Gå til innhold

Bare vi som ikke trenger vognpose?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har 3 barn men ingen av de har hatt vognpose annet enn da de lå i bagvogna som spedbarn. Etter dette vil de jo ikke ligge i vogna så jeg bare lurer på når andres barn bruker disse posene. Har lest at noen passer til ungen er 5-6 år. Hvilken 5-6 åring ligger i vogn? Når bruker dere poser på så store barn?



Anonymous poster hash: 434c7...e39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine har sovet i vognen ute så lenge de har sovet på dagtid og da syns jeg det er bedre å la de sove i en god pose enn å kle på de mye klær og ha et teppe over de.



Anonymous poster hash: 9ff93...300
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår er 1,5år og sover ute i vogn, i pose. Tror de som er for gamle til å sove lur om dagen kan bruke den som vi voksne bruker sovepose. På telttur etc... Hadde vår sovet luren sin inne hadde vi ikke hatt like stort behov for posen, men jeg syns den er fin å ha til å sitte i på tur nå når det er kaldt. Vi har voksipose.

Anonymous poster hash: 3247a...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det motsatt. Me har ikkje hatt behov for vognpose mens me brukte bagvogn. Då me bytta over til sportsdel og barnet skulle sova ute, derimot, blei vognpose nødvendig. Men begge mine har omtrent berre brukt vogna til dagsoving, og me har brukt vogna mykje til turgåing. Me kjører relativt lite bil og kjem oss mest frå A til B ved å gå (og dermed er vogna mykje brukt sommar som vinter). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Våre bruker vognposer hver dag når de sover ute, også i barnehagen. I tillegg i pulk, på spark og senere som sovepose i telt. Synes vognpose er mye bedre enn dyne, siden man vet at den er tett rundt kroppen uansett bevegelser med beina, og at det går an å snøre den igjen i toppen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Det er jo ganske vanlig at de sover i vogn til de slutter med dagsoving.

Min eldste sluttet med det da hun var tre år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker den til trilletur på de kaldeste dagene, tenker det fort blir kaldt å sitte i ro i vogna oger tid. Vi har litt lang vei til barnehagen som gås en gang til dagen.

Anonymous poster hash: a42ae...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker gjerne vogn til og fra barnehagen selv om gutten er tre. Mer praktisk med vogn og buss enn bil her hvor vi bor. Og da er det greit å ta på vinterjakka og putte barnet i vognposen når det er minusgrader ute. Kjappere og enklere enn vinterdress og tepper. Og det er et stykke å gå til bussen, så å droppe vogna er foreløpig ingen god ide.

Har også brukt den i pulk, forresten.

Endret av kokkos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har god bruk av vognposen, han sover kun utendørs og vi er mye ute ellers også, blant annet i pulk. Og ja, posen kan brukes som sovepose for litt eldre barn :)

For å være ærlig så tenker jeg at de som ikke ser behovet for det ikke er så veldig mye ute...

Anonymous poster hash: 51a46...366

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte vognpose til de var ca 3 år tror jeg.. Både i vogn, i pulk, og på telttur.

Ville vært altfor kaldt for de på vinterstid uten vognpose iallefall! De sov jo i vogna også.. Jeg bruker å gå istedet for å kjøre, så da ble det lang avstand mellom f.eks hjemme og barnehage, så da var det godt for barna å sitte lunt og godt i vogna si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har god bruk av vognposen, han sover kun utendørs og vi er mye ute ellers også, blant annet i pulk. Og ja, posen kan brukes som sovepose for litt eldre barn :)

For å være ærlig så tenker jeg at de som ikke ser behovet for det ikke er så veldig mye ute...

Anonymous poster hash: 51a46...366

TS her!

Vi er MYE ute vi. Har hytte på fjellet og bruker den flittig. Her har ungene gått på ski fra de har kunnet gå, så de lå bare i pulk da de var veldig små (DA hadde vi pose). Da de ellers sitter i vogn da det er kaldt har de ull innerst og vanlige vinterdresser ol. utenpå, de liker å sitte litt, gå litt selv ol. så å sitte stille i en pose er ikke noe vits.

Vi er veldig aktive, så passiv sitting blir det lite av (klarte ikke la vær, da du MÅTTE være frekk og påstå at vi ikke er ute med barna)

Anonymous poster hash: 434c7...e39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvannetåringen sover ute, både hjemme og i barnehage, og uten pose hadde det vært håpløst, tepper sparker han av seg med en gang. Han var ikke veldig mange ukene gammel da han fant ut at det var morsomt å sparke av seg dynen i vogna, men han er sommerbaby, så det gjorde ikke så mye i begynnelsen. Men da vinteren kom fikk han pose.

Vi bruker også posen på turer når han ikke skal opp og gå noe særlig, istedenfor tykk vinterdress kan han ha på seg mer behagelige klær og fortsatt ha det varmt.

Vi kunne sikkert klart oss helt fint uten, for den sakens skyld kunne vi klart oss fint uten vogn også, men jeg ser ikke poenget så lenge det er mer praktisk enn alternativene :)

Endret av Amys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS her!Vi er MYE ute vi. Har hytte på fjellet og bruker den flittig. Her har ungene gått på ski fra de har kunnet gå, så de lå bare i pulk da de var veldig små (DA hadde vi pose). Da de ellers sitter i vogn da det er kaldt har de ull innerst og vanlige vinterdresser ol. utenpå, de liker å sitte litt, gå litt selv ol. så å sitte stille i en pose er ikke noe vits.Vi er veldig aktive, så passiv sitting blir det lite av (klarte ikke la vær, da du MÅTTE være frekk og påstå at vi ikke er ute med barna) Anonymous poster hash: 434c7...e39

Uffda, så dumt at du ble såret og ser behov for å forsvare deg. Jeg tar det ikke personlig, så det går bra :)

Anonymous poster hash: 51a46...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt vognpose mye og ser absolutt fordelen med den. Bruker den i vogna og i pulk. Har en ekstra vi har i vogna i barnehagen.

Hadde sikkert klart oss uten pose også, men sparer oss for mye styr.

Må nevnes at vi er meget aktive og mye på tur. Tenker å bruke den som sovepose når det blir aktuelt med teltturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Posen blir brukt til soving i vogna.

Anonymous poster hash: 14d83...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her!

Vi er MYE ute vi. Har hytte på fjellet og bruker den flittig. Her har ungene gått på ski fra de har kunnet gå, så de lå bare i pulk da de var veldig små (DA hadde vi pose). Da de ellers sitter i vogn da det er kaldt har de ull innerst og vanlige vinterdresser ol. utenpå, de liker å sitte litt, gå litt selv ol. så å sitte stille i en pose er ikke noe vits.

Vi er veldig aktive, så passiv sitting blir det lite av (klarte ikke la vær, da du MÅTTE være frekk og påstå at vi ikke er ute med barna)

Anonymous poster hash: 434c7...e39

Men de har tydeligvis sovet inne hele sine små liv, og ikke ute i frisk luft. Det er det folk som regel bruker vognposer til. Min har sovet ute hver eneste dagsoving, og gjør det enda...snart 3 nå.

Anonymous poster hash: e5fc6...091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...