Gå til innhold

Hygiene og småbarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på hvordan og hvor ofte dere vasker barna deres som er bleiefrie men ikke kan ordne seg selv ennå?

Har et barn på snart tre år, som nettopp sluttet med bleie. Med bleie blir man jo vasket godt hver gang det er bæsj, men når de går på do selv blir det jo bare vanlig tørking.. tenker derfor at jeg må trappe opp kveldsbadingen kanskje? Hittil har vi badet barnet to ganger i uka.

Anonymous poster hash: b46fc...0f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter at mine sluttet med bleie så har de alltid blitt vasket i baken hver kveld og fått på ny truse til natta. De dusjet/badet annenhver dag, men jeg synes rumpa bør vaskes hver dag.

• Liker 2
Skrevet

Hun bader en gang i uka, men spyler underlivet hver morgen pga tisslukt, og vasker rumpe, hender og ansikt hver kveld :)

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Bader en til to ganger i uken, også vasker vi underlivet med klut og vann, og ny truse hver kveld.

Skrevet

Husk at barn idag får stadig med allergier, atopisk eksem og lignende, høyst sannsynlig på grunn av for rent miljø og for mye vasking. Jeg ville bare skylt barnet nedentil med vann innimellom, og unngått å bade med såpe for ofte.

Anonymous poster hash: b672b...115
  • Liker 5
Skrevet

Husk at barn idag får stadig mer allergier, atopisk eksem og lignende, høyst sannsynlig på grunn av for rent miljø og for mye vasking. Jeg ville bare skylt barnet nedentil med vann innimellom, og unngått å bade med såpe for ofte.

Skrivefeil.

Skrevet

En treåring går vel ikke på do helt selv?

Jeg vasker som regel med vann hver gang han har bæsjet på do. Bruker klut, vann og evt. olje ved behov, akkurat som før. Vasker uansett underlivet med vann og olje hver kveld.

Skrevet

Bades ca hver 4 dag, skifter truse annenhver dag. Har ikke behov for noe mer og har aldri opplevd noe lukt

Anonymous poster hash: 75dc6...9c5

• Liker 2
Skrevet

Er vel greit å vaske og skifte undertøy én gang pr. døgn. Ikke nødvendigvis fordi alle har behov for det, men tenker det er god barnelærdom. Så slipper man å minne de på det når de blir eldre og skal stelle seg selv.

• Liker 17
Skrevet

Bades ca hver 4 dag, skifter truse annenhver dag. Har ikke behov for noe mer og har aldri opplevd noe lukt

Å ta på ny truse hver dag er vel en vane som er greit å få inn med en gang? Annenhver dag er litt sjeldent.

Anonymous poster hash: a1208...613

• Liker 16
Skrevet

Å ta på ny truse hver dag er vel en vane som er greit å få inn med en gang? Annenhver dag er litt sjeldent.

Hvorfor bryr du deg?

Anonymous poster hash: f7425...050

• Liker 7
Skrevet

Jeg er litt overrasket over at barna sover med truse på. Jeg har alltid lært at huden trenger å puste, så her er det ingen truse under pysjen.

Anonymous poster hash: dce62...6eb
  • Liker 4
Skrevet

Mine barn blir vasket nedentil med vann og mild såpe morgen og kveld, og de bader ca annenhver dag :)

Skrevet

Jeg ser ikke poenget med å bytte truse hver dag med mindre det er synlig urin eller bæsjerester,noe det sjeldent blir når man tørker seg skikkelig etter toalettbesøk.

Skifter ikke hver dag selv heller med mindre jeg har mensen eller noe form for utflod.

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Jeg ser ikke poenget med å bytte truse hver dag med mindre det er synlig urin eller bæsjerester,noe det sjeldent blir når man tørker seg skikkelig etter toalettbesøk.

Skifter ikke hver dag selv heller med mindre jeg har mensen eller noe form for utflod.

men det kommer jo svette og slikt da

• Liker 7
Skrevet

men det kommer jo svette og slikt da

Njoda, det gjør det vel alle steder på kroppen, men i begrenset grad, ser alikevel ikke grunn for å skifte hver eneste dag på små barn. Blir noe annet med tenåringer som faktisk har skikkelig svetteproduksjon.

• Liker 1
Skrevet

Noen dråper urin tørker jo og vil ikke synes, men det er jo der likevel. Å ikke skifte truser hver dag er i mine øyne uhygienisk og ekkelt. Hvorfor ikke liksom? Det er ikke som om det er vanskelig eller skaper noen voldsomme mengder klesvask. Og hvis det er det at det ikke er synlig møkk, hvorfor venter du ikke lenger enn 2 dager?

• Liker 13
Skrevet

Kan være utflod som ikke syns.

Anonymous poster hash: e0fae...754

Skrevet

Her bader vi et par ganger i uka, og vasker ansikt, tiss og rumpe morgen og kveld. Skifter truse hver morgen, og etter bad.

Synes det er greit å få inn gode vaner tidlig.

• Liker 10
Skrevet

Hva skjer hvis man ikke bytter truse hver dag?

Anonymous poster hash: f7425...050

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...