Gå til innhold

En betydningsfull bagatell

Fremhevede innlegg

Gjest åffårno
Skrevet

Hæh?

Nå snakker vi sannsynligvis om to helt ulike ting her.

Opplys meg i min kullsorte uvtenhet på området om hvor i alle dager korsettet er gjemt et slikt strømpebelte i retrostil.

a36b1377b4d093718dd65191a901d15935a9affe

Eller i en retro girdle (ekte hofteholder, selv om man på norsk kaller både strømpebelter og girdles for hofteholdere)

d4d496e6033300b34f9e7425f700c26e4e7d398d

Har faktisk prøvd det der nederste i sort i en sånn retroundertøysbutikk, og; det er STRAMT. Er lagd i sånn megatight stoff som skal holde inn alt som finnes.

Nått kåmfårtable, men sikkert greit for de som hovedsaklig har minimidje og helst vil ha hold inn på lår&sånn.

Det så stilig ut, men jeg var kvelningsdøden nær :P

Blir nå uansett grisekaldt midt på vinteren for oss som fryser allerede ved pluss 15 ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må lufte en ting med dere damer...

For en tid tilbake når jeg og kjæresten skulle ut en kveld overrasket jeg henne med å kjøpe inn nytt antrekk; Kjole, undertøy og strømper. Jeg gjorde grundig arbeid ift størrelser, riktig snitt for henne osv og fikk det hele pakket fint inn og la det frem mens hun var i dusjen.

De fleste jenter foretrekker vel å velge sitt eget tøy? Ikke at andre legger det frem mens man er i dusjen?

Anonymous poster hash: 05084...8cd

• Liker 3
Gjest Lille-pus
Skrevet (endret)

Har faktisk prøvd det der nederste i sort i en sånn retroundertøysbutikk, og; det er STRAMT. Er lagd i sånn megatight stoff som skal holde inn alt som finnes.

Nått kåmfårtable, men sikkert greit for de som hovedsaklig har minimidje og helst vil ha hold inn på lår&sånn.

j

Blir nå uansett grisekaldt midt på vinteren for oss som fryser allerede ved pluss 15 ;)

Kaldt?

Jammen kjære mennesker... bruker dere ikke strømper i den mykeste, italienske ull, og en slik en over? :klo:

Det gjør jeg og jeg kan svakrt erindre et sted der bak i fortiden at jeg dengang frøs... i dag fryser jeg ikke... med mine skjørt, ullstrømper og 'benklær' i ull utenpå truse og strømpebelte.

Noen har lurt deg ut i feil størrelse.

En girdle strammer mindre enn en hold in/up strømpebukse... den ruller ikke og den er ikke i sånn megastramt 'armert' stoff.

Jeg har begge de avbildede produktene, i flere farver og varianter, korte og dype strømpebelter, høye girdles som dette...og lave girdles.

db8bb991e4d8ad259bf987825b2ad493c424f4b4

Har også den tightere typen, og korsetter med stålspiler og snøring i ryggen.

Masse praktisk, og masse morsomt undertøy. Strømper i alle varianter fra meget tekkelige ullstrmper, via helt ordinære kontorstrømper og over til 100& non stretch nylon med spesialhæler, med spesialmønster på øverste kanten, små nettingruter og mye annen moro.

Alt til sin tid.

Siden alt dette snodig nok er svært uvanlige produkter her hjemme i Norge, så tror jeg nesten du har blirr offer for misforstått markedsføring....

Skulle det derimot bare være slik at strømper med tilbehør er undertøy du ærlig talt bare ikke liker, så er jo det en ærlig sak.

Endret av Lille-pus
Skrevet

Undertøy i retrostil er ofte laget for timeglassfigurer, så jeg skjønner hva åfforno mener selv om jeg elsker den typen undertøy selv.

Ei venninne, som bruker samme størrelse som meg, men har smalere hofter og bredere midje, var helt utrolig ukomfortabel da hun prøvde et av mine brede strømpebelter. Det så ikke pent ut heller - altfor stramt i midjen og løst nederst.

• Liker 3
Gjest Lille-pus
Skrevet

Undertøy i retrostil er ofte laget for timeglassfigurer, så jeg skjønner hva åfforno mener selv om jeg elsker den typen undertøy selv.

