Gå til innhold

En Smitt til Smule


Mafalda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg ser en Mafalda :ninja:

Åååh, Kroatia :rodmer:

Har vært i Split, ute på Brac og så i Dubrovnik og på noen av øyene rundt. Sååå fint! Og så mye god mat :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

God tur, Magdalene! Kroatia er flott.

Takk! Ja, vi er veldig glade i stedet. Svigers har leilighet der, i er lite sted rett utenfor Trogir (som er på Unescos verdensarvliste) så blir noen småturer i løpet av året 😊

Endret av Magdalene
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, tror det er mer spennende i denne tråden når jeg ikke er til stede, haha!

Men kjempehyggelig at så mange er innom og følger minstemanns bedagelige ferd ut i verden.

Skulle ønske jeg kunne proklamere at Smitt er vel ute, og legge ved et bilde av en flott stelleveske og en litt mindre flott "flådd rotte" (disse gutta mine har virkelig aldri vært noen fruktfat ved fødselen), men neida. Situasjonen er helt uforandret. Mellom 5 og 8 minutter, vondt nok til at man må konsentrere seg, det røsker skikkelig til- men er ikke vondt nok til at noe faktisk skjer. Det skal bli enda mye verre.

Som sagt: Hurtigruta minutt for minutt. Same procedure as every year, James! :ler:

Men! Jeg har sovet! :overrasket::hoppe:

Ikke akkurat verdens beste søvn, "oppstykket" er bare fornavnet når det river og sliter i magen, men likevel. Og jeg føler meg ekstremt heldig. Dette er det som kan gjøre forskjellen fra de fødslene der jeg allerede er 24 våkne timer i minus før den aktive fasen starter. Nå er jeg oppe og vagger rundt og pusler med litt husarbeid i sakte tempo, og litt lett aktivitet er nok det som skal til for at det får skikkelig fart på seg i løpet av dagen. Snart ligger jeg der og angrer som en hund på at jeg noen sinne tenkte det var lurt å få fart på ting, men på den annen side: jeg er innmari klar for å møte lille Smitt! Det er vi alle sammen, så det er nok mange i familien som sjekker mobilene litt ekstra i løpet av dagen.

Og KG holdes selvfølgelig oppdatert! :Nikke:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekola, du burde jobbet for PST! :ler:

Mye viktigere å være modde :snurt::ler:

Hurra for litt søvn! Håper det gjør utslaget for en bedre fødselsopplevelse! (For jeg er evig optimist :plystre: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, spennende å følge den flådde rottas bedagelige inntog i verden! :hoppe: (Du får virkelig sagt det Mafalda!! :ler:

Godt du har sovet litt ihvertfall! :jepp: Masse lykke til! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra du har sovet litt, det er jo kjempebra :)

Og husk, det kan hende dette går greiere enn du forestiller deg! Det er jo ikke så lenge siden Smule ble født, og det kan jo gjøre det lettere? Som en andregangsfødsel, liksom? :)

Og uansett - hvis du kommer til et punkt der du forbanner hele fødselen, rop på epidural og tenk at det snart er over. For det er det virkelig! Og lille Smitt kommer til å være et kjempeplaster på sin mors fødselsopplevelser, det er jeg sikker på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Godt mulig du får rett i det, Doh :ler:

Jeg ser i alle fall for meg at planen om å få Smitt ut før vi må hente Smule i barnehagen kan holde hardt. Da må det i så fall bli veldig kraftig veldig snart, og foreløpig er det sukk-stønn-pes regelmessig, men ingen banning eller hyl (eller grining :sjenert:).

Og takk igjen for alle hilsener. Det var en skikkelig opptur å få sove, ja, så jeg går rundt her og smiler ennå! :ler:

Har sendt Gubben på jobb, vi gjør ikke samme bommerten som med Smule en gang til- der han brukte opp fire dager på fødselen og bare hadde en uke hjemme etterpå. Det er jo da det er morsomt å være hjemme! Og han har bilen, så hvis (nei, når!) det tar seg opp er han hjemme på et drøyt kvarter.

