Rumle Skrevet 26. juli 2018 #38701 Skrevet 26. juli 2018 Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev: Jeg har tenkt på det en stund og forleden leste jeg noe om det i avisa. Noen av alle de brannene der ute i verden er påtent av mennesker...med vilje og faenskap. De i Hellas? Det er så grusomt at jeg har søren ikke ord fordet en gang! 1
Aldrisur Skrevet 26. juli 2018 Forfatter #38702 Skrevet 26. juli 2018 20 timer siden, Dr. A. Kula skrev: Skjønner ikke hva det klages.etter, noen steder er det total forbud mot bruk av vannslange. Vanning, bilvask, husvask etc. Kun kanner og bøtter. Hjelper hverken med doble etternavn eller flere husnummer eller doble ukedager/datoer. Jeg klager jaffal ikke. Er så lykkelig for å kunne vanne annenhver dag. 14 timer siden, Fantastica skrev: God morgen, ballongfarere! Jeg sitter mutters alene i stua og ser utover den fantastiske utsikten vår, vel vitende om at det er siste morgenen jeg sitter her. Det er skikkelig rart å tenke på at dagen i dag virkelig er den første dagen i mitt nye liv. Ny leilighet, nye møbler, ny kjæreste... Vemodig og vidunderlig på en gang. Dere får ikke se mye til meg i dag, det er IKEA (igjen!) og bæring og løfting og vasking og skruing som står på programmet. Hektisk, men tilfredsstillende. Ønsker dere alle en riktig god dag, og måtte det snart begynne å regne. Så spennende og samtidig litt rart må dette være for deg. Jeg håper dagen din har vært fin og at IKEA var snill mot deg i dag. Røde roser til ditt nye hjem. 10 minutter siden, Hoppetaujenta skrev: Jeg har tenkt på det en stund og forleden leste jeg noe om det i avisa. Noen av alle de brannene der ute i verden er påtent av mennesker...med vilje og faenskap. Er det ikke alldeles grusomt? Jeg fatter ikke hvordan enkelte mennesker er skrudd sammen. 9 minutter siden, Rumle skrev: De i Hellas? Det er så grusomt at jeg har søren ikke ord fordet en gang! Nei, vanskelig å finne ord som dekker det en føler. Dette skjedde jo i Sverige også. På slutten av syttitallet brant det i store områder i Telemark. Når brannvesenet og frivillige fikk slukket èn brann, viste det seg at en ny brann hadde oppstått rett i nærheten - og dette ville ingen ende ta. Store skogsområder gikk tapt p.g.a. en gal mann. Han ble heldigvis tatt. 2
Rumle Skrevet 26. juli 2018 #38703 Skrevet 26. juli 2018 Helt forferdelig alt sammen Da jeg leste om de barnefamiliene de hadde funnet som satt og holdt hverandre i hendene .. Tenk når de innså at det var det. Det finnes ikke ord en gang for slikt 2
Aldrisur Skrevet 26. juli 2018 Forfatter #38704 Skrevet 26. juli 2018 1 minutt siden, Rumle skrev: Helt forferdelig alt sammen Da jeg leste om de barnefamiliene de hadde funnet som satt og holdt hverandre i hendene .. Tenk når de innså at det var det. Det finnes ikke ord en gang for slikt Uffameg. Jeg så også et intervju med en kvinne som fortalte at de (familien) hadde låst dører og vinduer i huset sitt, og at de lå og hørte ilden utenfor mens de holdt våte håndklær over ansiktene. Tenk så redde de var mens det hele sto på. 2
Rumle Skrevet 26. juli 2018 #38705 Skrevet 26. juli 2018 6 minutter siden, Aldrisur skrev: Uffameg. Jeg så også et intervju med en kvinne som fortalte at de (familien) hadde låst dører og vinduer i huset sitt, og at de lå og hørte ilden utenfor mens de holdt våte håndklær over ansiktene. Tenk så redde de var mens det hele sto på. Så grusomt det må ha vært! Det får meg til å tenke på Scandinavian star også. Har det ikke kommet frem utrolig mange beviser på at den var påsatt flere steder på båten også? 1
