AnonymBruker Skrevet 30. januar 2014 #61 Skrevet 30. januar 2014 Så konklusjonen er "kle deg kun for deg selv og ditt eget velbehag, aldri gjør det for partneren din"? Gjelder dette også i overført betydning til andre områder i livet? Jeg personlig kan ikke forstå hvorfor du blir så fornærmet. Jeg kjenner faktisk at jeg blir irritert. Du kan da ikke alvorlig mene at hun skal gå rundt ute blant folk og være ukomfortabel for å tilfredsstille deg?? Hvor egoistisk er ikke det av deg da? Jeg kan forstå at du ønsker et svar på hvorfor, men da må du nesten spørre henne. Kanskje hun følte seg for naken? Kanskje var strømpene/holderene synlig under kjolen? Kanskje gnisser lårene hennes sammen når hun går slik at hun får gnagsår? Kanskje følte hun at formen på kjolen eller holderen gjorde slika t hun fikk bul på magen? Kanskje hun føler at det er for seksuelt for å gå med ute? Selv synes jeg strømper er kjempesexy, men jeg føler meg IKKE vel med å gå med de ute. Jeg er redd for at de skal skli/rulle ned, får ofte bul på låret osv. Så da tar jeg på meg strømpebukse. Og kan ikke samboeren min forstå det, ja da får han jaggu finne seg ei av disse damene i tråden her som tydeligvis er fullstendig strømpeeksperter. Mitt forslag til løsninger: 1) Forstå at hennes behov og ønsker også må få telle. Forstå at for noen kan det være forskjell på å gå med slike ting hjemme og ute blant folk. 2) Spør henne rett ut i en fine tone om det var no feil med de forrige strømpene siden hun heller ville gå med strømpebukse. Si at du er nysgjerrig på hva som ble feil for henne og presiser at du ikke blir sur uansett hva svaret er. Du kan jo spørre om de var ubehagelige eller synlige under kjolen eller om de var vonde og gå med osv. 3) Foreslå at dere går på en skikkelig undertøyssalong og kjøper strømper og holdere til henne. Anonymous poster hash: 7d63f...7ef 5
Mike Waters Skrevet 30. januar 2014 #62 Skrevet 30. januar 2014 (endret) For min del er det aldri sexy å vite at mannen min har det ukomfortabelt Sambo syntes av og til det er sexy når jeg trener og/eller løper - ingenting komfortabelt med det kan jeg si deg, men jeg gjør det jo litt for egen del også Om man ikke klarer å finne en mellomting mellom det å glede andre, og det å bare gjøre det som er mest mulig komfortabelt for egen del så er det selvsagt en ærlig sak, men jeg strekker meg som sagt langt for å glede en partner. Av og til på grensen til det ukomfortable. Endret 30. januar 2014 av Mike Waters
Gjest åffårno Skrevet 30. januar 2014 #63 Skrevet 30. januar 2014 Så konklusjonen er "kle deg kun for deg selv og ditt eget velbehag, aldri gjør det for partneren din"? Gjelder dette også i overført betydning til andre områder i livet? Du tror kansje det er digg å gå i slips! Jeg syntes fremdeles du ser mer sexy ut i elegant undertøy enn i joggebukser, selv om du er aldri så mye "ukomfortabel"..............men alt i sin tid selvsagt! Rent hypotetisk da selvsagt. Har ikke nevnt girdle med et eneste ord jeg Dere snakker til ei dame som kjøpte hofteholdere og strømper 2 dager etter termindato, så ikke kom her med disse joggebuksereferansene versus fint undertøy, takk Jeg sier bare at folk har ulik kroppsform, alt passer ikke alle - og nei, jeg gidder ikke ha det ubehagelig for andre. Jeg liker nytelse og velvære, kall meg en egoist. Dama til TS følerseg litt for tykk eller noe i den duren, og vil ikke føle seg sånn når hun skal ha det hyggelig ute. Og i den forbindelse så må bare TS innse at dama hans ikke anser seg selv for å være like digg som han synes, og istedetfor å bli sutrete så kan han heller gjøre noe for å få henne til å slappe mer av med kroppen sin. Eller bare fokusere på at hun jo brukte ca 90% av ideene hans. 3
Sikori Skrevet 30. januar 2014 #64 Skrevet 30. januar 2014 Yes, Mam. Jeg liker Levante sine ullstrømper godt. De finner jeg hhv. her, her og her De er utrolige gode
isbjørnungen Skrevet 30. januar 2014 #65 Skrevet 30. januar 2014 Jeg kjøpte en veldig fin ullgenser til kjæresten, før jeg lærte at han virkelig hater ull. Ja - det stikker litt når du har brukt tid, penger og energi på å finne en fin gave, men det er jo ikke spesielt stas å beundre den flotte kjæresten i den flotte ullgenseren, når du vet at han synes at den klør så mye at han har mest lyst til å rive den av og brenne den? 4
