Gå til innhold

Juballongen

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville syntes det var hyggelig :) Og intensjonen er jo koselig :jepp: 

• Liker 2
Skrevet

:klem:Varm Aldrisurklem til dere alle sammen. :klem:

Jeg er hjemme igjen og har lest ALT dere har skrevet. Det er så koselig å se at dere bruker ballongen så flittig (heftig). :hjerte:

Har tenkt masse på dere alle sammen denne uka. Hvorfor? Jo, fordi jeg relaterer masse av det jeg opplever til/med dere. Denne ukesreisen har gitt meg mange opplevelser til ettertanke. Jeg har hatt seks dager med fullstendig julefri. Ikke én gang har jeg hatt følelsen av at jula er rett rundt hjørnet. Ingen tegn til jul i butikkene, ingen nisser som sier ho-ho, ingen julegater eller kjøpe-kjøpereklamer. Allikevel er det som alltid godt å komme hjem igjen.

Som hjelpeløs tilskuer har jeg gått på gråten gjennom et av verdens verste markeder. Store og små fargerike, men egentlig  *ville* fugler, bittebittesmå myke babykaniner (ikledd kjoler og dress), kattunger som ikke en gang har åpnet øynene og bittesmå hundevalper uten en eneste muskel i kroppen - alle sammen stuet inn i små bur  - pipende, klatrende på ryggen til hverandre. Fy f...n for et grusomt syn. I tillegg så jeg små barn som plaget dyra ved å skremme dem  - alt mens foreldrene overså det hele. Grmfff.....:kjefte:

:daane:Da er det deilig å komme inn her å lese om *gode ideer til fuglemat* og *meiseboller i julepresang* :hjerter_rundt:og vite at dere tenker som meg.  Dessuten synes jeg ikke menneskene som arbeider i servicebransjen der nede/borte blir særlig godt behandlet heller, men vi som er turister kan i hvert fall vise medmenneskelighet og vise at vi setter pris gode folk. 

Uff, dette kan bli langt, men det skal det ikke bli, selv om jeg har mye mer på hjertet i kveld.:ler: 

Turen var alt i alt fin, jeg ble kjempeforkjølet, nå er det snart jul og vi kommer ikke til å reise tilbake dit igjen. Det er heltemegsikkert. :strix:

• Liker 3
Skrevet

Godt å ha deg tilbake! Høres ut som en tur med mange mange inntrykk. Både gode og dårlige. Stakars de små dyra :angry:

Håper du blir frisk fra forkjølelsen snart!! 

• Liker 4
Skrevet

:hoppendeglad: Heeeeeiii Snuppelur-Aldrisuuur!! :velkommen: hjem :hjerter_rundt:  :klemmer: 

Mange fine tanker, det er alltid interessant å høre :jepp: Det er ikke til å komme bort fra at det ikke er noe særlig å komme tett på steder med liten omtanke for dyr, eller mennesker. Ikke at man alltid trenger å reise så langt for det, husker jeg fikk noen hjerteskjærende møter med løshunder i Hellas og folk som sparket etter dem. 

Hørtes godt ut å slippe julemas hvertfall :jepp: Var dette et nytt sted eller har dere vært der før? 

God bedring! :kaffekopp: (te med honning) 

• Liker 2
Skrevet
Akkurat nå, Mynona skrev:

Godt å ha deg tilbake! Høres ut som en tur med mange mange inntrykk. Både gode og dårlige. Stakars de små dyra :angry:

Håper du blir frisk fra forkjølelsen snart!! 

Takk My, forkjølelsen er så absolutt på retur. :nori:Håper det går kjempefint meg deg og lille mini. :ninuskapus:

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, Aldrisur skrev:

Takk My, forkjølelsen er så absolutt på retur. :nori:Håper det går kjempefint meg deg og lille mini. :ninuskapus:

Så bra! Du må ikke smitte oss altså! 😷

Jada, går fint med oss. Hvertfall meg... Den lille har ikke sagt så mye enda :ler: 

• Liker 1
Skrevet

Men Fru @Aldrisur da, husker jeg helt feil eller skrev ikke du at du skulle være tilbake tirsdag? :klo:  jeg mener helt bestemt at vi har mandag idag :sjokkert:

Men absolutt, helt supert at ballongen kom svenvende inn tidligere enn forventet. @Hoppetaujenta har spurt etter deg, og jeg kunne ikke svare bedre enn jeg hadde vett til, at du kom i morgen. Men lamoss nå få vite hvilket gudsforlatt land du har vært i! 

Fordelene med å reise på denne tiden er nettopp å komme bort fra alt du nevner, komme hjem og få "sjokkjul" og bli ferdig med hele jula. Sist men ikke minst å glede seg til at det blir bare lysere og lysere og ikke mørkere utendørs. Men i år blir det ikke mer reising på meg :grine: 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Frøkensina skrev:

:hoppendeglad: Heeeeeiii Snuppelur-Aldrisuuur!! :velkommen: hjem :hjerter_rundt:  :klemmer: 

Mange fine tanker, det er alltid interessant å høre :jepp: Det er ikke til å komme bort fra at det ikke er noe særlig å komme tett på steder med liten omtanke for dyr, eller mennesker. Ikke at man alltid trenger å reise så langt for det, husker jeg fikk noen hjerteskjærende møter med løshunder i Hellas og folk som sparket etter dem. 

