Gå til innhold

Blir gal av utenlandske menn som stirrer


Ingvilddd

Anbefalte innlegg

Fordomsfulle tulling.

Det spørsmålet er basert på fakta. Jeg vil tro det minst 90% sjanse for at vedkommende er muslim.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke deres feil at de stirrer, det er utelukkende de som mangler folkeskikk

Ordet du leter etter er ikke folkeskikk men sosiale koder som er nedtegnet i kultur.

Sann historie: jeg kjenner ei jente fra Makedonia som reiste til Tyskland for å studere. Etter tre uker i Berlin var jenta fryktelig lei seg og fullstendig overbevist om at hun måtte være den styggeste, minst attraktive kvinnen i hele byen. Årsak? Ingen stirret på henne, ingen plystret etter henne på gata, slengte kompliment etter henne eller blunket/flørtet åpenlyst. Hun ble temmelig overrasket over å få høre at i vest-Europa gjør man ikke slikt, og lurte da fælt på hvordan jenter i disse landene skjønner om menn finner dem attraktive. (Og en kjapp tur innom singelforumet her på KG kan jo greit tilsi at vi norske jenter virkelig sliter med å finne utav akkurat dette)

På samme måte som at den "kalde" oppførselen fra tyske menn virket fremmed og uvennlig for den makedonske utvekslingsstudenten, kan også uønsket direkte oppførsel fra menn fra andre kulturer virke ubehagelig på norske jenter. Merkelig nok får man ikke en brosjyre med oversikt over alle nødvendige sosiale koder utlevert når man krysser grensa inn til Norge, og dette må faktisk læres. Å klikke grevling på folk er neppe måten å gjøre det på (og duverden så arrogant det virker), man kan heller si rolig og bestemt "unnskyld, men jeg synes det er ubehagelig at fremmede stirrer på meg", uten å være verken frekk, fiendtlig eller hissig. Stirringen er neppe vondt ment, og å reagere med frykt, sinne eller aggresjon er lite produktivt.

Anonymous poster hash: a3806...73d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd dette ved flere anledninger. Veldig ukomfortablet! Men en ting jeg har lagt merke til er at norske menn oppfører seg slik når de er i utlandet! Hehe. Skjønner ikke hvorfor de slår så om når de er utenlands, men mange menn/gutter gjør det :P



Anonymous poster hash: b5e4b...6a4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordet du leter etter er ikke folkeskikk men sosiale koder som er nedtegnet i kultur.

Sann historie: jeg kjenner ei jente fra Makedonia som reiste til Tyskland for å studere. Etter tre uker i Berlin var jenta fryktelig lei seg og fullstendig overbevist om at hun måtte være den styggeste, minst attraktive kvinnen i hele byen. Årsak? Ingen stirret på henne, ingen plystret etter henne på gata, slengte kompliment etter henne eller blunket/flørtet åpenlyst. Hun ble temmelig overrasket over å få høre at i vest-Europa gjør man ikke slikt, og lurte da fælt på hvordan jenter i disse landene skjønner om menn finner dem attraktive. (Og en kjapp tur innom singelforumet her på KG kan jo greit tilsi at vi norske jenter virkelig sliter med å finne utav akkurat dette)

På samme måte som at den "kalde" oppførselen fra tyske menn virket fremmed og uvennlig for den makedonske utvekslingsstudenten, kan også uønsket direkte oppførsel fra menn fra andre kulturer virke ubehagelig på norske jenter. Merkelig nok får man ikke en brosjyre med oversikt over alle nødvendige sosiale koder utlevert når man krysser grensa inn til Norge, og dette må faktisk læres. Å klikke grevling på folk er neppe måten å gjøre det på (og duverden så arrogant det virker), man kan heller si rolig og bestemt "unnskyld, men jeg synes det er ubehagelig at fremmede stirrer på meg", uten å være verken frekk, fiendtlig eller hissig. Stirringen er neppe vondt ment, og å reagere med frykt, sinne eller aggresjon er lite produktivt.

Anonymous poster hash: a3806...73d

Helt sant! Det er heller ikke bare mulimer som gjør det, som mange påstår over her. Visst man er i Spania blir man jo nærmest overfalt av menn om man er blond. De plystrer og roper og stirrer. Det er veldig vanlig i mange land, men ikke i vest europa som du sier.

Anonymous poster hash: b5e4b...6a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som utledning blir selv sint og veldig irritert over dem, skulle gjerne gjort noe med det! Men jeg føler meg ubrukelig når det kommer til utenlandske menn som stirrer. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...