Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, Rumle skrev:

Jeg har en som er utrolig nysgjerrig, den kom nesten inn i stuen for noen dager siden da jeg hadde døren åpen ut og snakket med den :ler: 

:laugh: 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
19 minutter siden, Frøkensina skrev:

De er rare med det der! Men de har også sin sjarm med synging f.eks. Én i familien hadde en spesiell kontakt med en svarttrost på hytta, pågikk over flere år at de plystret og sang til hverandre :ler: 

:kaffekopp: 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Åh så ikke det før, ja det er veldig gøy når man får slik kontakt :ninuskapus: Jeg har (som du kanskje husker) mast utrolig mye med en skjære som sitter utenfor der jeg har pc'en min. Men når jeg går ut blir den stum som en østers og later som ingenting  den vil bare prate gjennom vindu/lufteluken :fnise: Den har minst vært her i 5 år, muligens lengre ..

Og her sitter jeg og prater skjærespråk til lufteluken :hoho:

Endret av Rumle
  • Liker 2
Skrevet

Jaaa, det husker jeg når du sier det! :ler: Du har vel blitt flytende i skjærespråk nå :hoho: 

• Liker 1
Skrevet

Skjærer er litt skummelt smarte, selv om jeg tror kråker er enda smartere. Komisk at den later som ingenting når du kommer ut :laugh: 

• Liker 1
Skrevet

Mhm :laugh: Kanskje jeg burde ta opptak av den, så jeg ikke en det opp med en diagnose :P

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg kan snakke undulat siden vi hadde en når jeg var liten (synes ikke noe om å ha fugler i bur egentlig), men aner ikke hva jeg sier :ler: 

Endret av Frøkensina
  • Liker 2
Skrevet (endret)
8 minutter siden, Frøkensina skrev:

Skjærer er litt skummelt smarte, selv om jeg tror kråker er enda smartere. Komisk at den later som ingenting når du kommer ut :laugh: 

Ja, ikke sant? Den har faktisk en gammel kråkevenn, som nesten alltid er i nærheten av den. Eller jeg vet ikke om den er gammel, men antar det for den er utrolig stor? :vetikke:

Uansett. Ofte når jeg er på terrassen så merket jeg at skjæren spionerer på meg, gjemt i trærne rundt terrassen, og innimellom så glemmer den seg helt og bare må kommentere/kjefte på noe, og da snakker jeg tilbake til den, og jeg sverger det ser ut som den blir kjempeflau og stuper inn i grankvistene og forsvinner hver gang :hoho: Så går det 15 min, og den er tilbake og spionerer :fnise:

Endret av Rumle
  • Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Jeg kan snakke undulat siden vi hadde en når jeg var liten (synes ikke noe om å ha fugler i bur egentlig), men aner ikke hva jeg sier :ler: 

:ninuskapus: jeg hadde også undulat da jeg var liten. Jeg er ikke så fan av burfugl jeg heller i dag.

• Liker 2
Skrevet

:laugh: Superspion liksom! Så morsomt! 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Frøkensina skrev:

:laugh: Superspion liksom! Så morsomt! 

Ja, litt for nysgjerrig superspion :laugh:

• Liker 2
Skrevet

Man merker at skjærer (og kråker) er mye mer oppmerksomme enn andre fugler, har minst én skjære som kommer innom balkongen også, men den stikker av om jeg ser rett på den. 

1 minutt siden, Rumle skrev:

Ja, litt for nysgjerrig superspion :laugh:

:ninuskapus: Så gøy at dere «samtaler» da :ler: 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Man merker at skjærer (og kråker) er mye mer oppmerksomme enn andre fugler, har minst én skjære som kommer innom balkongen også, men den stikker av om jeg ser rett på den. 

:ninuskapus: Så gøy at dere «samtaler» da :ler: 

Ja, de er virkelig smarte :Nikke: Har sett mange gode YouTube videoer med kråker og skjærer, det ligger mye artig ute!

• Liker 2
Skrevet

Takk for tips, masse fine videoer der ute ja. Denne er jo helt utrolig kosete :ninuskapus:

• Liker 2
Skrevet

En sånn ønsker jeg meg :rodmer:  Har du blitt fullstendig strøken nå Aldri? 

self+packing+luggage.gif

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, Frøkensina skrev:

Takk for tips, masse fine videoer der ute ja. Denne er jo helt utrolig kosete :ninuskapus:

Så utrolig skjønn! :ninuskapus:

• Liker 2
Skrevet
39 minutter siden, Rumle skrev:

Så utrolig skjønn! :ninuskapus:

Helt sprøtt ::ninuskapus: Og så oppmerksomhetssyk! :ler: 

• Liker 2
Skrevet
5 timer siden, Rumle skrev:

Åh så ikke det før, ja det er veldig gøy når man får slik kontakt :ninuskapus: Jeg har (som du kanskje husker) mast utrolig mye med en skjære som sitter utenfor der jeg har pc'en min. Men når jeg går ut blir den stum som en østers og later som ingenting  den vil bare prate gjennom vindu/lufteluken :fnise: Den har minst vært her i 5 år, muligens lengre ..

Og her sitter jeg og prater skjærespråk til lufteluken :hoho:

:rodmer:

5 timer siden, Frøkensina skrev:

Dere asså.. :laugh:

Jeg kom til å huske på denne fuglen - helt utrolig at det går an! 

Jeg pakker videre. :PVi ble buden bort på hjemmelaget lapskaus i kveld og klarte ikke å si nei. :hoho:

Så nå er det bre å fortsette der jeg slapp. 

• Liker 3
Skrevet

Jøss, fantastisk! :overrasket: Særlig når den begynte med skruebor oppå alt :ler: 

Nå, har du fortsatt strykedilla? :fnise: Godt å se jeg ikke er den eneste som pakker helt til avreise omtrent.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...