Gå til innhold

Ånei - alkohol og røyk og gravid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror muligens jeg er gravid. Vi har ikke planlagt noe, men heller ikke brukt beskyttelse. Vært enig om at blir vi gravide, blir vi glade og graviditeten er velkommen.

Jeg drakk to flasker rødvin forrige helg og røyket (to kvelder), og jeg har drukket en flaske rødvin denne helgen og røyket. Tilsammen har jeg røyket to 20-pakkninger på litt over en uke (røyker ikke til vanlig) Nå er jeg livredd for at jeg er gravid da mensen har uteblitt og jeg er ganske sikker vi hadde sex når jeg hadde EL for litt over to uker siden. Altså om det er tilfellet, har jeg sikkert drept dette forsteret med all denne vinen og røykinga..Huff..Fosteret ;les frøet er vel mest sårbart de første dagene?

Noen som har erfaring?



Anonymous poster hash: 7387a...c2d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går sikkert greit…..hvis befruktninga ble skadet pga alkohol og nikotin så vil det uansett føre til spontanabort hvis det er blitt noe feil med embryoet.

Men; hvis du delvis planla å bli gravid, og var klar over at dere hadde sex rundt eggløsning, så skjønner jeg ikke helt hvorfor du utsatte en befrukning for alkohol og røyk..



Anonymous poster hash: b763d...837
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert greit…..hvis befruktninga ble skadet pga alkohol og nikotin så vil det uansett føre til spontanabort hvis det er blitt noe feil med embryoet.

Men; hvis du delvis planla å bli gravid, og var klar over at dere hadde sex rundt eggløsning, så skjønner jeg ikke helt hvorfor du utsatte en befrukning for alkohol og røyk..

Anonymous poster hash: b763d...837

Fordi jeg tenker at jeg "sikkert ikke" ble gravid nå :/ Ja, vet dumt. Men hvis man prøver i flere år da (eller lar det være åpent dette med graviditet) Skal man bare slutte å drikke vin da? La vær å gjøre dette så lenge? Hva med våre forfedre? Ganske sikker på at de også hadde mange uventede graviditeter og de drakk vel vin og røyket under svangerskap også, IKKE at det er greit - det hadde jeg aldri aldri gjort, men jeg mener å huske det var vanlig og ja, man var nok ikke like opplyst før som i dag. Men skal man slutte å "leve"? Isåfall må jeg jo holde meg helt unna røyk og alkohol helt til vi "kanskje" blir gravide en dag..er det slik dere gjør det?

Anonymous poster hash: 7387a...c2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke stikke å kjøpe en graviditetstest for å sjekke?



Anonymous poster hash: b1839...521
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke stikke å kjøpe en graviditetstest for å sjekke?

Anonymous poster hash: b1839...521

Joda, jeg skal det. Men sitter å tenker "hvis" jeg her nå og er bekymra.

Anonymous poster hash: 7387a...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi prøver å bli gravid, og jeg holder meg unna alkohol mellom eggløsning og forventet mensdag. Jeg røyker ikke, sluttet helt med det da vi begynte å prøve.



Anonymous poster hash: b763d...837
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sluttet å drikke alkohol mellom eggløsning og mens da vi droppet prevensjon. Jeg begynte først med dette igjen 2-3 år senere da vi fikk beskjed om at vi ikke kunne få barn sammen. Det er et lite offer, når man tenker på hva man kan påføre sitt eget barn. Det å slutte med alkohol og røyk er ikke det samme som å slutte og leve...

Sannsynligvis har det gått bra. Ting blir ikke bedre av å gå og bekymre seg. Har embryoet tatt alvorlig skade ender det som regel i spontanabort.

Har man sex uten prevensjon er man prøver, så enkelt er det. De fleste blir (heldigvis) lett gravide.

Endret av Athene
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man holder seg unna alkohol og røyk i tiden mellom eggløsning og IKM, ikke verre enn det.

Når det er sagt så er det vel liten sjangse for at det har blitt noen skade av dette, frøet har ikke fått navlestreng enda og deler ikke blodbane med deg. Som legen sa til meg da jeg gikk på medisin man helst ikke skal gå på når man blir gravid; så tidlig er det bare noen få celler, blir disse skadet ender det helst i SA.



Anonymous poster hash: b8a84...2a7
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man holder seg unna alkohol og røyk i tiden mellom eggløsning og IKM, ikke verre enn det.

Når det er sagt så er det vel liten sjangse for at det har blitt noen skade av dette, frøet har ikke fått navlestreng enda og deler ikke blodbane med deg. Som legen sa til meg da jeg gikk på medisin man helst ikke skal gå på når man blir gravid; så tidlig er det bare noen få celler, blir disse skadet ender det helst i SA.