Mike Waters Skrevet 30. januar 2014 #66 Skrevet 30. januar 2014 (endret) Dama til TS følerseg litt for tykk eller noe i den duren, og vil ikke føle seg sånn når hun skal ha det hyggelig ute. Og i den forbindelse så må bare TS innse at dama hans ikke anser seg selv for å være like digg som han synes, og istedetfor å bli sutrete så kan han heller gjøre noe for å få henne til å slappe mer av med kroppen sin. Eller bare fokusere på at hun jo brukte ca 90% av ideene hans. Selvsagt, men ting er nyansert. Jeg tror TS er fullstendig klar over at dette tenderer mot urimelig sutring. Dere kvinner har da ikke monopol på det vel? Var det under beltestedet? Endret 30. januar 2014 av Mike Waters
edderkoppdame Skrevet 30. januar 2014 #67 Skrevet 30. januar 2014 Kaldt? Jammen kjære mennesker... bruker dere ikke strømper i den mykeste, italienske ull, og en slik en over? Det gjør jeg og jeg kan svakrt erindre et sted der bak i fortiden at jeg dengang frøs... i dag fryser jeg ikke... med mine skjørt, ullstrømper og 'benklær' i ull utenpå truse og strømpebelte. Noen har lurt deg ut i feil størrelse. En girdle strammer mindre enn en hold in/up strømpebukse... den ruller ikke og den er ikke i sånn megastramt 'armert' stoff. Jeg har begge de avbildede produktene, i flere farver og varianter, korte og dype strømpebelter, høye girdles som dette...og lave girdles. Har også den tightere typen, og korsetter med stålspiler og snøring i ryggen. Masse praktisk, og masse morsomt undertøy. Strømper i alle varianter fra meget tekkelige ullstrmper, via helt ordinære kontorstrømper og over til 100& non stretch nylon med spesialhæler, med spesialmønster på øverste kanten, små nettingruter og mye annen moro. Alt til sin tid. Siden alt dette snodig nok er svært uvanlige produkter her hjemme i Norge, så tror jeg nesten du har blirr offer for misforstått markedsføring.... Skulle det derimot bare være slik at strømper med tilbehør er undertøy du ærlig talt bare ikke liker, så er jo det en ærlig sak. Hei Lille Pus! OT men skulle gjerne hatt et eksemplar av det undertøyet og gjerne også hofteholderne fra forrige innlegget ditt. Hvor har du kjøpt disse?
Gjest Ciegus Skrevet 30. januar 2014 #68 Skrevet 30. januar 2014 Hei Lille Pus! OT men skulle gjerne hatt et eksemplar av det undertøyet og gjerne også hofteholderne fra forrige innlegget ditt. Hvor har du kjøpt disse? (Svarer jeg). Undertøyet er fra Kiss Me Deadly, og fås blant annet fra Manillusion i Oslo (og på nett), kissmedeadly.co.uk, hepburnandleigh.co.uk og joannaswardrobe.com
Gjest Lille-pus Skrevet 30. januar 2014 #70 Skrevet 30. januar 2014 (endret) (Svarer jeg). Undertøyet er fra Kiss Me Deadly, og fås blant annet fra Manillusion i Oslo (og på nett), kissmedeadly.co.uk, hepburnandleigh.co.uk og joannaswardrobe.com Nesten rett. Jeg anbefaler sterkt å kjøpe på nett. Manillution mener jeg har sluttet å føre KMD, men de har bittelitt fra What Katie Did. KMD har en nesten oppdatert liste over forhandlere, med og uten nettbutikk, nedeste på hjemmesiden sin. De britiske nettbutikkene er raske, serviceinnstilte og en ganske annerledes handleopplevelse enn å prøve seg på en eventuell Norsk nettbutikk.... Ett lite tips er at Joannah's Wardrobe også har egne suspenderbelts. Jeg har prøvd dem, og er superfornøyd med dem. De er større i størrelsene enn KMD, så ligger du i grenseland mellom to størrelser så ville jeg gått ned i str. Akkurat i skrivende stund, en sen ettermiddag på jobb, har jeg ett av de røde. Endret 30. januar 2014 av Lille-pus 1
