Gå til innhold

Alenemødre..

Fremhevede innlegg

Skrevet

Haha, bullshit og fordommer kalles det.

"Gruppen" du beskriver finnes nok mest i ditt eget hode ;). Du er klar over at 50% av alle forhold ender i samlivsbrudd? Sjansen for at du møter noen uten barn vil etter hvert bli forsvinnende liten, men jeg unner ingen alenemødre eller barna deres å bli sammen med en med slike holdninger. De fortjener bedre.

Anonymous poster hash: 53737...580

Hehehehehe :D Mennene fortjener da en singel person UTEN BARN. Så mye å ta hensyn til når man egentlig skal være forelsket og ha det gøy.

Like greit å være singel da :)

Anonymous poster hash: 350d8...ae9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dårlig gjort å si, det kan ha vært utroskap og at den andre parten stakk av + m.m som er grunnen. Ikke døm andre før du kjenner historien bak i hvert fall, og ikke dra alle under samme kam. Som i mitt tilfelle: vi var samboere i 6 år og vel etablerte med hus, jobb, bil og barnet var planlagt og ønsket av begge. Så døde dessverre barnefaren og min da forlovede og jeg ble alenemor. Ikke alle som bare ligger rundt og får barn med den første og beste...du har nok sett for mye på unge mødre, sånne programmer ødelegger omdømmet til mange av oss andre :sukk:Det er bra at de som ikke ønsker det ikke involverer seg i aleneforeldre, for all del. Men jeg er 30 år og har et barn + familie som stiller opp, mener du at jeg ikke hadde fortjent en ny sjanse til kjærlighet bare fordi jeg og barnet mitt var uheldige med hvordan ting ble?

Det har gått en del år nå siden dødsfallet og jeg har bearbeidet det. Og jeg vil jo gjerne treffe en mann å være glad i igjen jeg også, og jeg hadde da aldri krevd eller forventet noe annet enn at han var som en vanlig kjæreste som i tillegg var snill mot -og godtok barnet mitt.

Anonymous poster hash: 26099...18f

Det er ikke hva du fortjener, men hvem som gidder å komme inn i et forhold med alenemor. Do din situasjon kan jo være unntaket fra regelen.

Men hva hvis barnet ikke godtok han? Ikke bare skal han sjarmere moren, men barnet skal også like han. Og det er riktig at det må bli slik da barnet betyr mye, men det får være opp til den enkelte mann å vurdere om han orker slikt. Kudos om gjør det, men hvis ikke så skjønner jeg han. Alle har sine preferanser, det gjør dem ikke til ufølsomme faenskap!

Skrevet

To ting:

Jeg er i utgangspunktet interessert i å være sammen med en mann som har barn selv. Øker sjansen for at han har forståelse for hva det innebærer å ha barn.

Jeg er på ingen måte fremmed for å være sammen med en mann uten egne barn, i utgangspunktet. Men det er komplett uinteressant så lenge vedkommende ikke skjønner greia i forhold til det å ha barn.

Jeg er dessuten voksen nok til at de aller fleste jevnaldrende menn har barn fra før. Har de det ikke, blir jeg faktisk litt skeptisk… Hvorfor har de ikke "fått det til"? Da tenker jeg ikke på de som ikke kan få barn, selvfølgelig.

Konklusjon ift. spørsmålet til ts: En uaktuell problemstilling for meg. :)

Anonymous poster hash: cde5f...0ba
Skrevet

Lurer på om noen alenemødre har erfaring med å finne seg en ny kjæreste? Og hvordan menn stiller seg til å date en med barn fra før av?

ikke aktuelt å date en med barn fra før!

Skrevet

Nettopp begynt å studere så tror ikke jeg er den riktige for en alenemor, men hadde jeg vært eldre så hadde jeg ikke hatt noe i mot en med barn fra tidligere .

Skrevet

Det er ikke hva du fortjener, men hvem som gidder å komme inn i et forhold med alenemor. Do din situasjon kan jo være unntaket fra regelen.

Men hva hvis barnet ikke godtok han? Ikke bare skal han sjarmere moren, men barnet skal også like han. Og det er riktig at det må bli slik da barnet betyr mye, men det får være opp til den enkelte mann å vurdere om han orker slikt. Kudos om gjør det, men hvis ikke så skjønner jeg han. Alle har sine preferanser, det gjør dem ikke til ufølsomme faenskap!

Skjønner det, du må ikke misforstå meg for jeg mener ikke at alle som utelukker alenemødre er ufølsomme og fæle typer, har da ikke sagt det! :) Og de som ikke ønsker det må jo selvfølgelig aldri inngå et forhold som de i utgangspunktet ikke ønsker, det er ikke bra for noen parter. Hver sin smak og alle har sine preferanser, også jeg ;) Jeg mener bare det at ikke alle alenemødre er trygdede "tapere" som sitter på kafe' dagen lang og fikk barn med en de møtte på byen da de var 18...er litt lei av å bli forhåndsdømt som du sikkert skjønner. Programmer som "Unge mødre" osv gir alenemødre et kjempe dårlig rykte, og dette irriterer meg :sinnatagg: Og i tillegg har du enkelte som til og med går ut i media og legger ut om at ungen var et resultat av en one night stand og lurer på hvordan hun kan fortelle han dette...og så tror mange at alle alenemødre er sånn. Ville bare frem til at det ikke trenger å være "noe galt" med alle som er alenemødre og at det er mange grunner til at de er i den situasjonen...mitt svar var rettet mot han som mener at det bør lyse røde varselslamper osv..

Gjest Handymanhedmark
Skrevet

Noen som vil date en mann med 3 barn da? Hvis vi snur det litt rundt....

