Gå til innhold

En Smitt til Smule

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

... God morgen... :sukk:

Takk for alle hilsener (og ja, jeg skal be Smule ta en prat med jenta di også, LilleBallerina. Jeg tipper det ordner seg i løpet av en uke eller to, da!). Og Vera Vinge, jeg husker godt at du gikk og ventet og ventet... overtid er en påkjenning for psyken (og humøret...!), så mye er sikkert.

Status: Kjærestedag var digg, altså. Kom jo på det at det antagelig er et år til neste gang vi er helt alene, så vi koste oss med noen timer i ro og fred. Og før noen nysgjerrige sjeler spør: det ble en runde tjolahoppsasa, vi var jo tross alt helt alene i huset :fnise: Deretter dro vi på Storosenteret for å finne støvler til Smule, men fant bare fullpris- og det gadd vi ikke siden hun skal bruke dem i omtrent to sekunder før de er for små. Barnesikring til skuffene på kjøkkenet fikk vi også kjøpt, på Babyshop, og Gubben fikk seg en skikkelig latter over butikkens "Huskeliste for førstegangsforeldre"... Noen som har sett den? Det er jo helt absurd! Et helt A4-ark med ting du liksom bare må ha når du får barn. Og helt ærlig tror jeg aldri vi har hatt halvparten av det, og levd helt fint uten. Maken til tull.

(og for øvrig tok det Smule under tre minutter å skjønne barnesikringen, så lever fremdeles i overhengende fare for å tråkke på kjøkkenredskaper/tagliatelle/griljermel når vi kommer ut på kjøkkenet...)

Etter runden i sengehalmen var jeg først optimistisk, men utover ettermiddagen ble det mindre og mindre action. Så til slutt sendte jeg min stemor en melding: "Sleng deg i sofaen, ta fram boka og åpne vinflaska, her skjer det ingenting i natt". Og selvsagt hadde jeg så vidt trykket på Send før det satte i gang igjen. Utover kvelden begynte både Gubben og jeg å bli virkelig optimistiske, for dette var det futt i, så før leggetid var det nummeret før jeg sendte en ny sms med advarsel om at hun antagelig kom til å bli ønsket i løpet av natten.

Men heldigvis gjorde jeg ikke det, for med unntak av en eller annen kraftig balleknuser (jepp, feil kjønn, men "mageknuser" har ikke helt samme schwungen) er har det vært tyst. Og NÅ begynner jeg snart å bli sprø, altså. Og bekymret. Bekymret for at dette ikke er normalt, eller at hele livmoren kommer til å gi opp før det hele starter (den gav jo opp halvveis i løpet sist, hvordan skal det gå denne gangen når det har vært tull og maserier i en uke i forkant? Kanskje den rett og slett ikke klarer å sette i gang??). I tillegg nærmer vi oss nå faretruende de barnevaktløse dagene, og det er jo en bekymring i seg selv.

Eneste positive ting: jeg har ikke vært så støl i magen på det jeg kan huske. Så det kjennes nesten som om jeg har vært og trent. Instant god samvittighet! :ler:

Håper noen av dere får rett på 6. , eller i hvert fall på 7. Og hvis ikke må dere for all del fortsette partyet og spekulasjonene. Men når jeg har vært pålogget sist sier ikke egentlig så mye. Som regel står KG oppe blant alle fanene likevel, så det kan like gjerne være min yngste (foreløpig yngste!) sønn som er inne og sikler på billetter til Top Gear Live med KG surrende i bakgrunnen. Hehe, vi skal kanskje være glade for at han ikke har oppdaget at forumet kan være ganske morsomt, ellers hadde vi hatt det gående... :ler:

Ønsker alle sammen en god lørdag!

Skrevet

Så kjedelig! Samme om det er overtid eller før termin - maserier/ordentlig rier som ikke tar seg opp er helt pyton. Forhåpninger... og så ingenting.

Imponerende at dere leter etter støvler i sådanne stunder, må jeg si.

Skrevet

Så kjipt at kroppen er så dum! Den skal jo lade deg opp til en fødsel, ikke slite deg ut før det får begynt!

Vi får satse på at all denne riemasingen gir deg masse modning, og at du føder på null komma svisj!

Skrevet

Var det sånn skuffsikring? Vi har bare skrudd av håndtaket.

Fødte du før termin med de andre? Eller forskjellig kanskje? :)

Skrevet

Føler med deg! Gikk sånn i noen dager selv, før lillebror kom! Og før det var det jo flere falske alarmer, som du sikkert husker. Man føler at man skuffer hele verden når babyen ikke kommer likevel.

Er det er trøst at alt tullet var fullstendig glemt da han omsider kom?

Få deg mye hvile, søvn hjelper, selv om det bare er noen timer her og der. Badekar/varm dusj kan også lindre, evt. roe ting ned eller speede opp. God lørdag :klem:

Skrevet

Storosentert på støvelhandel ja.. Det var sikkert lurt. Men jeg synes den runden før på dagen var enda lurere. Utrolig hvor man utnytter mulighetene etterhvert som de blir mindre ;)

Er Storsenteret i nærheten av der dere bor. For min sønn bor rett i nærheten der :) Kanskje vi kan få til en kaffe der i løpet av vinteren :)

Gjest AllisHagtorn
Skrevet

Mafalda. STOROSENTERET på en kjærestedag?

Hvem vil samlivet så vondt :P (jeg misliker alle sentre altså).

Bra dere fikk spilt Ludo!

• Liker 1
Skrevet

Håper det blir en kjedereaksjon av den ludospillingen. Hvordan går det, Mafalda?

Skrevet

Håper det enten er full action eller mest mulig avslapning! :)

• Liker 1
Skrevet

Kan hende hun, og kroppen har tatt helg ;)

Gjest Magdalene
Skrevet

Da var jeg hjemme igjen etter en kort kjærestetur til nydelige Kroatia.

Forstår at du blir både lei, og skuffet. Men husk at det er jo ikke forgjeves. For hver dag nå, så er du jo en dag nærmere, uansett.

Ønsker deg en fin kveld.

Skrevet

Snikleser ønsker lykke til med det som enten er i gang eller er like rundt hjørnet :nigo::lur:

Skrevet

Håper det har skjedd noe mer i natt :klemmer:

Skrevet

Håper stillheten her betyr at det har skjedd noe mer! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...