Gå til innhold

En Smitt til Smule

Mafalda

Anbefalte innlegg

24-ukerskontrollen var kjapt unnagjort.

Fikk litt kjeft for å bedrive bakterieoppdrett i urinblæra, men bortsett fra det var alt fryd og gammen. Sprelsk og aktiv liten tass med klar og tydelig hjertelyd. Lavt blodtrykk, som ikke økte nevneverdig av det faktum at jeg måtte drasse med meg mann og to små jenter inn på jordmors bittelille kontor (de oppførte seg altså eksemplarisk).

Men Gubben har rett i at jeg er stor.

Schwææær, faktisk. Langt over det grønne feltet på helsekortet. Gutt nummer tre, uten å kaste opp mesteparten av maten? Dette kan bli skummelt. Ser for meg 5,8 kilo og 63 centimeter, eller noe i den dur...

:sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tekola

Du har virkelig en herlig ungeflokk altså :ler:

Og jeg er særdeles enig med Susains prioriteringer! Jeg gjorde det samme på kortur til Praha da jeg var på samme alder. De andre var jo helt rare som kastet bort sjansen til å se så mange fine kirker og lignende! :fnise:

Dette høres ut som rett tidspunkt for magebildemas, altså :nigo:

Er det ikke over fem kg jordmora må ta med kake dagen etterpå? Er sånn på et av Oslo-sykehusene i hvert fall. Kusina mi endte med å gi jordmora kakeplikt gange to. Guttungen var over fem kilo og navlestrengen lenger enn en viss lengde. Morkaka var 50 gram under det siste kriteriet, ellers hadde hun virkelig truffet jackpot :ler:

Så lenge de har små hoder! :opplyser:

Jeg føler meg mye større nå enn sist, det går kanskje heldigvis litt på det også? At ballongen bare blåser seg opp litt fortere? (*håpefull med høye og store mannsgener på begge sider.....*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:ler: Du får liksom sagt det Mafalda, bakterieoppdrett i urinblæra :fnise: Men godt å høre at alt står bra til, og det blir jo spennende om du får oppslag i massemediene skulle Smitt bli født 63cm lang (går det egentlig an?? :klo: )

Jeg henger meg på Tekolas oppfordring om magebilde! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Du får liksom sagt det Mafalda, bakterieoppdrett i urinblæra :fnise: Men godt å høre at alt står bra til, og det blir jo spennende om du får oppslag i massemediene skulle Smitt bli født 63cm lang (går det egentlig an?? :klo: )

Nå måtte jeg jo spørre google... Verdens største baby var 76 cm og 10,2 kg! :daane: Tror ikke det bør være noe mål å slå det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24-ukerskontrollen var kjapt unnagjort.

Fikk litt kjeft for å bedrive bakterieoppdrett i urinblæra, men bortsett fra det var alt fryd og gammen. Sprelsk og aktiv liten tass med klar og tydelig hjertelyd. Lavt blodtrykk, som ikke økte nevneverdig av det faktum at jeg måtte drasse med meg mann og to små jenter inn på jordmors bittelille kontor (de oppførte seg altså eksemplarisk).

Men Gubben har rett i at jeg er stor.

Schwææær, faktisk. Langt over det grønne feltet på helsekortet. Gutt nummer tre, uten å kaste opp mesteparten av maten? Dette kan bli skummelt. Ser for meg 5,8 kilo og 63 centimeter, eller noe i den dur...

