Gå til innhold

for liten bilstol 3 mnd gammel baby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva gjør man når bilstolen ikke passer lenger til en 3 mnd gutt på ca 7 kg og ca 65 cm pga beltene er for korte? Vi kan bruke den litt til men ikke i f.eks 3 mnd til. Han er veldig lang i overkroppen og blir ikke mindre. Kjøpe en bilstol for 9 kg? Jeg syns ikke at det høres lurt ut. Må vi bare kjøpe en ny stol i den minste størrelsen med lengre belter? Kan noen anbefale en som er bra men ikke veldig dyr? Vi har en Akta Graco.



Anonymous poster hash: 5b638...79e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Syns det høres rart ut at beltene er for korte....

Mine har brukt MaxiCosi til de var over året og da har de vært nærmere 80 cm lange. og da er det ikke at selene har blitt for korte som har gjort at de ikke kan bruke den lenger.

Er der et nyfødtinnlegg dere kan ta ut?

Om dere har prøvd alt og selene ikke blir lange nok samme hva så hadde jeg kjøpt ny babystol. Det er få av stolene fra 9 kg som egner seg som stol for en på 3 mnd.



Anonymous poster hash: c36b4...c89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere prøvd å flytte selene lengere opp? Vi brukte AG til han var over året.

Anonymous poster hash: 6db2e...a15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har selene øverst og tok ut innlegget for lenge siden. Skal vi fortsette å bruke den så må vi droppe bilstolposen og la han være tynnkledd :( Er bare beltene som er for korte, selve stolen passer ennå. Er vel den lange overkroppen som gjør det.



Anonymous poster hash: 5b638...79e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg kjøpt ny babystol. Tror de fleste er bredere og med lengre seler.

Anonymous poster hash: a7825...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en jente på 6 mnd som er 6,5 kg tung og 66 cm lang som enda kan bruke sin stol fra besafe lenge.

Skjønner ikke helt hvordan at den ikke passer? Har dere husker den knappen som slipper ut mere sele?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men altså...mener du at selene rekker nedenfor skuldrene? Forstår ikke helt. :sjenert:

Du kan jo evt. se på seter som går fra 0 kg. Cybex Sirona for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså...mener du at selene rekker nedenfor skuldrene? Forstår ikke helt. :sjenert:

Du kan jo evt. se på seter som går fra 0 kg. Cybex Sirona for eksempel.

Selene er for korte rett og slett, jeg får den akkurat igjen. Men skal få samboer til å se på den nå han kommer hjem. jeg har løst ut beltene så langt de går, som jeg vet. Kanskje de kan justeres på baksiden.

Kanskje prøve igjen å ha de lenger ned :P

Eller så må vi kjøpe ny stol. Den er fra 0 kg.

Anonymous poster hash: 5b638...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selene er for korte rett og slett, jeg får den akkurat igjen. Men skal få samboer til å se på den nå han kommer hjem. jeg har løst ut beltene så langt de går, som jeg vet. Kanskje de kan justeres på baksiden.

Kanskje prøve igjen å ha de lenger ned :P

Eller så må vi kjøpe ny stol. Den er fra 0 kg.

Anonymous poster hash: 5b638...79e

Jeg tør vedde på at det går an å løse de lenger ut. Det må da vel gå an? :klo: Mine jenter har vært lange i ryggen (og tykke...), men vi har alltid hatt mye å gå på på lengden allikevel.

Og jeg mente selvsagt 0-18 kg seter da jeg skrev fra 0 kg. Burde kanskje ha presisert det, ja. :fnise:

Endret av ^^Belle^^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akta graco bilstol og hadde samme problem (trodde vi). Men: selene kan forlenges på undersiden av stolen så nå er de mer en lange til vår på 70cm. :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har akta graco bilstol og hadde samme problem (trodde vi). Men: selene kan forlenges på undersiden av stolen så nå er de mer en lange til vår på 70cm. :-)

Da kan du jo forklare hvordan? :P

Jeg har nettopp flytte selene ned igjen bak på ryggen, da blir de litt lengre. Blir nok bedre når det blir vår og han ikke trenger så mye klær.

Anonymous poster hash: 5b638...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, selene skal ikke komme ut langt nede på ryggen, men rett over skuldrene om jeg ikke husker helt feil? Viktig at man gjør det riktig så selene faktisk fungerer som de skal.

Husk også at de ikke skal ha på tykt yttertøy i bilen siden du da ikke får strammet selene skikkelig. Hvis det er slik at selene er passe uten yttertøy, så må du nesten se på om du kan ta mindre klær på og heller bruke tepper over.

Ellers er det rart at selen er for kort. Du bør nok sjekke bruksanvisningen og ev se under stolen om det er mye å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket bruksanvisningen. Husker ikke hvorfor vi flyttet selene opp før jul. Skal selvsagt ta de opp igjen om de er for lave. Skal teste det.

Kler han ikke masse da han sitter inni en bilstolpose og han er varmblodig.

Anonymous poster hash: 5b638...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da vil jeg anbefale det nye til besafe, izi plus. Det går fra 0-25 kg, og har 3 posisjoner, soveposisjonen passer nok å bruke til en så liten kar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil jeg anbefale det nye til besafe, izi plus. Det går fra 0-25 kg, og har 3 posisjoner, soveposisjonen passer nok å bruke til en så liten kar.

Den er fra 6 mnd.

Anonymous poster hash: 5b638...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi brukte aldri noe annet enn tepper og det gikk helt fint så jeg hadde heller gått for det enn å måtte kjøpe nytt sete. Men som de andre sier høres det utrolig rart ut om den skulle være for liten allerede. Stikk innom der dere kjøpte det og få hjelp til å se om dere kan forlenge selene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å justere de lengre, har sjekket flere ganger i dag og ser at det ikke går. Null problem å se det siden det er såpass åpent bak og under. Har justert som jeg skrev tidligere bak, skal teste om det hjalp. Syns det er merkelig at det er en 0-13 kg stol. Så håper det halp.

Han har som jeg har sagt ikke mye klær på :) Og beltene går inn i bilstolposen på ryggen og då over han og mellom bena, de går ikke ut på forsiden av posen. Og posen er ikke så veldig tykk som noen andre.

Anonymous poster hash: 5b638...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, selene skal ikke komme ut langt nede på ryggen, men rett over skuldrene om jeg ikke husker helt feil? Viktig at man gjør det riktig så selene faktisk fungerer som de skal.

Husk også at de ikke skal ha på tykt yttertøy i bilen siden du da ikke får strammet selene skikkelig. Hvis det er slik at selene er passe uten yttertøy, så må du nesten se på om du kan ta mindre klær på og heller bruke tepper over.

Ellers er det rart at selen er for kort. Du bør nok sjekke bruksanvisningen og ev se under stolen om det er mye å gå på.

Nei, i bakovervendte seter skal selene komme ut under skuldrene (ikke alt for langt under såklart), i fremovervente skal de komme ut over.

Anonymous poster hash: 58e79...dd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp litt å ha selene lenger ned og de er bare litt under skuldrene på baksiden. Blir vel ny stol når han er 9 kg :)

Takk for hjelpen!

Anonymous poster hash: 5b638...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...