Gå til innhold

Blir gal av utenlandske menn som stirrer


Ingvilddd

Anbefalte innlegg

Jeg har i utgangspunktet ikke noe imot mennesker med utenlandsk opprinnelse, men en ting som irriterer meg og noe jeg synes er ubehagelig, er at menn stirrer på meg. Særlig utenlandske menn er helt håpløse når det gjelder akkurat det. De stirrer som om de aldri har sett ei jente på 19 år før, og noen ganger, f.eks. på treningssenteret, så kan de sette seg på et apparat i nærheten av meg og bare stirre, uten å trene selv. Hvis jeg prøver å se dumt/stygt tilbake, for å gjøre dem oppmerksom på at jeg faktisk ser dem og at de skal slutte, så bare smiler de til meg. Jeg blir så kvalm og uvel, en gang gikk jeg til og med av bussen tidligere fordi en utenlandsk mann hadde øynene sine limt fast på meg.

Noen som opplever det samme? Eventuelt noen tips om hvordan jeg skal takle det?

Endret av Ingvilddd
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hater det samme. Bor heldigvis i et nabolag med ikke for mange av dem. Ville aldri bodd øst i Oslo.

Det er ikke mye å gjøre uten å flytte eller begynne med burka.



Anonymous poster hash: 458cf...cd3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inferno

11. Når du går på åpent territorium, ikke plag noen. Hvis noen plager deg, be ham slutte. Hvis han ikke slutter, ødelegg ham.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater det samme. Bor heldigvis i et nabolag med ikke for mange av dem. Ville aldri bodd øst i Oslo.

Det er ikke mye å gjøre uten å flytte eller begynne med burka.

Anonymous poster hash: 458cf...cd3

Jeg bor midt i en by, og det er ikke sånn overflod av dem her heller, men det er alltid en og annen som skal stirre så innmari. Har ikke noe imot folk fra andre land, men hvorfor skal disse mennene stirre så mye mer enn norske menn. Og særlig når jeg gir dem drepeblikket, hvorfor bare smile og fortsette?! Ughhh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På treningssenteret kan du be de som jobber der snakke til de som stirrer. Kanskje det hjelper.



Anonymous poster hash: 8bdfd...1fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ironically me

Det spørs hvilket utland de kommer fra, da. Et eksempel: Siden kvinnene i storbyene i Russland går betydlig lettere kledd enn kvinnene her - spesiellt vinterstid, så konkluderer jeg med at disse utlandske mennene ikke kommer fra Russland...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i utgangspunktet ikke noe imot mennesker med utenlandsk opprinnelse, men en ting som irriterer meg og noe jeg synes er ubehagelig, er at menn stirrer på meg. Særlig utenlandske menn er helt håpløse når det gjelder akkurat det. De stirrer som om de aldri har sett ei jente på 19 år før, og noen ganger, f.eks. på treningssenteret, så kan de sette seg på et apparat i nærheten av meg og bare stirre, uten å trene selv. Hvis jeg prøver å se dumt/stygt tilbake, for å gjøre dem oppmerksom på at jeg faktisk ser dem og at de skal slutte, så bare smiler de til meg. Jeg blir så kvalm og uvel, en gang gikk jeg til og med av bussen tidligere fordi en utenlandsk mann hadde øynene sine limt fast på meg.

Noen som opplever det samme? Eventuelt noen tips om hvordan jeg skal takle det?

Dette gjelder vel muslimer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder vel muslimer?

Det spørs hvilket utland de kommer fra, da. Et eksempel: Siden kvinnene i storbyene i Russland går betydlig lettere kledd enn kvinnene her - spesiellt vinterstid, så konkluderer jeg med at disse utlandske mennene ikke kommer fra Russland...

Aner ikke hvilket land de kommer fra, men man ser at de ikke er norske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder vel muslimer?

Fordomsfulle tulling.

ts: spør hva de glor på og be dem kutte ut før du melder ifra til treningssenteret.

Anonymous poster hash: 43af8...b74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette gjelder vel muslimer?

Litt folkeopplysning: Islam er en religion. Ikke et land.

Anonymous poster hash: bc375...e2a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

De stirrer ja. Er ikke mange av de her heller, men de stirrer og stirrer. Skulle tro de aldri har sett ei kvinne før

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ved et par tilfeller stirret tilbake. Ikke på en pen måte. Har også spørt om det er noe de lurer på. Ellers så ignorerer jeg de bare. Er ikke så mye å gjøre noe med, hvis de synes det er ålreit å stirre på meg så får de bare gjøre det.

Du får ta det som at de synes du er pen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det spørs hvilket utland de kommer fra, da. Et eksempel: Siden kvinnene i storbyene i Russland går betydlig lettere kledd enn kvinnene her - spesiellt vinterstid, så konkluderer jeg med at disse utlandske mennene ikke kommer fra Russland...

Nemlig. Jeg tror ikke russere har spesielt stor glede av å se norske kvinner da de russiske kvinnene som regel er ganske mye penere. Lettkledd eller ikke.

Hvilke utlendinger er det snakk om?

