Gå til innhold

Lær dere norsk!


Vasilisa

Anbefalte innlegg

Kjære dere som bosetter dere i Norge. Er det så vanskelig å hvertfall prøve å lære seg det norske språket?! Ærlig talt, blir bare så frustrert. Hva er greia? Er det latskap det går på? Sikter selvfølgelig kun til de som ikke en gang gidder å prøve. Hadde en sjef tidligere som prøvde å lære seg norsk via youtube. Ikke var han veldig flink til å lese, skrive eller prate. J.Æ.V.L.I.G frustrerende. Og NEI, dere skal IKKE ha deres flagg i 17. Mai toget. Det er NORGES NASJONALDAG nemlig. Ikke deres. Jeg måtte bare få ut dette nå fordi det nettopp var en mann innom som ikke leste lappen jeg hadde hengt ved bensinpumpene om at han skulle BETALE FØRST, FYLLE ETTERPÅ. "Jaj ikke skjønne hva som stå" Nei, vet du hva, det er for faen ikke mitt problem.

Takk for meg.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du noensinne tenkt over hvordan det hadde vært for deg å bosette deg i et nytt land med nytt språk?



Anonymous poster hash: d5246...529
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noensinne tenkt over hvordan det hadde vært for deg å bosette deg i et nytt land med nytt språk?

Anonymous poster hash: d5246...529

Ja, og som sagt så var dette rettet mot de som ikke prøver. Jeg hadde prøvd.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man klarer seg godt med engelsk i Norge.

Mange som er her i jobbsammenheng har hverken behov eller tid til å lære seg det norske språket. Norskkurs er dessuten ganske kostbart (500-1000 kr for en time) og ikke alle har arb.givere som betaler for det.

Neste gang du henger opp en lapp, skriv på både norsk og engelsk.

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man klarer seg godt med engelsk i Norge.

Mange som er her i jobbsammenheng har hverken behov eller tid til å lære seg det norske språket. Norskkurs er dessuten ganske kostbart (500-1000 kr for en time) og ikke alle har arb.givere som betaler for det.

Neste gang du henger opp en lapp, skriv på både norsk og engelsk.

Da får de dra. Honestly. Jeg bor i Norge og skriver på norsk. Hvis de ikke liker det så kan de godt pakke koffertene sine og dra sin vei.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Mange av de som kommer hit kan ikke en gang ordentlig engelsk. Dette gjelder spesielt de fra østblokkland. Hvor mange språk skal vi ha lappene på, og hvem av oss er det som skal lære hele østersjøens språkrike?

Jeg er enig i at de skal bo og arbeide fast i Norge bør beherske et minimum av norsk språk. Takket være schengen er dette ren utopi.

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da får de dra. Honestly. Jeg bor i Norge og skriver på norsk. Hvis de ikke liker det så kan de godt pakke koffertene sine og dra sin vei.

Norge er blitt internasjonalt. Vi har olja og arbeidsplassene. Get used to it ;)

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ha vært ydmykende for deg å jobbe under en utlending som attpåtil ikke kunne beherske det norske språket. In yo face!



Anonymous poster hash: b4712...838
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må ha vært ydmykende for deg å jobbe under en utlending som attpåtil ikke kunne beherske det norske språket. In yo face!

Anonymous poster hash: b4712...838

Tenkte ikke på det som ydmykende i det hele tatt, men okok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge er blitt internasjonalt. Vi har olja og arbeidsplassene. Get used to it ;)

De kan fortsatt lære seg språket og slutte å leve av Nav

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte ikke på det som ydmykende i det hele tatt, men okok

Neivel, så får jeg håne deg for å ha jobbet for en utlending. Er det latskap det går på, som gjør at du ikke er kommet lenger enn ham? Det er godt å være språkmektig, men i de fleste tilfeller teller fagkunnskap mer enn å kunne snakke norsk.

Anonymous poster hash: b4712...838

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Slike lapper burde jo stå på både engelsk og norsk. Hva med turister? Skal vi kreve at alle som besøker Norge lærer seg norsk først?

Ellers er jeg selvfølgelig enig i at de som bosetter seg her permanent burde gjøre en innsats for å lære seg språket.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neivel, så får jeg håne deg for å ha jobbet for en utlending. Er det latskap det går på, som gjør at du ikke er kommet lenger enn ham? Det er godt å være språkmektig, men i de fleste tilfeller teller fagkunnskap mer enn å kunne snakke norsk.

Anonymous poster hash: b4712...838

Herregud så saklig. Nei, jeg jobber på en bensinstasjon fordi ikke alle vet hva man vil gjøre med livet. Beklager at jeg trenger tid til å finne ut av det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor kommer frustrasjonen over flagget og 17.mai inn i bildet? Tidlig ute i år? :fnise:



Anonymous poster hash: 76093...abd
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasismen står sterkt i denne her. Uff da, svarte ikke Breivik på kjærlighetsbrevet ditt?



Anonymous poster hash: 8b5fe...bb4
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betal først, fyll etterpå :klo:

Ikke overbevist om at jeg hadde fått med meg den lappen, for det er noe jeg overhode ikke hadde forventet å se på en bensinpumpe. Og ja, skal man bosette seg i Norge, bør man lære språket. Men vet du hvor lenge vedkommende hadde vært i landet? Jeg lærer et fremmedspråk som ikke er europeisk nå, har studert i snart ett år, men neimen om jeg hadde klart å forstå en slik lapp på det aktuelle språket.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner de som forsøker på å lære norsk, brukt over 25.000,- på norskkurs, men er så ord-/språkblinde at de ikke klarer å lære seg det, spesielt ikke "fort nok". Og de er ikke fra U-land, og ikke østeuropeere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betal først? Jeg vet jo ikke hvor mange liter det går på tanken før jeg har fyllt.

Anonymous poster hash: 781d9...56a

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva salgs bondestasjon er dette? Betale før man fyller? Ha ha ha.

Anonymous poster hash: 52e38...63d

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Honestly. Jeg bor i Norge og skriver på norsk

Haha hajja nice combo

La dem nå styre seg selv, selv om jeg føler det er vanskelig å forstå gurglete uklar Norsk

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...