:sjokkert:

Ikke dårlig! :)

Hvor mange kontroller har du hatt så langt? 2 + ordinær ultralyd? Jeg mistet til slutt tellingen på antall kontroller med Bolla, men jeg endte til slutt opp med å måtte ha kontinuasjonsark (og kom meg til og med et godt stykke nedpå arket pga sykehusflyginingen i påsken). Det tror jeg ikke er helt vanlig. :fnise:

Og er det ikke herlig å få høre at man er schwæææer? :P

Huff! Jeg husker mamma hadde en kommentar rundt uke 30 eller noe sånn av typen "Ja, nå begynner du å bli drøy..." På dette tidspunktet så var det sånn at folk begynte å spørre om jeg var gravid igjen, og samboeren fikk stjerner i øynene og et salig smil fordi jeg endelig begynte å se skikkelig gravid ut. Så, mamma sin definisjon på drøy vil da si at jeg begynte å se gravid ut, og ikke lenger hadde en "bekymringsverdig liten mage" som jeg visst nok hadde hatt før dette... Taktfull mamma, anyone? :roll:

Alt i alt så høres det jo ut som om du har et litt enklere svangerskap denne gangen enn sist, da, selv om magen er litt større enn med Smule. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Nå måtte jeg jo spørre google... Verdens største baby var 76 cm og 10,2 kg! :daane: Tror ikke det bør være noe mål å slå det...

OJ! :daane: Jeg håper for morens del at den ikke kom ut den "vanlige" veien!! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy søren, det er jo helt perverst. Håper inderlig det var keisersnitt. Og det må ha vært noe sykdom inne i bildet, eller unge 20 eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var hjemmefødsel i 1879, så jeg tror vi kan gå ut fra at den kom den vanlige veien... Dessuten skrev jeg visst feil - ungen var 10,8 kg. Mor var 2,27 lang, så det var nok noe i genene der, men likevel... *au*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvordan det er forskjellig fra svangerskap til svangerskap, for du var ganske liten med Smule, var du ikke, Mafalda?

Jeg har aldri skjønt disse målingene likevel. Selv synes jeg at jeg var helt gigantisk, og det var mange som var så greie å opplyse meg om at de var enige i det, men var likevel alltid helt på streken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var hjemmefødsel i 1879, så jeg tror vi kan gå ut fra at den kom den vanlige veien... Dessuten skrev jeg visst feil - ungen var 10,8 kg. Mor var 2,27 lang, så det var nok noe i genene der, men likevel... *au*

2,27 er jo også temmelig spesielt. Herlighet. Plutselig virker ikke Softie så stor lenger med sine 4,3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hakeslepp: Å, jøye meg! Det er jo større enn 1-åringen min! Han var 73,5 cm og 8,8 kg på 1-årskontrollen! :daane:

Eg er òg enig med Susain om at eit visst kulturelt innslag er obligatorisk på slike turar. Det var rimelig stor vaksentetthet påmusikalen eg var på på klassetur til England. Me var to elevar der, tre-fire på kino og resten i spelehall. Snakk om høgkulturelt. :roll:

Flinke Smule, som både snakkar og spring rundt (og attpåtil huskar å lukka grinda). Det er full fres på gåinga, men han er dårlig på snakking. I ein alder av 13 mnd har me funne ut at han har sagt sitt første ord - om me legg godviljen til. Nå går det stadig i "babababa". På tross av iherdige forsøk på å læra han m-lyden. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk til Daria & co for dagens skrekkhistorie :ler:

Men, når mor er 2,27 høy tilsier jo det at det er mye som ikke er helt normalt i den slekta. Måtte jo inn og kikke på linken jeg også, og babyen døde visst dagen etter. Tragisk, men antagelig naturens måte å rydde opp på. Det er jo, som flere påpeker, størrelsen på en vanlig ettåring... ikke helt standard, med andre ord.

Og selv om mor er aldri så høy... AU! :overrasket:

Du har virkelig en herlig ungeflokk altså :ler:

Og jeg er særdeles enig med Susains prioriteringer! Jeg gjorde det samme på kortur til Praha da jeg var på samme alder. De andre var jo helt rare som kastet bort sjansen til å se så mange fine kirker og lignende! :fnise:

Dette høres ut som rett tidspunkt for magebildemas, altså :nigo:

Er det ikke over fem kg jordmora må ta med kake dagen etterpå? Er sånn på et av Oslo-sykehusene i hvert fall. Kusina mi endte med å gi jordmora kakeplikt gange to. Guttungen var over fem kilo og navlestrengen lenger enn en viss lengde. Morkaka var 50 gram under det siste kriteriet, ellers hadde hun virkelig truffet jackpot :ler:

Så lenge de har små hoder! :opplyser:

Jeg føler meg mye større nå enn sist, det går kanskje heldigvis litt på det også? At ballongen bare blåser seg opp litt fortere? (*håpefull med høye og store mannsgener på begge sider.....*)

Døh, blir det over fem kilo føler jeg meg egentlig berettiget til helt andre saker enn kake! :jolie:

Hehe, men er det sant, gjør de virkelig det? Det er jo ganske søtt, egentlig! Og særdeles velfortjent. Synd det ikke ble jackpot på kusina di, men for all del- hun har jo stått på så det holder! Du har helt rett i at det er hodet som teller absolutt mest, smertemessig spiller det liten rolle om tassen er 2,6 eller 4,1, men for min del fikk jeg flest strekkmerker (som i etterkant bare har blitt resirkulert ved nye graviditeter, veldig praktisk!) og måtte sy mest med SnillVimsen på 4,3. Og da var jeg vel så vidt innenfor det grønne feltet. Så jeg kjenner at jeg ikke er såååå keen på å sette magerekorden 2014 på Ullevål i år.

Men du kan nok trøste deg litt i alle fall, for at det ofte utvider seg raskere andre gang er et velkjent faktum. De har mer danseplass, rett og slett, og i tillegg vokser de jo i rykk og napp, så det trenger ikke bli så altfor ille.

Ungdommer som ser på kirker i Praha er fine saker. Me like.

Minner meg om fotballturen til Barcelona jeg var på med Nani for et par år siden (ja, det var vel da boka om Smule ble startet?), og lagleder hjelpsomt hadde skrevet opp tre severdigheter i denne byen han mente vi måtte få med oss:

1. Camp Nou

2. Barca-shoppen

3. Las Ramblas

Altså, uten å være veldig finkulturell og arty-farty, så syntes jeg at det manglet en ting eller to på den lista, hvilket jeg også veldig høflig påpekte. Fikk til svar at han aldri hadde hørt om verken La Sagrada Familia eller Gaudi, men at bussen sikkert kunne kjøre forbi der, i alle fall...

Det endte med Gaudi fra bussvinduet, og så gikk Nani og jeg og så på den gotiske katedralen og spiste tapas, mens resten av laget gikk på Las Ramblas og spiste på MacDonalds. Nani snakker den dag i dag om tapasen, så han var fornøyd (og nerdy, jada, jeg vet. Men heller det, altså!).

Hvor mange kontroller har du hatt så langt? 2 + ordinær ultralyd? Jeg mistet til slutt tellingen på antall kontroller med Bolla, men jeg endte til slutt opp med å måtte ha kontinuasjonsark (og kom meg til og med et godt stykke nedpå arket pga sykehusflyginingen i påsken). Det tror jeg ikke er helt vanlig. :fnise:

Og er det ikke herlig å få høre at man er schwæææer? :P

Huff! Jeg husker mamma hadde en kommentar rundt uke 30 eller noe sånn av typen "Ja, nå begynner du å bli drøy..." På dette tidspunktet så var det sånn at folk begynte å spørre om jeg var gravid igjen, og samboeren fikk stjerner i øynene og et salig smil fordi jeg endelig begynte å se skikkelig gravid ut. Så, mamma sin definisjon på drøy vil da si at jeg begynte å se gravid ut, og ikke lenger hadde en "bekymringsverdig liten mage" som jeg visst nok hadde hatt før dette... Taktfull mamma, anyone? :roll:

Alt i alt så høres det jo ut som om du har et litt enklere svangerskap denne gangen enn sist, da, selv om magen er litt større enn med Smule. :)

Det er veldig snålt, men ja- det ser faktisk slik ut.

Jeg har to plager som virkelig er plagsomme: mangel på energi, og en underkropp som tåler lite gåing og ståing før den blir veldig sliten (og leggen nesten eksploderer. Og enda har ikke sommervarmen kommet...).

