Gå til innhold

Gravid med eksen... 9 uker på vei?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Fant ut idag at jeg er gravid, etter å ha merket at jeg var mye sliten og mensen plutselig ikke kom på over 2 uker, samt smerter i lysken osv.. Svimte også av på jobb for litt siden uten noen spesiell forklaring (Før nå da..)

Hadde en pillefri uke (Gikk på cerazette..) rett før jeg fikk mensen, da begynte jeg på pilla igjen etter rundt 10 dager uten. Trodde jeg var sikker da, men tydeligvis ikke :fnise: Har slurva fælt med den pilla før, men aldri blitt gravid..

Så, siste mensen startet 3. desember 2013. Ifølge kalkulatoren på mammanett så skal jeg tydeligvis ha blitt gravid rundt den 17. desember. Og jeg lå med eksen min den 16. desember på kvelden da :)

Tok en clearblue digital-test idag, med ukeindikator som viste 3+... Stemmer virkelig dette at jeg er så langt på vei? Ifølge kalkulatoren på mammanett er jeg ca 8 uker på vei! Er vel ingen mulighet for at det var en person jeg lå med for en måned siden (4. januar) som er faren?? Det går ikke særlig mening..

Skal til legen imorgen og få sjekket nærmere da :) Tror nok jeg skal beholde det, føler meg så rar og samtidig glad! At det er et lite barn inni meg! :gravid:



Anonymous poster hash: 54e04...4d9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest MammatilTiana

Hvis digital testen viste 3+, så er du fem uker på vei eller lengre. Så det er nok ikke han du hadde sex med 4.januar som er faren.

Endret av MammatilTiana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis digital testen viste 3+, så er du fem uker på vei eller lengre. Så det er nok ikke han du hadde sex med 4.januar som er faren.

Trodde slike tester viste eksakt hvor mange uker man var på vei jeg? Off topic altså, men er det max 3+ liksom?

Endret av Sjokoladenøtt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis digital testen viste 3+, så er du fem uker på vei eller lengre. Så det er nok ikke han du hadde sex med 4.januar som er faren.

Ok :) Det var fint å høre!! Stemmer denne kalkulatoren forresten? Hvis menstruasjon var 3. desember, så må egget ha blitt befrukta den 17. desember? Ikke før eller etter? :)

Anonymous poster hash: 11673...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde slike tester viste eksakt hvor mange uker man var på vei jeg? Off topic altså, men er det max 3+ liksom?

På Clearblue sin er det i alle fall 3+ som er maks, den viser enten "1-2" "2-3" eller "3+" :)

Anonymous poster hash: 11673...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) Det var fint å høre!! Stemmer denne kalkulatoren forresten? Hvis menstruasjon var 3. desember, så må egget ha blitt befrukta den 17. desember? Ikke før eller etter? :)

Anonymous poster hash: 11673...513

På bursdagen min! Så koselig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På bursdagen min! Så koselig :fnise:

Haha! Har termin samme dato som bursdagen til hun jeg bor med også :) Såååå gøy! Gleder meg noe utrolig!

Anonymous poster hash: 11673...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! Har termin samme dato som bursdagen til hun jeg bor med også :) Såååå gøy! Gleder meg noe utrolig!

Anonymous poster hash: 11673...513

Åh, sånt er så koselig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, sånt er så koselig!

Gleder meg til legetimen imorgen, så blir det nok ultralyd snart!

Snart fortelle eksen også... lurer på hvordan han tar det :fnise::fnise: Abort er i alle fall ikke noe alternativ! :)

Anonymous poster hash: 11673...513

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til legetimen imorgen, så blir det nok ultralyd snart!

Snart fortelle eksen også... lurer på hvordan han tar det :fnise::fnise: Abort er i alle fall ikke noe alternativ! :)

Anonymous poster hash: 11673...513

Skjønner jeg! Abort hadde nok ikke vært noe alternativ for meg heller. Gleder meg sånn til å bli gravid selv :rodmer: Lykke til med legetimen og å fortelle eksen da! Du får oppdatere her når du har pratet med han :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner jeg! Abort hadde nok ikke vært noe alternativ for meg heller. Gleder meg sånn til å bli gravid selv :rodmer: Lykke til med legetimen og å fortelle eksen da! Du får oppdatere her når du har pratet med han :laugh:

Legetime klokken 10.00 idag! Grugleder meg litt kjenner jeg, håper alt er bra med den lille! Har jo ikke visst om dette på 8-9 uker, så jeg var jo ute og drakk på nyttår og jeg røyker jo også... Har stumpa røyken nåda! :danse:

Føler meg ennå litt ung til å være gravid, men jeg blir jo 20 i år, har fast jobb, leilighet og bil.. Så tror nok jeg klarer meg veldig fint! :biggrin:

Anonymous poster hash: 11673...513

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen og fått ny time til første svangerskapskontroll :)

Skal også dra til privat gynekolog og få tidlig ultralyd! Så speeennende!!