Aldrisur Skrevet 26. juli 2018 Forfatter #38706 Skrevet 26. juli 2018 Akkurat nå, Rumle skrev: Så grusomt det må ha vært! Det får meg til å tenke på Scandinavian star også. Har det ikke kommet frem utrolig mange beviser på at den var påsatt flere steder på båten også? Jo, det mener jeg at jeg så en dokumentar på. Jeg gleder meg til lørdag om værmeldingen holder det den lover. Vi må få regn nå. Til og med furutrærne begynner å bli brune her. Men jeg rømmer Oslo i morgen. det er spådd opptil 34 grader. 2
Rumle Skrevet 26. juli 2018 #38707 Skrevet 26. juli 2018 1 minutt siden, Aldrisur skrev: Jo, det mener jeg at jeg så en dokumentar på. Jeg gleder meg til lørdag om værmeldingen holder det den lover. Vi må få regn nå. Til og med furutrærne begynner å bli brune her. Men jeg rømmer Oslo i morgen. det er spådd opptil 34 grader. Ja, masse brune nåler på furuene her også. Håper du får en fin tur i morgen. Husk masse is og drikke! 1
Aldrisur Skrevet 26. juli 2018 Forfatter #38708 Skrevet 26. juli 2018 6 minutter siden, Rumle skrev: Ja, masse brune nåler på furuene her også. Håper du får en fin tur i morgen. Husk masse is og drikke! Takk Rumle! Ja, det skal ikke bli et problem tror jeg. 1
Rumle Skrevet 26. juli 2018 #38709 Skrevet 26. juli 2018 Akkurat nå, Aldrisur skrev: Takk Rumle! Ja, det skal ikke bli et problem tror jeg. Godt 1
Rumle Skrevet 26. juli 2018 #38710 Skrevet 26. juli 2018 Må lade igjen .. Tror varmen tar knekken på batteriet 🙄 2
Rumle Skrevet 26. juli 2018 #38712 Skrevet 26. juli 2018 (endret) Leste dere om de som hadde funnet 2 telt med fullt utstyr i Aurdal, uten folk? Det utløste en stor leteaksjon, og så viste det seg at de som campet der hadde blitt skremt av noen oksekalver og dratt hjem uten å ta med seg noe som helst Endret 26. juli 2018 av Rumle 1
Rumle Skrevet 26. juli 2018 #38714 Skrevet 26. juli 2018 Da de intervjuet bonden så humret han og sa at, joda kalvene var snille de, men veldig nysgjerrige, så hvis folkene hadde løpt, hadde nok kalvene garantert løpt etter for å se hva som skjedde 😂 2
Rumle Skrevet 26. juli 2018 #38715 Skrevet 26. juli 2018 Akkurat nå, Aldrisur skrev: Nommen i alle dager da 2
Aldrisur Skrevet 26. juli 2018 Forfatter #38716 Skrevet 26. juli 2018 1 minutt siden, Rumle skrev: Leste dere om de som hadde funnet 2 telt ned fullt utstyr i Aurdal, uten folk? Det utløste en stor leteaksjon, og så viste det seg at de som campet der hadde blitt skremt av noen oksekalver og dratt hjem uten å ta med seg noe som helst Ha-ha, ja herlig historie Det minnet meg på at jeg satt i et tre i mange timer fordi det kom en oksekalv etter meg når vi var på ferie. Det var dritskummelt, så jeg forstår dem godt jeg. 2
Aldrisur Skrevet 26. juli 2018 Forfatter #38717 Skrevet 26. juli 2018 Akkurat nå, Rumle skrev: Nommen i alle dager da Ja ikke sant? Søt da. 2
Rumle Skrevet 26. juli 2018 #38718 Skrevet 26. juli 2018 (endret) 3 minutter siden, Aldrisur skrev: Ha-ha, ja herlig historie Det minnet meg på at jeg satt i et tre i mange timer fordi det kom en oksekalv etter meg når vi var på ferie. Det var dritskummelt, så jeg forstår dem godt jeg. Hahaa! Forstår dem jeg og .. det var bare så morsomt å se det skrevet slik Tror nok de fleste ville funnet en måte å få hentet teltet og alt utstyret på da .. Men nei, ikke disse Endret 26. juli 2018 av Rumle 1
Aldrisur Skrevet 26. juli 2018 Forfatter #38719 Skrevet 26. juli 2018 Akkurat nå, Rumle skrev: Hahaa! Forstår dem jeg og .. det var bare så morsomt å se det skrevet slik Tror nok de fleste ville funnet en måte å få hentet teltet og alt utstyret på da .. Men nei, ikke disse De var nok mer engstelige enn de ville innrømme! 1
Rumle Skrevet 26. juli 2018 #38720 Skrevet 26. juli 2018 Akkurat nå, Aldrisur skrev: De var nok mer engstelige enn de ville innrømme! Helt klart! 😅 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå