Gå til innhold

Alkohol et par dager etter EL - egget ikke festet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har ikke moren din lært deg at man ikke alltid kan få nettopp det? :biggrin:

Hahaha, jo forsåvidt. Men vil fordet ;)

Hilsen Ole brum

Anonymous poster hash: 205db...a54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva slags kunnskapsløst argument er det der? Ja - mange drikker før de finner ut at de er gravide. Så langt har du jo rett. Men hvordan hopper du fra det til at det er ufarlig? Har du kilde? Link?

Mange er på fylla før de vet de er gravide. Det fødes mellom 60 og 600 barn med alkoholskader hvert år. Altså mellom 1 av 100 og en av 1000 av alle barna som blir født. Alkohol skader. Hvilke mengder som skader derimot er omdiskutert, men det ser ut til at små inntak ikke utgjør noen stor fare. Man anbefaler likevel totalavhold siden man faktisk ikke vet helt sikkert. I TS' tilfelle ville jeg ansett det som helt trygt å ta seg et glass vin. Men jeg ville også ha stoppet der.

Anonymous poster hash: 9c55b...2c3

Okei, ser dere missforsto meg litt. Jeg mener ikke at alkohol IKKE er farlig, men jeg mener at ett glass vin eller hva hun en skal ha under graviditet eller prøving, tviler jeg på tar noe skade. Orker ikke søke opp kilder nå, men mener å ha lest en sak for en stund tilbake at litt alkohol nå og da ikke er til spesielt skade for barnet. Tror de har gjort undersøkelser, men altså, om man er usikker så er det jo bare å la være. Må man absolutt drikke alkohol da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å? Hvordan kan du konkludere med det, når ikke engang fagpersoner kan uttale seg bastant om dette?

Dere kan jo hoppe over prøvingen den måneden, hvis du absolutt vil drikke?

Anonymous poster hash: c5861...85e

Jeg konkluderer med det fagpersoner selv sier, og det jeg har lest av dette før, og det at veldig mange har vært driiitings når de har vært gravid, uten å ha vist det, men likevel født oppegående friske barn.

Jeg er ganske sikker på at det er overdreven bekymring i forhold til alkohol og gravide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ta sjansen tenker jeg? Hvordan vil du kunne leve med deg selv hvis du er en av de få av statistikken som det ikke går bra med, enten om fosteret dør eller får skader av alkoholen?

Nå har ikke jeg lest alle svarene du har fått og er heller ingen ekspert på dette området. Men, jeg har mistet et barn og jeg vet veldig godt alt man finner på å skylde på seg selv. Babyen min døde pga svangerskapsforgiftning, altså ingenting jeg gjorde feil. Men likevel, jeg skylder på meg selv likevel.

Hadde jeg vært deg så hadde jeg aldri tatt sjansen mellom el og ikm. Det finnes jo annen god drikke også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OM barnet skulle hatt skader, så skal det mye til for å knytte det opp mot et enkelttilfelle med 2 glass vin. Men tanken kommer nok om "tenk hvis" ja..

Anonymous poster hash: 205db...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS, kan du ikke hoppe over prøvingen den måneden? Det er jo bare snakk om én måned? Jeg ville ikke ha tatt sjansen. Sørg heller for at du ikke kan være gravid og kos seg i bryllupet uten dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men TS, kan du ikke hoppe over prøvingen den måneden? Det er jo bare snakk om én måned? Jeg ville ikke ha tatt sjansen. Sørg heller for at du ikke kan være gravid og kos seg i bryllupet uten dårlig samvittighet.

Graviditeter viktigere for meg enn å drikke ro glass vin, selv om det ikke er noen hast sånn sett.

Vil ikke droppe å ha sex plutselig /bruke kondom. Det blir ikke aktuelt.. Vi er voksne, gifte folk, og det føles totalt feil å gjøre det på den måten. Da er jeg heller måteholden.

Anonymous poster hash: 205db...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditeter viktigere for meg enn å drikke ro glass vin, selv om det ikke er noen hast sånn sett.

Vil ikke droppe å ha sex plutselig /bruke kondom. Det blir ikke aktuelt.. Vi er voksne, gifte folk, og det føles totalt feil å gjøre det på den måten. Da er jeg heller måteholden.

Anonymous poster hash: 205db...a54

Sorry skrivefeil, skriver fra mobilen.

Og takk for innspill altså!

Anonymous poster hash: 205db...a54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Graviditeter viktigere for meg enn å drikke ro glass vin, selv om det ikke er noen hast sånn sett.

Vil ikke droppe å ha sex plutselig /bruke kondom. Det blir ikke aktuelt.. Vi er voksne, gifte folk, og det føles totalt feil å gjøre det på den måten. Da er jeg heller måteholden.

Anonymous poster hash: 205db...a54

OK. Men da har du svaret ditt, da. Jeg mener det er feil å drikke mellom EL og IKM, uansett hvor tidlig det er, nettopp fordi alkoholen trenger inn i alle kroppens celler, uansett om de er festet eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...