Gå til innhold

En Smitt til Smule

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hurra for supersøstre! Dere har virkelig en gjeng bra unger :jepp:

Jeg håper også på at Vesla og Lillebror får et godt forhold, det hadde vært himla kjekt! Lillebroren min og jeg kranglet mye i oppveksten (fire år imellom), men aldri på ferier. Kanskje litt småkjekling, men ellers så hadde vi bare hverandre, så da måtte vi gjøre det beste ut av det :ler:

Jeg må innrømme at jeg er fryktelig glad for at vi har to smokkeunger, spesielt med tanke på at deres far ikke var det (i tillegg til at han hadde kolikk og såpass mye andre greier at hans far jo til slutt motoriserte vugga med drill i ren desperasjon :fnise: ). Vesla er også veldig glad i koseklutbamsegreia si, og jeg er superfrustrert på meg selv for at vi ikke kjøpte en til i tilfelle noe skulle skje med den :rolleyes:

Min pappa er sånn en handy-kar. Så her i huset hadde vi "babyhuske" til bilsetet og motor til vugga. (Jada, hadde en kolikkbaby som ikke sov noe særlig før han var 10 mnd.)

Pappa festa en diger krok i stuetaket og smidde et håndtak som passa til hanken på bilstolen. Og så tok han en gammel vindusviskermotor til vugga. Kunne til og med regulere farta :fnise:

Bestiller en "softie" i februar jeg...håper du får en slik en også Mafalda!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper Smitt kommer snart altså. Helst før jeg drar på ferie på lørdag :fnise:

Du har så flotte barn, og de har tydeligvis flotte venner også :jepp: (verdens korteste innlegg, men har ikke fått vært noe på KG i det siste så har mange dagbøker å besøke før lillemann våkner)

Gjest Magdalene
Skrevet

Søskenkjærlighet :rodmer:

Vesla er også veldig glad i koseklutbamsegreia si, og jeg er superfrustrert på meg selv for at vi ikke kjøpte en til i tilfelle noe skulle skje med den :rolleyes:

Kan du ikke kjøpe en til nå?

Vi måtte kjøpe en ekstra da frøkna her begynte i bhg, og da bare lot vi hun ha begge i sengen her hjemme noen uker før bhgstart, slik at det var en litt kjent lukt av den.

Til lillebror har vi tre eksemplarer. Kjøpte flere så fort vi så at han likte en slik kosekaninklut han også. Har byttet på rett som det er når de andre er i vask. Nå har han en liggende fast i bhg, så har vi to her hjemme

Skrevet

Søskenkjærlighet :rodmer:

Kan du ikke kjøpe en til nå?

Vi måtte kjøpe en ekstra da frøkna her begynte i bhg, og da bare lot vi hun ha begge i sengen her hjemme noen uker før bhgstart, slik at det var en litt kjent lukt av den.

Til lillebror har vi tre eksemplarer. Kjøpte flere så fort vi så at han likte en slik kosekaninklut han også. Har byttet på rett som det er når de andre er i vask. Nå har han en liggende fast i bhg, så har vi to her hjemme

De sluttet å selge den før jeg kom på at det var lurt. Dumme H&M! :bond:

Gjest Magdalene
Skrevet

De sluttet å selge den før jeg kom på at det var lurt. Dumme H&M! :bond:

Æsj da!

Et vennepar av oss måtte gå langs motorveien i spania for å lete etter en koseklut som datteren dems mistet/kastet ut av vinduet på bilen de kjørte :ler:

Skrevet

Æsj da!

Et vennepar av oss måtte gå langs motorveien i spania for å lete etter en koseklut som datteren dems mistet/kastet ut av vinduet på bilen de kjørte :ler:

Og jeg trålet det lokale kjøpesenteret i ukesvis da vår gutt mistet sin elskede bamse i fjor. Gutten godtok at "x" var på ferie og at det kom en vikar, mens jeg var skikkelig sur på mannen som ikke hadde passet bedre på. Fant bamsen til slutt på politistasjonen, med hjulspor i ansiktet. Veslegutt snakker om dette ennå, og er nok litt usikker på om bamsen egentlig er en tyv eller undercover politi, siden jeg fant ham hos politiet. :ler:

Men å kjøpe to. Lurt, men nei. Det fins bare en "x" (med et litt uvanlig og lett gjenkjennelig navn). Og da snakker jeg om for meg, som er nesten like knyttet til bamsen som gutten :fnise: Den har jo blitt som et familiemedlem å regne. Med på alle bilder opp gjennom osv.

Skrevet

Og jeg trålet det lokale kjøpesenteret i ukesvis da vår gutt mistet sin elskede bamse i fjor. Gutten godtok at "x" var på ferie og at det kom en vikar, mens jeg var skikkelig sur på mannen som ikke hadde passet bedre på. Fant bamsen til slutt på politistasjonen, med hjulspor i ansiktet. Veslegutt snakker om dette ennå, og er nok litt usikker på om bamsen egentlig er en tyv eller undercover politi, siden jeg fant ham hos politiet. :ler:

Men å kjøpe to. Lurt, men nei. Det fins bare en "x" (med et litt uvanlig og lett gjenkjennelig navn). Og da snakker jeg om for meg, som er nesten like knyttet til bamsen som gutten :fnise: Den har jo blitt som et familiemedlem å regne. Med på alle bilder opp gjennom osv.

Unnskyld, men :fnise:

Skrevet
Haha, ja- det kan nesten se slik ut!

Men det betyr jo at du snart skal i ilden... har falt litt av lasset på andres dagbøker i det siste (pre-fødsels-tunnellsyn, er jeg redd. Skjerpings!), må prøve å oppdatere meg igjen!

Så kan vi sitte der mellom stativene med røde blodlegemer og slurpe herlig institusjons-kaffe :ler:

Jeg føler vel egentlig ikke at det å holde seg oppdatert i andres dagbøker er et must for deg om dagen, du har da nok annet å styre med! :ler: Men ja, skal snart i ilden, fredag skal jeg til pers, og det eneste som er bra med at dagen nærmer seg er at den blir raskere overstått :sjenert: Gjett om jeg gleder meg til fredag ettermiddag/kveld (aner ikke når jeg liksom skal få komme hjem...)

Og du får omgivelsene til kaffen til å høres veldig fristende ut må jeg si :fnise:

Skrevet

Så fantastisk med storesøstre som ordner opp - snakk om søskenkjærlighet.

Skrevet

I dag kommer også min stemor tilbake fra seminar, men nå har hun begynt å stresse med at han må komme før helgen. Da drar hun nemlig til Skottland. Min mor er jo allerede i New York med en venninne. Hehe, ingen skal si at det er like spennende med barnebarn nummer seks :lol:

Kan du tenke deg interessen da jeg kom ut som barnebarn nr 19, en gang for lenge siden. :lol:

Besteforeldre kan jo ikke sette alt på vent hvis oppgaven er å hilse på et nytt familiemedlem, uansett hvor stas det er. Her skal dere ha litt logistikkhjelp, så da blir spenningen litt annerledes.

Skrevet

Oi, her var det mye! :ler:

For å ta det fort og gæli:

- Ad kosebamser med og uten backup: Man burde vel kjøpe to i slengen, i hvert fall, siden det lett kan bli krise hvis en av dem forsvinner (og selvsagt, med fem unger har jeg også en slik trist historie... Det var da SnillVimsen var liten og storesøsknene ropte "Tussi-alarm! Tussi-alarm!" hver gang den godeste Tussi falt ut av trilla- noe som var ganske ofte. Det funket, helt til en tidlig morgen da vi skulle stresse oss inn på Flytoget. Exit Tussi. Og vi fant ham ikke igjen på politistasjonen med bilspor i fjeset en gang :tristbla:). Samtidig er jeg litt enig med Vera Vinge om at det ofte blir sånn at den ene uansett er spesiell. Kanskje lurt å bytte på helt fra starten av, sånn at begge bamsene/kosedingsene blir "godt innkjørt"? Spent på å se om Smitt vil ha kosedyr, koseteppe eller smokk. Alle ungene her har hatt sine favoritter i småbarnsalderen, bortsett fra Smule selvsagt, som syntes puppen var det eneste spennende...

- Tekola: hurra for to smokke-unger. Det er virkelig deilig!

- Susa: bøyer meg i støvet for handyfar som lager vuggeanordning med drill (og jepp, jeg kom også på den SATC-episoden :fnise:)!

