Gå til innhold

fryse kaldt kokt vann til MME spedbarn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Men jeg har sett i andre tråder tidligere at andre har nevnt at de har brukt varmt vann fra springen rett i flaska, så greit å nevne det uansett syns jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe du om det ;)

Beklager jeg så ikke det andre innlegget, i det jeg leste så står (som jeg kan se) det jeg kopierte. Skjønner nå hva du mente ;)

Det står også i setningen rett etterpå at hun setter flaska i den termosen. Sluttet du å lese etter den setningen du kopierte eller?

Anonymous poster hash: 011b6...ba5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står også i setningen rett etterpå at hun setter flaska i den termosen. Sluttet du å lese etter den setningen du kopierte eller?

Anonymous poster hash: 011b6...ba5

Nei, men er veldig trøtt, er svimmel og har ligget på sofaen i nesten hele dag. Har antakelig jernmangel. Så er ikke i form så får ikke med meg alt jeg leser. Tabber skjer, er det verdens undergang om noen misforstår?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes nok mange varianter, men jeg hadde avkjølt kokt vann klart på flaskene når jeg dro ut, når ungen skulle ha mat tilsatte jeg varmt vann fra termos til passende temperatur og blandet i pulveret. Jeg synes dette var en veldig en enkel løsning.

Så typisk fylte jeg opp til 70-80 ml med kaldt vann og 40-50 ml kokende vann, dvs 120 ml totalt og dermed tre måleskjeer MME hvis jeg ikke husker feil (hadde på forhånd målt opp dette i egen beholder). Klart måltid på 1-2-3 uten at jeg var avhengig av micro, vannbad eller lignende.

Anonymous poster hash: 038fa...2bd

Signerer

Anonymous poster hash: 04e81...197

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er jo bare vann til å varme opp flaska da! Trenger ikke koke det. :fnise:

Skjønner ikke problemet ditt. Jeg bruker bare en termos med varmt springvann.... Trenger verken to termoser eller noen ekstra flasker som må steriliseres.

Hvorfor kan du ikke bare ha med deg :

- 1 flaske ferdig kokt vann, (ferdig oppmålt mengde)

- Doseringsboks med MME pulver, dersom du ikke vil bruke ferdige bokser med Nan/Hipp

- Termos med varmt vann fra springen

Ja, nå skjønner jeg ;)

Jo - men poenget mitt som jeg jo beskriver er at jeg er i manko på kokt kaldt vann innen vi skal på tur/kommer hjem igjen fordi sterilisatoren jo kun tar et visst antall, og det antallet krever endel tid allerede å sterilisere.

Var det virkelig så vanskelig å få svar på generelt(ikke fra deg altså) hvorvidt man kan fryse kokt kaldt vann og bruke til rask nedkjøling?

Jeg gjør jo alle disse tingene allerede som dere foreslår - problemet ligger ikke i at jeg ikke skjønner det.

Jeg vil vite om jeg kan bruke kokt vann som er fryst til isbiter - og hurtignedkjøle kokt vann rett før jeg går hjemmefra, så jeg slipper bruke det kokte kalde vannet som jeg har allerede i kjøleskapet og dermed gå fortere tom.

Anonymous poster hash: 95008...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner fortsatt ikk ehelt problemstillingen? Du må jo sterilisere de flaskene som blir brukt, og det antaller endrer seg vel ikke om du har med 1 eller 2 termoser? Og hvorfor skal du ha riktig temperatur når du lager klart før du går ut? Er ikke målet å ha riktig temperatur når det skal spises?

Jada,jada, men man skal vel og sterilisere flaskene som kokt kaldt vann er oppbevart i i kjøleskapet?

= jeg må sterilisere flere ganger, og hadde slippet en runde(altså spart 30-40 min som jeg beskrev)+unngått ekstra sur baby som helst vil bli bært overalt om jeg bare kunnet fryse isbiter av kokt vann til våre turer ut av huset.

Ingen som vet?

Anonymous poster hash: 95008...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil vite om jeg kan bruke kokt vann som er fryst til isbiter - og hurtignedkjøle kokt vann rett før jeg går hjemmefra, så jeg slipper bruke det kokte kalde vannet som jeg har allerede i kjøleskapet og dermed gå fortere tom. Anonymous poster hash: 95008...e5a

Kan du ikke sette resten av det kokte vannet i kjøleskapet og bruke av det avkjølte kokte vannet da? Så har du "nytt" avkjølt kaldt vann klart til bruk når du kommer hjem igjen?

Anonymous poster hash: 6376d...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, nå skjønner jeg ;)

Jo - men poenget mitt som jeg jo beskriver er at jeg er i manko på kokt kaldt vann innen vi skal på tur/kommer hjem igjen fordi sterilisatoren jo kun tar et visst antall, og det antallet krever endel tid allerede å sterilisere.

Var det virkelig så vanskelig å få svar på generelt(ikke fra deg altså) hvorvidt man kan fryse kokt kaldt vann og bruke til rask nedkjøling?

Jeg gjør jo alle disse tingene allerede som dere foreslår - problemet ligger ikke i at jeg ikke skjønner det.

Jeg vil vite om jeg kan bruke kokt vann som er fryst til isbiter - og hurtignedkjøle kokt vann rett før jeg går hjemmefra, så jeg slipper bruke det kokte kalde vannet som jeg har allerede i kjøleskapet og dermed gå fortere tom.

Anonymous poster hash: 95008...e5a

Hvor gammel er babyen? Er babyen over 3 mnd så bruk kaldt vann fra springen. Om du skal bruke isbiter så må de iallefall ligge i en form som er steril med lokk på, så det blir helt sterilt. Eller kanskje isbitposer er sterile. Om det er trygt så gå for det da :)

Vi blir aldri tom for vann i kjøleskapet da vi fyller på av restene hver gang vi har kokt og fylt i termosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada,jada, men man skal vel og sterilisere flaskene som kokt kaldt vann er oppbevart i i kjøleskapet?

= jeg må sterilisere flere ganger, og hadde slippet en runde(altså spart 30-40 min som jeg beskrev)+unngått ekstra sur baby som helst vil bli bært overalt om jeg bare kunnet fryse isbiter av kokt vann til våre turer ut av huset.

Ingen som vet?

Anonymous poster hash: 95008...e5a

Du trenger jo ikke å sterilisere en flaske som har hatt sterilt vann i seg før du tar i nytt sterilt vann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde aldri flaskeforing kunne gjøres så vanskelig. Jeg skjønner egentlig ikke problemet i det hele tatt, kanskje fordi jeg ikke engang har sterilisator og dermed ikke vet hvordan det fungerer.

Kan du ikke bare ha ei stor flaske med kokt kaldt vann i kjøleskapet, evt. flere om det trengs?

Men for å svare på spørsmålet; Det skjer ikke noe galt med vann om det fryses, så det kan du fint gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt, steriliserer du flasker du har hatt sterile vann på?? Det er jo pga melkebakteriene vi steriliserer, ikke vanlige bakterier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...