Gå til innhold

En Smitt til Smule

Anbefalte innlegg

Skrevet

:ler::rodmer:

Du kan få sagt det, du!

Her blir det spennende i dag altså, jeg følger med og heier alt jeg kan!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

...mens Mafalda benytter sjansen til å ringe moren sin å forsikre om at "jada, jeg har støvsugd litt før Smitt kommer, og nei, jeg tror ikke jeg rekker det hageavfallet nå altså, jeg har en rie her, skal bare føde en unge før jeg hjelper halve kloden og vel så det igjen") :ler:

Nå ser jeg for meg fødsel midt i blant hageavfall, fotballsko og tyllskjørt plutselig... Hvilket sikkert kan ha sin sjarm, men det blir lite drugs på den måten :fnise:

Skrevet

Her er det liv i leiern! Håper fødekarrieren din blir avsluttet(?) forholdsvis smertefritt!

Skrevet

Krysser fingrene for Mafalda og Smitt (og Gubben, som sagt) :)

Skrevet

Hmpf!

Forbaskede lurekropp, altså!

Har sovet (eller slumret, i alle fall) en liten time til, og hatt det urovekkende komfortabelt. Så, idet jeg tusler opp trappa for å lese litt KG og kanskje oppdatere boka om at det har dabbet av her...

... så setter det i gang igjen.

Kan ikke Smitt bare få bestemt seg, liksom? :bond:

(men for all del, jeg burde IKKE være overrasket. For det første er jo treige starter nærmest en tradisjon her i heimen, og for det andre var det vel Silfen som nevnte dette med at jo flere barn, jo vanligere er det med av-og-på-faser som kan vare i dagesvis. Dessuten ble jeg jo informert av en sjarmerende lege da HK-jenta ble født om at jeg muligens hadde en "litt sliten livmor" :ler:)

Men av-dabbingen er herved både annonsert og kansellert, og vi kan sikkert se fram til et døgn eller to til med mye moro. Av det lettere masochistiske slaget :roll:

Stemmer for at Smitt kommer ut i nærmest sånn yogastemning, at han digger å sove, og smitter Smule med samme greie :nigo:

Smitt smitter Smule?

Oh yes, det er jeg så til de grader med på. Håper du har rett!

(Smule har for øvrig blått øye. Ikke bare falt hun ned i trappa i går, hun gjentok kunststykket fra vinduskarmen og slo siden av hodet sitt. Nå er det kanskje på tide å innse at klatring har sine farlige sider, eller? Uansett, i sånne tilfeller er jeg veldig glad for at barnehagen kjenner oss godt! ;))

Nå ser jeg for meg fødsel midt i blant hageavfall, fotballsko og tyllskjørt plutselig... Hvilket sikkert kan ha sin sjarm, men det blir lite drugs på den måten :fnise:

:ler:

Nei, det blir vel i høyden Paracet eller Ibux i så fall (som jeg har stappet i Nani i går og i dag, han har vondt i de regulerte tannebissene sine...), og det biter ikke mye fra seg på fødselssmerter er jeg redd.

Så på ett eller annet tidspunkt må jeg nok forlate kaoset. Men for eksempel nå i ettermiddag blir det nesten litt sånn som Allis siterte, hvis riene fortsetter. "Jada, jeg skal lage ballettopp på håret ditt, skal bare *puff* *pes* sette på potetene først, og hvor har du gjort av det møkkete gymtøyet ditt, unge mann?" Litt sånn føding med nogo attåt!

Ett bitte lite lyspunkt, da: de "nye" sammentrekningene kjennes bedre i ryggen også, ikke bare i magen. Kanskje et tegn på at de er mer effektive? *krysse fingrene*

Innimellom at jeg roter rundt her hjemme og henger opp tøy og rydder ut av oppvaskmaskinen, tenker jeg faktisk på hvordan det går med verden, Allis. Skulle gjerne ha reddet den, men det er jo et rimelig håpløst prosjekt :ler: Men litt og litt funker, det også, har jeg funnet ut. Egentlig liker jeg best de store og trygge organisasjonene, som Unicef og SOS barnebyer. Ivrige amatører kan lett gjøre like mye skade som gagn, eller i hvert fall være veldig ineffektive og bruke ressursene galt. Men jeg har falt fullstendig for organisasjonen Maya's Hope, som er driftet av en ualminnelig driftig ung dame fra New York. Av og til er det herlig å se raske og konkrete resultater for enkeltmennesker. Hun kom i mål med å samle inn penger til operasjon for den lille gutten med tarmproblemene, og nå er hun i ferd med et nytt prosjekt, lille Francesca som har en massiv, ondartet svulst på skulderen: https://www.crowdrise.com/HelpaChildBattleCancer (kunne linket til Facebooksiden deres også, men etter opplevelsen der en innlogget link på Google førte til at alle som klikket kom direkte inn i min private Youtubehistorikk er jeg skvetten på sånne ting...) For det første er ikke den lille jenta helt ulik husets lille ballerina- hun ligner faktisk litt- og for det andre får jeg fullstendig hjertesorg av å se faren hennes sitte med henne på fanget. Som Pippi ville sagt, Fy farao! Livet er så fryktelig urettferdig. Unger som blir alvorlig syke er forferdelig uansett, det er ikke hakket bedre i Norge. Men i vår del av verden har vi i det minste et helsesystem som er åpent for alle, uansett økonomi. Tenk å se ungen din lide uten å ha ressurser til å gjøre noe med det, jeg blir rett og slett eitrende forbanna på hele urettferdighets-suppedassen! :sinnatagg:

Hør her, Smitt, du skal straks bli født i et av verdens fredeligste og tryggeste land, inn i en familie som kommer til å være fullstendig tussete etter deg. Til og med VÆRET er på din side, Smitt, det er jo nesten sommer ute. Med andre ord: tilværelsen her ute er slett ikke verst, så kan du vennligst få ut finger'n nå? Pliiis?