Hørtes godt ut å slippe julemas hvertfall :jepp: Var dette et nytt sted eller har dere vært der før? 

God bedring! :kaffekopp: (te med honning) 

Vi var der for 5 år siden. og ønsket å se om saker og ting hadde forbedret seg, men det hadde det ikke. Dessverre. 

Jeg hadde en alle tiders super hotelldame som laget te med ingefær, sitron og honning til meg hver morgen. Jeg kan ikke få takket henne nok for hennes snillhet. :ninuskapus:

Håper du er bedre?:klem:Jeg har også sett en masse rar kunst på denne reisen og da er det klart at jeg også tenkte mye på deg. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Lille Lerke skrev:

Men Fru @Aldrisur da, husker jeg helt feil eller skrev ikke du at du skulle være tilbake tirsdag? :klo:  jeg mener helt bestemt at vi har mandag idag :sjokkert:

Men absolutt, helt supert at ballongen kom svenvende inn tidligere enn forventet. @Hoppetaujenta har spurt etter deg, og jeg kunne ikke svare bedre enn jeg hadde vett til, at du kom i morgen. Men lamoss nå få vite hvilket gudsforlatt land du har vært i! 

Fordelene med å reise på denne tiden er nettopp å komme bort fra alt du nevner, komme hjem og få "sjokkjul" og bli ferdig med hele jula. Sist men ikke minst å glede seg til at det blir bare lysere og lysere og ikke mørkere utendørs. Men i år blir det ikke mer reising på meg :grine: 

He-he. Jeg tror jeg skrev at vi reiste på en tirsdag og skulle vær borte i seks dager. Men skitt samma. jeg synes du følger godt med og gjør en god jobb som ballongkaptein når jeg er borte. :klem1:

Jeg har vært i Qatars hovedstad som heter Doha. Der bor det 300.000 arabere som lever et steinrikt liv på landets gassinnkomster, kjører rundt i Dollarglis (og har mer kroner og flere koner enn de fleste) og ca. 1,8 mill fremmedarbeidere. 

Og ja, det med lyset. Lyset kan ingen ta fra oss. :nissevink:

Endret av Aldrisur
  • Liker 3
Skrevet

Piler inn på google maps :mynona:

• Liker 2
Skrevet

Så godt at dere fikk sånn super te-service! 

Jeg gleder meg til lyset kommer tilbake. Men nå snur det snart altså!! Veldig snart. Jeg skal prøve å huske å ta bilde 22. eller 23. når det blir mørkt med klokkeslett synlig og sende til min utenlandske venninne. Jeg sendte hun bilde rundt st.hans når kl var rundt 23 for å vise hvor lyst det var, for jeg har fortalt om dette rare fenomenet vi har har oppe i nord på den nordlige halvkule. Hun synes det høres veldig rart ut, naturligvis.  Og her er det jo ikke verst en gang, for vi er jo ikke så veldig langt nord. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Mynona skrev:

Så godt at dere fikk sånn super te-service! 

Jeg gleder meg til lyset kommer tilbake. Men nå snur det snart altså!! Veldig snart. Jeg skal prøve å huske å ta bilde 22. eller 23. når det blir mørkt med klokkeslett synlig og sende til min utenlandske venninne. Jeg sendte hun bilde rundt st.hans når kl var rundt 23 for å vise hvor lyst det var, for jeg har fortalt om dette rare fenomenet vi har har oppe i nord på den nordlige halvkule. Hun synes det høres veldig rart ut, naturligvis.  Og her er det jo ikke verst en gang, for vi er jo ikke så veldig langt nord. 

Ja, vi er litt eksotiske med dette lyset vårt. 

I Doha ble det mørkt klokka halv fem. Bekmørkt. Me så var det altså vinter der. 24+ om dagen, men kaldt om natten, typisk ørkentemperaturer. Rart å tenke på at det er så store forskjeller jorda rundt. 

Noe av det fineste jeg har opplevd er midnattsola på Lopphavet. :nordvesta:

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil også oppleve midntattsola på Lopphavet! Eller et annet sted :ler: 

Det hadde vært deilig med 24+ om vintern :sol:  Men da hadde vi vel ikke satt så pris på det som vi gjør nå som det er kaldt.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Mynona skrev:

Jeg vil også oppleve midntattsola på Lopphavet! Eller et annet sted :ler: 

Det hadde vært deilig med 24+ om vintern :sol:  Men da hadde vi vel ikke satt så pris på det som vi gjør nå som det er kaldt.

Men det kan du oppleve. Du har et langt liv foran deg vet du My. :yvonne: 

Vi har våre fire årstider som er så spesielle og som vi vet å sette pris på. :essen2:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Aldri har innført is-tid :essen2::essen2: Hoppetaujenta, når kommer du, iiiiiis. 

Endret av Lille Lerke
  • Liker 2
Skrevet

SVUSCH!!! :alice:

Velkommen hjem skjønne fru Aldri. Godt å ha deg velskapt tilbake igjen i vår midte, som en naturlig varmeovn. :jepp: 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, Hoppetaujenta skrev:

SVUSCH!!! :alice:

Velkommen hjem skjønne fru Aldri. Godt å ha deg velskapt tilbake igjen i vår midte, som en naturlig varmeovn. :jepp: 

DER var du ja :hoho: en ekstra Hoppeis :essen2:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...