Marie90 Skrevet 30. januar 2014 #71 Skrevet 30. januar 2014 Er vel en grunn til at TS har skrevet "bagatell" i overskriften, og ikke "skal jeg dumpe henne?" Jeg skjonner akkurat hva du mener. Du har faktisk kjopt noe fint til henne som du synes hun er sexy i. Det handler ikke bare om aa gjoere seg sexy for partneren, men aa sette pris paa en gave man har faatt. Man gjoer jo ting for hverandre, og saa lenge det er gi og faa er det bra. Selvsagt er vanlige strompebukser mer behagelig, men naar jeg baade vet at det tenner ham saapass mye pluss at han har vaert ute og kjopt noe fint til meg, saa hadde jeg brukt det. Baade av omtanke samt fordi jeg ville folt meg vanvittig sexy med dem paa naar jeg visste at det var hans favoritt. TS, det er som du sier en "bagatell" men hvis det gaar igjen at hun aldri anstrenger seg, saa kan du ta det opp paa en vennlig maate. Bare gjoer det i en positiv tone, som i "jeg elsker aa se deg i slike ting", ikke "hvorfor er du saa vanskelig". 1
Gjest åffårno Skrevet 30. januar 2014 #72 Skrevet 30. januar 2014 Selvsagt, men ting er nyansert. Jeg tror TS er fullstendig klar over at dette tenderer mot urimelig sutring. Dere kvinner har da ikke monopol på det vel? Var det under beltestedet? Monopol på sutring liksom(din jææævel). Altså; når man som TS har ei dame man synes er vakker, som kler seg i noe greier man har kjøpt og helt garantert avsluttet kvelden med frekk&heftig sex- og man så presterer bli fornærmet over at hun byttet ut strømpene under middagen, da er man bare BORTSKJEMT og fortjener å skamme seg i et sexløst hjørne. 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #73 Skrevet 31. januar 2014 Vel her er det motsatt. Mannen bryr seg ikke..... jeg kan ta på sexy undertøy. Han merker det knapt. Kan faktisk bli såret av det. På direkte spm svarer han at det ikke gjør noe forskjell for han, men at jeg bare må gjøre det for min egen del...... blir ikke så tent av det. Anonymous poster hash: 98d3e...e26
Gjest bråkar Skrevet 31. januar 2014 #74 Skrevet 31. januar 2014 Tror hårsår er rette ordet. Dersom dette forblir en sak for deg du ikke kan legge bak deg er det kanskje fordi det ligger større ting bak, som en ganske slitsom krenkbarhet fra din side. Dersom du skal reagere sånn hver gang du.kjøper noe til henne du liker som hun skal gå med for din skyld så blir det slitsomt å.være henne. Det er vel klart at det er det som ligger i bunn, men min skuffelse (jada, så er jeg vel litt hårsår) ligger i det faktum at hun ikke er villig til å strekke seg bare det minste på tross av dette... 2
M33 Skrevet 31. januar 2014 Forfatter #75 Skrevet 31. januar 2014 Er vel en grunn til at TS har skrevet "bagatell" i overskriften, og ikke "skal jeg dumpe henne?" Jeg skjonner akkurat hva du mener. Du har faktisk kjopt noe fint til henne som du synes hun er sexy i. Det handler ikke bare om aa gjoere seg sexy for partneren, men aa sette pris paa en gave man har faatt. Man gjoer jo ting for hverandre, og saa lenge det er gi og faa er det bra. Selvsagt er vanlige strompebukser mer behagelig, men naar jeg baade vet at det tenner ham saapass mye pluss at han har vaert ute og kjopt noe fint til meg, saa hadde jeg brukt det. Baade av omtanke samt fordi jeg ville folt meg vanvittig sexy med dem paa naar jeg visste at det var hans favoritt. TS, det er som du sier en "bagatell" men hvis det gaar igjen at hun aldri anstrenger seg, saa kan du ta det opp paa en vennlig maate. Bare gjoer det i en positiv tone, som i "jeg elsker aa se deg i slike ting", ikke "hvorfor er du saa vanskelig". Denne er jeg veldig enig i...
M33 Skrevet 31. januar 2014 Forfatter #76 Skrevet 31. januar 2014 Tror hårsår er rette ordet. Dersom dette forblir en sak for deg du ikke kan legge bak deg er det kanskje fordi det ligger større ting bak, som en ganske slitsom krenkbarhet fra din side. Dersom du skal reagere sånn hver gang du.kjøper noe til henne du liker som hun skal gå med for din skyld så blir det slitsomt å.være henne. Det er som jeg har forsøkt å si noen ganger nå; Jeg vet jeg fremstår som hårsår i dette konkrete tilfellet, men det er nok et mønster jeg føler... Nå, med ting litt på avstand og etter å ha tenkt litt over flere "episoder" så tror jeg nok det ligger en form for blyghet, utrygghet, sjenanse eller lignende i henne som er ganske sterk. Det kan godt være at dette er en barriere ift å eksponere seg, selv under kjolen. Jeg synes kanskje jeg ser litt av det samme under sex; hun er ikke komfortabel med å ta initiativ og være styrende. Samtidig er hun veldig hengiven når jeg tar initiativ, da er hun villig til å prøve nye ting etc... Hmm... Sammenheng her?
