Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3

Spiremor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk med meg mannen på barnevognshopping i dag! Har ikke kjøpt, men fikk ham med på alle de tingene jeg føler vi trenger og han var enig i Bugaboo Buffalo. Han stoler visst på at jeg har gjort god nok research på forhånd :nigo:

Får håpe han ikke kommer om et år eller to og klager på valget, han var jo med på det selv om han ikke har brukt noe tid på research selv. Gleder meg til å bestille!!

Er det forresten noen av dere som noensinne har sett tilbud på Bugaboo hos Babyshop/Barnas Hus? Syns de alltid har tilbud som ekskluderer Bugaboo..

Nå kjenner jeg liv hver dag :hjerte: Trodde kanskje jeg klarte å vise det fram til gubben, men hun er en luring og snur seg hver gang :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen av dere som noensinne har sett tilbud på Bugaboo hos Babyshop/Barnas Hus? Syns de alltid har tilbud som ekskluderer Bugaboo..

p

Bugaboo og Emmaljunga er aldri med bår det er tilbud på barnevogner. Ikke såvidt jeg har sett. Det er jo de mest populære vognene.

Når skal dere bestille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så koselig med babyutstyr-titting :)

Åå, koselig at du kjenner liv fra baby :hjerte:

Ja, det er helt supert! :strix:

Åh, babyspark :hjerte: Gleder meg sånn, det er fantastisk!!!

Ja, det kjennes fremdeles veldig rart, men det er tydelig at hun trives der inne :nigo::hjerte:

Bugaboo og Emmaljunga er aldri med bår det er tilbud på barnevogner. Ikke såvidt jeg har sett. Det er jo de mest populære vognene.

Når skal dere bestille?

Med tanke på at jeg veldig gjerne vil ha gode marginer på lengste mulige bestillingstid og "faren" for å føde inntil tre uker før termin (det sies jo at man føder til termin likevel da), så tenkte jeg å bestille i slutten av november/begynnelsen av desember. Jeg må bare sjekke først om det er ekstra mye å gjøre da sånn at de kanskje anbefaler å bestille før, eller om det er jevn pågang hele året (noe jeg forventer). Har ikke SÅ god plass her, så jeg venter så lenge jeg føler det er "trygt", og da slipper jeg forhåpentligvis å lagre vogna her hjemme samtidig som alt av julegaver skal ordnes.

Har dere bestilt vogn ennå?

Liv i magen og barnevogntitting, kan det bli bedre? :nigo:

Akkurat nå er ting ganske bra! :hjerte: Var veldig deilig å føle at vi nå har blitt enige om ting. Og jeg gleder meg til lillemor ikke flytter seg bort når mannen skal få kjenne, det blir toppen av kransekaka for min del nå!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på at jeg veldig gjerne vil ha gode marginer på lengste mulige bestillingstid og "faren" for å føde inntil tre uker før termin (det sies jo at man føder til termin likevel da), så tenkte jeg å bestille i slutten av november/begynnelsen av desember. Jeg må bare sjekke først om det er ekstra mye å gjøre da sånn at de kanskje anbefaler å bestille før, eller om det er jevn pågang hele året (noe jeg forventer). Har ikke SÅ god plass her, så jeg venter så lenge jeg føler det er "trygt", og da slipper jeg forhåpentligvis å lagre vogna her hjemme samtidig som alt av julegaver skal ordnes.

Har dere bestilt vogn ennå?

Det forstår jeg. Tenker på det samme. Vi har heller ikke så god plass til å lagre en barnevogn akkurat nå. Men så fort barnerommet er tømt for møbler, så kan den stå der.

Vi kommer til å bestille i slutten av oktober/begynnelsen av november.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig å ha valgt vogn da! Spesielt at mannen var enig i valget du ville ta;)

Og hurra for liv :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner jeg at det er så lite som skjer framover at jeg skulle ønske jeg kunne spole fram i tid til en uke før fødselen :P Føles veeeeldig lenge å vente fire og en halv måned til når jeg føler at jeg har kommet så langt allerede! Vil selvsagt ikke at lillemor skal bli født før tiden, derfor jeg ønsker meg å kunne spole fram i tid istedet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener.. Synes også det går lenge mellom hver kontrolltime hos legen nå. Bare 3,5 uke til jeg skal på 2.svangerskapskontroll. Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Legen sa en gang i måneden til meg nå i de første delene av svangerskapet. Første kontroll var i uke10, skal tilbake i uke 14. Har ikke vært hos jordmor; man kontakter vel helsestasjonen direkte for å avtale time der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var hos legen på onsdag. Neste time er jordmor 11. november. Hun er kjempehyggelig, men jeg kjenner at jeg trives enda bedre hos legen min. Jeg skal ha oppfølging månedlig, samarbeid mellom jordmor og lege :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det også månedlig frem til uke 28(?) så var det oftere sa JM. Hadde første skikkelige nå i uke 12, så blir det jo OUL. Så får vi se etterpå. Vil til JM da:) har jo vert mye hos legen nå, men det er ikke rare greiene:p blodtrykk, kontrollere vekten for å se at den ikke synker mer og sykemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det også månedlig frem til uke 28(?) så var det oftere sa JM. Hadde første skikkelige nå i uke 12, så blir det jo OUL. Så får vi se etterpå. Vil til JM da:) har jo vert mye hos legen nå, men det er ikke rare greiene:p blodtrykk, kontrollere vekten for å se at den ikke synker mer og sykemelding.

Hvorfor får dere så ofte aa? Jeg vil også oftere! :snurt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor får dere så ofte aa? Jeg vil også oftere! :snurt:

men du var vel på OUL? JM sa det regnes som en kontroll:) eller hadde du OUL i uke 15?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men du var vel på OUL? JM sa det regnes som en kontroll:) eller hadde du OUL i uke 15?

Var på OUL i uke 18! Så jeg hadde første svangerskapskontroll i uke 13, jordmor uke 15, oul i uke 18 og nå jordmor uke 24. Så skal jeg ikke tilbake til jordmor før uke 32! Syns det er lenge altså. Ringte legekontoret for å høre om jeg ikke skulle ha flere kontroller der, og hun dama bare " neei, det trengs egentlig ikke.". Men jeg skal jo ha glukosbelastning i uke 28 så jeg tvang meg til en kontrolltime samtidig... :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...