Anonymous poster hash: b8a84...2a7

Vi prøver å bli gravid, og jeg holder meg unna alkohol mellom eggløsning og forventet mensdag. Jeg røyker ikke, sluttet helt med det da vi begynte å prøve.

Anonymous poster hash: b763d...837

Takk for svar dere. Ja det er sant det dere sier - Er snakk om to uker i måneden, og disse holder jeg meg helt fint unna røyk og alkohol. Det skal jeg nok klare fint.

Anonymous poster hash: 7387a...c2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man holder seg unna alkohol og røyk i tiden mellom eggløsning og IKM, ikke verre enn det.

Når det er sagt så er det vel liten sjangse for at det har blitt noen skade av dette, frøet har ikke fått navlestreng enda og deler ikke blodbane med deg. Som legen sa til meg da jeg gikk på medisin man helst ikke skal gå på når man blir gravid; så tidlig er det bare noen få celler, blir disse skadet ender det helst i SA.

Anonymous poster hash: b8a84...2a7

Feil. Man deler aldri blodbane med fosteret. Når man inntar alkohol, tobakk eller andre rusmidler blir enhver celle påvirket. Og er helt nytt liv er ekstra sårbart...

Anonymous poster hash: a6af4...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, det er forskjell på å ta seg et glass rødvin i ny og ne, og faktisk dra på fylla og drikke flere flasker rødvin. To helger på rad. Jeg synes dette er uansvarlig, spesielt siden du hadde sex under EL og visste det. Jeg håper du slutter med denne praksisen hvis du faktisk ønsker barn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, det er forskjell på å ta seg et glass rødvin i ny og ne, og faktisk dra på fylla og drikke flere flasker rødvin. To helger på rad. Jeg synes dette er uansvarlig, spesielt siden du hadde sex under EL og visste det. Jeg håper du slutter med denne praksisen hvis du faktisk ønsker barn.

Spørs jo hvor gammel ho er.

Anonymous poster hash: b1839...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spørs jo hvor gammel ho er.

Anonymous poster hash: b1839...521

Er hun gammel nok til å planlegge graviditet så er hun også gammel nok til å vite at man bøtter ikke nedpå flasker med vin og røyker som en damp etter eggløsning….

Anonymous poster hash: b763d...837

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun gammel nok til å planlegge graviditet så er hun også gammel nok til å vite at man bøtter ikke nedpå flasker med vin og røyker som en damp etter eggløsning….

Anonymous poster hash: b763d...837

Hvis ho er 18-20 år, kan det jo hende det at ho heller vil leve sånn enn å få barn og ta vare på det. Ikke det at ho ikke vil klare det, men derfor lurte jeg på alderen hennes. Siden ho skriver det her enn å reise til legen og teste seg og høre om alt er bra. Eller bare få vite om ho er gravid eller ikke!

Anonymous poster hash: b1839...521

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, det er forskjell på å ta seg et glass rødvin i ny og ne, og faktisk dra på fylla og drikke flere flasker rødvin. To helger på rad. Jeg synes dette er uansvarlig, spesielt siden du hadde sex under EL og visste det. Jeg håper du slutter med denne praksisen hvis du faktisk ønsker barn.

Jeg drar da vitterlig ikke på fylla, og dette har vært under middager hos gode venner. Jeg drikker kanskje 4 ganger i året, så denne formaningen din vil jeg ha meg frabedt. Vi har ikke planlagt barn, og jeg går faktisk ikke å tenker over at vi kanskje blir gravide - men jeg skal bli mer obs på det nå, når jeg faktisk ble redd for å være det. Det går an å gjøre feil.

Anonymous poster hash: 7387a...c2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå ble det mange tåpelige svar her om alderen min. Hva i alle dager har dette med saken å gjøre?

Jeg har drukket to helger på rad ja, men dette gjør da vel meg ikke til en uansvarlig fyllefant? Til opplysning har jeg fylt 30 år, for dere som antyder at jeg omtrent er umyndig.



Anonymous poster hash: 7387a...c2d
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar da vitterlig ikke på fylla, og dette har vært under middager hos gode venner. Jeg drikker kanskje 4 ganger i året, så denne formaningen din vil jeg ha meg frabedt. Vi har ikke planlagt barn, og jeg går faktisk ikke å tenker over at vi kanskje blir gravide - men jeg skal bli mer obs på det nå, når jeg faktisk ble redd for å være det. Det går an å gjøre feil.

Anonymous poster hash: 7387a...c2d

Beklager, men 1-2 flasker rødvin er mye, selv om det er under måltid. Synes ikke du kan ha deg frabedt at folk reagerer på det. Men bra du blir obs på det nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er rart at du ikke tenker på at du kan bli gravid ved sex uten prevensjon?

Men, jeg skal også innrømme at jeg selv også har tatt noen glass mellom EL og IKM et par ganger.

Anonymous poster hash: 2816c...584

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått tatt noen test enda?



Anonymous poster hash: b1839...521
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...