Gå til innhold

Lær dere norsk!


Vasilisa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Betal først? Jeg vet jo ikke hvor mange liter det går på tanken før jeg har fyllt.

Anonymous poster hash: 781d9...56a

Det der stussa jeg også veldig over. Det ville aldri falt meg inn å betale bensinen før jeg fyller tanken!

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det er noe å lage oppstyr over, at en kunde fylte bensin før han betalte? Hvilken besinstasjon gjør sånn egentlig? Det er jo ikke vanlig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der stussa jeg også veldig over. Det ville aldri falt meg inn å betale bensinen før jeg fyller tanken!

Det har stått flere artikler om dette. Grunnen er at bensinstasjonene ønsker å få bukt med dem som fyller tanken og så stikker av uten å betale. Så vidt jeg kan huske, gjelder forhåndsbetalingen dem som ønsker å betale kontant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dersom de ikk

Kjære dere som bosetter dere i Norge. Er det så vanskelig å hvertfall prøve å lære seg det norske språket?! Ærlig talt, blir bare så frustrert. Hva er greia? Er det latskap det går på? Sikter selvfølgelig kun til de som ikke en gang gidder å prøve. Hadde en sjef tidligere som prøvde å lære seg norsk via youtube. Ikke var han veldig flink til å lese, skrive eller prate. J.Æ.V.L.I.G frustrerende. Og NEI, dere skal IKKE ha deres flagg i 17. Mai toget. Det er NORGES NASJONALDAG nemlig. Ikke deres. Jeg måtte bare få ut dette nå fordi det nettopp var en mann innom som ikke leste lappen jeg hadde hengt ved bensinpumpene om at han skulle BETALE FØRST, FYLLE ETTERPÅ. "Jaj ikke skjønne hva som stå" Nei, vet du hva, det er for faen ikke mitt problem.

Takk for meg.

Men dersom de du irriterer deg sånn over ikke kan norsk, så skjønner de jo ikke hva du har skrevet her?

Dessuten, 17.mai/ flaggdiskusjon i januar... Er dette en akutell problemstilling som plager deg i hverdagen?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva salgs bondestasjon er dette? Betale før man fyller? Ha ha ha.

Anonymous poster hash: 52e38...63d

Bare om.natta ferd

fordi da stil

stikker ikke folk av uten å betale..

..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes du det er noe å lage oppstyr over, at en kunde fylte bensin før han betalte? Hvilken besinstasjon gjør sånn egentlig? Det er jo ikke vanlig.

Herregud.. Det er bare om natta for å ungå at de stikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så useriøst. De fleste jeg har møtt gjør en innsats for å lære seg norsk, men det er ikke lett å lære seg et nytt språk, helt ulikt fra morsmålet sitt, spesielt i godt voksen alder. Du kan da ikke forvente at turister for eksempel skal kunne norsk. Siden du plent nekter å skrive lappen på engelsk. Også drar du flaggdiskusjonen opp i det hele. Klarer dessverre ikke ta deg seriøst.



Anonymous poster hash: bfe93...42d
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe så useriøst. De fleste jeg har møtt gjør en innsats for å lære seg norsk, men det er ikke lett å lære seg et nytt språk, helt ulikt fra morsmålet sitt, spesielt i godt voksen alder. Du kan da ikke forvente at turister for eksempel skal kunne norsk. Siden du plent nekter å skrive lappen på engelsk. Også drar du flaggdiskusjonen opp i det hele. Klarer dessverre ikke ta deg seriøst.

Anonymous poster hash: bfe93...42d

Så synd da. Jeg bryr meg ikke.noe særlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvor det med flagg kommer inn. En barneskole i Ålesund tegnet først det norske flagget på en side av et A4-ark, og så tegnet de et annet flagg på den andre siden av arket, og de var ca. 10 barn som tenkte det hadde vært hyggelig å gå med sine vennskapsark i 17. mai-toget. Det var på ingen måte noen folkeaksjon for å få ødelagt 17. mai, og i hele Oslo var det ikke ett eneste barn som ble observert med et annet flagg enn det norske. 17. mai-flaggdiskusjonen er kanskje kremeksempelet på storm i et vannglass.

Ellers er jeg selvsagt helt enig i at man bør lære seg norsk så fort som mulig, og det er det jeg selv gjorde. Det er likevel ikke sånn at du kan generalisere freidig om innvandrere og så bare ro deg unna med "sikter kun til de som ikke gidder å prøve" samtidig som du i senere innlegg har null forståelse for at f.eks. turister ikke snakker norsk. Det finnes mye god og legitim kritikk av både norsk innvandringspolitikk og en god del innvandrere i Norge, men dette var jo bare uopplyst sutring.



Anonymous poster hash: 6abd7...f69
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må forresten få presisere at når jeg skriver "vennskapsark" er det fordi det er det barna selv oppfattet det som. Jeg synes selvsagt ikke at andre lands flagg skal blandes inn i Norges nasjonaldag, det er den ene dagen det virkelig ikke sømmer seg. Jeg nevnte det for å få understreket hvor liten den opprinnelige saken var.



Anonymous poster hash: 6abd7...f69
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.. Det er bare om natta for å ungå at de stikker!

....og det nevner du først nå, etter at du har sett flere stusse over den med å betale før man fyller

Det har stått flere artikler om dette. Grunnen er at bensinstasjonene ønsker å få bukt med dem som fyller tanken og så stikker av uten å betale. Så vidt jeg kan huske, gjelder forhåndsbetalingen dem som ønsker å betale kontant.

Jaha. Det har jeg faktisk ikke visst, men jeg kjører ikke heller... Det er kanskje en grei ordning det da, hvis det er mange som stjeler bensinen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....og det nevner du først nå, etter at du har sett flere stusse over den med å betale før man fyller

Jaha. Det har jeg faktisk ikke visst, men jeg kjører ikke heller... Det er kanskje en grei ordning det da, hvis det er mange som stjeler bensinen

Jeg nevnte det for flere timer siden når jeg først så at folk lurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke bare og lære seg ett helt fremmed språk. Det skjønner vel du og?

Alle har heller ikke råd til kurs, og såklart kan man lese litt i bøker og bruke lydbøker, men det vil fortsatt ikke være lett og lære på egenhånd.

Det har også mye å si fra hvor du er fra før av tror jeg.. Tror heller ikke norsk er det enkleste språket og lære seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nevnte det for flere timer siden når jeg først så at folk lurte.

Jaja, jeg ser et klokkeslett, men du burde nevnt det i hoved-innlegget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig ang 17 mai flaggene!

Komme her å frekke seg til at de skal gå med sitt eget flagg? Hell to the no!

Å i attpå til så vil de fjerne korset i det norske flagg? Frekke jævler.

Liker du ikke de norske tradisjonene eller et norske flagger, så er det virkelig ingen som nekter dem å fly tilbake til der de kom fra.



Anonymous poster hash: 3800f...cbf
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaja, jeg ser et klokkeslett, men du burde nevnt det i hoved-innlegget

Egentlig ikke. For det var virkelig ikke det jeg trodde folk skulle bry seg om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg, irriterende å høre på. Spesielt de folka som har bodd her i så mange år at de burde klare å beherske det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint om innvandrere lærer seg godt norsk, og spesielt om de har et ønske om å bosette segi Norge, at det ikke kun er for å arbeide her en kortere periode. Jeg forstår ikke riktig hvordan dette har noe som helst med nasjonaldagen å gjøre?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefint om innvandrere lærer seg godt norsk, og spesielt om de har et ønske om å bosette segi Norge, at det ikke kun er for å arbeide her en kortere periode. Jeg forstår ikke riktig hvordan dette har noe som helst med nasjonaldagen å gjøre?

Jeg tok opp to forskjellige temaer som irriterer meg. Gjør det noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...