Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Babypakker hadde jeg ikke tenkt på overhode, så takk for tips! Skrevet meg opp på Apotek1, er det 3mnd på datoen man kan hente ut pakken, eller kan jeg som har termin 23. mars hente den ut allerede i dag?

Masse lykke til på 3D-ultralyd! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på 3d! :hoppe:

Hvis du har fått sms/kode kan du vel hente den ut tror jeg. Jeg meldte meg opp tidlig, og da sto det at jeg ville få mail/sms når jeg kunne hente:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi får fremdeles en jente, der var det ikke tvil. Om hun får min eller samboers nese var litt vanskeligere å finne ut av. Hun lå nemlig og holdt hendene foran ansiktet, samtidig som hun gned seg inntil morkaka.. Tøysejenta mi!

Må si jeg var veldig fornøyd med legen som hadde timen med oss, da, han var utrolig hyggelig og småtullet litt med oss gjennom hele timen. Ettersom hun ikke ville vise seg fram sa han at vi får ny time på mandag, uten å betale noe, og da går vi rett på leting etter et tydelig ansiktsbilde :) Håper på å få sett henne ordentlig denne gangen! Hun viste seg såvidt bittelitt, men det var ikke lett å se, altså. så nå kan jeg jo bare glede meg til mandag ;)

Ellers sto alt bra til med lillemor, og hun vokste akkurat som hun skulle. Han kom også fram til 1. mars som termin og var enig med alle andre vi har fått dato fra.

Har vært hos fastlegen også, og alt ser bra ut der. Fikk forlenget sykemeldingen min og økt den til 60%, for jeg føler ikke at jeg klarer å hente meg inn på energi om dagen. Så da blir det sannsynligvis bare jobb på tirsdager og fredager i desember. Føles jo som et nederlag å ikke få til å jobbe fulltid, men kroppen sier stopp når jeg er på jobb. Merker det allerede etter en time eller to. Litt for fysisk krevende, dessverre, og med alle hensynene jeg egentlig skal ta får jeg jo ikke vært en fullverdig medarbeider heller. Så det er nok like greit for de andre at de ikke har meg der hele tiden heller, eller hva?

De har fått inn en fast vikar der nå, og hun skal ta over når jeg går ut i permisjon. Sjefen foreslo at jeg skulle ta 100% SM fra nyttår, men jeg sa vi måtte se det an da. Legen sa det bare var å ringe. Det er jo begrenset hva jeg får gjort på jobb allerede nå, og om en mnd er jeg enda større, så vi får se.

-----------------------------

På lørdag skal jeg og en venninne ha juleverksted og bake pepperkaker! Gleder meg veldig til å spise masse pepperkakedeig! ;) Kommer sikkert til å mumse på den på fredagen også, for det er da jeg lager den. Hjemmelaget pepperkakedeig er virkelig det beste som finnes i juletiden! :sikle: Og så blir det pynting med melis og sikkert litt nonstop og sprinkles av forskjellig slag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at dere ikke fikk sett henne ordentlig dere heller.. Men heldige som fikk en ny time. Vurderte å spørre om det samme men jeg skal på AHUS om 2 uker så da får jeg se henne igjen. Kanskje uten henda foran ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere var heldige som fikk ny time! Håper hun viser seg litt mer da :)

Og så koselig med juleverksted, her har vi tenkt å kjøpe inn pakker med ferdig deig og lage eget pepperkakehus. Har aldri gjort det før, så det ender sikkert i katastrofe :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere var heldige som fikk ny time! Håper hun viser seg litt mer da :)

Og så koselig med juleverksted, her har vi tenkt å kjøpe inn pakker med ferdig deig og lage eget pepperkakehus. Har aldri gjort det før, så det ender sikkert i katastrofe :ler:

Et lite tips er å skjære til kantene idet du tar ut delene av ovnen dersom de har blitt veldig skjeve pga steking/heving/utflytning. Vanskelig å sette sammen når delene ikke passer ;) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjedelig at dere ikke fikk sett henne ordentlig dere heller.. Men heldige som fikk en ny time. Vurderte å spørre om det samme men jeg skal på AHUS om 2 uker så da får jeg se henne igjen. Kanskje uten henda foran ansiktet.

Vi fikk bare beskjed om å komme tilbake uten å ha spurt om det. Veldig fornøyd med Oslo Medisinske senter, altså!

Får dere i 3D på sykehuset? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite tips er å skjære til kantene idet du tar ut delene av ovnen dersom de har blitt veldig skjeve pga steking/heving/utflytning. Vanskelig å sette sammen når delene ikke passer ;) Lykke til!

Takk for tips! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk bare beskjed om å komme tilbake uten å ha spurt om det. Veldig fornøyd med Oslo Medisinske senter, altså!

Får dere i 3D på sykehuset? :)

Kanskje vi skulle gått dit istedet.

Nei, det tviler jeg på. Men blir koselig å se henne igjen uansett om det er 3d eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje vi skulle gått dit istedet.

Nei, det tviler jeg på. Men blir koselig å se henne igjen uansett om det er 3d eller ikke.

Jaaa, alltid koselig å se de små! :hjerte:

--------------------------------------

Fikk nettopp telefon fra legen. Tok jo blodprøve ved første kontroll der i uke 12, og så tok vi ny i går. Jernlagrene mine har gått fra 39 til 3!! :sjokkert: Så han sa jeg måtte kjøpe jern med én gang! Kanskje det forklarer hvorfor jeg er så sliten om dagen? (Er jo gravid og tung også, noe som ikke hjelper, hehe..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, få i deg jern ja... Og pass på inntaket av grovt og grønt.. Jerntilskudd gir ofte treg mage :sjenert: det er pyton :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk nettopp telefon fra legen. Tok jo blodprøve ved første kontroll der i uke 12, og så tok vi ny i går. Jernlagrene mine har gått fra 39 til 3!! :sjokkert: Så han sa jeg måtte kjøpe jern med én gang! Kanskje det forklarer hvorfor jeg er så sliten om dagen? (Er jo gravid og tung også, noe som ikke hjelper, hehe..)

Oi! Det var ikke bra! JM anbefalte jerntilskuddet fra merket niferex, den skal visst være god for gravide. Hun sa man ikke får like vondt i magen av den også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...