Skrevet

Menn er mer åpen for slikt enn kvinner, er iallefall min erfaring.

Anonymous poster hash: a0766...835
Skrevet

Ja jeg ville gjort det :Nikke: Hadde jeg likt mannen og falt for han så hadde jeg ikke sett på det som et problem, da hadde jeg likt han både med og uten barn. Men her som med alt annet er jo smaken som baken...noen liker med unger mens andre foretrekker uten, jeg liker jo barn så da blir ikke det noe som trekker veldig ned for meg. Og noen er åpne for begge deler så lenge faren/moren er den personen som de faller for og trives med :)

Jeg synes det er sjarmerende med fedre, men det er jo meg og min smak. De som ikke ønsker barn bør jo holde seg til barnløse for både sin egen og barnas skyld; og omvendt, alle er forskjellige og det er vel ingen fasit på dette her akkurat. Det blir jo som med alt annet; noen liker det ene mens andre liker det motsatte ;)

Skrevet

Menn er mer åpen for slikt enn kvinner, er iallefall min erfaring.

Anonymous poster hash: a0766...835

Jeg hadde sett på det som et pluss om mannen hadde barn fra før, det hadde gitt han mer dybde i mine øyne og at han har erfart en annen del av livet + at jeg finner det sjarmerende av en eller annen grunn :rodmer: Men her er jo alle forskjellige, vi kvinner er like forskjellige som dere menn... ;)

Skrevet

Jeg kunne gjort det. Nå har jo jeg (muligens opplagt) barn fra før av, så mangel på små føtter ville det ikke blitt. Optimalt sett er drømmemannen en som både aksepterer mitt barn og ønsker felles barn. Vet de finnes, har hørt rykter:)

Mange meninger her, takk til alle som har svart!

Skrevet

Beste du kan si til en innpåsliten på byen er "jeg er mamma til en 7åring", det er som å si "jeg spiser hjerner".

Opplever at veldig mange generelt tar alle over en kam, så siden naboen min er psyko og alenemor så er jeg det også.

Men ikke mitt tap.

Skrevet

Beste du kan si til en innpåsliten på byen er "jeg er mamma til en 7åring", det er som å si "jeg spiser hjerner".

Jepp, det skremmer bort veldig mange. Meg selv inkludert :P

Skrevet

Jepp, det skremmer bort veldig mange. Meg selv inkludert :P

Det er faktisk også en del som ikke blir skremt, og som hellere sier KULT! :fnise:

Skulle ikke være mulig å bli skremt av meg i det heletatt, jeg ser ung ut, jeg har hue på plass, jeg ser kjempesøt ut og jeg snakker ikke hull i hue på folk om hva mitt barn gjorde for 2 dager siden. :laugh: Jeg har med andre ord barnefri når jeg har barnefri. :danse:

Skrevet

Det er faktisk også en del som ikke blir skremt, og som hellere sier KULT! :fnise:

Skulle ikke være mulig å bli skremt av meg i det heletatt, jeg ser ung ut, jeg har hue på plass, jeg ser kjempesøt ut og jeg snakker ikke hull i hue på folk om hva mitt barn gjorde for 2 dager siden. :laugh: Jeg har med andre ord barnefri når jeg har barnefri. :danse:

Sikkert ikke, men unger får i hvert fall meg til å rømme banen temmelig fort.

Skrevet

Sikkert ikke, men unger får i hvert fall meg til å rømme banen temmelig fort.

Husk at det er ulike grunner til at man er singel med barn. Snakk først og gjør en mening etterpå. :)

Og nei, jeg hinter ikke til meg selv.

Skrevet

Husk at det er ulike grunner til at man er singel med barn. Snakk først og gjør en mening etterpå. :)

Og nei, jeg hinter ikke til meg selv.

Mulig det. Men jeg har ikke barn selv, og er ikke interessert i å date noen med barn. Så enkelt er det. Hva grunnen til at man har barn er, gir jeg totalt beng i når jeg ikke er interessert i å date alenemødre i første omgang.

Skrevet

Men ser du ut som en 20-åring er det kanskje ikke så rart at de som sjekker deg opp på byen blir skremt, du hadde jo sikkert reagert selv om du var 21, kanskje nettopp flyttet hjemmefra, begynt å studere også sjekker du opp en som du tror er på din egen alder og har en unge på 7 år.

Anonymous poster hash: 50f53...fd9

Skrevet

Mulig det. Men jeg har ikke barn selv, og er ikke interessert i å date noen med barn. Så enkelt er det. Hva grunnen til at man har barn er, gir jeg totalt beng i når jeg ikke er interessert i å date alenemødre i første omgang.

Gjør som du vil, jeg bestemmer ikke over deg. :)

Skrevet

Men ser du ut som en 20-åring er det kanskje ikke så rart at de som sjekker deg opp på byen blir skremt, du hadde jo sikkert reagert selv om du var 21, kanskje nettopp flyttet hjemmefra, begynt å studere også sjekker du opp en som du tror er på din egen alder og har en unge på 7 år.

Anonymous poster hash: 50f53...fd9

i know.... Det er i bunn og grunn veldig slemt av meg å si noe slikt. :( Til mitt forsvar så er jeg veldig hyggelig og bruker sjeldent den strofen, jeg prøver med "jeg er 26/27 år, jeg er for gammel for deg" først hvis jeg ser at denne gutten er VELDIG ung. Yngste gutten som sjekket meg opp i fjor var født i 1993.

Siden jeg ser mye yngre ut enn hva jeg er så synes jeg alltid det passer seg å nevne at jeg ikke studerer siste året på vgs. Han skal ha muligheten til å bruke tid på noen andre hvis alderen min skremmer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...