Men foreløpig har jeg vært mega-kvalm bare periodevis (derav størrelsen, antar jeg...), og selv om jeg kjenner hormonene er det milevis fra forrige gang der jeg stort sett lå under dyna og hulket. Det er ganske uforståelig, egentlig. Vi må jo gå ut fra at hormonene som er i funksjon er omtrent de samme, så hvor blir det av den sterke reaksjonen? Veldig, veldig snålt. Og nesten litt vanskelig, for det føles som om folk kan komme til å tro at jeg "jukset" sist. Men jeg klager ikke!

Kontinuasjonsark :fnise:

Det blir det neppe her, det var kontroll nummer to i går. Men- er det ikke godt at de passer ekstra godt på når det er nødvendig? Nå gikk jo alt supert med Bolla til slutt, men at de var forberedt på å fange opp *insert hva det skulle være* er kjennetegnet på et velfungerende helsevesen. Alt bra med den unge damen?

Jeg er nesten litt i andre enden av skalaen, litt sånn "Åh, DU ja, DU klarer deg vel sikket helt fint og alt er så bra atte, versågod neste!" På kontrollene er det helt streit, men skulle ønske det ikke var sånn under fødslene. Men jeg må jo flire, jeg må være en av de mest kostnadseffektive barneprodusentene i landet: ikke en ekstra kontroll. Ikke en ekstra oppfølgingstime. Har aldri vært på ekstra UL i svangerskapet, har aldri blitt vekstestimert, strippet eller noe som helst. Selv ikke da HK-jenta lå på tvers i uke 37 var det noen som brydde seg, no problemo, liksom, dette fikser du (eller rettere sagt hun, og joda- hun rakk å snu seg, lille ertekroken). Så jeg synes nesten det er litt stas med den ekstra UL'en vi skal på i sommer *attention seeker* :ler:

Magekommentarer er et minefelt for seg selv... Nå har jeg kommet dit at jeg er såre fornøyd så lenge ingen sier noe som er virkelig stygt ment. Klossethet og kommentarer som kan tolkes ufint lever jeg i grunnen greit med, men synes Ciara sa det bra her:

Rart hvordan det er forskjellig fra svangerskap til svangerskap, for du var ganske liten med Smule, var du ikke, Mafalda?

Jeg har aldri skjønt disse målingene likevel. Selv synes jeg at jeg var helt gigantisk, og det var mange som var så greie å opplyse meg om at de var enige i det, men var likevel alltid helt på streken.

- det er liksom akkurat det du trenger å høre når du føler deg som en hvalross selv :fnise:

Og jepp, Smulemagen var jo nesten usynlig. Kanskje fordi jeg hadde noen muskler (ikke av trening, for all del, men rett og slett fordi det var en del år siden sist) den gangen? Husker at hun lå fryktelig langt inn da, og det forårsaket jo plassmangel og kvalme så det holdt... men jeg er jo redd for at mageskinnet mitt skal ta evig skade av det hvis Smitt har tenkt å følge kurven helt ut.

Når det gjelder målingene har jeg skjønt at de ikke er mer nøyaktige enn at de må tas av samme person hele veien, så litt variasjoner er det nok ute og går.

Eg er òg enig med Susain om at eit visst kulturelt innslag er obligatorisk på slike turar. Det var rimelig stor vaksentetthet påmusikalen eg var på på klassetur til England. Me var to elevar der, tre-fire på kino og resten i spelehall. Snakk om høgkulturelt. :roll:

Flinke Smule, som både snakkar og spring rundt (og attpåtil huskar å lukka grinda). Det er full fres på gåinga, men han er dårlig på snakking. I ein alder av 13 mnd har me funne ut at han har sagt sitt første ord - om me legg godviljen til. Nå går det stadig i "babababa". På tross av iherdige forsøk på å læra han m-lyden. :P

Men altså, det var jo en engelsk spillehall. Det må jo være en virkelig stor kulturell opplevelse, vesensforskjellig fra alle andre spillehaller! Igjen: ungdom er ungdom og det må være lov å bare ha det gøy av og til... men det blir så bortkastet å reise langt for å gjøre intetsigende greier de kunne gjort hundre andre steder i verden.