Ei venninne, som bruker samme størrelse som meg, men har smalere hofter og bredere midje, var helt utrolig ukomfortabel da hun prøvde et av mine brede strømpebelter. Det så ikke pent ut heller - altfor stramt i midjen og løst nederst.

Stemmer til en viss grad det du sier, men det er stor variasjon på modellene fra produsent til produsent.

Det er derfor jeg mistenker litt produktfokus, litt snevnert utvalg og ikke kundefokus som delforklaring på åffårno's litt ubehagelige opplevelser med dårlig passform.

Selv kan jeg ikke, - eller vil ikke, bruke Rago, - de passer bare ikke kroppen min (og ikke er jeg overvettes begeistret for de stoffene de bruker heller...), så det er ergo ingen produsent for meg.

Jeg er typisk retro-Britisk i fasongen, og noen (ikke alle) britiske produsenter syr varene sine etter modeller som er skreddersydd til akkurat meg.

Jeg mener bestemt at det er produsenter og modeller som passer til alle kroppsfasonger, men vet jo at utvalget her hjemme ikke er tilstedeværende og at det kan ta urimelig mye tid med prøving og feiling før man finner det som passer..

Det er trist, og gir mye pent og praktisk undertøy et veldig tvilsomt stempel...

Jeg kan telle på noen ganske få fingre på en hånd hvor mange menn jeg kjenner som faktisk vet hva en ekte strømpe er... og langt mindre har tatt på en før de møtte meg...

• Liker 2
Skrevet

Stemmer til en viss grad det du sier, men det er stor variasjon på modellene fra produsent til produsent.

Det er derfor jeg mistenker litt produktfokus, litt snevnert utvalg og ikke kundefokus som delforklaring på åffårno's litt ubehagelige opplevelser med dårlig passform.

Selv kan jeg ikke, - eller vil ikke, bruke Rago, - de passer bare ikke kroppen min (og ikke er jeg overvettes begeistret for de stoffene de bruker heller...), så det er ergo ingen produsent for meg.

Jeg er typisk retro-Britisk i fasongen, og noen (ikke alle) britiske produsenter syr varene sine etter modeller som er skreddersydd til akkurat meg.

Jeg mener bestemt at det er produsenter og modeller som passer til alle kroppsfasonger, men vet jo at utvalget her hjemme ikke er tilstedeværende og at det kan ta urimelig mye tid med prøving og feiling før man finner det som passer..

Det er trist, og gir mye pent og praktisk undertøy et veldig tvilsomt stempel...

Jeg kan telle på noen ganske få fingre på en hånd hvor mange menn jeg kjenner som faktisk vet hva en ekte strømpe er... og langt mindre har tatt på en før de møtte meg...

Ja, det stemmer sikkert. Jeg holder meg stort sett også til britiske produsenter, og har vel egentlig aldri hatt problemer med å finne undertøy som passer.

Jeg ser for meg at det ikke ville vært like morsomt å kjøpe undertøy dersom jeg måtte prøve 30 forskjellige strømpebelter for å finne et som så pent ut på, så jeg forstår hvorfor mange ser på det som et stort ork.

• Liker 1
Skrevet

Hæh?

Nå snakker vi sannsynligvis om to helt ulike ting her.

Opplys meg i min kullsorte uvtenhet på området om hvor i alle dager korsettet er gjemt et slikt strømpebelte i retrostil.

a36b1377b4d093718dd65191a901d15935a9affe

Eller i en retro girdle (ekte hofteholder, selv om man på norsk kaller både strømpebelter og girdles for hofteholdere)

d4d496e6033300b34f9e7425f700c26e4e7d398d

Jeg bruker begge disse typene, og det kan virkelig anbefales hvis man vil ha litt kontroll på formene. Og de er jo ikke mer ubehagelige enn strømpebukser som skal passe på formene. Personlig synes jeg strømpebukser er mer ubehagelig, da de ikke alltid sitter så godt.

Skrevet

Jeg har akkurat den samme, og stoffet er absolutt ikke megatight! Hold-in strømpebukser er mye verre. Har noen girdles som også er mye strammere enn akkurat denne.

