Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 timer siden, Frøkensina skrev:

:vinke: Så fin trim du legger opp til Aldri :laugh: 

Får vel beklage da lille Lerke :sukk::kaffekopp: 

Jeg skal prøve circadin (melatonin). 

Saken er for lengst glemt og du er mer enn tilgitt :klemmer:

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

25151895_10155151852916570_1532378368594

24993566_10155151852631570_5082478544093

Fikk ordna både stue og soverom for ei uke siden

• Liker 5
Skrevet
6 timer siden, Rumle skrev:

Ha en fin dag, folkens :kaffekopp::vinke:

Håper du har hatt en sånn en! :yvonne:

4 timer siden, Dr. A. Kula skrev:

Takk for velkomsten, Aldri. Var usikker om filmsnutten var passende, men stemningen her inne ga inntrykk av at den smøg. 

Fantastisk kroppsbeherskelse av Hu dama der. (eller bruker hun elektriske støt gjennom toppen for å få til det?).

Klem til dere alle.

Bare hyggelig. Her passer alt, om noen legger inn upassende saker her, er det nok meg. :fnise:

Sikkert elektriske støt ja,  :jepp: jeg fikk det ikke til ved hjelp av kroppsbeherskelse  - nemlig. :P 

4 timer siden, Frøkensina skrev:

:vinke: Så fin trim du legger opp til Aldri :laugh: 

Får vel beklage da lille Lerke :sukk::kaffekopp: 

Jeg skal prøve circadin (melatonin). 

Er det uten resept? 

18 minutter siden, Severus skrev:

25151895_10155151852916570_1532378368594

24993566_10155151852631570_5082478544093

Fikk ordna både stue og soverom for ei uke siden

Jøss! :overrasket: Så  innmari strøkent du har gjort det. Flink har du vært. 

Her er en juleblomst fra meg som du kan pynte med i stua di. graphics-christmas-flowers-220967.gif

• Liker 3
Skrevet

Har du flytte Severus? 

Skrevet

Strøkent og koselig Sev! Fine stjerner :ninuskapus:

De er på resept Aldri :jepp: Hadde jeg reist mer så hadde jeg kjøpt (ekte) melatonin reseptfritt i utlandet, er jo helt sprø regler for det her noe som er paradoksalt når det absolutt er et større behov med vintermørket vårt. 

• Liker 2
Skrevet

:vinke: Hei begge to!

Litt mer løsslupne på medisiner ute i Europa kan det virke som :)

• Liker 1
Skrevet

Hei!

Har du hatt en fin dag? 

Skrevet
4 minutter siden, Mynona skrev:

Hei!

Har du hatt en fin dag? 

Spør du meg? :yvonne:

Dagen har vært fin, men den gikk jaggu fort! :mynona:Du da My, får du sove godt om natten eller er det for mye *liv i leiren*? 

• Liker 1
Skrevet

Ja, spurte deg :)  Dagene går veldig fort nå som det blir mørkt før man har spiste opp frokosten sin :ler: 

Jeg fikk ikke sove før kl 2 i går natt. Mystisk ikke trøtt. Selv om jeg var trøtt som en strømpe tidligere. Er liv i leiern, men det holder meg ikke våken enda. Er ikke så kraftig enda. 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Mynona skrev:

Ja, spurte deg :)  Dagene går veldig fort nå som det blir mørkt før man har spiste opp frokosten sin :ler: 

Jeg fikk ikke sove før kl 2 i går natt. Mystisk ikke trøtt. Selv om jeg var trøtt som en strømpe tidligere. Er liv i leiern, men det holder meg ikke våken enda. Er ikke så kraftig enda. 

Tidlig mørkt nå ja.

Så mange som sover dårlig for tiden syns jeg. :sukk:

Bare vær forsiktig så du ikke detter og brekker noe på glattisen om du er tidlig ute på morgenen. Det er jo sååå mange som har skadet seg de siste dagene. 

• Liker 1
Skrevet

I dag regnet det mens det var minusgrader, så det var skøytebane i hele sentrum. Vi gikk ute - veldig forsiktig - men det var en gammel dame og en mann som sklei og falt ute i veien rett foran oss da vi krysset veien. Det så ut som det gikk bra med den gamle damen, men mannen hadde skikkelig vondt i armen hvertfall. Turister stakar, så håper de ikke må innom sykehus og få ødelagt ferien sin helt. Vi fikk hjulpet de opp på beina igjen da, og vi holdt oss heldigvis på beina vi. 

Jeg sover godt i perioder på natta, men jeg våkner av at jeg må tisse 2-3 ganger om natta. Noen ganger 100 ganger :ler: 

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, Mynona skrev:

I dag regnet det mens det var minusgrader, så det var skøytebane i hele sentrum. Vi gikk ute - veldig forsiktig - men det var en gammel dame og en mann som sklei og falt ute i veien rett foran oss da vi krysset veien. Det så ut som det gikk bra med den gamle damen, men mannen hadde skikkelig vondt i armen hvertfall. Turister stakar, så håper de ikke må innom sykehus og få ødelagt ferien sin helt. Vi fikk hjulpet de opp på beina igjen da, og vi holdt oss heldigvis på beina vi. 