Tror forresten Gubben min gjerne hadde hørt litt "bababa" fra Smule... Hun sier nemlig "mamma" klart og tydelig, men pappa blir bare "mamamama" for tiden, noe mannen finner blodig urettferdig. Det er jo han som har permisjon nå! Og det er lov å legge godviljen til. Moro å lese at han går så det freser, da regner jeg med at dere får kjørt dere godt dere også? :ler:

Og ja, akkurat dette med at hun lukker døra etter seg synes jeg er så festlig at jeg sørget for å få det på film. Må begynne å spare til konfirmasjonen allerede...

I dag er miraklenes dag i Mafalda-heimen.

Før det første sov Smule hele natten i sin egen seng!!

(jeg satte meg rett opp i senga, vill i blikket, og konstaterte at det var lyst ute og Smule ikke var i senga vår. Krise! Hva har skjedd? Ligger hun død i senga? Pffft, hun lå på magen med hodet i fotenden og snorket fornøyd. Antar at det er en engangshendelse foreløpig, men stort er det likevel!)

For det andre kom begge gutta med feilfrie skoleprøver jeg skulle underskrive.

For Nanis del er det ikke noe uvanlig ved det, han er typisk Flink Gutt som alltid vaker i toppen av resultatlista. Men SnillVimsen! En matteprøve i brøk med 30/30 riktige! Ført såpass leselig at læreren kunne lese det!

Det høres jo ut som jeg overdriver, men for oss ER dette nesten historisk. Guri, som vi har slitt med SnillVimsen. Og som han har slitt med seg selv. Det er ikke egentlig så viktig at han hadde alt rett, men at han 1) har giddet å følge med på undervisningen,. 2) har giddet å gjøre lekser (uten altfor mye mas, det har skjedd etter jul på mystisk vis), 3) skjønner poenget med å ta seg tid til å gjøre det leselig 4) forstår at å tenke seg til svar ikke duger på det trinnet de er på nå... nei, jeg blir nesten rørt. Lille, rare, søte, sinna, vanskelige, gode, late, rotete, fine SnillVimsen. Hurra for ham!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tekola

Åh, nå ble jeg nesten litt rørt av SnillVimsen, altså! Hurra, hurra! (Hormoner e'kke for pingler altså! :ler: )

Jeg har hatt en superhjelper til dagens støvsuging! Hun fulgte etter støvsugeren og stod over vifta med håret blåsende til alle kanter og skrattlo :hoho:

Nå har hun nesten begynt å foretrekke gåing fremfor krabbing ute også... Lillebror bør ha bedre tid, altså :ler:

Hurra, hurra for soving en hel natt i egen seng! Hva er det med disse små og soving med hodet i fotenden? Har vi produsert små Pippi Langstrømper? :klo:

Men tror jeg skal få kjøpt en pute til Vesla, for hun foretrekker helt tydelig å ligge med hodet på dyna.

Jeg er forøvrig litt fascinert over at magestrekkmerkene fortsatt matcher de lilla og rosa orkideene på bikinien min i år også... Bikinikroppen 2014, here we go :nigo:

Ha en fin torsdag! Snart helg, og den er vel alt fyllt opp, regner jeg med? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Magdalene

Hurra! For både prøver, og soving!

Jeg var enorm med nr 1, og mye mindre med nr to. Skiller 1,5kg og 5cm på de vitale målene dems.

Her har vi lagt ut huset for salg og gjør oss klare for visninger til uken. Hjelpes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

:hoppendeglad: for uforstyrret søvn i egen seng og gutter med knallgode resultater! :hoppendeglad:

Og denne morgenens :regn: har jo blitt til :sol: så da må jo det meste være fryd og gammen! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt en superhjelper til dagens støvsuging! Hun fulgte etter støvsugeren og stod over vifta med håret blåsende til alle kanter og skrattlo :hoho:

Nå har hun nesten begynt å foretrekke gåing fremfor krabbing ute også... Lillebror bør ha bedre tid, altså :ler:

Så herlig! :hjerte:

Ettåringer er gode, altså. Hvem visste at støvsuging kan være så moro?