Skrevet

Vil ikke sitere hele innlegget ditt Lille-Pus, men vet du noen steder på nett hvor man kan få tak i slike ullstrømper du snakker om? Jeg har bare nylon... :P

• Liker 1
Skrevet

Hvis kjæresten hadde kjøpt noe slikt til meg hadde jeg selvsagt gått med det. Småkjipt gjort av damen din, men vi er vel alle av forskjellig oppfatning av hvor mye man bør jobbe med forholdet.

Gjest Lille-pus
Skrevet

Vil ikke sitere hele innlegget ditt Lille-Pus, men vet du noen steder på nett hvor man kan få tak i slike ullstrømper du snakker om? Jeg har bare nylon... :P

Yes, Mam.

Jeg liker Levante sine ullstrømper godt.

De finner jeg hhv. her, her og her

Skrevet

Yes, Mam.

Jeg liker Levante sine ullstrømper godt.

De finner jeg hhv. her, her og her

Takk!

Skrevet

Jeg vil bare få lov til å hyle ut min nesegruse beundring for kvinner som kler seg i elegant og sexy undertøy.

Rett og slett vakkert :blomst:

Min samboer har heldigvis for meg skjønt at dette er noe som har stor verdi, og hennes iver etter å imøtekomme sin mann blir møtt med stor entusiasme som igjen smitter over på andre ting. Hun blir tilbedt som en gudinne :)

Det er leit når ting går på akkord med ens eget tenningsmønster og preferanseregister, men jeg vil råde alle til å lytte nøye til sin partner når han/hun kommuniserer hva han/hun liker. Kansje det er en mulighet for at man kan strekke seg det lille ekstra for hverandre..............bare en tanke.

• Liker 1
Skrevet

Typisk. Du bagatelliserer det han opplever som et problem som dessuten er et mønster. Du greier åpenbart ikke se dette fra andres perspektiv. Det hadde vært en bagatell hadde det ikke vært for at TS opplever at hun generelt overser hans uttrykte behov og ønsker. Jeg hadde for min del sluttet å kjøpe gaver til henne.

Hei alle,

Takk for mye interessant tilbakemelding - jeg er i ferd med å bli ekspert på kvinners forhold til strømper:)

Selv om diskusjonen drar i forskjellige retninger er det faktisk Jalp sin kommentar over som er mitt poeng...

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil bare få lov til å hyle ut min nesegruse beundring for kvinner som kler seg i elegant og sexy undertøy.

Min samboer har heldigvis for meg skjønt at dette er noe som har stor verdi, og hennes iver etter å imøtekomme sin mann blir møtt med stor entusiasme som igjen smitter over på andre ting. Hun blir tilbedt som en gudinne :)

Det er leit når ting går på akkord med ens eget tenningsmønster og preferanseregister, men jeg vil råde alle til å lytte nøye til sin partner når han/hun kommuniserer hva han/hun liker. Kansje det er en mulighet for at man kan strekke seg det lille ekstra for hverandre..............bare en tanke.

...og det er slik jeg føler det bør være - gjensidig. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ville tatt på meg mye rart dersom kjæresten ønsket det og fikk tenning av det. Ikke fordi det er behagelig, men fordi det gir meg noe å gi henne noe.

TS

• Liker 1
Gjest åffårno
Skrevet

Det finnes fint undertøy som ikke er en girdle som kverker oss uten timeglassfasong - og dessuten liker jeg best mannfolk som ikke blir fornærma over at jeg personlig foretrekker å konsumere mat/vin når jeg først inviteres ut fremfor å trø det lille fettet man måtte ha inn i hva enn man måtte føle seg ukomfortabel med.

Det være seg stay-upsgreiene TS sin kjæreste føler seg tjukkas i, eller meg som ikke gidder sitte halve kvelden å dra i holdinplagg bare for å se litt mer "sexy" ut for en eller annen.

Hold-in og stramme ting kan brenne en viss plass - og jeg driter i å "holde inn formene" og pushe ting opp - like greit å vise det fruktfatet man har å by på først som sist og ikke plutselig komme til en megasurprise når klærne kommer av.

Og Lillepusen; jeg kverkes like mye av dine girdles som du og alle andre timeglassmennesker må bruke makt for å trø på seg noe som passer mine megasmale ben.