Anonymous poster hash: 11673...513
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MammatilTiana

Trodde slike tester viste eksakt hvor mange uker man var på vei jeg? Off topic altså, men er det max 3+ liksom?

Nei. 3+ betyr at det er 3 uker eller lengre siden hun ble befruktet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor hadde du pillefri uke på cerazette? Man skal ikke ha pillefri uke når man går på den minipillen sånn som man skal med for eksempel p-pillen Loette. Cerazette har 28 piller, og når brettet er tomt, skal man gå rett over til nytt brett. Så der har du forklaringen på hvorfor du er gravid i alle fall. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor hadde du pillefri uke på cerazette? Man skal ikke ha pillefri uke når man går på den minipillen sånn som man skal med for eksempel p-pillen Loette. Cerazette har 28 piller, og når brettet er tomt, skal man gå rett over til nytt brett. Så der har du forklaringen på hvorfor du er gravid i alle fall. ;)

Det vet jeg godt. Men det var får å få mensen, da jeg aldri fikk det når jeg gikk på cerazette ;) Ble direkte dårlig om jeg ikke fikk mensen innimellom.. Var heller ikke sammen med noen og trodde ikke akkurat jeg kom til å ha sex i den perioden. Men skulle jo vært sikra når jeg sluttet på den i slutten av november, begynte igjen 3. desember (Første mensdagen) og hadde sex den 16. desember.. så skulle jeg jo igrunn vært sikker :)

Men uansett, det var jo en koselig overraskelse!

Anonymous poster hash: 11673...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det vet jeg godt. Men det var får å få mensen, da jeg aldri fikk det når jeg gikk på cerazette ;) Ble direkte dårlig om jeg ikke fikk mensen innimellom.. Var heller ikke sammen med noen og trodde ikke akkurat jeg kom til å ha sex i den perioden. Men skulle jo vært sikra når jeg sluttet på den i slutten av november, begynte igjen 3. desember (Første mensdagen) og hadde sex den 16. desember.. så skulle jeg jo igrunn vært sikker :)

Men uansett, det var jo en koselig overraskelse!

Anonymous poster hash: 11673...513

På hvilken måte ble du dårlig?

Det er jo selvsagt ingen krise når du er glad for det, men det er jo en far involvert her også. Hvordan tror du han tar det, da? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hvilken måte ble du dårlig?

Det er jo selvsagt ingen krise når du er glad for det, men det er jo en far involvert her også. Hvordan tror du han tar det, da? :)

Jeg fikk evigvarende PMS og småblødninger om jeg ikke hadde mensen på 2-3 mnd.. Skulle egentlig bytte p-piller og men kom aldri så langt :)

Tror nok han tar det ganske ok, jeg har sagt til han for lenge sida at jeg "slutta" på pillen med en gang vi gjorde det slutt. Da fikk jeg tydeligvis høre "Da får du bare bli gravid da." Hørtes ikke ut som det var verdens undergang heller.

Vi skulle egentlig ha barn for en god stund siden og, men det mistet jeg tidlig.. var 4-5 uker på vei bare. :( Den gangen sa han at han ville stille opp osv, så tror han overlever dette :)

Anonymous poster hash: 11673...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg godt. Men det var får å få mensen, da jeg aldri fikk det når jeg gikk på cerazette ;) Ble direkte dårlig om jeg ikke fikk mensen innimellom.. Var heller ikke sammen med noen og trodde ikke akkurat jeg kom til å ha sex i den perioden. Men skulle jo vært sikra når jeg sluttet på den i slutten av november, begynte igjen 3. desember (Første mensdagen) og hadde sex den 16. desember.. så skulle jeg jo igrunn vært sikker :)

Men uansett, det var jo en koselig overraskelse!

Anonymous poster hash: 11673...513

Det her høres bare rart ut....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her høres bare rart ut....

Det var slik det virka mest logisk for meg, men for å være ærlig, jeg har ikke peiling på hvordan jeg har fått det her til :) Har i alle fall tulla det til med pillene, det er sikkert og visst! :)

Anonymous poster hash: 11673...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...