- Neferet: den historien leste jeg også! Sammen siden 1942, faktisk, det er jo bare nydelig! :hjerte:

- Rier i bil og på parkeringsplass... Uff, de bilturene eller taxiturene dere beskriver er ikke mye stas. Kjenner jeg innehar en dyp beundring for de som må reise i timesvis. Her går turen til Ullevål på et kvarter, så lenge det ikke er rush. Og selv med rush er det ikke all verdens å klage over- selv om min elskede mann nektet å legge seg ut i kollektivfeltet da HK-jenta skulle bli født, fordi "vannet ikke hadde gått". Jeg mener, ærlig talt, hva har det med saken å gjøre?! Det var uansett dønn ubehagelig å sitte (eller ok, stå i bue :ler:) i forsetet med rier, og den køen gikk saaaakte, altså. Og ikke bare det, han satte meg av foran hovedinngangen på Kvinneklinikken/Ullevål hotell, og der skulle jeg stå mens han parkerte. Det var ikke snakk om mer enn ti minutter, men hvis det blir slik denne gangen krever jeg at han enten haler/sleper/bærer meg opp til avdelingen, eller i det minste setter meg av et litt mindre folksomt sted. Jeg husker jeg var desperat etter å framstå som helt normal, noe som var.... utfordrende, for å si det forsiktig. Men men, det blir morsomme historier i etterkant, da :ler:

- Wolfmoon: jeg tror jeg dropper absinthen, ja, etter en nøyere vurdering. Det får holde med epidural- og store doser kaffe når alt er vel overstått.

- Og så håper jeg dere har rett angående treige starter og rolige babyer. Det ville vært fantastisk! Og Vera Vinge, det stemmer at Smule også var en luring og veldig treig i avtrekkeren. Men der hadde vi et forstyrrende moment vi heldigvis slapp denne gangen, i og med at vannet gikk først. Det var det som førte til så mye inn og ut av sykehuset og fram og tilbake, de var så redde for at navlestrengen skulle komme i klem. Faktisk fant de aldri helt ut av hvordan dette mystiske med de tre vann-avgangene kunne skje, men den siste teorien ble at lille, lure Smule hadde pirket hull på hinnen helt øverst, slik at vannet gikk i flere omganger. Jeg kan nesten se det for meg- den lille, nysgjerrige pekefingeren som krafser hull for å se hva som skjer. Typisk Smule! :fnise:

- Snille storesøstre: så godt å se at mange har gode minner fra søskenflokken! Og Susain er virkelig et funn, storesøster-messig. Ikke for det, jeg tror hun "bruker" det litt også (hun VET at jeg vet at jeg er heldig, og siden hun er flink og passer på HK-jenta eller ringer bestemor uten at jeg maser, så slæcker hun voldsomt av på de få pliktene hun har i huset. Smartingen!). Ikke bare står hun opp for småsøsken der det trengs, men hun har til og med- hold fast!- meldt seg frivillig til å ta med seg SnillVimsen på Top Gear Live, bare de to. :overrasket: Ikke rart jeg ikke klarer å kjefte, selv om jeg burde. SnillVimsen elsker Top Gear, og det er han virkelig helt alene om i denne familien. Så både Gubben og jeg trakk et lettelsens sukk da storesøster nok en gang tok utfordringen og drar til Telenor Arena med en gira lillebror på slep.

- og jeg er selvsagt helt enig i at familien ikke kan pålegges å være hjemme i hele terminperioden. Min stemor tar seg som sagt en tur til Skottland i helgen, noe som er svært fortjent etter en uke i konstant stand-by-modus. Grunnen til at jeg er litt irritert på min mor, er at hun var i Peru da Smule ble født, og brukte de tre neste månedene til å klage over hvor aldeles grusomt forferdelig det var at hun ikke var i Norge da happeningen fant sted. Smules fødsel: en tragisk lidelseshistorie- for mormor. Alt annet havnet liksom i skyggen av at hun ikke fikk sove i teltet sitt i Macchu Picchu, og det var fælt, det! Så at hun da velger å dra til New York akkurat nå blir litt sikksakksmil for mitt vedkommende. Hun må jo for all del bare dra akkurat når hun ønsker, men da må hun nesten også ta konsekvensen av at Smitt kan finne på å komme mens hun er bortreist- og ikke gå rundt og være såra og vonbroten i månedsvis etterpå.

- Serafina: barnebarn nummer 19?! Respekt. Men jeg håper de husket bursdagen din allikevel :ler:

- Mus-Katt: jeg tror nok at tiden hadde gått enda mye saktere hvis jeg satt her og bare ventet... så aldri så galt at det ikke er godt for noe: travle dager har absolutt noe for seg på slutten av svangerskapet.

Kanskje, kanskje det skjer noe snart nå?

