Gå til innhold

Hvorfor lar dere barna sove ute?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer, da barnet mitt alltid har sovet inn.

Anonymous poster hash: 03b45...572

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen barn sover bedre ute, i frisk luft.

Anonymous poster hash: 4205a...467

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gikk fra sporadiske smådupper til å sove tre timer i strekk da han begynte å sove ute i vognen. Han sov rett og slett bedre i frisk luft. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de andre skriver, sover mye bedre ute enn inne



Anonymous poster hash: 40259...7bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hun sover mye bedre da :) Dessuten pleier jeg å gå tur først for å lufte hodet litt.



Anonymous poster hash: 6ab29...66b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi det er så mye bedre å sove ute i frisk luft, i tillegg til sunt!

Aldri skjønt de som bare lar barna sove inne...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med ute-dagsoving forvirrer meg litt. Man sier jo at det ikke må være kaldt på soverommet, helst rundt 18 grader, fordi de så lett blir nedkjølt. I min verden er det et alt for varmt soverom. Før babyen kom hadde vi gjerne 10-12 grader på soverommet, kanskje mindre hvis det er skikkelig kaldt ute (vinduet alltid åpent). Hvorfor er det greit å sove i vogn i flere minusgrader, men ikke å ha det kjølig på soverommet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med ute-dagsoving forvirrer meg litt. Man sier jo at det ikke må være kaldt på soverommet, helst rundt 18 grader, fordi de så lett blir nedkjølt. I min verden er det et alt for varmt soverom. Før babyen kom hadde vi gjerne 10-12 grader på soverommet, kanskje mindre hvis det er skikkelig kaldt ute (vinduet alltid åpent). Hvorfor er det greit å sove i vogn i flere minusgrader, men ikke å ha det kjølig på soverommet?

De er jo ikke kledd i flere lag tøy og stappet i en dunpose på soverommet? ;)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er også bra at de lærer seg å sove med bakgrunnslyder, så slipper man at de våkner av hver minste lyd :) Man kan selvsagt sørge for at det er lyder inne og. Min sover lengst på dagtid ute i vogna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er så mye bedre å sove ute i frisk luft, i tillegg til sunt!

Aldri skjønt de som bare lar barna sove inne...

Skjønner ikke så mye du da?

Hva med de som bor i blokk? Eller midt i en storby og ikke kan la ungen sove ute?

Mange lar faktisk ungen få nok frisk luft da den er våken! Dessuten går det ann å sove med et vindu åpnet ganske mye, får akkurat like mye frisk luft da.

Anonymous poster hash: 29c38...c1b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det er så mye bedre å sove ute i frisk luft, i tillegg til sunt!

Aldri skjønt de som bare lar barna sove inne...

Da min var baby bodde vi i blokk, så det å sove ute var i grunn ikke noe alternativ. Etterhvert flyttet vi inn i rekkehus, men jeg tør rett og slett ikke å ha han sovende ute alene. Vet aldri hva som reker forbi, så min har alltid sovet inne hjemme. I barnehagen sover han ute, men der har de vognvakt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kommer vel an på hvor man bor og. Jeg hadde ikke turt å hatt sønnen min ute og tilgjengelig for andre om jeg bodde i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chelseagirl

Han sover mye bedre og tyngre ute i frisk luft:) Har babycall i vogna, og ser vogna hele tiden, så det er null problem:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brienne of Tarth

Her har det ikke vært praktisk mulig å sove ute i vogn, så hun har alltid sovet inne, unntatt mens vi har trillet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fordi vi har lyst til å bruke vognposen til noe! Neida, han sover mye bedre ute pluss at jeg ofte kombinerer det med en tur. Hvis han står utenfor så bruket jeg babycall og vogna er uansett utilgjengelig for alle andre :) Hadde nok ikke gjort det samme om jeg fremdeles bodde i ei blokk i Oslo...

Anonymous poster hash: 58de7...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de sover godt ute, og det er sunt med frisk luft. Dessuten synes jeg av og til det er greit å ha dem ute av huset litt, da kan jeg herje med støvsugeren og spille høy bråkemusikk. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten synes jeg av og til det er greit å ha dem ute av huset litt, da kan jeg herje med støvsugeren og spille høy bråkemusikk. :fnise:

Godt poeng :fnise: Noen dager er det bare herlig å hive kidden ut på trappa og skru stereoanlegget på full vreng!

Anonymous poster hash: 58de7...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bringebær55

Jeg la frøkna ut i vogna til hun var 8 mnd. Hun sov 15-30 minutter, og var ofte grinete. Så la jeg henne inne i senga hennes og da sov hun i 3 timer og ble en helt annen unge. Men kommer det en unge til, kommer jeg til å prøve å legge h*n ute i vogna og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...