Jeg synes i grunnen det er litt greit at de går i steden for at de krabber- så blir de ikke så møkkete på knærne... *lat* Men det er klart, det blir litt mer knall og fall på den måten.

Og apropos bikinikropp, så skal vel både du og jeg få kjørt oss på strandturer til sommeren (note to self: alltid legge seg lengst ned til vannkanten. Alltid! :ler:)

Hurra, hurra for soving en hel natt i egen seng! Hva er det med disse små og soving med hodet i fotenden? Har vi produsert små Pippi Langstrømper? :klo:

Men tror jeg skal få kjøpt en pute til Vesla, for hun foretrekker helt tydelig å ligge med hodet på dyna.

En ting er sikkert- å sove rett opp og ned slik det er ment, er jaffal kjedelig! Heller opp-ned, i diverse sjøstjerneformasjoner, på magen med rompa i været, eller med en fot eller to hengende over kanten.

Hurra! For både prøver, og soving!

Jeg var enorm med nr 1, og mye mindre med nr to. Skiller 1,5kg og 5cm på de vitale målene dems.

Her har vi lagt ut huset for salg og gjør oss klare for visninger til uken. Hjelpes!

Oi, det er spennende tider, da.... Lykke til, håper dere får en susende budrunde med mange interessenter som byr over hverandre ;)

Og ja, jeg nynner litt på hurra-sangen selv. Først og fremst for at SnillVimsen kunne få masse skryt og ros og se at det nytter å jobbe... men også, selv om jeg ikke forventer at Smule heretter sover natta igjennom, så har hun bevist at det ER mulig :ler: Kanskje hun får det til igjen snart- og etter det må vi sørge for å få henne i seng til en normal tid. Det er nok å ta tak i, men jeg fikk en skikkelig boost i dag på at det går rette veien, smått om senn!

Og denne morgenens :regn: har jo blitt til :sol:da må jo det meste være fryd og gammen! :jepp:

Skulle tro det- men HK-jenta og jeg, som gikk ut av døra da det striregnet kvart over sju i dag morges, ser jo nå helt noldus ut i regnjakke, langbukse og støvler :roll::ler: Varmt har det også blitt, så jeg kommer til å være raringen på t-banen hjem, blant alle skjørt og t-skjorter og sandaler...

Det er risikoen ved å starte tidlig på jobb vår og høst. Du risikerer alltid at været endrer seg totalt i løpet av dagen, og ender opp med å være veldig feilkledd på veien hjem, hehe.

Og forresten, jeg prøvde å ta et magebilde i stad. By popular demand, liksom :nigo:

Men for å si det sånn: jeg er ikke særlig dreven på selfies. Faktisk gikk det helt skeis! Enten kom det med altfor mye, eller så var kameraet i veien for magen, eller jeg måtte bruke to hender og snu meg mot speilet, eller... nei, det var rett og slett ikke mulig å få til, til tross for at jeg tilbragte ti minutter på jobb-toalettet og utførte diverse akrobatiske krumspring.

Får prøve igjen med assistanse i ettermiddag. Riktignok er jeg like fotogen som en skosåle (derav mangelen på selfies, og omtrent alle andre bilder. Det blir bare ikke pent så lenge jeg er motivet!), men så mye som jeg har skrytt, eventuelt klaget over, magen, så må jeg jo produsere bildebevis ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, Snillvimsen :hjerte: Så flink! Får håpe det gir mersmak etter å ha fått så gode resultater!

Og Smule som sov hele natten.. Forstår godt panikken det sekundet man våkner, sjangler inn på soverommet med hjertebank i håp om at "please please ikke vær død".