... og sånn går nå det fjasete tankespinnet hos en som sitter og venter. Og venter. Og grugleder seg og venter litt til... :plystre:

Håper dere andre har en fin torsdag. Au! (hurra?) :nigo:

PS. Takk for kryssing også for Gubben, Ciara. Som mannfolk flest føler han seg nok litt glemt oppi det hele, og nå er nyhetsverdien ved den nye telefonen også borte. Men jeg antar det hjalp å komme på jobb i dag og lufte seg- så har han fått ladet opp til de dramatiske timene som venter ;)

Skrevet

Og forresten:

En mamma i bhg til sønnen min er jordmor på Føde B. Hvis jeg ser henne ved henting i dag skal jeg si fra om at hun skal kaste epiduralen etter deg Heia Smitt!

(og ja - jeg er en av snikleserne i dagboken din og koser meg stort med dine små og store oppdateringer fra livet )

Takk til hver og en av dere for hilsener, det er skikkelig stas! Men ekstra moro med sniklesere som dukker opp, velkommen skal du være (og ja takk til epidural, hun kan gjerne skrive navnet mitt på en pose med magi-medisinen med det samme! :ler:). :blomst:

Skrevet

Kroppen er fascinerende innrettet. Jeg så på "Født i feil kropp" eller hva den heter, om disse barna og ungdommene som har feil kjønn. Forrige gang viste livmoren som ble operert ut av en som skulle bli mann. Den var ikke stor, men visselig innrettet så den kan gi liv til både et og flere barn på en gang. Det er store ting som skjer hos deg nå, Mafalda.

Det virker nesten litt religiøst, det er ikke meningen. :ler:

Gjest Magdalene
Skrevet

Titter innom fra frisørstolen i Trogir, og registrerer at det fortsatt er på gang.

Håper virkelig du slipper å holde på hele natten. Godt med forandring av karakter på riene! Heiaheia!

Skrevet

Snikleser som gir lyd her også! Lykke til! Håper du får en flott opplevelse og så mye smertestillende som nødvendig :)

Skrevet

Så spennende det var her inne, da! Krysserfingrene for at Smitt snart kommer, selv om 5. september er en veldig fin dato (som jeg tilfeldigvis har gjettet :ler: )

Skrevet

På tide å innrømme at jeg også har sniklest dagboken din! :nigo: Du skriver så på en så utrolig fengende måte at jeg måtte bare følge med.

Mine foreldre har bryllupsdag 28.september, hadde ikke det vært en fin dato da? Virker nesten som om Smitt tenker i de baner og ;)

Skrevet

Har du ikke født enda? Sender litt fartsvibber med innlagt bedøvelse.

Gjest AllisHagtorn
Skrevet

Burde kanskje ringe Ullevål nå for å bestille den spabehandling/epidural/dronning treatmentgreia jeg lovte bort herforleden ;)

Synes ryggvondt hørtes lovende ut for fremgang iallefall.

Av min ene erfaring som aldri satte igang sjøl kan jeg iallefall si at vaginavondt ikke hjelper :ler:

Skrevet

Hehe, ryggvondt hjelper nok mer :ler:

Skrevet

Lenge siden jeg har skrevet noe her Mafalda, men jeg heier på deg :hoppe: Føler at 5 september er en fin fin dag og bli født på. Også er det jo på en frædda :danse:

Skrevet

Eg syns at eitt av barna skal få vera litt kreative og designa eit pappskilt til å henga rundt halsen på Mafalda, der det står at mamma vil ha E-P-I-D-U-R-A-L!!! Med store, fargerike bokstavar, som ikkje gjer det mulig å oversjå det. :jepp:

• Liker 5
Skrevet

Burde kanskje ringe Ullevål nå for å bestille den spabehandling/epidural/dronning treatmentgreia jeg lovte bort herforleden ;)

Synes ryggvondt hørtes lovende ut for fremgang iallefall.

Av min ene erfaring som aldri satte igang sjøl kan jeg iallefall si at vaginavondt ikke hjelper :ler:

Nei, Allis, hva sier du - skal vi ta turen til Ullevål? Det er vel nå vi bør marsjere opp og si dem alle noen sannhetsord (ikke på fødestua, Mafalda skal vi skåne)?

Gjest AllisHagtorn
Skrevet

Nei, Allis, hva sier du - skal vi ta turen til Ullevål? Det er vel nå vi bør marsjere opp og si dem alle noen sannhetsord (ikke på fødestua, Mafalda skal vi skåne)?

Ja, jeg bor ikke langt fra - vi kan ha vorspiel hos meg først og bli sånn passelige halvfulle og (u)sjarmerende, så kan vi veksle mellom å fnise av hvor "morsomme" vi er, og lange ut fingeren og dra opp alle våre traumer og meninger om hele bygget, fasiliteter, ansatte og opplevelser generelt.

Så kan vi gråte av sentimental lykke hver gang en baby trilles forbi i plastkassa si og skåle i champagne når vi hører Smitt er ankommet :Nikke:

Blir vel kjapt noen Securitasvakter der tenker jeg.

Skrevet

Synes det høres knall ut, jeg! Å bli båret ut av noen sterke Securitasvakter kan da umulig være så ille? Jeg har følt meg ganske gammel og satt i det siste, og noe sånt tror jeg vil få meg til å føle meg mye yngre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...