Jeg sover godt i perioder på natta, men jeg våkner av at jeg må tisse 2-3 ganger om natta. Noen ganger 100 ganger :ler: 

Uff da! Nei, håper de ikke fikk ødelagt ferien sin, men hm.... høres ikke bra ut. Fint at dere hjalp dem da. :5:

Ja den tissinga døgnet rundt gir seg vel ikke med det første,:hund:men godt du er frisk da. 

• Liker 1
Skrevet

Bare et lite obs når det gjelder medisiner. Tror det er like alvorlig å ta med reseptbelagte medisiner som narkotika, så ville vært svært forsiktig med sånt. I hvertfall sjekket reglene grundig først.

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Bare et lite obs når det gjelder medisiner. Tror det er like alvorlig å ta med reseptbelagte medisiner som narkotika, så ville vært svært forsiktig med sånt. I hvertfall sjekket reglene grundig først.

Ja. :)

Veldig raskt googlesøk:

Lov innenfor EØS-området

Troy Hammer, som er farmasøyt hos Vitusapotek, forteller til KK.no at dersom medisinene du trenger er reseptbelagte både i Norge og i landet du oppholder deg i, må du ha dokumentasjon på at legemidlene er til ditt bruk.

- Hvis du skal ta med deg legemidler hjem fra utlandet som er reseptbelagte her, må du kunne dokumentere overfor tollvesenet at legemidlene er forskrevet til ditt personlige bruk. Dette må fremgå på pakningens etikett eller av resept eller annen legeerklæring, forklarer han.

• Liker 2
Skrevet

Jeg MÅ bare tilføye her at jeg ikke er noen moralens vokter altså. Har kjøpt reseptbelagte medisiner i utlandet mange ganger. Ulovlig ja, men sånn er det bare. :) Har ikke gjort så mye annet ulovlig i mitt liv da. :P

Men, jeg kjøpte noe Voltaren i Tyrkia fordi jeg hadde fått en såkalt tennisalbue etter å ha spilt snowboardspill noe helt voldsomt en periode. :fnise: Tok en pille og herregud som jeg klødde. Begynte å klø noe helt infernalsk i hodet, deretter gikk det til ansiktet for så å bevege seg nedover kroppen  - helt ut i fotsålen før det forsvant.

Merkelige greier. Jeg ble kjemperød på hele kroppen og følte et intens ubehag i ca. en time. Etter det har jeg vært ytterst forsiktig med å ta noe jeg ikke helt kjenner virkningen av.

Noe helt annet er det jo om man kjenner produktet og tar den dosen man er vant med. (Selv om det ikke er lov å innføre det til landet)

Ville bare si dette sånn at @Frøkensina skal forstå at jeg ikke mente å være noe jeg ikke er. :nissevink:

• Liker 2
Skrevet

Bor forstsatt i samme leilighet

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, Severus skrev:

Bor forstsatt i samme leilighet

Veldig koselig leilighet ser det ut til å være. :)

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Aldrisur skrev:

Ja. :)

Veldig raskt googlesøk:

Lov innenfor EØS-området

Troy Hammer, som er farmasøyt hos Vitusapotek, forteller til KK.no at dersom medisinene du trenger er reseptbelagte både i Norge og i landet du oppholder deg i, må du ha dokumentasjon på at legemidlene er til ditt bruk.

- Hvis du skal ta med deg legemidler hjem fra utlandet som er reseptbelagte her, må du kunne dokumentere overfor tollvesenet at legemidlene er forskrevet til ditt personlige bruk. Dette må fremgå på pakningens etikett eller av resept eller annen legeerklæring, forklarer han.

:ninja: Når en ikke vet bedre så tror en at det en har i kofferten er helt ok. Inntil man kommer hjem.... Åpnet til og med hele kofferten innenfor og i påsyn av tollerne før jeg gikk gikk på grønt, intet anene. Men nå vet jeg bedre. :jepp: Reseptfrie ting er ikke lov å ta inn i Norge uten bruksanvisning på Norsk, mens apotekene selger medisiner på registreringfritak uten bruksanvisning på Norsk. Så her er  moralen dobbel. (Selv Fucidin er ulovlig å ta med seg fra Spania. Prisen der er jo 1/4 av prisen her.) :sukk:

Fint du har det @Severus

I morgen igjen. Så er det torsdag og årets mørkeste dag. Etter det kan det bare gå en vei, mot lysre tider :sol:

• Liker 2
Skrevet

Ja, det er strengt. :)

Lyyyyyysere tiiiiiider! :nordvesta:

• Liker 3
Skrevet (endret)
4 minutter siden, Aldrisur skrev:

Ja, det er strengt. :)

Lyyyyyysere tiiiiiider! :nordvesta:

Åh, det var yndlingssangen/melodien min for mange mange år siden. En annen komposisjon jeg hørte på da, men jeg synes den er sååå fin.  Skal jammen se om jeg finner den igjen. 

Denne. Sigmund Groven

Endret av Mynona
  • Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...