Men, har det kanskje noe for seg at du blir dårligere når du bærer jente? Var det slikt med SB og HKjenta? Det er vel en teori (vitenskapelig eller ei vet jeg ikke) at for noen er formen avhengig av hvilket kjønn som gjemmer seg der inne. Og dette med guttemage vs jentemage, at man visstnok blir mer ball og raskere tydelig med gutt..? Det er kanskje bare tull?

Jeg synes du skal legge ut selfie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forøvrig litt fascinert over at magestrekkmerkene fortsatt matcher de lilla og rosa orkideene på bikinien min i år også... Bikinikroppen 2014, here we go :nigo:

Det kaller jeg gjennomført :ler:

Skulle tro det- men HK-jenta og jeg, som gikk ut av døra da det striregnet kvart over sju i dag morges, ser jo nå helt noldus ut i regnjakke, langbukse og støvler :roll::ler: Varmt har det også blitt, så jeg kommer til å være raringen på t-banen hjem, blant alle skjørt og t-skjorter og sandaler...

Det er risikoen ved å starte tidlig på jobb vår og høst. Du risikerer alltid at været endrer seg totalt i løpet av dagen, og ender opp med å være veldig feilkledd på veien hjem, hehe.

Oh yes, kjenner til den. Jeg gikk hjemmefra ti over seks, da var litt tykke strømper og DrM-støvler et helt naturlig og fornuftig valg. Nå, derimot... *koker* Jeg jobber i tillegg en time utenfor Oslo, så det er ingen automatikk i at det er samme årstid engang. Det var en tidlig morgen i mars jeg sovnet på vei ut fra Oslo S, det var klarvær, varmegrader og vår. Da jeg våknet 45 min senere snødde det tett...

På skoleturene jeg har vært på har det sjelden vært valgfritt å være kulturell - da vi var i Moskva var Bolshoi obligatorisk punkt på programmet. Tror de fleste egentlig satte pris på det, selv om entusiasmen ikke var like stor hos alle. Men det skal nok sies at ikke alle fikk like mye ut av museumsbesøk på tidlige formiddager, formen var en smule variabel hos en del. Mange skyldte på den russiske maten - jeg syntes det var litt pussig at jeg, som spiste det aller meste vi fikk servert ikke var dårlig et øyeblikk, samtidig som jeg også var den eneste som holdt meg helt unna den billige vodkaen de solgte på markedet bak hotellet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria, klart det var den russiske maten som gjorde det, og ikke billigvodkaen :fnise:

Det første er helt klart skumle saker, det andre derimot- og da særlig innkjøpt på et marked bak hotellet- er jo høykulturelt som bare det! :ironi:

(forresten misunner jeg deg skoletur til Moskva. Vi var i London, og det var fint det også. Ja, bortsett fra hotellet, som var et klassisk britisk tostjernershotell med sur melk til frokost og do som lakk utover teppet på badet. Britisk kultur det også, antar jeg, men selv jeg som ikke bryr meg så veldig om hotellkomfort fant fort ut at akkurat å spise måtte man pent gjøre andre steder. Dessuten snakket gjengen fra videregående i Oslo mer forståelig engelsk enn personalet :ler:)

Oh yes, kjenner til den. Jeg gikk hjemmefra ti over seks, da var litt tykke strømper og DrM-støvler et helt naturlig og fornuftig valg. Nå, derimot... *koker* Jeg jobber i tillegg en time utenfor Oslo, så det er ingen automatikk i at det er samme årstid engang. Det var en tidlig morgen i mars jeg sovnet på vei ut fra Oslo S, det var klarvær, varmegrader og vår. Da jeg våknet 45 min senere snødde det tett...

Det høres i teorien spennende og eksotisk ut... hadde det ikke vært for den lille biten med å være totalt feilkledd og enten fryse eller svette, og uansett se ut som den eneste personen som ikke har sett ut av vinduet før hun kler på seg :ler:

Åh, Snillvimsen :hjerte: Så flink! Får håpe det gir mersmak etter å ha fått så gode resultater!

