Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3

Spiremor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg må visst gjøre alvor av planen om å kjøpe jakke med plass til magen, for nå begynner det å bli kaldt når sola ikke er oppe. Har bare sett én hos hm, og den satt ikke noe fint på meg, så det kan være jeg tyr til ebay. Noen som evt har tips til norske nettbutikker med fine mammajakker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må visst gjøre alvor av planen om å kjøpe jakke med plass til magen, for nå begynner det å bli kaldt når sola ikke er oppe. Har bare sett én hos hm, og den satt ikke noe fint på meg, så det kan være jeg tyr til ebay. Noen som evt har tips til norske nettbutikker med fine mammajakker?

Jeg fikk en hjem i posten i dag!:) virker veldig grei og er fra mamalicios (eller hvordan det skrives...:P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om jeg sa det, men; 17 ukeer :hoppe:

Hvordan er strl på mamalicious ? :P Jeg lurer på å bestille derfra, men aaaner ikke hvilke størrelser jeg trenger i noenting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestillte i vanlig str for meg. Tok de måla først og det stemte ganske bra. Nå har jeg bare kjøpt jakke da. Den var nok litt lengre i armene enn jeg hadde trengt, men det går nå bra:) god plass til babybump samtidig som at den ikke ser ut som en mammajakke når den er strammet til :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal sjekke ut mamalicious! Takk for tipset :)

Og takk for all hopping og glede over 17 uker! :nigo:

------------

Fortalte nettopp foreldrene mine at jeg har blitt 20% sykemeldt pga bekkenløsning. Første kommentar var "hvem er det som sier at det er bekkenløsning?" Da jeg svarte både legen og fysioterapeuten, og at jeg ikke hadde funnet det på selv fikk jeg tilbake at "nei, nei, det var bare veldig tidlig". Mulig jeg overreagerer ettersom vi ikke har verdens beste forhold alltid, men jeg føler at de ikke tar meg på alvor.. Og nettopp derfor forteller jeg dem sjelden om ting de ikke trenger å vite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres nesten ut som foreldrene mine.

Trist altså.. Men ikke bry deg om den kommentaren deres.

Endret av MissStiles
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da sympatisk kommentar av foreldrene dine... :glare: Ikke bry deg. Det er jo bare du som vet hvordan det er. Jeg fikk bekkenløsning allerede i uke 12, andre får det ikke før uke 38... Ingenting er tidlig eller sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske nytt for mange dette med at bekkenløsning kommer av hormoner og ikke trenger å komme sent i svangerskapet pga. tyngde og fødsel som nærmer seg :P Jeg måtte forklare moren min for ikke så lenge siden at det er hormoner som gjør at bekkenet utvider seg og at det kan skje veldih tidlig og hun ble overrasket, tenkte leenge og ble nesten litt snurt for hun slet mye med bekkenet tidlig men det var aldri noen som tok det på alvor, så hun skulle ønske det var like kjent da som nå :fnise: Kanskje det er det som er hos foreldrene dine også? At de rett og slett ikke vet at det kan være hormonelt betinget? :Nikke:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig ikke overrasket over vår foreldregenerasjon. Mamma var gravid på slutten av 80-tallet og sa til meg at INGEN hadde fortalt henne at røyking burde unngås ved graviditet. Folat hadde hun aldri tatt. "Et mirakel at det gikk så bra som det gjorde." Nei, våre foreldre må vi opplyse om både bekkenløsing, folat og matvarer man ikke spiser som gravid. Forøvig hører den kommentaren ut som min svigermor. Irriterende å skulle kommentere på noe de ikke har peiling på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er virkelig ikke overrasket over vår foreldregenerasjon. Mamma var gravid på slutten av 80-tallet og sa til meg at INGEN hadde fortalt henne at røyking burde unngås ved graviditet.

Moren både røyka og drakk mens hun var gravid med meg. "Det gikk jo bra med deg" sa hun. Men det ville aldri falt meg inn å gjøre det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så mange unødvendige kommentarer ute og går fra kommende besteforeldre, ser jeg..! Hvis de tenker seg om litt bør de jo forstå at legene har kommet lenger i dag enn de hadde da, og at det fører til nye råd og anbefalinger. Selv om det gikk bra med de fleste før, så går det bra med enda flere nå.

Og det er oppdaget mye nytt, som det at bekkenløsning er hormonelt. Stemoren min mente at det går over etter fødselen uansett, jeg måtte forklare et par ganger at det kan bli kronisk hvis man ikke passet på seg selv i svangerskapet. De har jo ikke sett meg på dårlige dager, så jeg følte ikke det var noe særlig forståelse i den gården. Dagens besteforeldre er kanskje stuck i den typiske tanken om at man skal "suck it up"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yep! "Suck it up" måtte jo til i "gamle dager" fordi det ikke fantes den type støtte vi har i dag. Vi har det godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldregenerasjonen burde jo være glade for at verden går fremover, og at deres døtre ikke trenger å slite seg gjennom ting som de måtte...tilsynelatende ikke lett for alle. Prøv å heve deg over det, selv om det er lettere sagt enn gjort! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, dere! :hug:

Det er godt å vite at jeg ikke er alene om å få sånne kommentarer, selv om det hadde vært bedre om ingen av oss opplevde det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma sier til stadighet "Skjønner ikke at dere tør å få barn nå til dags jeg, hadde vi visst alt det man vet nå, hadde vel ingen fått barn" :P Dette gjelder spesielt matbegrensningene da :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk begynt å få noen dryss av julestemning! Får det ofte tidlig på høsten før det forsvinner igjen fram til midten av desember. Gleder meg til å tenne masse lys, være med familien, høre på julemusikk og å bake pepperkaker og serinakaker! :biggrin: 🎅 🎅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...