Mye action både i går kveld og gjennom natten, og selv om det fremdeles går t-r-e-i-g-t gjør det ganske vondt, og enda viktigere: det har ikke stoppet helt opp! Jeg tippet jo for spøk 11. september, kanskje det faktisk slår til? Jeg vagger rundt her og håper på den ene siden at det plutselig sier PANG! og Smitt er ute på tre timer, samtidig som det hadde vært kjekt om Gubben kunne kjørt til bortekampen og jeg rakk speider-foreldremøtet i kveld. Susain tar uansett HK-jenta til ballettimen, og SnillVimsen kommer seg til speideren selv. Så det er i grunnen bare kjøringa og foreldremøtet som virkelig hadde vært greit å være i form til. Middagen er allerede i gang, fårikålen står og putrer på komfyren. Og barnevakten er varslet om at hun kanskje må hente i barnehagen.

... så da dabber det sikkert av snart :fnise: Vel, vel. Så fort Smitt er ute kommer vi til å flire godt av vente-nevrosene alle sammen, det er bare nå at alt føles så fryktelig langt borte. Så fort jeg kjenner sykehuslukta og hører diverse rauting og jamring fra rommene rundt, skulle jeg nok ønsket at han holdt seg inne enda litt til :roll:

Og så har vi fått en ekstra, uvelkommen situasjon her hjemme: Dyret piper og jamrer seg, uten at vi skjønner hvorfor. Sist var det en stiv nakke som endte med innleggelse hos veterinæren og medisinske tester til over 20 000 kroner (takk og lov for forsikring, men det ble ikke akkurat billig likevel!). Jeg håper det er ett eller annet som går over av seg selv, og det rimelig raskt. Hvis ikke får Gubben sjonglere epiduralmasing med hundre telefoner til dyrlegen, og ender vel opp med å bestille epidural til Dyret og hjernescanning av kona. Men alt er bedre enn at min stakkars stemor ikke bare må forholde seg til fire masete unger, en mamma/pappafiksert Smule som ikke vil sove, OG et sykt Dyr i 75-kilosklassen.

Det er et herlig liv! :legrine:

Håper alle har en flott lillelørdag, med eller uten Claser'n-bryggerivarer!

Skrevet

haha! Du får sagt det! Nå satt jeg kaffen i vrangstrupen :)

Skrevet

Siden det enda ikke har skjedd så mye mer så holder jeg en knapp på 12. (unnskyld!) ;)

Du og mannen har virkelig klart å oppdra noen fine barn, godt å høre om snille og flinke storesøsken som stiller opp. Og du, hvis moren din begynner å klage hvis hun går glipp av enda en fødsel så synes jeg du skal si nettopp det du skrev her og be henne holde kjeft. :fnise:

Skrevet

Lurer på om ikke jeg tippet 10/9, så vi blåser i foreldremøte i kveld. :)

Ingen kan beskylde deg for et begivenhetsløst liv på sofaen, Mafalda. :veslejenta:

Jepp, nr 19. Har egentlig ikke tenkt på det på den måten før du nevnte barnebarn nr 6. Det var bare en besteforeldre igjen på den kanten da jeg ble født og den fikk akkurat oppleve nr 20, siste i flokken, før det var over. Så da ble det ikke mye gaver akkurat derfra, men kan ikke tro vi led noen nød noen av oss. :)

Skrevet

Jeg husker ikke hva jeg tippet...Noen som tilfeldigvis husker hvilken side tippelisten ble laget? :klo:

Skrevet (endret)

Tippeliste for Smitt:

28. august: Daria, HR-damen på jobben (ren egeninteresse, hahah!)

30. august: La Traviata, Mus-Katt, Magdalene, Stjernesol

31. august: Optimist-Mafalda, SmallTalk (kl, 23:58. Går den inn, så er du god!)

3. september: Tia Maria

5. september: Sullå, Doh

6. september: Ciara

7. september: Missdior

8. september: Yesterday

9. september: Kvakk, LilleBallerina

10. september: Serafina, Tekola

11.september: Pessimist-Mafalda, HopsiDeisi, AllisH (med instruksjoner på rom), Doh

12. september: Termin. Teriyaki.

13. september: La Traviata

14. september: Nesevisa (nei, vi er ikke venner lenger! :fnise: )

19. september: Mus-Katt

Jeg kupper dagboka, og endrer tippelisten :ler:

Endret av sullå
Skrevet

Åja..JEg har jo ikke tippet :ler:

Da tipper jeg 12 september! NOEN barn må da komme på termin?! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...