Og Smule som sov hele natten.. Forstår godt panikken det sekundet man våkner, sjangler inn på soverommet med hjertebank i håp om at "please please ikke vær død".

Men, har det kanskje noe for seg at du blir dårligere når du bærer jente? Var det slikt med SB og HKjenta? Det er vel en teori (vitenskapelig eller ei vet jeg ikke) at for noen er formen avhengig av hvilket kjønn som gjemmer seg der inne. Og dette med guttemage vs jentemage, at man visstnok blir mer ball og raskere tydelig med gutt..? Det er kanskje bare tull?

Jeg synes du skal legge ut selfie ;)

Uff, ikke sant?

Det var omtrent akkurat det jeg tenkte klokka 04:30 i natt.

Og da vekkerklokka ringte, gjentok Gubben det samme: først lett forvirring, så panikk, og VIPS! sto han på gulvet på barnerommet, bøyd over senga, for å sjekke at alt var OK og det fremdeles var liv i ungen.

Gutt eller jente og mage og problemer og slikt... tja, jeg har jo også hørt mye av det. Men er usikker på om det stemmer. Det aller, aller verste svangerskapet tilhørte også SnillVimsen, da tror jeg jeg grein og sov i ni måneder i strekk, og ingenting annet (jo, levere i barnehagen og lage middag og sånt. Men noe liv ellers var det ikke tale om). Susain var egentlig greiest, men da hadde jeg jo ingen barn å tenke på heller. Nani og HK-jenta var sånn bob-bob, og Smule var ganske ille. Og nå er jeg tilbake til start, med unntak av å være konstant trøtt og med følelsen av å skulle eksplodere any time. Joda, jeg gleder meg skikkelig til et blir tropenetter og solsteik... jeg som egentlig er frysepinne som aldri får det varmt nok :fnise:

Selfie skal bli, altså!

Men jeg må flire. Vi snakker ikke akkurat om Smitts eksistens som noe Stort Og Vakkert her i heimen, for å si det litt forsiktig. Fortalte Gubben om mitt mislykkede forsøk på magebilde da jeg kom hjem.

- Magebilde? Hva mener du?

- Sånn bilde av magen, du vet. Tro det eller ei, men det er faktisk folk som har lyst til å se.

- Bilde av magen? Jammen, la du ikke ut det sist gang da?

- Jo, men det var jo med Smule. Jeg kan ikke bruke samme bilde?!

- Du skal ta nytt bilde av magen din, er det sånn å forstå?

- Ja, tenk. Og vet du, noen tar faktisk hver uke. Sånn til dokumentasjon for ettertiden.

- Jøss, hvorfor gidder de det da? Stor mage er stor mage, liksom.

Slik snakker en vordende seksbarnsfar :sprettoy::ler:

Men han er sikkert bare misunnelig, fordi ingen vil se bilde av magen hans. Som har blitt betydelig mindre siden han gikk ut i permisjon og triller Smule på lange turer flere ganger om dagen. Æsj, hvorfor gjør han dette hver eneste gang jeg er på tjukken? Hva er greia med å insistere på å gå ned i vekt, akkurat når jeg bare legger på meg? Møkkamann, altså! :bond:

(og ja, jeg er så stolt av SnillVimsen selv også. Nesten så stolt at jeg tilgir ham kveldens lille episode, mens Nani og Gubben var på kamp. Guttungen har gjort lekser, og sitter bøyd over skjermen. "Mamma, hva er nummeret ditt? Nummeret til VISA-kortet, altså?" Joda, guttungen skulle på date, må vite. Og hadde allerede bestilt kinobilletter til dama og han selv, så nå skulle han bare betale. For en ordentlig gentleman spanderer selvsagt... på kortet til mor. Og ennå er han ikke tenåring :daane:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid masse å smile og glede seg over i boka di Mafalda!

Koser meg med å lese, men er altfor dårlig til å skrive noe smart til deg!

Men åh, kjempebra med SnillVimsen, herlig med Smule og ja til magebilde! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...