensjon. Så han burde brukt kondom med mindre han ville ha unge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...