Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Jeg snakket med mannen om det der i går, og når/hvis den tiden kommer at jeg blir gravid, og det er tidlig og noen spør meg, så tror jeg bare jeg kommer til å si det, uten å lage noe oppstyr rundt det. Alle vet jo at det er usikkerhet og sannsynlighet for spontanabort til stede. Og hvis jeg skulle miste, så er er det jo greit at de vet det og, tenker det er fint at noen er der for meg da :) Men så er jeg en veldig åpen person som kan snakke om det meste med de fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi, og spesielt mannen, er ganske private av oss. Min stesøster mistet i uke 8, og det syntes til og med jeg var vanskelig, selv om jeg bare hadde visst om det i noen dager. Jeg vil helst ha muligheten til å selv fortelle om det dersom jeg trenger noen å snakke med etter en evt sa. Tror det er verre for meg å skulle fått medlidende blikk fra alle som vet over lengre tid.

Vi snakker stadig om hvordan vi skal fortelle det til de forskjellige som får vite det ansikt til ansikt. Gleder meg veldig til å fortelle det til søstrene mine! :biggrin:

Har du fortalt noen at du er prøver, Androide? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig glad for at vi ikke hadde fortalt om graviditeten om noen. Deilig å slippe å fortelle at det hadde gått galt, tror det hadde blitt en ekstra belastning å måtte gjøre det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig lett å for meg å si hvordan jeg tror jeg kommer til å reagere iallefall, før jeg står oppi det selv - så jeg aner jo ikke hvordan ting faktisk blir før de skjer. :)

Det er ingen som har spurt meg om vi prøver. VI har jo heller ikke holdt på så fryktelig lenge. Men jeg har hele tiden sagt at vi skulle begynne etter at vi var tilbake fra ferie til det stedet hvor vi bodde i utlandet fordi jeg hadde lyst til å drikke mens jeg var der, og det er jo et par måneder siden vi kom tilbake derfra. Så hvis folk husker det, så vet de det vel ;) Hvis noen spør, så kommer jeg til å si at vi prøver. Har fortalt det oppfordret til en venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i et par år nå snakket med alle venner og familie om at jeg ønsker meg barn, og også fortalt litt om hva som var planen. Og da vi ble prøvere måtte jeg plutselig begynne å lyve og si at det lå fram i tid fremdeles, for sambo ville ikke få masse spm om hvordan det gikk dersom det strakk ut. Så jeg gleder meg til å kunne fortelle det og slutte å lyve/unngå de jeg er glad i. Bare tre og en halv uke igjen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at det begynner å bli litt mindre varmt, for kroppen min gjør sitt ytterste for å kvitte seg med alt vannet jeg har drukket i det siste! Har tisset kanskje seks ganger på fire timer nå :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Solstråla88

Kjenner følelesen. Var vel oppe 7 ganger i natt, men for min del er det aå varmt at jeg sover ekstemt dårlig uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen. Var visst litt tidlig ute, så vi fylte ikke ut noe helsekort denne gang. Fikk svar på masse spm, samt noe mot kvalmen. Det blir bra. Skal prøve å lage meg ingefærte i første omgang, og bruke pillene hvis teen ikke funker.

Neste legetime blir 14. august. Tidlig, privat Ul på onsdag!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos legen. Var visst litt tidlig ute, så vi fylte ikke ut noe helsekort denne gang. Fikk svar på masse spm, samt noe mot kvalmen. Det blir bra. Skal prøve å lage meg ingefærte i første omgang, og bruke pillene hvis teen ikke funker.

Neste legetime blir 14. august. Tidlig, privat Ul på onsdag!! :strix:

Godt med legetime uansett. :) Jeg har også vært til legen i dag, men vi fylte ikke ut helsekort eller tok blodprøver her heller. De gjør det ikke før man er sånn 11-12 uker. :) Jeg kommer til å bestille meg time til første sv.kontroll når jeg er mellom 12 og 13 uker :jepp: Reiser til Tyrkia når jeg er 14+3, så greit å ha helsekortet til da. :)

Blir spennende med UL! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med legetime uansett. :) Jeg har også vært til legen i dag, men vi fylte ikke ut helsekort eller tok blodprøver her heller. De gjør det ikke før man er sånn 11-12 uker. :) Jeg kommer til å bestille meg time til første sv.kontroll når jeg er mellom 12 og 13 uker :jepp: Reiser til Tyrkia når jeg er 14+3, så greit å ha helsekortet til da. :)

Blir spennende med UL! :)

Er nok lurt å ha helsekortet da, ja, i tilfelle det skulle være noe.

Gleder meg til UL!! :biggrin: Superredd for tom fostersekk, men det har da gått bra til nå. Krysser fingrene for at kvalmen er et tegn på faktisk liv :)

Har kastet opp nå, da. Har vært "trygg" på tur i og med at jeg så langt bare har brekt meg, men denne gangen kom det noe opp.. Har fått tips av legen om å koke meg ingefærte, håper det hjelper. Ellers har jeg fått resept på kvalmedempende medisin også.

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oops, dobbeltpost!

Forresten, det er over midnatt. Det betyr 9 uker!! :hjerte::strix:

Endret av Spiremor
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, jenter! :hjerte:. Nå skal jeg straks dra på tidlig ultralyd, har time kl 11. Er sååå spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...