Og merkelig nok får vi alle pult, så jeg ser ikke problemet her :P

Mannfolk med sånne krav kan selv bruke X antall timer for å vokse/sminke whatnot, dra på seg stramme ting og kle seg i plagg som gjør at en nærmest drar på seg UVI før de krever noe som helst av kvinner ;)

Med andre ord; gå ut og kjøp deg en skikkelig stram g-string for menn pluss sånn manboobs holdinsak, og bruk den en hel kveld minst. Bare fordi jeg synes det er sæksi og forventer menn som styler seg opp for meg, selv når det smerter :nigo:

• Liker 2
Gjest åffårno
Skrevet

Kaldt?

Jammen kjære mennesker... bruker dere ikke strømper i den mykeste, italienske ull, og en slik en over? :klo:

Det gjør jeg og jeg kan svakrt erindre et sted der bak i fortiden at jeg dengang frøs... i dag fryser jeg ikke... med mine skjørt, ullstrømper og 'benklær' i ull utenpå truse og strømpebelte.

Noen har lurt deg ut i feil størrelse.

En girdle strammer mindre enn en hold in/up strømpebukse... den ruller ikke og den er ikke i sånn megastramt 'armert' stoff.

Jeg har begge de avbildede produktene, i flere farver og varianter, korte og dype strømpebelter, høye girdles som dette...og lave girdles.

db8bb991e4d8ad259bf987825b2ad493c424f4b4

Har også den tightere typen, og korsetter med stålspiler og snøring i ryggen.

Siden alt dette snodig nok er svært uvanlige produkter her hjemme i Norge, så tror jeg nesten du har blirr offer for misforstått markedsføring....

Skulle det derimot bare være slik at strømper med tilbehør er undertøy du ærlig talt bare ikke liker, så er jo det en ærlig sak.

Jooda, det strammet(men altså:jeg har nulltoleranse) - og sånt får man (såvidt) tak på Grunerløkka i den derre retrokjolebutikken :) What Katie Did eller hva det merket heter nå igjen.

Jeg har mye rart i skapet jeg, er jo ikke sånn at enten har man retrokorsett eller så går det i Sloggi XL maxitruse i beige ;)

• Liker 1
Skrevet

Det finnes fint undertøy som ikke er en girdle som kverker oss uten timeglassfasong - og dessuten liker jeg best mannfolk som ikke blir fornærma over at jeg personlig foretrekker å konsumere mat/vin når jeg først inviteres ut fremfor å trø det lille fettet man måtte ha inn i hva enn man måtte føle seg ukomfortabel med.

Det være seg stay-upsgreiene TS sin kjæreste føler seg tjukkas i, eller meg som ikke gidder sitte halve kvelden å dra i holdinplagg bare for å se litt mer "sexy" ut for en eller annen.

Hold-in og stramme ting kan brenne en viss plass - og jeg driter i å "holde inn formene" og pushe ting opp - like greit å vise det fruktfatet man har å by på først som sist og ikke plutselig komme til en megasurprise når klærne kommer av.

Og Lillepusen; jeg kverkes like mye av dine girdles som du og alle andre timeglassmennesker må bruke makt for å trø på seg noe som passer mine megasmale ben.

Mannfolk med sånne krav kan selv bruke X antall timer for å vokse/sminke whatnot, dra på seg stramme ting og kle seg i plagg som gjør at en nærmest drar på seg UVI før de krever noe som helst av kvinner ;)

Med andre ord; gå ut og kjøp deg en skikkelig stram g-string for menn pluss sånn manboobs holdinsak, og bruk den en hel kveld minst. Bare fordi jeg synes det er sæksi og forventer menn som styler seg opp for meg, selv når det smerter :nigo:

Så konklusjonen er "kle deg kun for deg selv og ditt eget velbehag, aldri gjør det for partneren din"? Gjelder dette også i overført betydning til andre områder i livet?

Skrevet (endret)

Du tror kansje det er digg å gå i slips! :jolie:

Jeg syntes fremdeles du ser mer sexy ut i elegant undertøy enn i joggebukser, selv om du er aldri så mye "ukomfortabel"..............men alt i sin tid selvsagt! Rent hypotetisk da selvsagt.

Har ikke nevnt girdle med et eneste ord jeg :vetikke:

Endret av Mike Waters
Gjest New_Girl
Skrevet

For min del er det aldri sexy å vite at mannen min har det ukomfortabelt :vetikke:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...