Anonymous poster hash: b97a6...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verre når de begynner å rope etter deg



Anonymous poster hash: b84c6...8c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verre når de begynner å rope etter deg

Anonymous poster hash: b84c6...8c8

Jeg vet ikke. Stirring er ganske ille. Og utrolig kjipt om det skal ødelegge en treningsøkt f.eks.

Anonymous poster hash: b97a6...f34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange utenlandske menn er oppdratt som alfahanner,sønnen i huset,det store håpet i familien.

Jenter er atskillig mindre verdt i mange gammeldagse kulturer. Du skal ikke så langt sør i Europa for å finne slike. Denne oppdragelsen gjør at de tror de kan tillate seg å gjøre hva de vil mot jenter. Åpenlys stirrng feks. De har ikke tilfeldigvis tykt gullkjede rundt halsen også?(hører ofte med)



Anonymous poster hash: 846ab...885
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Seriøst, TS, og alle andre som opplever ubehag fra fremmede folk.

Ta tak i det! Ja, det er jævlig surt at det skal være slik at en kvinne ikke får gå i fred, men det er slik det er, og gode intensjoner og diskutering på nettet kommer ikke til å forandre det. Noen ganger må det settes hardt mot hardt. Det er ikke deres feil at de stirrer, det er utelukkende de som mangler folkeskikk - men det er dere det går utover, så ta saken i egne hender!

Jeg sier ikke at det er lett eller at dere er svake om dere ikke tør, men det er på tide at folk lærer seg at respekt for andre ikke er valgfritt. Ikke duk nakken eller hev hodet eller gå deres vei. Det føles kanskje som om dere kommer unna med æren i behold, men det gjør dere ikke. De fleste av de som går og stirrer ned kvinner eier ikke respekt, og denne styrkes ikke av at dere forsøker å formidle at det ikke går innpå dere. De bryr seg katta om det går innpå dere eller ikke - de har ingen respekt for dere i utgangspunktet og dere er ingen trussel uansett, så hvorfor gidde?

Så, rop tilbake. Stirr tilbake. Gi dem fingeren. Bjeff som en rabiesbefengt bikkje. Gå rett i strupen på dem! Gå sammen med flere om du ikke klarer det alene, glefs til dem at de får til helvete se å utvise det minste tegn på folkeskikk. Nei, de kommer ikke automatisk til å bli noble riddere, men om de får høre "Dette finner vi oss ikke i!" mange nok ganger, vil det eventuelt synke inn.

De vil vi skal være redde, underkaste oss. Dette er ikke som mobbing på barneskolen, de kommer ikke til å gi seg om vi bare ignorerer dem lenge nok. Ta tilbake! Vær en vikingkvinne som ikke lar seg herse med! Jeg nekter å gå på en gate hvor jeg ikke respekteres mer enn mannen jeg har ved min side, men det er slik det synes for enkelte. Om disse vil invadere min intimsone, gjør de det på eget ansvar, for jeg er LEI av å rette ryggen og late som ingenting. Det er faen ikke ingenting! Det spiller en rolle! Det gjør meg og mine medsøstre jævlig ukomfortable og selv om det er flott at noen menn vil gå sammen med oss og passe på, forandrer det ikke at enkelte mangler respekt for kvinner.

Seriøst... Ikke lat som ingenting, for det er ikke ingenting. Gjør noe. Samme hva. Bare gi dem klar beskjed om at vi ikke finner oss i det. Hører de det ofte nok, lærer de etterhvert. Frys dem ut på sjekkemarkedet, omtal dem som det de er - motbydelige svin av noen kukhauer - ikke la dem slippe unna konsekvensene av handlingene sine. De kommer kanskje fra en kultur som tilsier at kvinner ikke er verdt noe, men vi kommer fra en kultur hvor kvinner er verdt noe og hvor du faen ikke kødder med dama uten at det får konsekvenser. Anse det som en tjeneste til dem, for neste gang jeg møter på noen som behandler meg som et stykke kjøtt kommer jeg ikke til å heve haken og gå bort i stillhet.



Anonymous poster hash: 4192e...0c7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*snip* Bjeff som en rabiesbefengt bikkje. *snip*

Anonymous poster hash: 4192e...0c7

:skratte: :skratte: Åååååh, hvor jeg så for meg akkurat den situasjonen XD

Hadde jeg opplevd dette på daglig basis, hadde jeg begynt å gå rundt med en sånn sprayflaske som man korrigerer katter og hunder med.

En sprut rett i trynet, gjerne med noe som lukter litt rart. Om de ikke setter opp et ubetalelig uttrykk da, så vet ikke jeg. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skratte: :skratte: Åååååh, hvor jeg så for meg akkurat den situasjonen XD

Hadde jeg opplevd dette på daglig basis, hadde jeg begynt å gå rundt med en sånn sprayflaske som man korrigerer katter og hunder med.

En sprut rett i trynet, gjerne med noe som lukter litt rart. Om de ikke setter opp et ubetalelig uttrykk da, så vet ikke jeg. :fnise:

Jeg gjorde det en gang, jeg... LOVER deg at de ikke så meg i øya mer.. :fnise:

JA! Stemmer for urinlukt :danse: Og melk, som setter seg i klærne!

Anonymous poster hash: 4192e...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...