M33 Skrevet 31. januar 2014 Forfatter #77 Skrevet 31. januar 2014 Monopol på sutring liksom(din jææævel). Altså; når man som TS har ei dame man synes er vakker, som kler seg i noe greier man har kjøpt og helt garantert avsluttet kvelden med frekk&heftig sex- og man så presterer bli fornærmet over at hun byttet ut strømpene under middagen, da er man bare BORTSKJEMT og fortjener å skamme seg i et sexløst hjørne. Jeg sitter i hjørnet nå. Men er fortsatt ikke enig i at man ikke skal gjøre ting for hverandre for å bygge opp den seksuelle spenningen frem mot den store utløsningen (pun intended)...
Gjest åffårno Skrevet 31. januar 2014 #78 Skrevet 31. januar 2014 Mønsteret er jo i så fall langt verre for henne(dårlig selvbilde, ikke tørre å realisere egne fantasier pga diverse sperrer) enn det er for deg som bare går glipp av et par strømper på byen en tilfeldig fredag. Etter du har skamma deg litt får du endre fokuset og heller overøse dama med sex&komplimenter så hun tilslutt blir overbevist om at hun er Guds gave til mannen. Ja, eller hvertfall deg. Skritt 1 er vel å gjøre henne komfortabel nok til å dele disse fantasiene du merker at hun har, og strømpesutring er IKKE veien å gå 2
Gjest Heartbeat Skrevet 31. januar 2014 #79 Skrevet 31. januar 2014 Jeg må lufte en ting med dere damer... For en tid tilbake når jeg og kjæresten skulle ut en kveld overrasket jeg henne med å kjøpe inn nytt antrekk; Kjole, undertøy og strømper. Jeg gjorde grundig arbeid ift størrelser, riktig snitt for henne osv og fikk det hele pakket fint inn og la det frem mens hun var i dusjen. Og ja - jeg skal innrømme at strømpene var en liten bonus til meg selv. Min kjære vet at jeg tenner på det (hvilken mann gjør ikke det) ettersom jeg har hintet noen ganger tidligere. Hun ble veldig glad for kjolen, undertøyet og det hele. Den satt som et skudd og hun så rett og slett smashing ut. Hun hadde strømpene på, men like før vi skulle gå skiftet hun til strømpebukse. Jeg ble selvfølgelig veldig skuffa, men holdt fatningen og fortalte henne hvor sexy hun var i strømpene og spurte om hun ville ha de på for min del. No way, vant ikke fram. Her er poenget; Jeg har opplevd denne typen situasjoner en del ganger i forholdet, og jeg blir oppriktig veldig såra av at hun ikke på noen måte strekker seg for min del. Er det for mye forlangt fra min side at hun faktisk gir litt av seg selv her? Kan noen av dere damer hjelpe meg å forstå hvordan hun tenker? Uansett fikk jeg i hvert fall tømt hodet og hjertet litt nå Jeg synes hun er egoistisk. Min kjære tenner også på strømper og sexy undertøy. Av og til tar jeg det på under de vanlige klærne og han blir så glad når han får en titt senere Jeg synes hun burde ha gått med strømpene for din skyld
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2014 #80 Skrevet 31. januar 2014 Jeg sitter i hjørnet nå. Men er fortsatt ikke enig i at man ikke skal gjøre ting for hverandre for å bygge opp den seksuelle spenningen frem mot den store utløsningen (pun intended)... Jeg føler at spørsmålet er mer "hvor langt er 'det lille ekstra'?", heller enn "strekke seg litt ekstra eller ikke?". Jeg ser hva Mike Waters er inne på med tilbedende respons, men jeg føler også på litt av det du har observert med sjenanse/utrygghet etc. Jeg spør ofte min kjære om hva han liker, men jeg prøver å tilpasse det til min komfortsone. Å skulle kose seg med middag ute mens man føler seg som den simpleste hore som er med halliken sin på utstilling (satt på spissen!), er nok ikke bare lett. Hvis det er dette som menes med å strekke seg ekstra for sin kjære, kan jeg fint leve med å være egoist. Anonymous poster hash: eb42f...6ef 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå