Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3

Spiremor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hadde en kjempekoselig bursdagsfeiring med søsteren min og noen venner :) Vi koste oss med en rolig kveld hjemme hos meg. Tror alle skjønte at jeg ikke orket en typisk fyllefest (spesielt uten å drikke), så jeg er veldig fornøyd med feiringen!

I går kom foreldrene mine, mormor og tante på besøk. De hadde med gaver til både meg og knøttet i magen :hjerte:

Nå ligger jeg i sofaen og grugleder meg til første møte med fysioterapeut i morgen tidlig. Gleder meg til å få tips til trening og øvelser jeg kan gjøre for å bedre ryggen og forhåpentligvis forhindre en forverring av bekkenløsningen.

Gruer meg til å måtte "forsvare" at jeg har fått henvisning når jeg leser om andre her inne som går med krykker til daglig. Jeg har jo ikke så kraftige problemer ennå, og kan gå normalt hvis jeg ikke har løftet noe særlig den dagen og ikke er sliten.

Jaja, blir bra å se hva hun kan gjøre for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en kjempekoselig bursdagsfeiring med søsteren min og noen venner :) Vi koste oss med en rolig kveld hjemme hos meg. Tror alle skjønte at jeg ikke orket en typisk fyllefest (spesielt uten å drikke), så jeg er veldig fornøyd med feiringen!

I går kom foreldrene mine, mormor og tante på besøk. De hadde med gaver til både meg og knøttet i magen :hjerte:

Nå ligger jeg i sofaen og grugleder meg til første møte med fysioterapeut i morgen tidlig. Gleder meg til å få tips til trening og øvelser jeg kan gjøre for å bedre ryggen og forhåpentligvis forhindre en forverring av bekkenløsningen.

Gruer meg til å måtte "forsvare" at jeg har fått henvisning når jeg leser om andre her inne som går med krykker til daglig. Jeg har jo ikke så kraftige problemer ennå, og kan gå normalt hvis jeg ikke har løftet noe særlig den dagen og ikke er sliten.

Jaja, blir bra å se hva hun kan gjøre for meg :)

Det er jo bedre å forebygge slik at det ikke blir krykker? Slik tenker jeg i allefall!:):) lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det jeg også tenker :) Takk!

----------

Her om dagen trodde jeg at jeg kjente spark, forresten! Kjente to-tre "dult" som ikke minte meg om vanlig luft i magen. Rakk å glise bredt i noen sekunder før hjernen koblet inn: jeg har da ikke babyen øverst i magen (som var der jeg kjente bevegelsene). Og jeg hadde nettopp spist en brødskive.. Fordøyelsesbaby ftw!

Ønsketenkning much? :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ferdig hos fysioterapeuten! Hun var utrolig hyggelig og var helt enig i at vi skulle forebygge mest mulig. Hun spurte meg tilogmed om jeg hadde fått noen sykemelding og tilpassede vakter. Det er jo litt tidlig, og aller helst vil jeg unngå begge deler. Men fint at hun tenker framover :)

Fikk beskjed om å fryse treningsabonnementet mitt og heller gå turer i skog og mark. Hvis jeg føler at jeg klarer litt egentrening er det også greit. Og så fikk jeg noen bekkenøvelser som jeg skal gjøre hver dag. Ny time allerede på fredag!

Kjenner at vi gjorde bevegelser som utløste ting i ryggen og nedover i setet, så jeg håper jeg får til å ta det rolig på jobben.

Ha en fin dag, folkens! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det fikk fint! :) men du, på henvisningen din. Hva står det der? Står det med gangplager? Det står det ikke på min.. Legen sa jeg fikk det dekket uansett. Nå skal jeg ringe fysio i dag, men bekymrer meg for at jeg må ha ny henvisning...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjekt med hyggelig fysio! Og det er jo bare fint at hun tenker fremover da. Nå skal jeg rette pekefingeren mot deg, slik alle har gjort mot meg i det siste; ( :ler: ) deter for tidlig å få sykemelding?? Det er jo ikke det, hvis bekkenet krangler såpass at du ikke klarer å gå skikkelig! :Nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står bekkenløsning med gangsperre. Skjønte det som at det er den versjonen som er dekket.

Utover dagen har jeg virkelig kjent det, og jeg slet etterhvert med å både gå og stå. Så jeg skjønner hva folk sier med at det er ille første dagen man har vært til behandling! :O Bra det blir bedre de neste gangene :)

Og MissDior: jeg kjenner nå at sykemelding kan bli aktuelt.. Skal snakke med legen i morgen om evt gradert sykemelding. Ville jo ikke sykemeldes egentlig, for det går så utover kollegene mine. Men jeg orker ikke å ha det sånn her i fem måneder til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også enig med missdior!:)

Snakket foresten med fysio i dag og hun sa at så lenge behandlingskoden legen printet in var w99 så ble det dekket:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Også enig med missdior!:)

Snakket foresten med fysio i dag og hun sa at så lenge behandlingskoden legen printet in var w99 så ble det dekket:)

Så bra at du får det dekket :)

Jeg halter tidvis ganske mye, regner med det er derfor han tok med det.

Legen sykemeldte meg 20% i en mnd, så nå kommer jeg til å ha

ha fri onsdagene framover. Det blir bra å få delt opp uka litt med to dager på, én dag av og så to dager på igjen.

Skal forsøke å høre med fysioterapeuten ang fysikalsk behandling i basseng, for det er visstnok bra for mange. Får henvisning fra legen til det hvis jeg trenger en egen en for det. Godt å føle meg sett og ivaretatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du får det dekket :)

Jeg halter tidvis ganske mye, regner med det er derfor han tok med det.

Legen sykemeldte meg 20% i en mnd, så nå kommer jeg til å ha

ha fri onsdagene framover. Det blir bra å få delt opp uka litt med to dager på, én dag av og så to dager på igjen.

Skal forsøke å høre med fysioterapeuten ang fysikalsk behandling i basseng, for det er visstnok bra for mange. Får henvisning fra legen til det hvis jeg trenger en egen en for det. Godt å føle meg sett og ivaretatt :)

Det høres bra ut:) og vanntrening skal visst være veldig bra, kanskje jeg skal prøve å ta meg en tur i bassenget en dag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...