Hmm, kanskje han rekker å kjøre Nani til akademiet også, sånn som Smitt somler?

Og husk, det kan hende dette går greiere enn du forestiller deg! Det er jo ikke så lenge siden Smule ble født, og det kan jo gjøre det lettere? Som en andregangsfødsel, liksom? :)

Og uansett - hvis du kommer til et punkt der du forbanner hele fødselen, rop på epidural og tenk at det snart er over. For det er det virkelig! Og lille Smitt kommer til å være et kjempeplaster på sin mors fødselsopplevelser, det er jeg sikker på :)

Det hadde ikke vært meg imot... Nanis fødsel var absolutt den greieste, så jeg tar gjerne en reprise av den. Måtte krangle meg inn etter to bomturer, og da var det allerede 6-7 centimeter, og så satt jeg resten av natta (ja, for det gikk ikke raskt den gangen heller) og plasket i badekaret og diskuterte EU mens jordmor lurte på om jeg hadde rier :fnise: Den forferdelige "Jeg orker ikke mer og sprekker som et pølseskinn og Gud og alle høyere makter hjeeeelp"-fasen begrenset seg til den aller siste timen, så alt i alt var det en veldig grei affære!

Foreløpig minner dette mye om Smules fødsel, med to viktige unntak: lettere å sove, og vannet har ikke gått. Det var jo det siste som førte til så mye fram og tilbake og masse drama sist, de var så redde for at navlestrengen skulle komme i klem. Så lenge vannet ikke går (Smitt er heller ikke festet) går det jo greit med en eviglang latensfase. Bare vi ikke ender opp med fødsel langt utpå dagen i morgen, for vi har ikke mindre enn to bursdagsinvitasjoner fredag ettermiddag (og den ene er fra HK-jentas nye bestevenninne på skolen- tenk seksåring med hjertesorg hvis hun ikke får gå. Det er en stor forskjell fra da Susain ble født og jeg kunne slippe alt jeg hadde i hendene, nå er det så mye ekstra dill som må tas hensyn til...)

Så nå kan du godt raska litt på, Smitt. Vi venter! Og jeg tar ikke fem øre for å brøle om epidural denne gangen- og når den flådde rotta endelig melder sin ankomst er jeg helt sikker på at det blir et supert plaster på ømme sting, og at mor blir kvalmende stolt og sentimental :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mamma i bhg til sønnen min er jordmor på Føde B. Hvis jeg ser henne ved henting i dag skal jeg si fra om at hun skal kaste epiduralen etter deg 😄 Heia Smitt!

(og ja - jeg er en av snikleserne i dagboken din og koser meg stort med dine små og store oppdateringer fra livet 😊)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at det blir en riktig så fin flådd rotte som kommer, og vi får krysse fingre og tær for at Smitt snart vil komme ut i verden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Har sjekka to ganger på 3 timer her, falt meg ikke inn at Mafalda kunne klare å sove- om enn oppstykket.

Ser alltid for meg ei jente i ballettskjørt som hvisker inn "mamma, er det greit om jeg tar skinke på skiva, forresten- noen har glemt å bake kake", en hund som tisser i et hjørne, en Smule som finner dobørsten og en gubbe som må ordne noe prekært på andre siden av byen(type Susain skulle på veldig viktig tur, må kjøres til flytoget mens Mafalda benytter sjansen til å ringe moren sin å forsikre om at "jada, jeg har støvsugd litt før Smitt kommer, og nei, jeg tror ikke jeg rekker det hageavfallet nå altså, jeg har en rie her, skal bare føde en unge før jeg hjelper halve kloden og vel så det igjen") :ler:

Stemmer for at Smitt kommer ut i nærmest sånn yogastemning, at han digger å sove, og smitter Smule med samme greie :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...